Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Настройване на празен ход на кола с "умно" ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Настройване на празен ход на кола с "умно" ЕКУ

    Имам кола на газ Фиат, 16 клапанов пълен инжекцион с две високоволтови бобини и електронно управление на центровката.
    В момента паля на студен двигател и оборотите са ми около 1200- 1300. Като почне да загрява колата си падат нормално на 850. Един вид стъпковото моторче ми регулира количеството газ освен въздух.
    Пробвам да регулирам оборотите на празен ход от винта на изпарителя който е за целта но никакъв резултат в промяна на оборотите- явно стъпковото моторче усеща че двигателя си променя оборотите заради мен и компенсира веднага.
    На лада е лесно ама тука с тая пущина дето се опитва да се прави на умна как?
    Дайте идея как да настроя количеството газ на празен ход да е най оптимално.
    В момента съм му намерил една цака за регулирането
    ако е много отвит винта оборотите са си 850 но като закрия леко с ръка отвора откъдето смуче въздух и загасва- явно сместа му е доста богата и леко намаляване на въздуха му идва критично.
    В момента с доста по завъртян винт оборотите пак са 850 обаче като затворя почти целия отвор и двигателя му падат леко оборотите и почва да тресе но не гасне и според мен съм нацелил горе долу момента с правилната смес.

    Правилно ли го мисля и има ли по лесен начин?


    Много ми е интересно също защо според някои хора като обеднявам сместа от тройника може да ми се вдигне разхода?
    Ники

  • #2
    До: Настройване на празен ход на кола с "умно" ЕКУ

    Правилният подход на такава умна кола - закачаш волтметър на ламбда-сондата и ще докараш идеална смес на празен ход. Трябва да е близо до прехода между "около 0" и "около 0.8". 0.45 няма да я направиш никога, но не ти и трябва.

    Защо като обедняваш сместа можеш да вдигнеш разхода - ами можеш. Практически е така, а теоретично произлиза от понижената скорост на горене, пропуските в запалването и разширените зони на гасене около стените на горивната камера.

    Обедняването на сместа за икономия е смислено само в определени граници.

    Коментар


    • #3
      До: Настройване на празен ход на кола с "умно" ЕКУ

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Правилният подход на такава умна кола - закачаш волтметър на ламбда-сондата и ще докараш идеална смес на празен ход. Трябва да е близо до прехода между "около 0" и "около 0.8". 0.45 няма да я направиш никога, но не ти и трябва.

      Защо като обедняваш сместа можеш да вдигнеш разхода - ами можеш. Практически е така, а теоретично произлиза от понижената скорост на горене, пропуските в запалването и разширените зони на гасене около стените на горивната камера.

      Обедняването на сместа за икономия е смислено само в определени граници.
      Забравих да спомена че ламбдата е мъртвец- тоест бачка ама показва глупости.
      Газ анализатор също нямам - търси се начин с подръчни средства.

      Пнижена скорост на горене и прекъсване ясно, колата няма да върви хубаво, ще ускорява бавно, ама аджеба как ще изгори повече газ отколкото при отвит винт?
      Естествено изключваме варианта колата да няма мощност и да натискаме газта до долу- тогава е ясно че ще гори.
      Ники

      Коментар


      • #4
        До: Настройване на празен ход на кола с "умно" ЕКУ

        Първоначално публикуван от infineon Преглед на мнение
        Забравих да спомена че ламбдата е мъртвец- тоест бачка ама показва глупости.
        Газ анализатор също нямам - търси се начин с подръчни средства.

        Пнижена скорост на горене и прекъсване ясно, колата няма да върви хубаво, ще ускорява бавно, ама аджеба как ще изгори повече газ отколкото при отвит винт?
        Естествено изключваме варианта колата да няма мощност и да натискаме газта до долу- тогава е ясно че ще гори.
        Ламбдата, и мъртвец да е, ако я откачиш от ЕКУ и я свържеш само към отопление (ако има) и волтметър, ще показва достатъчно, за да си свършиш работата. Ако съвсем нищо не показва, трябва да изключиш стъпковото моторче и да настроиш празния ход като на стар жигул. После да го върнеш да си се управлява.

        За второто - двигателят при лошо горене просто свършва по-малко работа с дадено количество гориво и за да стигнеш някъде, ще ти трябва повече от горивото. Независимо дали настъпваш повече или пътуваш по-бавно.

        А, да - на газ, натискането до долу в някои моменти е част от икономичното шофиране. Но се отклоняваме от темата.

        Коментар


        • #5
          До: Настройване на празен ход на кола с "умно" ЕКУ

          Жокер:

          Загрей мотора до работна температура, натовари го с всички консуматори без климатик(!!) - дълги фарове, подгряване задно стъкло, вентилатор на парното на макс, фарове за мъгла и Т.Н.

          Обеднявай, докато почне да притриса леко, върни докато стабилизира - готов си!
          ако е ок - ще пали както й покажеш ключа (ако си изключил консуматорите де!)
          ПроС гАзар... 0883 353 299 Ивайло

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X