Обява

Свий
Няма добавени обяви.

С какво и как се "промива" запушена кормилна кутия?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • С какво и как се "промива" запушена кормилна кутия?

    Естеството на запушването е или мърсотия или, по-вероятно, стружка.
    (Поредното) сваляне на кутията е по-скоро нежелателно.
    Кутията е на LR и системата е пълна с предписаното "Texaco Cold climate PAS fluid".
    Има ли нещо вярно в твърдението, че ATF-a е "по-агресивен" и има ли шанс той да отмие гадостта? Има ли нещо още по-агресивно, което да не нанесе сериозни вреди на други елементи от системата при кратка промивка?
    Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

  • #2
    От: С какво и как се "промива" запушена кормилна кутия?

    Това па какво беше? "Стружка в маслото" вътре в агрегата, значи като минимум основен ремонт.
    За миене на мръсотия има нарочни масла, само че не стават за навсякъде.
    Що за кутия е това, и какво и е запушено?

    Коментар


    • #3
      От: С какво и как се "промива" запушена кормилна кутия?

      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
      Това па какво беше? "Стружка в маслото" вътре в агрегата, значи като минимум основен ремонт.
      За миене на мръсотия има нарочни масла, само че не стават за навсякъде.
      Що за кутия е това, и какво и е запушено?
      Точно от теб се надявах на някакъв сериозен отговор
      Нещото е точно след основен ремонт и запушването е пряко следствие от него. Съмнявам се за стружка, понеже беше изплюла няколко в казана. Иначе работи, няма течове, няма загуби, но има сериозен тормоз и съскане на десния завой. Левият е ОК. Свалянето е лееко тегаво, затова търся начин да я измия на място. Въпроса е има ли нещо "по-силно" от декстроните, което да ползвам за целта, без да навреди на помпата, най-вече. Кутията, след ремонта, предполагам е достатъчно побългарена от към материали (уплътнения) и не мисля, че за нея има сериозна опастност.
      Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

      Коментар


      • #4
        От: С какво и как се "промива" запушена кормилна кутия?

        Има "смивки". Нарочни масла, които са хем все още масло, хем съдържат разни разтворители. Наливат се вместо маслото, и с тях се кара или десетки минути, или единици - десетки километри, според инструкцията за бъркоча. Но щом е от ремонт, значи трябва не това - все някак големия буклук са изчистили, ако изобщо го е имало. Хидравличните масла рядко правят такава беля. За стружка няма друга оправия, освен разтуряне на всичко.
        Обаче, пищенето на тая железария в едното крайно положение е характерен проблем, и май беше нещо друго. Навремето много се обсъждаше на едно място, но тогава нямах хидравлика, и не съм обръщал внимание. Остава да се сетя какъв беше номера.

        Коментар


        • #5
          От: С какво и как се "промива" запушена кормилна кутия?

          Засега го прокарах с HLP32. Преточих 1,5л. през системата и я оставих пълна с тая боза. Волана поолекна и надясно, но все не е както трябва и още съска. Преминаването през системата неизменно боядисва маслото, все едно измива графит от вътре .
          Между другото, бозата много прилича на Тексаковския PAS fluid и на цвят и като вискозитет, само дето е близо 6 пъти по-евтина.
          Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

          Коментар


          • #6
            От: С какво и как се "промива" запушена кормилна кутия?

            Колега, на LR препоръчваното масло за 4 болтова кутия на Диско, Дефендер,Рейндж Ровър е Декстрон 2 АТФ. Няма какво да е по-агресивно. Съскането трябва да се чува и в двете завъртания до упор и това е или клапан в кутията или самата хидрвлична помпа. На кой модел е монтирана кутията а и кои модел е кутията и какво и ремонтирахте ако не е тайна
            Поздрави
            Land Rover Defender 110SW 300tdi

            Коментар


            • #7
              От: С какво и как се "промива" запушена кормилна кутия?

              Първоначално публикуван от SIMOCOREX Преглед на мнение
              Колега, на LR препоръчваното масло за 4 болтова кутия на Диско, Дефендер,Рейндж Ровър е Декстрон 2 АТФ. Няма какво да е по-агресивно. Съскането трябва да се чува и в двете завъртания до упор и това е или клапан в кутията или самата хидрвлична помпа. На кой модел е монтирана кутията а и кои модел е кутията и какво и ремонтирахте ако не е тайна
              Поздрави
              Кутията е на Диско 2 (вижда се на аватара), за която препоръчаната от LR течност е Texaco Cold Climate (продава се само в МП, срещу скромните 38 лв/л., системата побира 1,2 л.). Кутията е уж "рециклирана", каквото и да значи това. Съскането е налице не в крайното положение (там знам, че е нормално), а през цялото време на въртене на волана в посока дясно, идва от кутията, а не от помпата. С оглед на бързото оцветяване на течността и положителната промяна в поведението, определено смятам, че вътре има нещо за измиване.

              П.П. Навярно ако я бях "ремонтирал" аз, нямаше сега да решавам такива "проблеми"
              Последно редактирано от stargazer; 27-03-11, 10:47.
              Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

              Коментар


              • #8
                От: С какво и как се "промива" запушена кормилна кутия?

                Смени си маркуча за високото налягане - обикновено там е проблемът. Люспите са от вътрешната страна на маркуча и правят нещо, като еднопосочна клапа.
                "Обичам България, само по една причина - защото си е моя! А иначе, кой би живял доброволно в кучи ..."

                Коментар


                • #9
                  От: С какво и как се "промива" запушена кормилна кутия?

                  Първоначално публикуван от chris_vicom Преглед на мнение
                  Смени си маркуча за високото налягане - обикновено там е проблемът. Люспите са от вътрешната страна на маркуча и правят нещо, като еднопосочна клапа.
                  Не съм сигурен, че това е причината. В този случай би трябвало да има "тормоз" и в двете посоки, а при мен лявото си е ОК. Във всеки случай нещата се оправят полека-лека. Преди малко преточих още 600 гр. Течността постепенно се избистря и заедно с това и десния завой олеква. HPL маслата по принцип са сертифицирани за хидравлично оборудване с много високо налягане и широк температурен диапазон, т.е. нищо страшно за системата, според мен.
                  Стадо оФци води ожесточен спор дали вълците или чакалите го обичат повече...

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X