Маслото е Репсол, вносителя Тех-ко. Вече не знам какви масла да слагам, гледам да работя само с вносители, но по-нашите ширини са по-скоро "производители".
Антифрзи от същия вносител от син става прозрачен за има-няма месец. Но не е само техния.
Ако достатъчно време някоя туба моторно масло отлежи на рафта, утайка неизбежно пада. Виждал съм десетки такива тубички, най-различни марки, също и при трансмисионните масла.
Не съм сигурен дали е някоя важна съставка която трябва да се разбърка и да се вкарва в двигателя. По-скоро е нежелан замърсител и ако влезе първата му работа е да заседне в масления филтър. Не че ги няма тези частици в новите масла - просто не са на дъното и не се виждат.
Миризмата е доста субективно нещо и аз като покаял се химик по миризма трудно мога да различа ново от отработено моторно масло (някои производители съвсем откровено слагат ароматизатори ама това е отделна тема).
Иначе да, да се прати в една пратка продукт от две различни партиди е малко непрофесионално от страна на търговеца.
Късно видях темата.
Седем години купувам двигателно и трансмисионно масло от малък немски производител и съм доволен от качеството. Също през 2016 купих 75W-90 5 лт туба и 2 х 1 лт. Тубата бе със стария дизайн на производителя и партиден номер от 2013г, литровите с новия дизаин и партиден номер от 2016г. Продавача показа изписаната пет годишна гаранция на опаковката и гарантира качеството.
При смяна пресипвам маслото в шприц и виждам светло масло 2016-та и тъмно жълто 2013-та. При последният шприц от тубата се проточиха шарени желирани утайки.
Знам че:
„Tрансмисионните масла представляват колоидна система от подходящо подбрани минерални базови масла и многофункционален пакет от добавки, подобряващ противозадирните, противоизносни и антиокислителни свойства“
и се наблюдава процес на превръщане от зол в гел.
Върнах утайките в тубата, направих рекламация която бе уважена и ми доставиха туба с нов дизайн, партида 2016, и светло хомогенно масло.
Останах доволен клиент, но друг път няма да купя всесезонно масло по старо от година (не само при маслата се дънят със сроковете на годност).
На мен ми се е случвало да поръчван от доста известен магазин и да ми пристигне маслото с разпечатвана капачка, което от енда страна, разбира се, буди подозрения какво ли още има вътре, но най-вече и веднъж отворено, срокът на годност вече рязко се скъсява. Така че и това гледайте, когато купувате независимо от къде - опаковката да не е нарушавана.
Да "похваля" още една голяма фирма за авточасти и масла. Вземам от Интеркарс две туби Silkolene по 1л. Отварям първата, сипвам, маслото е с кехлибарен цвят, такова трябва да бъде. Отварям втората, маслото много по-светло, а на тубата бяха забравили да сложат фолио. Като им се оплаках, казаха "защо не го върна".
До тук с маслата от Интеркарс. На рафта имам останали 2л в картонена кутия, с него масло си карам моя мотор.
Чак пък,вносителя има профил (не конкретно за случая).
пп сещам се, че вносител на амортисьори Кони лично ме отказа от тях (поне за част от номенклатурата), същото за свещи шампион, някои накладки, сигурно имам и др примери.
Коментар