Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пресечен антифриз

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Пресечен антифриз

    Колега толкова ли е скъп тоя радиатор в магазина или е някой уникален модел автомобил със специален радиатор.И вторият ми въпрос на който не можах да си отговоря,при положение че има толкова качествени и доказани марки (да не цитирам)защо се спря на антифриза на Приста.Предполагам си чувал българската поговорка че ЕВТИНОТО ВИНАГИ ИЗЛИЗА ПОСЛЕ СКЪПО.Успех дано се оправи проблема но подозирам че за да се оправи ще трябва да си купиш нов или втора употреба радиатор.

    Коментар


    • #17
      От: Пресечен антифриз

      Първоначално публикуван от Ендуро Преглед на мнение
      Колега толкова ли е скъп тоя радиатор в магазина или е някой уникален модел автомобил със специален радиатор.И вторият ми въпрос на който не можах да си отговоря,при положение че има толкова качествени и доказани марки (да не цитирам)защо се спря на антифриза на Приста.Предполагам си чувал българската поговорка че ЕВТИНОТО ВИНАГИ ИЗЛИЗА ПОСЛЕ СКЪПО.Успех дано се оправи проблема но подозирам че за да се оправи ще трябва да си купиш нов или втора употреба радиатор.
      Радиатора е перверзно скъп, за съжаление. Това поне нов от магазина. А от морга не се знае какво ще купиш.

      С антифриза на Приста, поне розовия, аз до сега не съм имал грижи. А станаха май 3 или 4 години откак го търкалям. Още повече че поне си сигурен че не е менте, купувайки го от бензиностанция на Лукойл или Петрол.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #18
        От: Пресечен антифриз

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        ... А колко са дебели тръбите? Те са по-важни в картинката.
        11-12 мм външен диаметър

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Все пак не каза никакви числа. Стрелката на 1/2, на 2/3 - а меродавна е температурата в градуси. Даже не точната и стойност, а конкретния факт, дали при максимално натоварване и максимално лоши условия, минава примерно 120 градуса или колкото там са проблемните на този мотор. Иначе е нормално, за радиатор с различна конструкция, съпротивление за въздух и вода, коефициенти на топлообмен и тн - режимът на термостата и на виското да се измести. Това не е непременно проблем.
        За да ти кажа числа, трябва да ги взема отнякъде. Не съм си играл да слагам на колата допълнителни датчици и термометър, защото, като изключим неуспешният опит за преминаване на електрически вентилатори, никога не съм имал проблеми със загряване. Като се има предвид, че тази кола, с този й температурен датчик я карам от 3,5 години, за мен положенията на стрелката са си абсолютно меродавни. Движение в диапазона 1/3 - 1/2 с преминаване нагоре само при екстремни условия означава, че всичко е ОК. Когато обаче при съвсем леки натоварвания и почти идеални условия стрелката хвърчи на 2/3, това означава, че ако подкарам, както си е нормално за този кола, чайникът ще кипне много бързо. Като при по-топло време и малко позапълнен с прах радиатор това ще стане и без моторът да вижда много зор. А това със сигурност Е проблем.

        Първоначално публикуван от Ендуро Преглед на мнение
        Колега толкова ли е скъп тоя радиатор в магазина или е някой уникален модел автомобил със специален радиатор.И вторият ми въпрос на който не можах да си отговоря,при положение че има толкова качествени и доказани марки (да не цитирам)защо се спря на антифриза на Приста. Предполагам си чувал българската поговорка че ЕВТИНОТО ВИНАГИ ИЗЛИЗА ПОСЛЕ СКЪПО.Успех дано се оправи проблема но подозирам че за да се оправи ще трябва да си купиш нов или втора употреба радиатор.

        Нещо конкретно по темата имаш ли да кажеш? В магазина за този радиатор има варианти - да се смени питата, като се използват оригиналните (метални) казанчета; да се вземе за малко пари отгоре готов радиатор с официален произход от Италия (макар че аз бих заложил на по-източно място) и наполовина по-кратък гаранционен срок, който ще е изтекъл още преди началото на следващия сезон; да се вземе за двойно повече пари радиатор, който ще се води, че е от реномиран производител, но най-вероятно също ще е с пластмасови казанчета, а от реномирания производител може да е само стикерът на кашона.

        Това не е първият джип, на който се прави български радиатор. Имам приятели, които карат с такъв (и то точно Патрул) и не са имали проблеми. Доста често бегачките са именно с правен по поръчка в България радиатор и има достатъчно примери за добре работещи изпълнения. Отделен въпрос е дали в конкретния случай фирмата може да се справи с тази задача или съм попаднал на такива, които просто са отбили номера за да вземат едни пари. Това предстои да го разбера в близко време.

        Това за евтиния антифриз нещо не го схванах. Longlife на Приста, при цена от около и над 9 лв/л (почти 10 на бензиностанциите на Петрол, откъдето беше купен) трудно може да бъде причислен към евтините. Горе-долу на това ценово ниво са и антифризи на, примерно, AC Delco, Лики Моли, Валволин. Даже, в зависимост от това откъде пазаруваш, Пристата може да ти излезе и по-скъпо от споменатите.
        Отделно от цената, преди време ми бяха сипали от този антифриз на едната джипка и за около 2 години не съм забелязал да има някакви проблеми.
        В конкретния случай пък, вината определено не изглежда да е в антифриза. Най-вероятно щеше да се случи същото и с определено скъпия антифриз на Bardahl, с който е сега колата.

        А радиаторът че ще е нов - нов ще е. Друг въпрос е дали ще е с нова българска пита или ще се наложи друг вариант. При всички положения втора употреба радиатор не мисля да взимам. Ако беше за такъв, нямаше да си махам щатния, а просто щях да го дам да му направят още някоя и друга заварка.
        Патрул Y60 е достатъчно стар модел за да се очаква, че ще се намери употребяван радиатор в добро състояние, а дори и да има някой по-запазен, никой не може да ти гарантира за колко дълго. Виждал съм патрулски радиатор, на който ламелите буквално се разсипваха на прах.
        Последно редактирано от Чавдар (V93); 02-11-10, 14:50.
        Ние не сме неутрални!

        Коментар


        • #19
          От: Пресечен антифриз

          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
          1 => 11-12 мм външен диаметър

          2 => това означава, че ако подкарам, както си е нормално за този кола, чайникът ще кипне много бързо.
          1. Някой да е виждал такива тръби? Аз не. Въздебелички ми се струват. Но не съм авторитет. За сметка на това зная, че топлоотдаването там зависи линейно от общата площ на тръбите.

          2. може и да означава, а може и не - това имах предвид. Имал съм такова наблюдение - пак само със стрелки: стар радиатор с много смачкани ламели, пък и леко капещ, стрелката за температурата малко по-ниско от 90 градуса нормално, но при влошаване на условията лесно отиваше в червеното (130 +). Смених го с нов, оригинален - нормалната температура отиде малко над 90 градуса, но пък никога след това не мръдна по-нагоре, при никакви условия. Дълго му се чудих и не си го обясних докрай, но точно така стана.

          ---
          Мърлявата работа с химикалите намеква, че някои от тях може и да са още в тръбите. Да са позапушени или покрити отвътре с нещо, което не пренася топлината.

          Коментар


          • #20
            От: Пресечен антифриз

            Менте радиатор!!!!

            Чаво ... ходи им вземи мярка за шапка с тази пита!!!! Ама ги блъскай ЯКО !!!

            Тази технология е за радиатори на климатици!

            В нормален автромобилен радиатор тръбичките са плоски ... и освен това МНОГО по на гъсто, и са от МЕД и освен това вътре в "тръбичките" на някой има допълнителни спирали.
            Размера на нормална тръбичка е 1,5 мм на около 10 мм.
            Като резултат имаш МНОГО малка площ!

            Моя също е правен, ама ... както трябва и ... е, не с два реда тръбички (оригинално беше така), а с три ... естественно медни!
            Последно редактирано от CarTest™; 02-11-10, 17:58.
            Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

            Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

            Коментар


            • #21
              От: Пресечен антифриз

              Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
              Менте радиатор!!!!

              Чаво ... ходи им вземи мярка за шапка с тази пита!!!! Ама ги блъскай ЯКО !!!
              Днес сутринта им стоварих радиатора обратно, заедно с писмена рекламация. Сега чакам как ще реагират, за да видя какво правим нататък.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #22
                От: Пресечен антифриз

                Разгледах ти снимката ама това и за битово отопление не става а и въздушния поток се спира от тези огромни тъби на 50% а може и повече. Не видях също да са профилирали странично отворите на ламелите за подобряване на термичното съпротивление а ако не са профилирани е трябвало да ги поят ламел по ламел. а дори и при 5мм тънкостенни кръгли тръби е необходимо в тях да се постави спирална пластина за да завихря охлаждащата течност. С две думи: аматьорско изпълнение.
                Знам, че не съм цвете за мирисане, и характера ми не е златен, ма вчера една черна котка кат ми напрай път и си плю три пъти през рамото, зех да се замислям!

                Коментар


                • #23
                  От: Пресечен антифриз

                  Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                  11-12 мм външен диаметър



                  За да ти кажа числа, трябва да ги взема отнякъде. Не съм си играл да слагам на колата допълнителни датчици и термометър, защото, като изключим неуспешният опит за преминаване на електрически вентилатори, никога не съм имал проблеми със загряване. Като се има предвид, че тази кола, с този й температурен датчик я карам от 3,5 години, за мен положенията на стрелката са си абсолютно меродавни. Движение в диапазона 1/3 - 1/2 с преминаване нагоре само при екстремни условия означава, че всичко е ОК. Когато обаче при съвсем леки натоварвания и почти идеални условия стрелката хвърчи на 2/3, това означава, че ако подкарам, както си е нормално за този кола, чайникът ще кипне много бързо. Като при по-топло време и малко позапълнен с прах радиатор това ще стане и без моторът да вижда много зор. А това със сигурност Е проблем.




                  Нещо конкретно по темата имаш ли да кажеш? В магазина за този радиатор има варианти - да се смени питата, като се използват оригиналните (метални) казанчета; да се вземе за малко пари отгоре готов радиатор с официален произход от Италия (макар че аз бих заложил на по-източно място) и наполовина по-кратък гаранционен срок, който ще е изтекъл още преди началото на следващия сезон; да се вземе за двойно повече пари радиатор, който ще се води, че е от реномиран производител, но най-вероятно също ще е с пластмасови казанчета, а от реномирания производител може да е само стикерът на кашона.

                  Това не е първият джип, на който се прави български радиатор. Имам приятели, които карат с такъв (и то точно Патрул) и не са имали проблеми. Доста често бегачките са именно с правен по поръчка в България радиатор и има достатъчно примери за добре работещи изпълнения. Отделен въпрос е дали в конкретния случай фирмата може да се справи с тази задача или съм попаднал на такива, които просто са отбили номера за да вземат едни пари. Това предстои да го разбера в близко време.

                  Това за евтиния антифриз нещо не го схванах. Longlife на Приста, при цена от около и над 9 лв/л (почти 10 на бензиностанциите на Петрол, откъдето беше купен) трудно може да бъде причислен към евтините. Горе-долу на това ценово ниво са и антифризи на, примерно, AC Delco, Лики Моли, Валволин. Даже, в зависимост от това откъде пазаруваш, Пристата може да ти излезе и по-скъпо от споменатите.
                  Отделно от цената, преди време ми бяха сипали от този антифриз на едната джипка и за около 2 години не съм забелязал да има някакви проблеми.
                  В конкретния случай пък, вината определено не изглежда да е в антифриза. Най-вероятно щеше да се случи същото и с определено скъпия антифриз на Bardahl, с който е сега колата.

                  А радиаторът че ще е нов - нов ще е. Друг въпрос е дали ще е с нова българска пита или ще се наложи друг вариант. При всички положения втора употреба радиатор не мисля да взимам. Ако беше за такъв, нямаше да си махам щатния, а просто щях да го дам да му направят още някоя и друга заварка.
                  Патрул Y60 е достатъчно стар модел за да се очаква, че ще се намери употребяван радиатор в добро състояние, а дори и да има някой по-запазен, никой не може да ти гарантира за колко дълго. Виждал съм патрулски радиатор, на който ламелите буквално се разсипваха на прах.
                  Колега питам защото не съм слагал правен радиатор на нито една от моите коли.Смятам че радиатора е прекалено важен за нормалната работа на двигателя и не искам да си правя експерименти с правени радиатори,някъде в БГ.може и да ги правят добре но пак риска си остава(като в твоя случай).Запоявали са ми спукан радиатор на климатик и стана добре но там беше само дупчица от окис.А за антифриза обикновенно във всеки по-голям магазин за авто части имат и каталози за марката автомобил какъв антифриз препоръчва завода,вече на три от моите коли (А6,МЛ,и ЕС-класа)купувам антифриз немски на фирмата Фукс(не правя реклама)червен е 14лв.литъра концентрат и нямам никакви оплаквания.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Пресечен антифриз

                    Не че съм капацитет в топлотехниката но аз си мисля така: Ако радиатора няма необходимото топлоотдаване към околната среда то той ще е горещ но няма да смъква температурата на двигателя.(или малко преминаващ въздух покрай ламелите).Или както вероятно подразбирам че минавайки антифриза (примерно 90°)не може да отдаде темп.на радиатора който остава студен.Това обаче вероятно се случва ако ламелите отдават повече към околната среда колкото антифриза към тръбите.Но ако това се случва и на кола която не е в движение няма да е причината.Тогава няма как радиатора дори с малко закъснение да не загрее до темп.на антифриза.(дори и направен от материал който има ужасна топлопроводимост).Което пък ме навежда на мисълта че не е виновен радиатора щом остава студен.Причината примерно може да бъде недостатъчен поток на антифр.през него или въздух в системата.
                    П.С.Между другото има заводски радиатори с тръби и прави ламели и то от алуминий.
                    Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Пресечен антифриз

                      Първоначално публикуван от Ендуро Преглед на мнение
                      Колега питам защото не съм слагал правен радиатор на нито една от моите коли. ...
                      E, де ще сравняваш ML и S-класа със 17-годишен Патрол - бегачка, по който от 3,5 години бъхтане здравите места не са толкова много.

                      Първоначално публикуван от joe007 Преглед на мнение
                      ... П.С.Между другото има заводски радиатори с тръби и прави ламели и то от алуминий.
                      Може и да има, но този тип определено няма да е моят.

                      В понеделник получих преработения след първата ми рекламация радиатор. Рекоха, че в тръбичките на радиатори са били поставени спирали, които да подобрят топлоотдаването на охладителната течност.

                      Вчера радиаторът беше отново монтиран на жипката, след което бяха направени изпитания, които включваха работа на място до достигане на работна температура, както и пробно каране, като освен движение в града беше направено изкачване от Околовръстния път през кв. Бояна в посока Златните мостове, както и каране по магистрала „Тракия“ в участъка от Околовръстния път до след разклона за Нови хан.

                      При работа на празен ход първоначалните резултати изглеждаха обнадеждаващи. За разлика от предишния път, сега имаше осезаема разлика (около 15-18* C) между повърхностната температура на казанчетата на радиатора. За разлика от преди, ламелите не оставаха хладни.

                      За съжаление обаче, положителните резултати не бяха потвърдени при пробното каране.
                      При изкачването от Околовръстен път към Бояна, при съвсем нормални обороти и спазване на ограничението от 70 км/ч стрелката на температурата се изкачи над средата на скалата още преди първия светофар.

                      При изкачването на Витоша (3-а предавка, скорост 30-50 км/ч при около 3000 об/мин) температурата се повиши сериозно, като, въпреки първоначално констатираното известно подобрение в работата на радиатора, положението се оказа дори по-лошо, отколкото при първите тестове.


                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1190550.JPG
Прегледи:1
Размер:93.6 КБ
ID:5226533

                      Също така лошо изглеждаше и положението при теста на магистрала „Тракия“, като този път повишаването на температурата започна още на равния участък преди разклона за Нови хан.
                      При скорост 100 – 120 км/ч и около 3000 об/мин, стрелката се изкачи инфарктно близо до зоната на прегряване.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1190557.JPG
Прегледи:1
Размер:67.7 КБ
ID:5226534

                      Стана пределно ясно, че радиаторът се справя с охлаждането на двигателя само при работа на по-ниски обороти и с ниско натоварване (каране на градско, както и извънградско по равен терен и скорост не повече от 80-90 км/ч). При повишаване на натоварването (напр. при изкачване на малко по-стръмен наклон) или при задържане на оборотите около 3000 (нормални при движение по магистрала) охлаждането драстично се влошава и дори без каквито и да било екстремни натоварвания.

                      Според мен основната причина за това шокиращо лошо представяне, въпреки направеното подобрение в конструкцията на радиатора, беше по-високата външна температура в сравнение с първите изпитания, при които тя беше под 10* C.

                      За да няма съмнения, че проблемът може да е от нещо друго, смених и виското, както и капачката на радиатора
                      След това тотално подновяване на охладителната система пробното каране беше повторено по описаните по-горе маршрути.
                      За съжаление, въпреки малко по-хладното време и гарантирано изправните компоненти, резултатите много малко се различаваха от вчерашните, както при изкачването на Витоша, така и при движението по магистрала.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:vlcsnap-2010-11-11-19h34m32s126.png
Прегледи:1
Размер:88.7 КБ
ID:5226535

                      За сравнение, дори със силно износения от 17-годишна експлоатация стандартен радиатор, стрелката е достигала такива висоти само в редки случаи на наистина екстремно натоварване и в никакъв случай при нормално движение по асфалт.
                      След приключване на движението с по-високи обороти беше замерена повърхностната температура на входа и на изхода на радиатора.
                      За разлика от първоначалното измерване при работа на празен ход, този път разликата в температурите беше твърде малка. Това за пореден път потвърди констатацията, че при по-високи обороти на двигателя радиаторът продължава да не се справя с охлаждането.

                      Така че, сега сме пак в изходна позиция, като вариантите не са много.
                      На правената пита няма какво повече да й направят. Единственият им вариант е да я направят двойна, ама отпред нямам място за 10-см дебел радиатор, пък и допълнителното тегло отпред на коша не е за пренебрегване. Веднъж вече опорите на радиатора се бяха скъсали, той се беше килнал назад и само по някакъв як късмет, перката не се беше потрошила.

                      Имат 2 варианта на заводски радиатори - някакви италиански и двойно по-скъп Нисенс, който обаче също е с пластмасови казанчета и само 34-мм пита. От магазина НЕ гарантират, че някой от тези двата ще охлажда по-добре от правения. Дори твърдят, че е доста вероятно да са по-зле.

                      Да живее международната чалга и нещата от евтин говнолин!

                      При това положение остава единствен вариант да си искам парите обратно и да търся оригинален. Било нов, било употребяван, макар че второто вероятно ще е проблематично, предвид възрастта на модела.
                      Последно редактирано от Чавдар (V93); 11-11-10, 23:03.
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Пресечен антифриз

                        Чавдаре,
                        Имаш ЛС
                        Последно редактирано от sergej; 12-11-10, 06:38. Причина: Може да е реклама
                        Three witches watch three Swatch watches.
                        Which witch watch which Swatch watch?

                        Коментар


                        • #27
                          От: Пресечен антифриз

                          Чаво .... моя е правен ТУК .... нека не звучи като реклама.

                          Ползваха металните казанчета от стария радиатор.
                          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                          Коментар


                          • #28
                            От: Пресечен антифриз

                            Само да попитам. Показанията на стрелката, проверени ли са по някакъв начин?

                            Коментар


                            • #29
                              От: Пресечен антифриз

                              Аз попитах по-горе, но Чавдар смята стрелката за достатъчен критерий. Може пък и да е прав.

                              Хората, които CarTest предлага, правят медни радиатори от плоски тръбички. Определено по-добрата технология, само не знам как ще се отрази на цената.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Пресечен антифриз

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                Може пък и да е прав.

                                .
                                То, за можене- може, ама шанса е 50/50.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X