Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бензин, нафта, керосин...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бензин, нафта, керосин...

    Като ученик жестоко се порязах със сърп и ме трудоустроиха като ми повериха един кон, каруца, варел - точна помня - с КЕРОСИН - да снабдявам комбайните. Веднъж по невнимание си полях обутите с новите ми кецове крака. Отначало ми стана приятно хладно, после нетърпимо горещо, а като се върнах вкъщи, си събух чорапите заедно с кожата.

    ..........................................................................................................................
    Сега въпросите:
    -взаимозаменяеми ли са горивата за някои двигатели?
    -Керосинът неизбежна фракция от ректификацията на суровия нефт ли е?
    -Безинът по-скъп ли е от керосина? Защо?
    -Защо не се продава керосин на дребно
    -Ако в резервоара на бензинов двигател налеем керосин, то какво ще се случи? Защо?

    Въпросите са от чисто любопитство и не им знам отговорите...

  • #2
    От: БЕНЗИН, НАФТА,КЕРОСИН

    Керосинът е дизел с по-високо цетаново число и няма нищо общо с бензина . Ако налееш керосин в дизелов двигател заминават сегментите . За да караш дизел с керосин се добавя двутактово масло . Някои зимата в дизела добавят керосин за по-лесен старт .

    Коментар


    • #3
      От: БЕНЗИН, НАФТА,КЕРОСИН

      Керосин е така наречената ГАЗ ЗА ГОРЕНЕ.При крекинга на нефта се отделя между бензина и дизела.Ама не съм 100 % сигурен.Използва се за гориво на самолетите,било то реактивни или витлови.
      Последно редактирано от biboqn; 01-05-11, 14:24. Причина: допънение

      Коментар


      • #4
        От: БЕНЗИН, НАФТА,КЕРОСИН

        Първоначално публикуван от Боян Богданов Преглед на мнение
        Използва се за гориво на самолетите,било то реактивни или витлови.
        Да доуточня - само при турбовитловите, защото има и витлови с бутални двигатели, които си горят бензин. Е, имаше опити и с дизелово гориво.

        Коментар


        • #5
          От: Бензин, нафта, керосин...

          Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
          Сега въпросите:
          -взаимозаменяеми ли са горивата за някои двигатели?
          -Керосинът неизбежна фракция от ректификацията на суровия нефт ли е?
          -Безинът по-скъп ли е от керосина? Защо?
          -Защо не се продава керосин на дребно
          -Ако в резервоара на бензинов двигател налеем керосин, то какво ще се случи? Защо?

          Въпросите са от чисто любопитство и не им знам отговорите...
          Предимно по спомени от времената когато се занимавах с търговия на петролни продукти. Октановото число и цетановото число на бензин и респективно дизел отразяват съдържанието на чистите вещества октан и цетан в съответното гориво. Не знам колко ясно го казах. Това са две от фракциите на суровия петрол от онази поредица - метан, пропан, бутан ......

          Взаимозаменяеми са май само в газотурбинни двигатели специално пригодени за целта. По твърдения на запознати например Т72. Иначе колкото по-добре е пригоден един бутален двигател към едно от горивата- толкова по-зле му се отразяват всякакви примеси от нещо друго.

          Керосин е по-скоро търговско наименование отколкото химическа формула. По точно названието му идва от ГОСТ мисля. На запад най-често му викат JET А1. Оличава се от дизела с по-голямата степен на пречистване предимно от към парафини и поради това с по-ниска точка на замръзване - около -50С, както и с наличието на по-леки фракции в него. Обаче стандарти колкото щеш в разните държави и съобразно различните нужди. По ГОСТ имаше и РТ /ракетное топливо/. Направо адска смес.

          Цените на различните горива се определят най-вече от пазара. Разходите за получаването им /себестойност/ са условно еднакви. Тук не се говори за степен на пречистване /октаново и цетаново числа/.

          Керосин няма кой да си купува на дребно. Как да добута Бойнга до бензиностанцията човек? Иначе газ за осветление има, но не мисля че е идентична с керосина.

          Ако налеем керосин в бензиновия резервоар .... имаше една тема при моторите. Започва да пуши и спира. Принципа на подпалване на горивовъздушнта смес е различен и не става. Както и съотношенията гориво/въздух и.... дълго е.
          0888932647

          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

          Коментар


          • #6
            От: Бензин, нафта, керосин...

            Керосин е така наречената ГАЗ ЗА ГОРЕНЕ.При крекинга на нефта се отделя между бензина и дизела.Ама не съм 100 % сигурен.Използва се за гориво на самолетите,било то реактивни или витлови.
            Служих във ВВС войски. Мириса на керосина е съвсем различен от този на светилния газ. Вече като изгорели газове имат подобен мирис. Друго не знам.

            Коментар


            • #7
              От: Бензин, нафта, керосин...

              http://en.wikipedia.org/wiki/Liquid_fuels

              Коментар


              • #8
                От: Бензин, нафта, керосин...

                Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                Предимно по спомени от времената когато се занимавах с търговия на петролни продукти. Октановото число и цетановото число на бензин и респективно дизел отразяват съдържанието на чистите вещества октан и цетан в съответното гориво. Не знам колко ясно го казах. .
                Това не е така!!!
                http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%...81%D0%BB%D0%BE

                Същото е и за цетановото число при нафтата.

                Коментар


                • #9
                  От: Бензин, нафта, керосин...

                  Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                  ...пречистване предимно от към парафини...

                  Много цялостно и вярно изложение. С единствената дребна поправка в горния цитат: Става въпрос за пречистване откъм ТЕЖКИ парафини, иначе и бензина, и нафтата, и керосина са смес практически от сто процента парафини (до сто процента имат и вода примерно). Защото гореспоменатите - метан; етан; пропан и т. н. до шейсетия са именно парафини.
                  Газта за осветление и керосина (правилно е отбелязано, че това е русизъм) са също практически идентични. Дребни разлики имат, главно поради различните методи и източници за добива им. Всъщност, като смес от различни фракции по дефиниция - тези течности имат състав, вариращ в допуски, определени със съответни стандарти.
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Бензин, нафта, керосин...

                    Ето още за любознателните: http://en.wikipedia.org/wiki/Fluid_catalytic_cracking

                    Коментар


                    • #11
                      От: Бензин, нафта, керосин...

                      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                      Това не е така!!!....
                      Добре де! Не ми се карай веднага:-) Стар съм вече и не помня добре. А и без това те се приравняват по физикохимични характеристики. И истината винаги е някъде там.....
                      0888932647

                      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

                      Коментар


                      • #12
                        От: Бензин, нафта, керосин...

                        Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
                        Добре де! Не ми се карай веднага:-) Стар съм вече и не помня добре. А и без това те се приравняват по физикохимични характеристики. И истината винаги е някъде там.....
                        Не се карам,но не е хубаво, да се пишат грешни неща. Аз да не съм млад? 54 си е 54!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Бензин, нафта, керосин...

                          Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                          Служих във ВВС войски. Мириса на керосина е съвсем различен от този на светилния газ. Вече като изгорели газове имат подобен мирис. Друго не знам.
                          Рабине, извинявай, тук ще те поправя. Със сигурност си имал предвид газ за осветление, а не светилен газ. Той е съвсем друга бира.
                          Светилен газ е синоним на коксов газ.
                          Получава се от суха дестилация на въглища. Сухата дестилация е процес на термично разлагане без достъп на въздух. Вследствие на химични процеси при температури от порядъка на 900-1000 °С, горивото се разлага на газ, смоли и коксов остатък.
                          Най-страшното в България е, че хората, които пращат SMS-и във ВИП-Брадър,
                          имат право да гласуват на избори.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Бензин, нафта, керосин...

                            Първоначално публикуван от Hala Преглед на мнение
                            Рабине, извинявай, тук ще те поправя. Със сигурност си имал предвид газ за осветление, а не светилен газ. Той е съвсем друга бира.
                            Светилен газ е синоним на коксов газ.
                            Получава се от суха дестилация на въглища. Сухата дестилация е процес на термично разлагане без достъп на въздух. Вследствие на химични процеси при температури от порядъка на 900-1000 °С, горивото се разлага на газ, смоли и коксов остатък.
                            Приемам, щом е до наименование. Чел съм на етикет на бутилката "светилен газ". Тая зима си палих печката с такъв, намерих няколко бутилки в мазата. Имах предвид сравнение м/у 2 течни субстанции.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Бензин, нафта, керосин...

                              Виждал съм къкво става с бензинов двигател работил със смес керосин и бензин . Беше в казармата как точно е станало смесването в ГСМа така и не се разбра но резултата беше трагичен . Единя камион ЗиЛ 131 не искара и 100 километра двигателя му угаснал сам и според шофьора доста време губел мощност като отворил капака испускателните колектори били червени разбрал че нещата отиват на зле като започнало да пада налягането на маслото . Най интересното беше че на термометъра на таблото температурата не се е качвала повече от 90 градуса а като го отворихме гарнитурите бяха зверски изгоряли .
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X