Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ацетон в минимални количества смъква разхода

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ацетон в минимални количества смъква разхода

    Здравейте колеги,
    ето каква статия ми пратиха днес - на английски.

    http://pesn.com/2005/03/17/6900069_Acetone/

    Твърди се, че ацетон добавен към бензин или дизел намалява разхода от 15%-35%, заради по-доброто изпаряване на горивото. Добавя се само 1 към 3000, или 1 към 5000, това са 0,0025% и 0,0003% съответно от горивото. Не съм го изпробвал още, но при следващото ми палене на автомобила със сигурност ще го пробвам. Пише, че има и други добри показатели - намалява чернилката при дизела, както и вредните емисии с голям процент, поведението на двигателя и т.н. - само поради по-доброто "изпаряване" на горивото с ацетон. Може пък и да има нещо вярно във всичко това и да е полезно на някого. Ще пиша като имам лични наблюдения.


  • #2
    От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

    Това добре, но аз знам за поне една част в дизеляка ми, която не държи на ацетон, и то е в капака на горивния филтър. Не знам до колко такава концентрация би оказала влияние на това, но е факт че при почистването със спрей за карбуратори (от който голяма част е точно същия ацетон), въпросната част взе да лепне.

    На бензинов двигател предполагам няма да има проблем. Или поне не съм забелязал такъв, чистейки карбуратор с ацетон.

    ПП: Според мен 15-35% намален разход е само в нечии мечти. Ацетона е достатъчно евтина субстанция, и ако ефекта беше толкова поразяващ, все ми се струва че досега да бяха започнали да го слагат още на бензиностанциите.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

      Ацетонът е силно разяждащ, чак ми е чудно как ще го вкараш в резервоара, няма ли да разяде всичко откъдето мине? И дали ще се задоволи само с гумените съединения(маркучи) или ще направи язви и по металните части? Някой химик да каже, макар каквото и да рече аз не бих ползвал ацетон в горивото.

      Коментар


      • #4
        От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

        Първоначално публикуван от Тихомир Преглед на мнение
        Ацетонът е силно разяждащ, чак ми е чудно как ще го вкараш в резервоара, няма ли да разяде всичко откъдето мине? И дали ще се задоволи само с гумените съединения(маркучи) или ще направи язви и по металните части? Някой химик да каже, макар каквото и да рече аз не бих ползвал ацетон в горивото.
        Върху метал, HDPE, и PP (от което са резервоарите), няма да има проблем. Не съм забелязал да има влияние и върху горивен маркуч. Те дори го продават в пластмасови шишета вече.

        ПП: На жигула от кило спирт+кило ацетон+кило бензин+кило AMB нищо и нямаше. Беше в гладните години, бензин нямаше, а трябваше да се премести спешно.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Върху метал, HDPE, и PP (от което са резервоарите), няма да има проблем. Не съм забелязал да има влияние и върху горивен маркуч. Те дори го продават в пластмасови шишета вече.

          ПП: На жигула от кило спирт+кило ацетон+кило бензин+кило AMB нищо и нямаше. Беше в гладните години, бензин нямаше, а трябваше да се премести спешно.
          Спарки, за един-два пъти може и да няма видими последици, но тук става дума за икономии, което само по себе си предполага по-дълго във времето използване на ацетон в горивото. Що се отнася до пластмасовите шишета не знам от каква пластмаса са, но най-вече не съм сигурен и доколко е ацетон това вътре. Помня, че навремето разредители се продаваха само и единствено в стъклени шишета.
          Най-"безобидното", мисля си, би било разтварянето на мръсотиите в резервоара и оттам проблеми с филтри и горивни системи, ама знам ли, щом казваш, че няма проблем, няма да лъжеш я.

          Коментар


          • #6
            От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

            Познавам тука едни младежи дето бъркат и използват добавки за дизел. Добавката мирише на ацетон. Не знам в каква пропорция го мешат, иииииии голяма реклама, как смъквала разхода(ланд круизер 120 2006г. на дълго-7,5л/100), как сваляла вредните емисии, как почиствала, как върви, сипват си по автомобилите и всичко е прекрасно.
            Да ама аз случайно познавам един техен клиент, който казва обратното- с тяхната добавка, повишен разход с 2л/100, яко чукане на двг.
            Та истината не знам къде е, но аз не бих си сложил ацетон в горивото.
            Аз примерно си слагам купешка добавка дето дига цетановото число.

            Коментар


            • #7
              От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

              Колеги точно затова съм дал линк към статията, за да се чете. Ето какво пише авторът по отношение на безопасността за двигателя:

              No Issues with the Engine Parts
              I have soaked carburetor parts in acetone for months and even years to see if there is any deterioration. Any parts made to run with gasoline will work with acetone just fine. I presently have parts soaking in 1, 2, 5, and 10 % acetone/gasoline mixes as well as just gasoline. That is 20 to 200 times too much just to be sure. The 30R7 rated parts are in perfect condition. All my tests have been run with Texaco gasoline. I tested the gas stations in my area to FIRST find the best gasoline BEFORE putting acetone in the tank. But I have no idea from a pragmatic view what other gasolines do except that when I attempt to use them, my MPG drops like a rock. So for purely monetary reasons, I run the best available gasoline. When my dyno is built this summer, I will test all the gasolines in my area and publish the results on the web. I hear from engineers out West that Chevron gas is very good. I used it and it was fine during trips to California. I attach more credence to engineers who report things of interest to me because of their training and knowledge of testing methods. You may want to look up Science and Testing Methods in my site.

              Нямам време да превеждам в момента, така се извинявам за английския в поста.

              Според мен 15-35% намален разход е само в нечии мечти. Ацетона е достатъчно евтина субстанция, и ако ефекта беше толкова поразяващ, все ми се струва че досега да бяха започнали да го слагат още на бензиностанциите.


              Дори и само 5% да смъква разхода, никога няма да го сложат на бензиностанцията ацетона - нали всеки спестен лев в моя джоб е лев по-малко в чуждия?

              Коментар


              • #8
                От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

                Първоначално публикуван от Deyan108 Преглед на мнение
                Колеги точно затова съм дал линк към статията, за да се чете. Ето какво пише авторът по отношение на безопасността за двигателя:

                No Issues with the Engine Parts
                I have soaked carburetor parts in acetone for months and even years to see if there is any deterioration. Any parts made to run with gasoline will work with acetone just fine. I presently have parts soaking in 1, 2, 5, and 10 % acetone/gasoline mixes as well as just gasoline. That is 20 to 200 times too much just to be sure. The 30R7 rated parts are in perfect condition. All my tests have been run with Texaco gasoline. I tested the gas stations in my area to FIRST find the best gasoline BEFORE putting acetone in the tank. But I have no idea from a pragmatic view what other gasolines do except that when I attempt to use them, my MPG drops like a rock. So for purely monetary reasons, I run the best available gasoline. When my dyno is built this summer, I will test all the gasolines in my area and publish the results on the web. I hear from engineers out West that Chevron gas is very good. I used it and it was fine during trips to California. I attach more credence to engineers who report things of interest to me because of their training and knowledge of testing methods. You may want to look up Science and Testing Methods in my site.

                Нямам време да превеждам в момента, така се извинявам за английския в поста.



                Дори и само 5% да смъква разхода, никога няма да го сложат на бензиностанцията ацетона - нали всеки спестен лев в моя джоб е лев по-малко в чуждия?
                [/FONT][/COLOR]
                Колега, във форума има едно нещо, казва се "търсачка" и то е за да се избягва повторението на дискусии, вече водени някога. Темата е дискутирана вече тук -> http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=33138 и има мнение от първо лице(пост 19). Така че, извинявай, но предпочитам да вярвам на него отколкото на световно непознатия линк, който ти с такъв нравоучителен тон се опитваш да пробуташ.

                Коментар


                • #9
                  От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

                  По принцип много "надавам ухо" за всякакви експерименти с добавки в горивото. Както споменах веднъж следвайки една "пътечка" за добавки в нафтата дойдох в този форум.
                  В случая обаче съм скептичен. Добавки в размер на десетохилядни от процента /сигурно не всяка апаратура може да ги засече/ едва ли ще имат някакъв ефект както за разяждане на уплътнения и т.н., така и в повишаване изпаряемостта на горивото.
                  Нека все пак Ясен да осветли въпроса.
                  сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                  dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

                    За съжаление търсачката на форума е далеч от перфектна и не предостави полезната тема, предоставена по-горе. Поне там има мнения от хора с реален опит.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

                      Първоначално публикуван от Deyan108 Преглед на мнение
                      Any parts made to run with gasoline will work with acetone just fine.
                      В превод: "Всички части, направени да работят с бензин ще работят безпроблемно и с ацетон.".

                      Аз за бензина не съм спорил. Изказах личен опит при почистване на пластмасови компоненти на горивната система на дизелов двигател. Може да се случи да не държат. В моя случай - лепилото, с което е залепено болтчето на биметалната пластина в капачката на горивния филтър, отговаряща за обратната циркулация при топло и студено гориво. С пластмасата на самата капачка, както и с пластмасата на датчика за вода във филтъра проблем нямаше, макар да не са полиетилен или полипропилен, а нещо значително по-твърдо.

                      @Тихомир: Основен проблем при репаратурана автомобилните брони е че не се лепят с нищо, освен с топене. Ползват се и специални китове и грундове. Една от причините да не се лепят е че полипропилена, от който са направени, е устойчив на повечето разтворители, включително и ацетон. Следващия път ще погледна от какво са бутилките.

                      Ето една доста подробна таблица коя пластмаса на какво издържа:
                      http://www.millerplastics.net/chemic...nce_chart.html
                      Последно редактирано от sparkybg; 13-12-11, 13:16.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

                        Дори и така да е, съществува Гугъл, а там пък темата е най-отгоре.

                        http://search.gbg.bg/?q=%D0%B0%D1%86...s=3&lr=lang_bg

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

                          Не се хабете излишно Съотношението е толкова малко че не би оказало ама НИКАКВО значение за по- доброто "ипаряване" на горивото. Същото и за разяждането на някои пластмаси, според мен. Процентите икономия ми препускат към теми като бълбукаторите и маймуните в контакта за икономия на ел.енергия. Губи ми се само личната далавера на публикувалият експеримента. Клони ми към вариант "Да не съм само аз преебаният". Причини- едната вече ясна, съотношението на двете субстанции. Друго, който е прекарвал разтворители на ацетонова основа през двигател/вкл. и аз/ знае че пушилката отзад е уникална, в смисъл яка. Още друго, спец за дизел-здраво лош вискозитет, никаква мазителност. Остана само доброто почистване на нагарче и там каквито други отлагания има.
                          А колегата дето иска да повиши изпаряемоста на горивата да знае че има къде по ефективни изпарители на същите. мога да му препоръчам например БЕНЗОЛ. Изпарява се в пъти, ама много пъти по-бързо от ацетона, вдига октана ако е за бензин и естествено е в пъти по-агресивен. Е смрадта е по различна но поне не турляви през ауспуха
                          Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                          Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                          В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

                            Преди всичко, ацетонът е допустима и твърде обичайна съставка в бензина. По БДС беше нещо от рода на "до 15%". Ако в бензин с 2% ацетон фабрично, му добавим 0.00002% - не вярвам да си проличи.

                            В нафтата няма работа.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ацетон в минимални количества смъква разхода

                              0,0002% - не знам дали ако е чист 96% ацетон какво ще стане. Странно в статията поне на пет места пише за добавяне към дизел...
                              Процентното съотношение ще се вдигне, ако ацетонът се свърже само с дадена съставка от горивото, а не с целия обем.

                              В нашите горива има толкова вода, че всякакво допълнително изпаряване ще е добре дошло - особено като се има предвид, че ми се е случвало да има 200мл вода в литър дизел от колонката

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X