Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ОMV MaxxMotion 100+

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ОMV MaxxMotion 100+

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Доказвали са ти го за въртене на делкото. Ако гледаш цялата карта е по-сложно.

    Първо има режими в които двигателя изобщо не можеш да го накараш да гори с детонация. Примерно с ниско натоварване.
    А за някакви горива това може да са и всички режими на двигателя (примерно метан за повечето съвременни бензинови).
    С достатъчно антидетонационна добавка можеш да си приготвиш такова гориво за всеки двигател.

    Можеш след това да заседнеш на стенд и да изпробваш ъгли и ще получиш някаква карта на оптимален ъгъл за всеки режим. Впрочем приблизително така се съставят истинските карти.
    Гледано откъм обороти това е монотонно растяща крива с насищане за повечето двигатели.

    Можеш след това да смениш горивото с каквото има у нас и пак с проби да получиш някаква карта на началото на детонациите за всеки режим. За много режими няма да имаш въобще детонация или тя ще се проявява при много голямо предварение, по-голямо от оптималното.

    Двете криви ще се пресекат поне на 2 места за стара ужаска, а на повечето съвременни двигатели - поне на 4.
    Поради което двигателите се настройват на онази оптималната крива с корекции по детонационен датчик - да се стремят да ползват оптималната крива, но да заобикалят опасните режими.

    При системите за запалване без обратна връзка опасните режими се предполагат при конструирането им и затова имаш сложна крива с инфлексна точка. Съответно после в ремонтни условия се ползва детонацията за ориентир при настройката.

    Оптималната крива пък си има една условност - тя е оптимална за дадения двигател, но и за дадено гориво. И ако във високи режими скоростта на горене почти не зависи от горивото, то в ниски може да се окаже че оптималните криви за различни горива леко се разминават. Даже и горивата да са с еднакво октаново число да речем. Това е защото в различните режими горенето се пренася в горивната смес по различен механизъм.
    Е по какъв различен механизъм? В тая работа са вярвали през 60-те, когато още са патели от топлинното запалване. Когато вече са започнали да форсират двигателите, но още са карали на нискооктанови бензини.
    В англоезичната литература изобщо е имало десетина термина за това, понеже наистина са вярвали в различните механизми. А просто са чували различни интензивности на едно и също.
    В руския освен детонацията, и до сега за ценители има "калильное зажигание", а у нас от всичкото това, съм чувал само термина "грохот", и пак само от стари хора. Което не е детонация, тя си е чисто дизелов режим на бензина.
    Последно редактирано от Венцислав Петров; 23-05-17, 19:20.

  • #2
    От: OMV MaxxMotion 100plus

    Добавките в горивото предотвратяват появата на корозия по частите на двигателя и цялата горивна система. Нагара по смукателните клапани се премахва. Задължителната в Европа добавка от 7% биогориво не е просто силно хигроскопичния етанол, а етил-третичен-бутилов етер (ЕТБЕ) [CH3)3COCH3]. Това е високооктанова, слаболетлива кислородосъдържаща добавка. Получава се при взаимодействието на етанола с изобутилен [CH2:C(CH3)2] в присъствието на кисел катализатор. Разрешено е добавянето му до 17% в безоловните бензини. Видимо, това и играе ролята на антидетонираща и доизгаряща присадка, и намалява корозията. Гарантират октаново число поне 100, и колкото се получи отгоре, затова е и плюса в името. Изглежда го мерят по изследователския метод, който дава десетина единици над моторния, но така или иначе се наложи в Европа. Не казват каква още химия има. Става дума за нещо, което се отслоява от облака в края на експлозията, и омазва стените на цилиндрите, така че намалява триенето.
    Какво и колко в повече дава тоя бензин, зависи от поколението двигател (за старите – по-малко), техническото състояние на двигателя, и стила на каране. „Повечето” е повече в сравнение с минималните местни изисквания на стандарта EN 228. Защо да се прочете тоя стандарт на български струва 40 лева – не знам. В руските сайтове го има без пари и на руски, и на английски, на немски, и още дявол знае колко езика.

    Коментар


    • #3
      От: OMV MaxxMotion 100plus

      Я, кой се появи!
      Къде се скри толкоз време?

      Коментар


      • #4
        От: OMV MaxxMotion 100plus

        В момента авангарда в разработките при процесите на горене са във F1. Там в различните режими на работа, начините на запалване и горене на бензина се променят като се ползва и режим на самозапалване както при дизелите. В други режими ползват и свещ за възпламеняване.
        Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

        Коментар


        • #5
          От: OMV MaxxMotion 100plus

          Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
          Е по какъв различен механизъм? ...
          Тва Стефан ли е, що ли?

          Иначе в гориво-въздушната смес има няколко механизма за разпространение на горенето (не говоря за възникването, предполагаме че то става законно от искрата в свещта).
          1. Топлообмен и изобщо всякакви дифузионни процеси. Значим при ниски режими и зависи от състава на горивото.
          2. Вихри - значим при средни и високи режими. Пропорционален на скоростта на движение на газовете, т.е. на оборотите на двигателя. Блага работа защото не изисква особено творчество в определянето на момента на запалване.
          3. Акустична детонация - горенето се разнася от ударна вълна и тя изнася значителна част от механичната енергия като акустична вълна в конструктивните елементи. Нежелан процес.

          Впрочем между калилното запалване и дизелирането има осезаема разлика в механизма.

          Коментар


          • #6
            От: OMV MaxxMotion 100plus

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Тва Стефан ли е, що ли?
            На него докарва!

            Коментар


            • #7
              От: OMV MaxxMotion 100plus

              Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
              На него докарва!
              Леко, леко! Да го не уплашим!
              יעבור
              «И това ще мине»

              Коментар


              • #8
                От: OMV MaxxMotion 100plus

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Можеш след това да заседнеш на стенд и да изпробваш ъгли и ще получиш някаква карта на оптимален ъгъл за всеки режим. Впрочем приблизително така се съставят истинските карти.
                Гледано откъм обороти това е монотонно растяща крива с насищане за повечето двигатели.

                Можеш след това да смениш горивото с каквото има у нас и пак с проби да получиш някаква карта на началото на детонациите за всеки режим. За много режими няма да имаш въобще детонация или тя ще се проявява при много голямо предварение, по-голямо от оптималното.
                В зависимост от двигателя и горивото, детонациите могат да бъдат ограничаващ фактор в голяма част от режимите на пълно натоварване. Да, съгласен съм, вероятно не във всички.

                Между другото това май не е Стефан. Той не вярваше в рекламни измишльотини.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #9
                  От: OMV MaxxMotion 100plus

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  това май не е Стефан. Той не вярваше в рекламни измишльотини.
                  Вярваше. Всичко е наред.

                  Коментар


                  • #10
                    От: OMV MaxxMotion 100plus

                    Докато горенето го урежда топлообмена - още си в механизма на калилното запалване. Точно заради него, и са започнали зорлем да увеличават октановото число от естественото 50-60. После са опрели до детонацията, и окончателно са се убедили, че вече няма никакъв начин да карат на бензин, добит с ракиен казан.
                    Вихри - не вихри - процесът не е стационарен, а дали там има причини и време за формирането им, ако няма специална геометрия на камерата, е силно отделен въпрос. Особено в карбураторен двигател. Това си е просто плазма, и паленето идва от просто шляещи се електрони.
                    А разнасянето на такава енергия из тоя облак от акустични вълни, силно мирише не ерес - това НЕ е свръхзвуково горене. И тая "детонация" всъщност не е оная истинска детонация (разпространение на фронта на горенето с повече от 5 км/с), и изобщо дявол знае защо се казва така.

                    Аз пак не вярвам в рекламата. Учуди ме с какво са сменили спирта, въпреки идиотичните закони, които на времето приеха еврокомсомолците. Понеже вярно спря да се говори за него, та чак го бях забравил.

                    Коментар


                    • #11
                      От: MV MaxxMotion 100+

                      Здрасти Стефане! Темата отделям, знаеш не обичам да се разбиват теми на разни страни... На Митко да си стои отделно...

                      Ако може и аз да кажа нещо по въпроса за новият бензин. Нямам претенции да съм се задълбочавал, но на мен поне новата формула ми звучи като намерихме начин, да "прецакаме" евродирективите и да направим нормален бензин... Ха дано да е така... ;-)
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • #12
                        От: MV MaxxMotion 100+

                        Стефанееееееее

                        Детонация не е нещо което върви с 5км/с а нещо което върви с повече от скоростта на звука в наличната среда. И това в цилиндрите си е истинска детонация с истинска акустична вълна която носи горенето. Не бъркай емпиричните схеми във взривното дело със сериозната теория на горенето.

                        И за топлообмена си недоразбрал. Калилното запалване изисква твърдо тяло, нагрято достатъчно. Дали ще са сажди от нагара или електрода на свещта - каквото такова. То е механизъм за запалване, не за разпространяване на горенето. Разпространението с топлообмен и дифузия на радикали никой не го е отменил, просто е бавно и в съвременните двигатели обслужва празния ход и около него.

                        Вихри има винаги, въпросът е в кои режими са доминиращ механизъм. Личат си по платото на кривата на оптималния аванс. Карбуратор или не - все тая.

                        Коментар


                        • #13
                          От: MV MaxxMotion 100+

                          Венци, оправи заглавието на тази тема, че при отделянето е избягала първата буква...
                          www.occ.bg - Преносими газови бойлери и Мобилна баня за къмпингуване
                          0898777327

                          Коментар


                          • #14
                            От: MV MaxxMotion 100+

                            Стефане.

                            Добре дошъл в тоя, не по-добър свят, отново.

                            Приятно ми е, че си тук.

                            Коментар


                            • #15
                              От: ОMV MaxxMotion 100+

                              Къде ти ще съм разбрал ... Горещите железа и тлеещите сажди как палят? Отгатна - с топлообмен.
                              А подпалването/взривяването на нещо от ударната вълна върви, ама за където е дефинирано - за взривните вещества. Бензинът не е точно нещото с такъв азотен излишък, че да е ВВ. Затова го и палят с искри от свещите, само от немай къде в дизелов цикъл, и не с детонатори.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X