Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Евросондите - задължителни от 2011

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Евросондите - задължителни от 2011

    Така, оставих колата за смяна на сондата и се поинтересувах при майстора "какво и защо" ме накараха да сменя така репресивно (ето личната ми драма).

    Досега на газови уредби монтирани преди 2005г. е било разрешено да бъдат без "евросонда", а със стария тип. Газовите бутилки имат "срок на годност" 5 години, след който трябва да минават тест (надуват ги под налягане с вода 30% повече от налягането на колонката в газостанциите). Попринцип регулацията е била при преглед на бутилката да се сменя и сондата (ако е от старите). Много хора обаче са изментили и си спестявали този разход. И изобщо е настъпил лек хаос и "плавното внедряване" на евросонди е пропаднало напълно.

    В края на 2010г. обаче се навършват 5 години от последната възможна дата за "нов монтаж" на газова уредба от стария тип (със старата сонда). Поради тази причина през 2011г. НЕ е възможно хем да сте със заверена АГУ, хем да сте със стара сонда. Така, че реално през 2011г. евросондите стават напълно задължителни! Тоест заверките на бутилки няма да минат, а от там - чичко полицай може да глобява... а и вече по бензиностанциите гледам, че чат пат се пулят в паспортите.

    Евросондата била с по-високо ниво на безопасност. Имала допълнителен електрически клапан, който пуска само при подаден контакт на колата. И още един за прекомерно високо налягане (по газ станциите нямало как да се получи такова нещо, но с т.нар. "айдуци" разни самозванци си правели преливания от бутилки и можело теоретично да стане проблем, но практически - не... т.е. има презастраховка). Така, че ако наистина са по-добри - това е само един плюс, с който да облекчите болката причинена от финансовия удар.

    Допълнителна информация - масово на пазара имало турски и италиански евросонди. Човекът, с който извърших по-горната консултация каза, че турските са доста скапани и често му правели проблеми.

    С моите скромни "чух от един приятел, че..." познания съм дотук. Ако някой е по-запознат нека даде по-изчерпателна информация. Може би и техническа по възможност.
    Последно редактирано от Filthy@JvruceR; 20-07-10, 12:58.

  • #2
    От: Евросондите - задължителни от 2011

    Такива сонди с ел клапан на бутилката ги има от години.Май на холандските бутилки са такива.

    Коментар


    • #3
      От: Евросондите - задължителни от 2011

      Тъй де - от много време насам ги има, но от 2005 са станали задължителни при нов монтаж на уредба и след извършена хидравлична проверка и/или рентгеноскопия на 5 годишния проверочен цикъл.

      П.С. Всяка газова бутилка имала максимален допустим живот 15 години, т.е. след закупуването й като нова максимум две проверки за презаверка и продължаване на паспорта.

      Коментар


      • #4
        От: Евросондите - задължителни от 2011

        Евросондите са задължителни от 2006г.Годишния преглед е за газостанцийте,а триъгълния стикер е за полицайте(служи да бъде обузначен автомобила,че е с АГУ ако се наложи от Гражданска Защита идват да оказват помощ)
        Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
        АСК Ален Мак

        Коментар


        • #5
          От: Евросондите - задължителни от 2011

          Закон:Всички изисквания за АГУ
          Раздел VIII
          Автомобилни газови уредби
          Чл. 81. Устройството на автомобилните газови уредби (АГУ) трябва да съдържа най-малко следните елементи:
          1. резервоар за втечнен въглеводороден газ с автоматичен ограничител на нивото в резервоара до 80 на сто от обема му;
          2. нивопоказател;
          3. предпазен клапан;
          4. спирателен клапан с дистанционно управление;
          5. регулатор за налягане и изпарител, които могат да бъдат комбинирани;
          6. устройство за пълнене на резервоара, което може да бъде вградено в 80-процентния спирателен клапан или монтирано като дистанционно устройство от външната страна на автомобила;
          7. инжектор или устройство за впръскване на газ или смесообразуващо устройство;
          8. предпазно устройство за обезопасяване на резервоара от превишено налягане.
          Чл. 82. Резервоарът трябва да е оразмерен якостно за налягане 3,0 МРа и температура от минус 20 до плюс 65 �С и да е изработен от стомана, съответстваща на изискванията на БДС EN 10120.
          Чл. 83. Неразглобяеми съединения на резервоара се изработват по процедури и от персонал, одобрени от лице, получило разрешение за оценяване съответствието на съоръжения под налягане по реда на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на съоръжения под налягане, приета с Постановление № 204 на Министерския съвет от 2002 г. (ДВ, бр. 87 от 2002 г.), или от лице, получило разрешение да одобрява процедури и персонал за изпълнение на неразглобяеми съединения по реда на същата наредба.
          Чл. 84. (1) Резервоарът трябва да е стационарно монтиран към автомобила и извън пространството, в което е двигателят.
          (2) Резервоарът трябва да е сигурно закрепен към автомобила, за да се предотвратят приплъзване, завъртане и изместване. Монтажът се извършва в съответствие с инструкциите на производителя му.
          (3) Резервоарът трябва да е монтиран така, че да няма допир между него и металните повърхности на автомобила освен в точките на закрепване.
          (4) При максимално натоварен автомобил най-ниската част на резервоара трябва да е на разстояние не по-малко от 200 mm над пътното платно. Не се допуска най-ниската част на резервоара да е най-ниската част на автомобила.
          (5) Не се допуска бутилки, предназначени за транспортиране и съхраняване на втечнен въглеводороден газ, да се използват за резервоар на АГУ.
          Чл. 85. Спирателният клапан с дистанционно управление по чл. 81, т. 4 трябва да е монтиран без междинни фитинги директно върху резервоара така, че да спира подаването на газ, когато двигателят не работи или към него се подава друг вид гориво.
          Чл. 86. (1) Предпазният клапан по чл. 81, т. 3 трябва да е вътрешно херметичен до налягане 2,6 МРа и да се задейства при налягане 2,7 ‘ 0,1 МРа.
          (2) Предпазният клапан се монтира към зоната на резервоара, в която има газова фаза.
          (3) Въглеводородният газ, изтичащ от предпазния клапан, се изпуска в атмосферата или в херметичния кожух по чл. 89.
          Чл. 87. Автоматичният ограничител на нивото на втечнения въглеводороден газ в резервоара осигурява пълнене на резервоара не повече от 80 на сто от обема му.
          Чл. 88. Към зоната на резервоара, в която има газова фаза, се монтира стопяем предпазител по чл. 81, т. 8, конструиран така, че да се отваря при температура 120 �С ‘ 10�, или предпазен клапан с дебит не по-малък от 17,7 куб. м/h.
          Чл. 89. (1) Към резервоара за газ се монтира херметичен кожух с изключение на случаите, когато резервоарът е монтиран от външната страна на автомобила и устройствата му са предпазени по подходящ начин от замърсяване и вода.
          (2) Херметичният кожух трябва да е постоянно свързан с атмосферата посредством гъвкав или друг тръбопровод със светло сечение не по-малко от 450 mmќ.
          (3) Вентилационният отвор трябва да е насочен надолу извън автомобила. Газът, изтичащ от него, да не може да попадне в пространството под калника на автомобила и към детайли с повишена температура.
          (4) Херметичният кожух и свързващите тръбопроводи трябва да са херметични при налягане 10 kPa.
          Чл. 90. (1) Газопроводите на АГУ се изработват от безшевни тръби от мед, неръждаема стомана или от стомана с неръждаемо покритие.
          (2) Медните газопроводи трябва да са защитени с гумено или пластмасово покритие.
          (3) Външният диаметър на газопроводите не трябва да надвишава 12 mm и дебелината на стената им да не е по-малка от 0,8 mm.
          (4) Газопроводите се монтират по такъв начин, че да не могат да се повреждат от вибрации и повърхностите им да не могат да се трият в елементите на автомобила. Разстоянието между две точки на закрепване на газопровода не трябва да превишава 1 m.
          (5) Газопроводите не се разполагат в зони, в които се монтира крик за повдигане на автомобила.
          (6) В местата на закрепване тръбите се захващат така, че да няма контакт метал с метал.
          Чл. 91. Съединенията между елементите на автомобилната газова уредба трябва да са разглобяеми, да са възможно най-малък брой и да се разполагат в удобни и достъпни за проверка места.
          Чл. 92. Газопроводите от неръждаема стомана се присъединяват посредством фитинги от неръждаема стомана.
          Чл. 93. (1) Газопроводите, преминаващи през пътническото отделение и затвореното багажно отделение на автомобила, трябва да са с възможно най-малка дължина. В тези отделения не се допуска наличие на съединения с изключение на съединенията на херметичния кожух и съединенията между газопровода и устройството за пълнене на резервоара.
          (2) Съединенията между резервоара и устройството за пълнене на резервоара трябва да имат защитно покритие срещу въздействието на втечнения въглеводороден газ и възможност за изпускане директно в атмосферата на евентуални пропуски на газ.
          Чл. 94. (1) Устройството за пълнене на резервоара да е осигурено срещу завъртане и предпазено от замърсяване и попадане на вода.
          (2) (В сила от 22.09.2006 г.) Когато резервоарът е монтиран в пътническото или багажното отделение, устройството за пълнене се поставя откъм външната страна на автомобила.
          ...............................................................................................................................................

          Евронивомера отговаря на по-висок стандарт от обикновенния нивомер.Обикновеният нивомер включва в устройството си два крана за спиране на газта от зарядното устройство и към изпарителя,скоростен клапан и определени модели включват и клапан за високо налягане.Скоростният клапан спира потока на газта от бутилката към изпарителя при внезапно повишаване на дебита(например скъсване на тръбата).Клапанът за високо налягане позволява контролираното изпускане на части на газта при повишаване на налягането в бутилката(например при деформиране на бутилката вследствие удър или при награване вследствие пожар или други условия.). Освен всички изброени до сега устройства Евронивомера включва и електрически клапан и клапан,който след зареждане затваря входа на бутилката откъм зарядното устройство(при приключване на зареждането от бутилката към зарядното няма поток на газ).По-виският стандарт на Евронивомера предполага и използването на по-качестевни материали при направата му.Освен това евронивомера е в употреба доста време.Моето мнение е задължително да се използва Евронивомер не само от законна гледна точка,независимо какво ви предлагат.Все пак се предполага,че вие ще карате колата,т.е е както за ваша безопастност така и за безопаснотта на околните.


          Това изрових само.
          Последно редактирано от STROIL; 21-07-10, 14:54.

          Коментар


          • #6
            От: Евросондите - задължителни от 2011

            Типично по български! Може да са задължителни от края на 2006, но не се монтират освен, ако клиентът не изяви желание. Сега вече ще се монтират. Миналата година си купих евронивомер (втора употреба), но не можах да си купя капак за него, обиколих поне 6 магазина за газови уредби в София и нямаше никъде, но иначе са задължителни, само дето няма от къде да си ги купиш до миналата година!

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X