Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за ТАП...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за ТАП...

    Здравейте,
    Има ли смисъл от монтаж на ТАП на автомобил с ГИ на пропан-бутан? Просто за информация - запалителната уредба е с датчик за интензивност на детонационното горене.

  • #2
    До: Въпрос за ТАП...

    Смисъл - има... осезаема разлика - надали някой може да усети особена, изключвайки субективния фактор...
    ПроС гАзар... 0883 353 299 Ивайло

    Коментар


    • #3
      До: Въпрос за ТАП...

      Първоначално публикуван от The_Machine Преглед на мнение
      Смисъл - има... осезаема разлика - надали някой може да усети особена, изключвайки субективния фактор...
      Аз го разбрах така:
      Има смисъл някакъв, но този "смисъл" не може да се усети на практика. Все пак ми е интересно какъв е смисъла, нищо, че не мога да усетя разлика. Щадят се клапаните ли, или е нещо друго ?

      Коментар


      • #4
        До: Въпрос за ТАП...

        ГИ ,освен другите работи ,не върши ли и работата на ТАП?
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • #5
          До: Въпрос за ТАП...

          Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
          ГИ ,освен другите работи ,не върши ли и работата на ТАП?
          Има само няколко модела ГИ, които имат вграден ТАП, но на фона на общия брой са много малко.
          Защо нямат вграден ТАП газовите инжекции е въпрос ,който може би има връзка с въпроса от темата.

          Коментар


          • #6
            До: Въпрос за ТАП...

            Поради рязката промяна в аванса + дупката между работат на газовите и бензиновите инжектори и най-често мотора гасне... инак няма проблем с ТАП-а. Идеята му е проста - газта гори по-бавно, затуй и му е нужна по-ранно подадена искра...
            ПроС гАзар... 0883 353 299 Ивайло

            Коментар


            • #7
              До: Въпрос за ТАП...

              Не знам дали е вярно, но съм чувал, че на двигател с датик за детонации(каквито са двигателите от 20 години насам) ЕКУ-то само си мърда ъгъла напред( в някакви граници), като усети, че няма детонации.
              Демек, октан коректор някакъв.
              Не знам дали е така.

              Коментар


              • #8
                До: Въпрос за ТАП...

                Тз...доколкото съм запознат само връща, но не добавя аванс... тоест няма да го качи над заводския...
                ПроС гАзар... 0883 353 299 Ивайло

                Коментар


                • #9
                  До: Въпрос за ТАП...

                  Айде малко теория.

                  Всяко гориво в даден двигател си има своя, само негова си карта на оптималния ъгъл на запалване спрямо налягането, честотата на въртене, температурата и качеството на сместа.

                  За бензините, при съвременните двигатели тази карта има широки области, в които оптималният от гледна точка на ефективността ъгъл е убийствен за механиката заради детонационното горене. Проблемът се бори по два начина
                  - или картата се прави "консервативна" и отдалече заобикаля детонационните области с неоптимален ъгъл (ако имаме обикновено "делко" само това и може)
                  - или картата се прави "оптимална", а се разчита на детонационния датчик да осигури заобикалянето на проблемните режими, но не отдалече, а колкото може по-отблизо. Разчита се, че спорадични слаби детонации не вредят на двигателя, а компютърът се грижи да се случват само те. Ако се зареди много, много хубаво гориво от същия вид, двигателят ще работи много близо или съвсем върху верните ъгли.

                  Като сменим горивото, се сменя цялостния вид на тази карта. В общия случай, за пропан-бутан има обширна област в средните режими, където оптималният ъгъл е по-голям от на бензина. Тук максимумът, който компютърът ще направи, е да се приближи до бензиновата оптимална карта, понеже не чува детонация. Което все още е много далеч от истината и колата на газ в ниските става "тъпа". Има също обширна област във високите режими, където оптималният ъгъл е по-малък от на бензина. Тук пък компютърът като не чува детонации повишава ъгъла до оптималния за бензина, вместо да го намали. Така колата, едва дръпнала малко над средните обороти, направо "умира" във високите.

                  На метан картинката е още по-силна, защото детонации изобщо няма, даже в най-рисковите режими. Така компютърът или кара точно по картата на бензина, която за метан е доволно безсмислена, или по "песимистична карта за употреба при повреден детонационен датчик", която е още по-гадна и обикновено въплъщава характеристиките на делкото от по-ранна версия на двигателя, ама завъртяно като за много калпав бензин.

                  ---
                  За да може компютърът да коригира "оптималната" карта, му трябва обратна връзка или по въртящ момент, или по температура на изгорелите газове. И за двете няма смислени датчици, а това, което се слага на ауспуха на дизелите и уж мери температура, има недостатъчна точност и е там само с предпазна функция.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въпрос за ТАП...

                    Питам, защото преди време си правих ТАП с контролер, ей така за идеята. Дълго време ползвам и купен такъв, като регулярно го изключвам и включвам по различни поводи(най-вече аварийни) и разлика в разход и вървеж не съм усещал при замервания. Субективния фактор го има обаче и дори е противоречив. Когато ТАП-а ми е включен, имам вътрешна нагласа, че колата е по-пъргава, но веднъж пътувах по обичаен маршрут и ми се стори, че колата набира по-добре на по-висока предавка. Кога погледнах после - ТАП-изключен. Оттогава се чудя, аджеба всичко ли е внушение.
                    Липсва ми теория на моторите. От отговорите ви разбирам най-общо, че един двигател, ако е направен да движи с 95, и да му слижиш 100 окатана -все тая ?

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въпрос за ТАП...

                      Първоначално публикуван от solenoid Преглед на мнение
                      ...От отговорите ви разбирам най-общо, че един двигател, ако е направен да движи с 95, и да му слижиш 100 окатана -все тая ?
                      Ако си с фиксиран ъгъл на запалване - да. С процесорно запалване и детонационен датчик е различно.

                      А за ТАП и без него - нищо не пречи да имаш ТАП и той да не е настроен с правилните ъгли.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Въпрос за ТАП...

                        Да, с детнационен датчик (пиезокристален) и ЕКУ, дето клати аванса.
                        Исках да направя аналагогия с пропан-бутана и високооктанов бензин. Ще се усети ли ЕКУ-то да мръдне аванса, като вижда, че текущото гориво е устойчиво на детонации. Как вижда..ами мърда, мърда, мърда и като почнат спира и връща една идея
                        Те май зависят и от режима на двигателя и от качеството на сместта, та ще трябва постоянно да търси оптимума, ако случайно има такъв принцип.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Въпрос за ТАП...

                          Точно това обяснявах по-горе, че газта не е просто по-висококачествен бензин, а гориво със свои особености. В частност, във високи режими нормалния компютър по бензиновия алгоритъм ще даде допълнително аванс, а трябва да направи точно обратното.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Въпрос за ТАП...

                            Да, чел съм отгоре-отгоре. Общо взето добрия ТАП-а също трябва да има някакъв вид "карта", а не да добавя един ъгъл в целия диапазон. Нещо от сорта - на ниски да е малък, на средни максимален, на високи нулев ( или дори да извади..).

                            Коментар


                            • #15
                              До: Въпрос за ТАП...

                              Да. Което поставя въпроса, защо не си направи човек отделно запалване. Като ще има карта, поне да е само неговата.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X