Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор на масло след определен пробег.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Избор на масло след определен пробег.

    Здравейте,

    Търсих доста в портала, но явно не е дискутирано точно това, което ме интересува. По предписание (книга) за повечето (може би всички?) съвременни автомобили се препоръчва масло за двигателя пълна синтетика. Какви трябва да бъдат практиките за избор на масло (определен вискозитет) след пробег от:
    • 130-150 хил.км.
    • 200-250 хил.км. и т.н.


    Става дума за LR Defender Td5, за който по заводско предписане се дава 5W35, 5W30, 0W40. Конкретно въпроса е - удачно ли е след 140К км. пробег да се налее 10W40 - полусинтетика? Мненията, които срещам са противоречиви (според локални практики и климати) та затова се надявам да споделите Вашият опит и знания?

    Яро

  • #2
    Успоредно с износването на двигателя по време на експлоатация респективно се увеличават и хлабините на триещите се детайли. Естествено с увеличаване на хлабините ще е добре да се повиши и вискозитета на употребяваното масло. Разбира се следва да се вземат в предвид и сезона (по-топло по-голям вискозитет) и режима на експлоатация (по-натоварен по-висок вискозит). В тази връзка има и примери за специално създадени масла за използване в двигатели с голям пробег. Такова масло е MAX-Life на Valvoline, което освен по-високия вискозитет има и добавки предназначени за леко разбухване на гумените уплътнения с цел известна компенсация на тяхното износване. А като пример за масло предназначено за натоварени двигатели бих дал отново VALVOLINE VR1 RASING, което е полyсинтетично и с диапазон 10W-60. Мисля, че това масло е подходящо за случая - ние караме предимно с него и сме много доволни...
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      по принцип вече има и минерални масла които имат много високи показатели
      а и доколкото имам наблюдения върху тестове на автомобили по на 100 хил километра замерванията показват че почти не се установява износване
      лично аз а и мои приятели сме много доволни от маслото на лики моли
      аз карам с такова минерално с фабрично добавен молибден и съм много доволен

      Коментар


      • #4
        Какво да ви кажа - в съвременното автомобилостроене 100 000 не са километри и не би трябвало при правилна експлоатация да има износване -

        Моята кола е Тойота Корола 1.6 ГТи - 116 к.с. - произведена 1989г.
        в момента е на 340 000 и я карам с MOTUL 6100 Synergie 10W-40 полусинтетика каквото е по предписание - за последните 90 000 - откакто е край мен. Паследния път сложих 4100, защото нямаха 6100.

        Не гори масло и за смените през 10 000 не се налага да доливам - мощноста и е засичана на около 330 000 на ДиноТест и няма загуби ...

        Идеята ми е една - карането с качествено масло, което се сменя на време по предписание не би трябвало да налага да се преминава на по-гъсто масло от предписаното.

        според сезона и вида на двигателя има оптимално масло, с което да се кара и не знам конкретно при големите двигатели, които се използват при джиповете как действа и дали има смисъл от по-гъсто масло ...

        Мита за гъстото масло е насаден от майсторите едно време (които са ме учили и мен), които ремонтираха ЗИЛ-ове и ГАЗ-53-ки - но те така и не прозряха, че има и други автомобили произведени при други стандарти за качество

        вече за след 200-250 000 може да се помисли за една идея по-гъсто масло, тъй като нормалния ресурс на еин лек автомобил е толкова - в този момент западняците си изхвърлят колите и те идват при нас - момента след който ремонтите стават в пъти по-често явление отколкото преди това. При по-реномираните автомобили - Ауди, БМВ, Мерцедес и повечето японски производители двигателя спокойно може да надхвърли 400-500 000 километра, без да си промени чуствително параметрите - говоря за нормална експлоатация - при всяко излизане от границите на нормалното живота му се скъсява (Все пак не може с М-10Д да каращ 10 000 километра в червената зона и да очакваш, че двигателя ще оцелее)...

        Може би по-честа смяна на маслото ще се отрази добре - поради износването на двигателя и по-големита луфтове при буталата и сегментите и водачите на клапаните в маслото по-бързо навсизат агресивни (химични) елементи, които развалят характеристиките на маслото и то не изпълнява правилно задачите си ...
        Път без препятствия обикновено не води до никъде.

        Коментар


        • #5
          Въпроса с маслата е като този с дизела и бензина
          Ето какво съм научил: Сипваш най-готината синтетика, която можеш да си позволиш ако двигателя заслужава де, караш, ако не протече отвсякъде като лейка то значи можеш да караш с това масло.
          По-важното според мен го каза пича дето живее при белите хора Мунчо - смяна на 5000, нищо че по рекламите пише 15, 20000
          И това е всичко

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X