Здравейте.Нов съм в форума,но отдавна го посещавам и останах с много добри впечатления.
На въпроса:
Преди 1 година си купих автомобил-"Варшава" м-20 (от онези "гърбавите") с цел да я реставрирам,като запазя напълно оригиналният и вид.Автомобилът е произведен през далечната 1955 година по лиценз на произвежданата по това време (от Горкиевския авто-завод) "Победа" м-20.Моята "Варшава" е от онези първите,които са просто напълно точно копие на Победите,изключение на емблемите и надписите
.Та,нейният двигател е този прословут м20,със стоящите клапани,слаган и на всъедехода газ 69.И тъй като "гоня"
пълна автентичност нямам никакви намерения да го заменям с по-модерен агрегат.Скоро приключих с основния ремонт,който включваше замяна на всички части с нови такива(дори и цилиндровите втулки бяха сменени поради голямо износване),обаче остана един много актуален проблем-горивото(Знам,че темата вече е разисквана няколко пъти,но аз не открих подробности).Особено след
тази невероятна глупост да спрат А-92 почнах сериозно да се притеснявам за мотора си.След като приключа с купето и подкарам колата,това ще трябва да стане с бензин А-95.А с А-95 просто не ми се мисли какво ще му сторя на двигателя.До колкото знам ще прегори клапаните,ще губи мощност,ще прегрява и други такива крайно нежелани ефекти.Четох тук някакви рецепти за смесване на бензина 1:1 с авиационен керосин,но се притеснявам за краиния продукт от тази интервенция-дали няма след това с лопата
да стържа нагара от свещите,буталата и главата
.За "намаляване" на главата просто няма шанс-най-много с 1 милиметър,защото поради отварянето на клапаните нагоре ако се прекали с шлайфането,клапаните ще удрят в цилиндровата глава.Видях(пак тук) че за да се подкара на А-92 ще се наложи да се свалят 4,5 мм от алуминиевата глава,а за толкова снижаване ще се наложи да се издълбае навътре с фреза,което ще я отслаби и може да се спука.Освен това има и друго нещо-когато автомобилът се е произвеждал горивата са съдържали олово.Сега обаче всички бензини са безоловни.За щастие сега има някакви оловни добавки(нядявам се да ми препоръчате някаква по-конкретна марка).
Ще се радвам да ми окажете съдействие и да ми дадете някакъв съвет/"рецепта"(визирам керосина-снабдяване,евентуални последствия и др.)
Предварително благодаря.
На въпроса:
Преди 1 година си купих автомобил-"Варшава" м-20 (от онези "гърбавите") с цел да я реставрирам,като запазя напълно оригиналният и вид.Автомобилът е произведен през далечната 1955 година по лиценз на произвежданата по това време (от Горкиевския авто-завод) "Победа" м-20.Моята "Варшава" е от онези първите,които са просто напълно точно копие на Победите,изключение на емблемите и надписите

пълна автентичност нямам никакви намерения да го заменям с по-модерен агрегат.Скоро приключих с основния ремонт,който включваше замяна на всички части с нови такива(дори и цилиндровите втулки бяха сменени поради голямо износване),обаче остана един много актуален проблем-горивото(Знам,че темата вече е разисквана няколко пъти,но аз не открих подробности).Особено след
тази невероятна глупост да спрат А-92 почнах сериозно да се притеснявам за мотора си.След като приключа с купето и подкарам колата,това ще трябва да стане с бензин А-95.А с А-95 просто не ми се мисли какво ще му сторя на двигателя.До колкото знам ще прегори клапаните,ще губи мощност,ще прегрява и други такива крайно нежелани ефекти.Четох тук някакви рецепти за смесване на бензина 1:1 с авиационен керосин,но се притеснявам за краиния продукт от тази интервенция-дали няма след това с лопата


Ще се радвам да ми окажете съдействие и да ми дадете някакъв съвет/"рецепта"(визирам керосина-снабдяване,евентуални последствия и др.)
Предварително благодаря.
Коментар