С най-скъпия който намеря, стига да не мяза на менте. Тая гадост е също като маслото, ако крадеш от мотора неговото си, после ще плачеш много силно като умре.
Дълго съм карал с не помня името, от Верила. Син. Никакви забележки. По едно време имаше някъв американски, също син, и той беше хубав. Имаше и някъв зелен, ама цвета на това дето го изливах после не ми харесваше хич.
Все си мисля,че би трябвало да си има значение на каква кола какъв антифриз слагаш.Преди като си купувах Октавия от магазина ми подчертаха да слагам еди какъв си антифриз.Разбира се може да е трик за да се купува само от тях,ама....!
На времето за Дифендър-а много ми препоръчваха един розов-еещ на Shell..
Понеже Land Rover си имат по някои и друг теч тук и там (мине се, не мине ), даже на острова има едни велики лозунги от сорта "Land Rover don't leak, they sweat! And if they don't sweat that means they are empty" - ако е необходимо да превеждам.. Та, например там хората търсят такъв дето оставя следа ако тече - примерно засъхва в един специфичен цвят по местата дето е капъл/ текъл..
Да не пускам нова тема.За трети път къса клечка.Преди време на алфа ромео и на кавазакито смених антифриза с "червен" -немски и протекоха от всички снадки .Източих го и сипах най евтиния възможен .Измих двигателите и всичко изсъхна и течовете изчезнаха.Сега преди два месеца същото нещо на диското.Под давление на приятели ,че диското се кара с "червен" антифриз го смених .Е протече .Сега е вече с руски "жълт" ,лена ли беше или нева не помня.Измих мотора за сега е сух.
Аз ли съм карък....?
С какво се кара диското?Тия цветове на антифриза нещо не ги разбирам.
Ментаци си попаднал
За английското чудо не знам.
Алфа е с парафлу, той е само син.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
А по какъв начин се определя цвета? Или някой е казал - червен ли е - убав е!
Понеже и майсторите и усерите са идиоти, различни антифризи по състав -> различен цвят. Просто и лесно.
Сега, руснаците какви бози бъркат не мога да знам.
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Червения (лонглайф, органичен, Г12 и повече) антифриз има много по-високи изисквания към плътността на системата.
Синият (боратно-силикатен, Г11) едно че не предизвиква омекване на гумата и второ е способен да запушва по-дребни цепнатини с продуктите от разлагането на силикатите и боратите.
При разглобяване на охладителна уредба използвана с Г11 по щутцерите има спечен бял или синкав прах. Това е утайката от силикагел, която е запушвала цепнатините. Иначе се наблюдават слепени за щутцера маркучи които нямат отлепяне - освен с нож.
Engine coolant V8i, Tdi, Mpi : Use an ethylene glycol based anti-freeze (containing no methanol) with non-phosphate corrosion inhibitors suitable for use in aluminium engines to ensure the protection of the cooling system against frost and corrosion in all seasons. Use one part anti-freeze to one part water for protection down to -36°C (-33°F).
RTC7601 е оригиналният продуктов номер. По-новият Texaco XLC някои търговци (или дори LR) може и да го дават обратносъвместим с по-старите модели(да,бе..).
Та оригинално Диското може да е бил с HOAT или по-скоро там с някой вехт IAT (дето им препоръчват смяна на 2-3 години) . После минават към XLC (който е ОАТ със сериозен % 2-eha)на Тексако, оранжев на цвят. Кога става това е мистерия.
Оборудваните с BMW-двигатели модели си ползват традиционния за баварците G-48 (HOAT,със силикати и борати и пак с 2-eha,вероятно в по-малка концентрация).
Ако имам талига,която е карала с архаичен там антифриз,след промиване на системата и пр. и ако ми се ще да слагам нещо една идея по-съвременно ,ще да потърся G05 (Ford още го ползват,златист на цвят.HOAT ,но без 2-eha.Chrysler са го поръчали боядисан в оражево обаче , спецификация MS-9769.Една и съща химия,цвят различен!).
Или в краен случай G48(има го навсякъде,син най-често..познат като G11).
повдигам старата тема на Яро, но не намерих по-подходяща!
Въпросът ми е има ли антифриза срок на годност? Имам две туби по 5 литра антифриз концентрат на Репсол, оригинален до като го внасяхме само ние и са на около 10 години. Никога не са отваряни и са в оригинални опаковки, но на тях няма никъде написан срок на годност. Та, мога ли да ги ползвам или не трябва?
Благодаря на отзовалите се предварително!
Георги Танев (0+)
Land Rover Discovery 1 300 TDi
Land Rover Club Bulgaria
0887 930 238, 0878 797 768
Затворен и запечатан, няма какво да му стане. Освен евентуално на пряка слънчева светлина - тогава сигурно се е обезцветил ама още по-вероятно е тубите да са се пукнали и да е изтекъл.
Ако е седял нейде в мазето - провери за всеки случай за утайка и сипвай смело. И утайка да има малко - гледай да не я сипеш всичката в радиатора и това е.
Коментар