Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тестер за качеството на отработено масло?!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тестер за качеството на отработено масло?!

    Днес в Шел любезно ме помолиха да участвам в калибровка на нов уред поръчан от Шел за полева проверка на качеството на моторното масло.
    Нещо като мултисет, капваш една капка от щеката и върху дисплея се отчита в какво състояние е ...
    Работи на принципа на измерване на електропроводимостта на маслото, т.е. всички метални стружки, сажди и вода променят проводимостта.
    На моята Тойота се оказа, че маслото - Aral - но сменяно в Германия е в отлично състояние след 20000 км.
    Това ми говори и че японците са си свършили добре работата, но все пак двигателя е нов и би трябвало да пристърже новите детайли да разработката..

    Идеята ми се струва интересна, но дали не се променят мазилните качества на молекулярно ниво, а това да е само ала-бала за опулени пенсионери?

  • #2
    Проводимостта ще зависи и от саждите в маслото, а и от влагата, не само от стружките, така че ще има нещо общо с пробега, но мазилните качества не можеш ги хвана с мултицет Значи ако караш дизел много по-рано този уред ще покаже че маслото е за смяна, а също при бензинов двг ако ти не работи добре вентилацията на картера се увеличава влагата в маслото и от там проводимостта
    По-добре според мен човек да си гледа километража

    Коментар


    • #3
      За дизеловото първия критичен параметър е киселинността.
      Хм. Знам ли, без друго има разни зависимости между това и онова и трето ...
      Само проводимостта ли мерят? Какво всъщност правят с тая капка?

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Стефан
        За дизеловото първия критичен параметър е киселинността.
        Хм. Знам ли, без друго има разни зависимости между това и онова и трето ...
        Само проводимостта ли мерят? Какво всъщност правят с тая капка?
        Или западняците са тотално оглупели или този уред е само да будалка интелектуалците докато си сипват бензин, да си сменят и маслото.../ ние питекантропите не кълвем на тая плувка../
        А също съм на мнението на Паджеровод и също мисля, че трябва да се провери киселинноста, но не видях нито лакмус ните нещо подобно..
        Може би има начин, киселинноста да се измерва и по електронен път, уреда го пробваха двама германци, които наннесоха всички данни прилежно и си мисля, че надали те са създателите, по-скоро безработни ГДР-ци пратени в България на експедиция..

        Коментар


        • #5
          Първоначално публикуван от Паджеровод
          По-добре според мен човек да си гледа километража
          А кажи ми как са решили точно на еди-колко си километра да се сменя, без да питат за амортизация на двигателя, тип на автомобила и най-вече в кой район на света се кара - какво е цетаново число на горивото / колко е сярата /, но не ! Точно на 10000 сменяш иначе ти пада гаранцията...Много обичам чиновници, особенно пълнени с ориз!

          Коментар


          • #6
            )) Проводимостта и рН - то се мерят с един и същи прибор А с лакмусова хартия - само за стари майстори
            Затова и питам кво правят с тая капка. Къде я слагат и кво се случва?

            Коментар


            • #7
              "Чинийка" върху уреда с размер на монета от 50 ст... Слагат върху нея няколко капки докато я покрие, дисплея представлява кръгъл диск, който започва с дъга в зелено, преминаваща в жълто, оранжево и червено..
              Кристала, пълни сегменти и според състоянието /поне така си мислиш/ - достига до някакъв от цветовете.
              Какво мери знаят май само чиновниците от МИДАТА / в превод от ШЕЛ/, но предполагам че могат да хвърлят повечко пари...

              Тази тема я подкарах заради практическото приложение на уреда...
              Нашите служебни коли са празник за шофьорите при смяна на маслото, защото всеки път носят от странни, по-странни фактури за осребряване, а какви ла...на са сипали, само те и ортаците от сервиза знаят...

              Коментар


              • #8
                Хм. Може и да мерят нещо...
                Но по закон са длъжни да кажат и какво и как. Метода. Ако не казват няма как да им вярвам.

                Коментар


                • #9
                  А аз имам и един друг въпрос:

                  Ввсички масла ли дават еднакви показания като неупотребявани? че да се сменят при един и същи крайни критерии?

                  За мен би било логично да има набано замерване на маслото като го слагаш ... и това по някакъв начин да се отразява на крайното решение след замерване ...
                  Път без препятствия обикновено не води до никъде.

                  Коментар


                  • #10
                    тоя тестер дава само някакъв приблизителен резултат за степента на замърсеност на маслото и то пак приблизително
                    бях чел някъде за тоя метод

                    между другото в германия има лаборатории които срещу не много пари като им занесеш проба от маслото на колата която купуваш и могат да ти кажат доста неща за състоянието на автомобила

                    дали е сменяно маслото често има ли износване и на какво е и т.н.
                    има ли добавени добавки също
                    тоя тестер най вероятно работи по някаква зависимост която те са установили между мазилните свойства и някакъв физикохимичен показател който да може да се мери лесно
                    при обикновенни условия би трябвало да върши работа
                    лошото е че в тия формули винаки има някакви коефициенти К които зависят от много неща и се определят може би експериментално
                    а условията на провеждане на тестовете в бг и в германия се различават
                    все пак предполагам че що годе ще даде някаква оценка тестера

                    Коментар


                    • #11
                      Прав си във всичките твърдения...
                      1. Помолиха ме да изтеглят около 300 грама от картера за да направят изследвания в Германия.
                      2. Казаха, че е важно уреда да се калибрира във всяка страна заради специфичните особенности..
                      3. Свалиха всички данни на Тойотата, но най-вече километрите и двигателя.

                      Според мен всички масла покриват някакви общи стандарти като нови, а после вече всяко тръгва по свой път в зависимост от качеството на производство, състояние на автомобила и горивата и т.н., затова казвам, че тези 10000 км. са плюс - минус поне едно 30%!

                      Коментар


                      • #12
                        Според мен тези 10 000 км са по-скоро презастраховане отколкото минус. Със сигурност няма да кажат 10 000 ако има минусов фактор вече.... тогава биха казали 6 или 8 000. За да се опази двигателя е наложен по ранен период на смяна който е гарантиран за маслото на каквото и да е каране, на каквито и да е атмосферни условия и т.н.
                        Според мен едно качествено масло гарантирано може да си върши работата дори 15-20 000 км.
                        Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X