Със сигурност няма да го чета целия.
Какво значи "ценна кола" ?
Ако една кола се поддържа като "ретро", бензинът ти е малкият проблем и ще се намери решение.
Ако се поддържа като стара кола - ще и се тури газ (ако все още няма) и пак ще върви.
Идеята че биоетанолът ще повреди нещо което е устояло толкова години на етанол от нефтен произход е нонсенс.
Идеята че допълнителното количество етанол може да повреди нещо е донякъде валидна - с уговорки.
Списъкът е съставен въз основа на изявления на съответните фирми - а тези изявления са правно обвързващи и затова са съставени след съответната бюрократична процедура, която е скъпа и трябва да занимават ценни хора (инженери) които им трябват за друго.
Нормално е за някои коли никой да не се занимава да я премине цялата. Вероятно за част от тях да не е вече възможно да се премине - например може да го няма вече доставчикът на някоя част.
Още повече че става дума за коли отдавна излезли от гаранционна поддръжка, а твърде голяма част от тях - и от употреба.
Това че не е мината процедурата не значи, че колата няма да работи с новите горива. Значи само че никой не си е направил труда и разходите да го удостовери.
Ако някоя кола на повече от 20 години е толкова специална че да си заслужава занимавката - ако се счупи нещо по горивната система ще се смени с ново производство и толкова. Голяма работа.
---
Единственото донякъде валидно съображение срещу бензина с много етанол в него е поглъщането на вода и потенциалната корозия на части, които са в продължителен контакт с бензина при престой.
За коли които се ползват непрекъснато това не е фактор, а за коли които се извеждат веднъж годишно за Спасовден - както вече написах, ще се намери решение.
Какво значи "ценна кола" ?
Ако една кола се поддържа като "ретро", бензинът ти е малкият проблем и ще се намери решение.
Ако се поддържа като стара кола - ще и се тури газ (ако все още няма) и пак ще върви.
Идеята че биоетанолът ще повреди нещо което е устояло толкова години на етанол от нефтен произход е нонсенс.
Идеята че допълнителното количество етанол може да повреди нещо е донякъде валидна - с уговорки.
Списъкът е съставен въз основа на изявления на съответните фирми - а тези изявления са правно обвързващи и затова са съставени след съответната бюрократична процедура, която е скъпа и трябва да занимават ценни хора (инженери) които им трябват за друго.
Нормално е за някои коли никой да не се занимава да я премине цялата. Вероятно за част от тях да не е вече възможно да се премине - например може да го няма вече доставчикът на някоя част.
Още повече че става дума за коли отдавна излезли от гаранционна поддръжка, а твърде голяма част от тях - и от употреба.
Това че не е мината процедурата не значи, че колата няма да работи с новите горива. Значи само че никой не си е направил труда и разходите да го удостовери.
Ако някоя кола на повече от 20 години е толкова специална че да си заслужава занимавката - ако се счупи нещо по горивната система ще се смени с ново производство и толкова. Голяма работа.
---
Единственото донякъде валидно съображение срещу бензина с много етанол в него е поглъщането на вода и потенциалната корозия на части, които са в продължителен контакт с бензина при престой.
За коли които се ползват непрекъснато това не е фактор, а за коли които се извеждат веднъж годишно за Спасовден - както вече написах, ще се намери решение.
Коментар