Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Какъв бензин при настройки на газ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Какъв бензин при настройки на газ?

    Вече два пъти зареждам в 100 октанов бензин (поне така пише) от ЕКО и има осезаема разлика в работата при ниски, паленето и мощността.
    Та въпроса ми е, дали е правилно, като сме увеличили предерението и сме сложили свещи с по-нисък топлинен индекс, да вдигнем октана? С 95 при по-студено искаше малко повече въртене за да запали и докато загрее малко сместа му идваше богата и работеше нестабилно.
    Той и карбуратора си е за бой, ама това е друга тема.
    Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
    Drag Grand Canyon Daily
    Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
    LZ1JYM

  • #2
    До: Какъв бензин при настройки на газ?

    Каква ти е колата?
    Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
    АСК Ален Мак

    Коментар


    • #3
      До: Какъв бензин при настройки на газ?

      В подписа.

      Тойота Ланд Крузер
      2.4 бензин
      Двукамерен карбуратор.
      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
      Drag Grand Canyon Daily
      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
      LZ1JYM

      Коментар


      • #4
        До: Какъв бензин при настройки на газ?

        Правилно е. Газта е високооктанова. Щом настройката е за нея, значи сипваш възможно най-високооктановия бензин. Той гори и най-бавно, та увеличеното предверение му понася най-добре.

        ...това ако не са слагани разни октан коректори за газ, и прочие. Между другото се правят доста лесно.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Какъв бензин при настройки на газ?

          Изключително препатилият двигател на моята Самара (главата е намалена с 1.6мм поне), чудно защо ли, показа, че от бензините, достъпни около Дианабад, най-малко (но все пак доста) дрънчи на аванс с лукойлския 98. Лукойлският 95, всичките от ОМВ, 100 от Еко и всичките от Шел се държат абсолютно еднакво - много зле. Това е резултат от една вечер претакане на манерки. След което твърдо реших да не я оставям без метан, за да не остане и без бутала. Октан-коректорът е отложен за по-добри времена.

          Обаче, ако нямаш проблеми с детонационно горене, има и други фактори, които правят разлики между бензините. В частност, по-високооктановите обикновено са и малко по-летливи (улеснява запалването на студено) и малко по-калорични (което дава някаква добавка в мощност). И двете разлики са странични ефекти, и двете не са гарантирани.

          Освен това, има летни и зимни бензини, които се различават по летливост. Това може да те е заблудило за лесното палене, ако с един казан палиш от лятото насам, а сега е свършил и си заредил пресен зимен бензин. Там работата е като с нафтите, с единственото улеснение, че ВСЕ ПАК запалваш, ако няма прекалено много вода.

          Най-накрая, има и трети фактор, също много явен при колите с АГУ, и той е, че бензините стареят. Най-летливите им фракции си отлитат, от контакта с въздуха се образуват разни смоли, протичат и други процеси. Е, ако в резервоара се плиска бензин от 2008г, не очаквай чудеса от него.

          Коментар


          • #6
            До: Какъв бензин при настройки на газ?

            Не е бил проблема в староста, защото си зареждам редовно бензин по 20тина литра. До сега зареждах 95 от ОМV.
            Ще пробвам 98 от Лук.

            А разликата в смесообразуването при студен двигател как да си я обясним?
            Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
            Drag Grand Canyon Daily
            Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
            LZ1JYM

            Коментар


            • #7
              До: Какъв бензин при настройки на газ?

              Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
              Не е бил проблема в староста, защото си зареждам редовно бензин по 20тина литра. До сега зареждах 95 от ОМV.
              Ще пробвам 98 от Лук.

              А разликата в смесообразуването при студен двигател как да си я обясним?
              Той ти е отговорил де:

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              ...
              Обаче, ако нямаш проблеми с детонационно горене, има и други фактори, които правят разлики между бензините. В частност, по-високооктановите обикновено са и малко по-летливи (улеснява запалването на студено) и малко по-калорични (което дава някаква добавка в мощност). И двете разлики са странични ефекти, и двете не са гарантирани....
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #8
                До: Какъв бензин при настройки на газ?

                Този месец за първи път сипах и покарах Нивата с 98 от Лукойл. Мога да кажа смело, че голяма разлика няма. Мощност не се добави никаква. По-тих двигател - пълен мит.

                Това, което усетих е, че наистина на студено колата се държи по-добре - гасне по-малко. Това като си играя със смукача естествено - иначе при дръпнат смукач не се усеща разлика.

                Сигурно е по-добре за двигателя, но чудеса няма

                Коментар


                • #9
                  До: Какъв бензин при настройки на газ?

                  Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                  По-тих двигател - пълен мит.
                  Никакъв мит не е, просто досега не си чувал детонационния звън. Когато знаеш какво означава, целият вой на Нивата ти се струва шумолене на мишки в шумата.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Какъв бензин при настройки на газ?

                    Като стана дума за митове, нека се включа в разбиването на следния:

                    Мит: Газта (LPG) е с по-високо октаново число от бензина

                    Отговор: Наистина при определени условия е така, но най-често не е, защото:

                    LPG се състои от два газа - пропан и бутан. Пропана е с октаново число 110, а това на бутана е 95. LPG не е горивна смес с константна пропорция от двата газа. В зимните месеци съдържанието на пропан е около 90%, но в летните месеци това количество е под 50%. Много от вас са забелязали, че поведението на двигателя зимата е различно от поведението му през лятото. Осезаемо по-добрата му динамика зимата много от нас отдават на по-високата плътност на студения въздух, но основната причина е друга. Спесифичната топлина на изгаряне в газообразно състояние на двата газа е еднаква, но стехиометричния показател на бутана е с 50% по-добър от този на пропана. Най-просто обяснено това означава, че 2000 куб.см двигател работещ на пропан ще отдели точно толкова мощност, колкото един 3000 куб.см работещ на бутан, при условие че двата двигателя са идентични по всички други показатели, освен по работен обем. Ако обаче бъдат направени съответните промени в степента на сгъстяване с цел оптималното използване на детонационната устойчивост разликата ще изглежда още по впечатляваща. При зимната смес може да се приеме че LPG е с по-високо октаново число от бензина, но за летните смеси е съвсем коректно да се счита, че октановото число е 95, поради значителното процентно съдържание на нискооктановия бутан - около 50%. От това следва, че на твърдението, че LPG е по-висококтаново гориво от бензина може да се вярва наполовина, т.е. не може да се вярва и следва, че то е невярно. Освен всичко споменато ще трбва да въведем и "българския фактор", а именно: за да е по-голяма далаверата бутана винаги е повече от стандартите - и в зимната и в лятната смес.

                    А по основната тема искам да кажа, че не е зле когато се сравняват бензините продавани в България да се има предвид произхода им. Общо взето той е два вида - произведени от Лукойл и внос. Веригата ЕКО продават внесени от Гърция и някои други държави горива, а Лукойл предимно си го произвеждат. Имам карти и на двете вериги, но с лукойлската зареждам само в случай, че наблизо няма ЕКО. Автомобилът ми е за 95 RON и с бензин A95 от ЕКО върви повече и харчи по-малко отколкото с лукойлския A98.
                    Последно редактирано от elbgt; 08-02-10, 10:16.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Какъв бензин при настройки на газ?

                      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                      Като стана дума за митове, нека се включа в разбиването на следния:

                      Мит: Газта (LPG) е с по-високо октаново число от бензина

                      Отговор: Наистина при определени условия е така, но най-често не е, защото:

                      LPG се състои от два газа - пропан и бутан. Пропана е с октаново число 110, а това на бутана е 95. LPG не е горивна смес с константна пропорция от двата газа. В зимните месеци съдържанието на пропан е около 90%, но в летните месеци това количество е под 50%. Много от вас са забелязали, че поведението на двигателя зимата е различно от поведението му през лятото. Осезаемо по-добрата му динамика зимата много от нас отдават на по-високата плътност на студения въздух, но основната причина е друга. Спесифичната топлина на изгаряне в газообразно състояние на двата газа е еднаква, но стехиометричния показател на бутана е с 50% по-добър от този на пропана. Най-просто обяснено това означава, че 2000 куб.см двигател работещ на пропан ще отдели точно толкова мощност, колкото един 3000 куб.см работещ на бутан, при условие че двата двигателя са идентични по всички други показатели, освен по работен обем. Ако обаче бъдат направени съответните промени в степента на сгъстяване с цел оптималното използване на детонационната устойчивост разликата ще изглежда още по впечатляваща. При зимната смес може да се приеме че LPG е с по-високо октаново число от бензина, но за летните смеси е съвсем коректно да се счита, че октановото число е 95, поради значителното процентно съдържание на нискооктановия бутан - около 50%. От това следва, че на твърдението, че LPG е по-висококтаново гориво от бензина може да се вярва наполовина, т.е. не може да се вярва и следва, че то е невярно. Освен всичко споменато ще трбва да въведем и "българския фактор", а именно: за да е по-голяма далаверата бутана винаги е повече от стандартите - и в зимната и в лятната смес.
                      Октана си е октан, и той е свързан с детонационната устойчивост на горивото. Макар често да е свързан със скоростта на горене, връзката надали е пряка при различните горива. Сега остава да уточним колко бавно гори газта, по-бавно от 95, или по-бързо от 95, защото точно това има значение за настройката на предверението на запалване, откъдето идват всичките тия неволи. Както казах, октан коректор се прави крайно лесно, при това може да се направи с копче в кабината, та като ти "издрънка аванса" да можеш да си го коригираш спрямо конкретното гориво и атмосферни условия. Тогава вече никак няма да ти пука какви говна са сложили в това, което продават за бензин или LPG.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Какъв бензин при настройки на газ?

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Октана си е октан, и той е свързан с детонационната устойчивост на горивото. Макар често да е свързан със скоростта на горене, връзката надали е пряка при различните горива. Сега остава да уточним колко бавно гори газта, по-бавно от 95, или по-бързо от 95, защото точно това има значение за настройката на предверението на запалване, откъдето идват всичките тия неволи. Както казах, октан коректор се прави крайно лесно, при това може да се направи с копче в кабината, та като ти "издрънка аванса" да можеш да си го коригираш спрямо конкретното гориво и атмосферни условия. Тогава вече никак няма да ти пука какви говна са сложили в това, което продават за бензин или LPG.
                        Ей тука вече загазихме.

                        Октановото число е доста повърхностна мярка за детонационната устойчивост. Толкова, че в обръщение са две различни октанови числа, а отделно от това засега май няма разумна мярка за работата на съвременните двигатели във върхови режими.

                        Скороста на горене е хубаво нещо, ако имаме пълната и карта за всякакви режими. Каквато нямаме за никое гориво. Конкретно за газта - в ниски режими гори по-бавно, а във високи - по-бързо от бензина. Върви се оправяй.

                        И най-накрая, въпросът с аванса. Аванс на границата на детонациите е смислен само за някаква област от средни режими. За повечето от останалите случаи оптималният аванс е по-назад. Това особено важи за газта, за която в средни режими е удачен по-голям аванс от на бензин, а във високи - по-малък. Изводът е - връткай делкото, докато ти хареса.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Какъв бензин при настройки на газ?

                          Газта при всички положения гори по-бавно от 95. Това се дължи на по- високата темепература на самовъзпламеняване при газта и на това че бензина има в себе си различни по температурна устойчивост въглеводороди и по-нестабилните от тях се самовъзпламеняват по-рано като подготвят сместа преди подаването на искрата.

                          Ясене, я кажи защо в високи режими газта гори по-бързо?
                          Последно редактирано от Jimi; 08-02-10, 10:28.
                          Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                          Drag Grand Canyon Daily
                          Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                          LZ1JYM

                          Коментар


                          • #14
                            До: Какъв бензин при настройки на газ?

                            Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                            Газта при всички положения гори по-бавно от 95.
                            Категорично не винаги вярно, виж по-горе.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Какъв бензин при настройки на газ?

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Ей тука вече загазихме.

                              Октановото число е доста повърхностна мярка за детонационната устойчивост. Толкова, че в обръщение са две различни октанови числа, а отделно от това засега май няма разумна мярка за работата на съвременните двигатели във върхови режими.

                              Скороста на горене е хубаво нещо, ако имаме пълната и карта за всякакви режими. Каквато нямаме за никое гориво. Конкретно за газта - в ниски режими гори по-бавно, а във високи - по-бързо от бензина. Върви се оправяй.

                              И най-накрая, въпросът с аванса. Аванс на границата на детонациите е смислен само за някаква област от средни режими. За повечето от останалите случаи оптималният аванс е по-назад. Това особено важи за газта, за която в средни режими е удачен по-голям аванс от на бензин, а във високи - по-малък. Изводът е - връткай делкото, докато ти хареса.
                              Разбирай - за оптимално запалване трябва тотално нова карта на предверението. Не е невъсможно, но за да се намери оптимума трябва дино стенд, и едва ли престой от един час ще е достатъчен.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X