Днес в Шел любезно ме помолиха да участвам в калибровка на нов уред поръчан от Шел за полева проверка на качеството на моторното масло.
Нещо като мултисет, капваш една капка от щеката и върху дисплея се отчита в какво състояние е ...
Работи на принципа на измерване на електропроводимостта на маслото, т.е. всички метални стружки, сажди и вода променят проводимостта.
На моята Тойота се оказа, че маслото - Aral - но сменяно в Германия е в отлично състояние след 20000 км.
Това ми говори и че японците са си свършили добре работата, но все пак двигателя е нов и би трябвало да пристърже новите детайли да разработката..
Идеята ми се струва интересна, но дали не се променят мазилните качества на молекулярно ниво, а това да е само ала-бала за опулени пенсионери?
Нещо като мултисет, капваш една капка от щеката и върху дисплея се отчита в какво състояние е ...
Работи на принципа на измерване на електропроводимостта на маслото, т.е. всички метални стружки, сажди и вода променят проводимостта.
На моята Тойота се оказа, че маслото - Aral - но сменяно в Германия е в отлично състояние след 20000 км.
Това ми говори и че японците са си свършили добре работата, но все пак двигателя е нов и би трябвало да пристърже новите детайли да разработката..
Идеята ми се струва интересна, но дали не се променят мазилните качества на молекулярно ниво, а това да е само ала-бала за опулени пенсионери?
Коментар