Обява

Свий
Няма добавени обяви.

какъв трябва да е хубавия дизел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: какъв трябва да е хубавия дизел

    Ака съм те засегнал нещо извинявай,нямах такова намерение!

    Коментар


    • #17
      До: какъв трябва да е хубавия дизел

      Първоначално публикуван от hollowman Преглед на мнение
      Ака съм те засегнал нещо извинявай,нямах такова намерение!
      Не , изобщо. Даже след поста ти се разтърсих из нета и видях , че си прав за сярата. Та да си кажа. Навремето / преди 10-тина години/ се случи да наблюдавам един т.н. търговец на горива , който вместо да доставя дизел на клиентите си им караше леко корабно. Разликата в цените беше доста съществена тогава и правеше добри пари. Та неговите шофьори дневно си скатаваха по 40-50 л. корабно и като го месеха с нафта караха камионите си , а парите за гориво си ги прибираха. Оттам идват и наблюденията ми.

      Коментар


      • #18
        До: какъв трябва да е хубавия дизел

        Рядко се занимавам с хвалебствия, но искам да похваля Premium на OMV.
        Става дума за RAV4 2006 D4-D 2,2; до сега съм опитал повечето дизелови горива. Впечатления - Shell - горе-долу, Лукойл - горе-долу, OMV - добре, Еко-Елда - много добре. На тези извън големите вериги вече не смея и да опитвам. Все пак, всяка отделна бензиностанция си има "стил". На места бъркат такива миксове, направо - фрешове...
        Premium-а просто отпуши колата. Финансова полза няма, защото имам икономия до 10%, но и цената е с горе-долу толкова по-висока, примерно спрямо Лукойл, въпреки рекламите в обратния смисъл. Но колата върви, както според мен би трябвало. Горивото се води Euro 5.
        Явно силно зависи и от конкретния автомобил - имаме и тазгодишен Avensis 2.0, пак D4-D. При него икономията е поне двойно по-ниска, но той и принципно си харчи по-малко, а и е двойно по-лек.
        Не превъзнасям OMV принципно - преди около две години на същата бензиностанция се опитваха да ме убедят, че VW Passat-а, който карах, внезапно е получил разширен стомах и е почнал да побира вместо 65 литра - 82.
        Все пак това гориво е много добро - за този автомобил - засега.

        Коментар


        • #19
          До: какъв трябва да е хубавия дизел

          Първоначално публикуван от Iliya Преглед на мнение
          , но той и принципно си харчи по-малко, а и е двойно по-лек.
          .
          Не че се заяждам, но Rav4 e 1550 kg празен, а Avensis 1350 kg. Разликата в теглото е по-скоро пренебрежима от колкото двойна
          Technical Rescue Direct - life lies in courage
          http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

          Коментар


          • #20
            До: какъв трябва да е хубавия дизел

            И аз не се заяждам, но RAV4 2006 (сега го водят 2007, а е същият модел), с този двигател по документи е 2200 кг; книжката не е при мен в момента, помня го (обикновено не помня несъществени за мен неща) поради съвпадението с кубатурата. А пък за Avensis-а, въобще не си спомням числото. Все пак не твърдя, че той е "точно два пъти" по-лек, нали? Ако се налага, ще ги представя с пълна точност утре.
            Да не говорим, че не съм се и опитвал да засека точния разход - сметката е въз основа на това, колко км съм изминал с един резервоар до момента, в който компютърът започне да ми досажда със съобщения за недостатъчно гориво.
            Все пак, статистиката си е до голяма степен стъкмистика. Първо, тези данни съм получил въз основа само на два изразходвани резервоара. Второ, рядко си давам труда да изчислявам всичко това с максимална точност, но в момента става дума за точно 80% градско + 12% извънградско + само 8% риболов по чукарите. Следващият месец ще е друго, и разходът ще е друг. А ако някой се наеме да прогнозира пък каква ще е цената на дизела през следващата седмица, свалям му шапка. От това могат да се изкарат и доста пари.

            Единственото точно от това , което твърдя, е че колата върви като бясна с това гориво - в сравнение с останалите горива на пазара, разбира се, и то - само тези, които съм пробвал. И за да се опитам да кажа число, някой трябва да предложи мерна единица
            P. S. Също, сравнението е с горива, които съм зареждал на конкретни бензиностанции

            Коментар


            • #21
              До: какъв трябва да е хубавия дизел

              Дължа извинение на колегата icerunner за теглото на RAV-а.
              Наистина е 2190 кг, но пълно тегло.
              Не съм я мерил колко е реално при най-честия режим на експлоатация (около наполовина натоварена).
              Продължавам да се чудя - защо два двигателя, от едно и също поколение, еднотипни, с една година разлика в датата на проидводство, и (по документи) с единствена разлика в работния обем, се държат толкова различно с едно и също гориво?
              Единствената разлика, за която се сещам, е че Avensis-ът има доста повече извънградско (горе-долу 50 / 50%). Но пък колегата кара по-икономично от мен...
              Явно, за да се получат смислени данни, си е необходима реална проба - конкретният автомобил, с конкретния шофьор, и при съответния режим на експлоатация.

              Коментар


              • #22
                До: какъв трябва да е хубавия дизел

                Първоначално публикуван от tutin Преглед на мнение
                Аз преди карах на Shell v-power и нямах проблеми като цяло. Или поне така си мисля. Сега карам на Лукоил, тъй като се държи чувствително по-добре от на ОМВ, особено при каране с повечко газ. Shell много рядко сипвам вече поради стреса, който е обхванал всички, че shell сипват ла*на та и аз да се не мина вече не съм при тях
                С Shell V-POWER карам от скоро и разхода на гариво леко падна. Черния пушек напълно изчезна. Тази нафта е с по - високо цетаново число, както при бензина е октановото число. Определено съм доволен. Виж за обикновенния дизел на Shell не смея да твърдя същото.
                Искам да споделя разочарованието си от ОМВ. Тъкмо бяха пуснали новя дизел - премиум , евро стандарти и т.н. , но бензинджиите явно го бяха леко "кръщавали" - ужас , джипката се "спъна" чувствително, не ми се вярваше. Съмнявам се че по-принцип тази нафта е калпава, но със сигурност някой я беше мешал с нещо друго. От тогава гледам да избягвам ОМВ. Явно австрийците нещо са охлабили контрола.

                Коментар


                • #23
                  До: какъв трябва да е хубавия дизел

                  Миналата седмица призоваваха по ТВто хората, дето са заредили дизел в събота (а май и в неделя) на ОМВ на Ботевградско. Станала била грешка и хакнали бензин в друга цистерна.... Нямам думи.....Или може би са прекалили с кръщаването и са гръмнали някой мотор и някой се е оплакал ....
                  "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                  Неизвестен мъдрец

                  Коментар


                  • #24
                    До: какъв трябва да е хубавия дизел

                    Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                    Миналата седмица призоваваха по ТВто хората, дето са заредили дизел в събота (а май и в неделя) на ОМВ на Ботевградско. Станала била грешка и хакнали бензин в друга цистерна.... Нямам думи.....Или може би са прекалили с кръщаването и са гръмнали някой мотор и някой се е оплакал ....
                    Лукойл беше.
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #25
                      До: какъв трябва да е хубавия дизел

                      ебаси държавата ... споредмен са прекалили с кръщаването
                      иначе това е като да объркаш вратите за у вас и за съседката

                      Коментар


                      • #26
                        До: какъв трябва да е хубавия дизел

                        Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                        Лукойл беше.
                        Все тая . Уважаваща себе си и клиентите си верига бензиностанции не може да допуска грешки от такъв характер. Грешка щеше да е ако бензинджийчето от недоглеждане ти сипе бензин вместо дизел, докато ти зяпаш витрините (или нещо друго....)
                        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                        Неизвестен мъдрец

                        Коментар


                        • #27
                          До: какъв трябва да е хубавия дизел

                          Първоначално публикуван от Gorsko pate Преглед на мнение
                          А, някой карал ли е с биодизел и какви са отзивите?
                          Няма особена разлика с изключение на това, че след първия резервоар трябва да смениш горивния филтър, защото биодизела е по-агресивен и почиства резервоара от боклуците вкарвайки ги във филтъра. Говоря за немски биодизел.
                          А и друго - не се пени, така че можеш да заредиш до капачката.
                          "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                          Коментар


                          • #28
                            До: какъв трябва да е хубавия дизел

                            Преди десетина години работех в армията. Имахме два агрегата АД-30 за които се зареждаше два пъти годишно една цистерна 3т. Нафтата идваше от държавния резерв, но такава досега не съм виждал никъде. Беше прозрачна и леко синкава. Когато я наливахме от лейката си сменяше цвета на слънцето и ставаше като дъга. Наливахме и в няколко коли и мнението на колегите беше . Единия каза, че колата никога не е вървяла така. Ставаше въпрос за 123 300Д. Щом при този непретенциозен мотор има такава разлика, смятайте какво е било качеството.
                            Собствен дизел подкарах едва преди 3 години. От бензиностанциите съм най-доволен от ЕКО и ОМВ. От нафта "друго направление" най-доволен съм от една от БДЖ. Преди да спре кранчето ми я носеха в туби от минерална вода. Беше супер бистра и жълто-зеленикава на цвят. Тя по същия начин правеше "дъга" при наливане и колата беше забравила какво е пушене. Вървеше супер и работеше доста тихо.
                            Aкълa e кaтo жeнскoтo нepaзпoлoжeниe. Нe ти ли дoйдe нa вpeмe, нe гo и чaкaй!

                            Коментар


                            • #29
                              До: какъв трябва да е хубавия дизел

                              Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                              .... след първия резервоар трябва да смениш горивния филтър, защото биодизела е по-агресивен и почиства резервоара от боклуците вкарвайки ги във филтъра. Говоря за немски биодизел.
                              ...
                              А след втория или третия ГНП и дюзи....(по информация от сервиз, на който вярвам), защото ако не е качествен, разяжда уплътненията и в съприкосновение с вода образува сапуни...Български биодизел
                              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                              Неизвестен мъдрец

                              Коментар


                              • #30
                                До: какъв трябва да е хубавия дизел

                                По принцип при дизеловото гориво има едно цетаново число,аналогично на октановото число при бензина.Стандарта за България е 40,а за Германия,Русия и др. е 60.По тая причина като внесеш някоя кола от ЗАПАД и заредиш на Видин почва да пуши и не може да пали при минус 5 градуса.Отделно става на каша от парафина.
                                МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X