Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Извод за битова газ от автомобилна газова уредба.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Извод за битова газ от автомобилна газова уредба.

    Чудя се от известно време дали има начин да се ползва газта от автомобилна газова уредба за битови нужди когато се къмпингува.
    Има ли вариант без да се пробива/ заварява автомобилна газова бутилка да се хване газообразна фаза и да се изведе на газов кран отстрани? Бутилките са ми 2 малки и са извън автомобила на мястото на резерната гума.

  • #2
    Технически е изпълнимо - тройник на медната тръба между бутилката и изпарителя, спирателен кран и редуцир вентил след него за ниско налягане.
    Има разни несъвместимости в размери но са преодолими.
    Обаче не ми звучи нито разумно заради безопасност нито пък практично.
    Абе направо е ужасна идея да си го кажа направо.
    Дори без да обръщам внимание за дупчене и заваряване.

    А с отделна бутилка се абстрахираш и от двете.
    Враг усраине

    Коментар


    • #3
      газта между бутилката и изпарителя си мисля, че е течна фаза. Иначе ще е най- лесният вариант, ако има вариант да стане газообразна.
      Последно редактирано от dancoo; 14-02-23, 15:19.

      Коментар


      • kameno karp
        kameno karp коментира
        Редактиране на коментар
        Газта между бутилката и изпаритела е в течна фаза, защото е под налягане. В камерата за ниско налягане в изпаритела, газта вече е в газообразно състояние. Дори и при температури под нулата пак се изпарява.
        Та на въпроса. Хващаш си газ от където си решиш, слагаш си редуцир за 30 или 50 мб и течната ти фаза вече е газова.
        Ама и без редуцир газта пак ще се изпари. Ще имаш кран и няколко метра маркуч. За да работи котлона, крана трябва да е отворен съвсееееем малко. Капките течна газ дето ще минат през крана ще се изпарят в маркуча.

    • #4
      Единствения плюс на подобно упражнение е по-ниската цена на бензиностанциите , но на фона на всички рискове ....
      Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
      За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

      A1+

      Коментар


      • #5
        Плюсът за мен е да не нося бутилка, при положение, че вече има. Разликата в цената е последното нещо което ме вълнува.

        Коментар


        • gimax
          gimax коментира
          Редактиране на коментар
          Ама после за колата нема да има газ.Разправиите,които ще си причиниш не са оправдани нито ценово,нито практически.

        • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
          ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
          Редактиране на коментар
          Отделно трябва да си до колата за да ползваш газта .. абе все минуси , колко пък да те бърка една бутилка след като си кола ?

        • petkov_bb
          petkov_bb коментира
          Редактиране на коментар
          За можене ,може да се намери решение (както и да си зареждате домашната газова бутилка от бензиостанцията),но освен техническите "врътки",( които не са кой знае каква трудност) цялата работа си е малко, като таралеж в гащите.......

      • #6
        Първоначално публикуван от dancoo Преглед на мнение
        Плюсът за мен е да не нося бутилка, при положение, че вече има. Разликата в цената е последното нещо което ме вълнува.
        Може би е по-добре да обмислите варианта с две отделни бутилки - едната за колата, другата за битови нужди. Ако някъде отдолу, под пода на кемпера може да се вмъкне цилиндрична бутилка, може да стане още по-добре. Зарядката може да се изведе до тази за газова на колата, и на газостанция ще зареждате по отделно и двете газови инсталации. Така се избягва и риска да останете без газ за колата.
        Последно редактирано от KingofROAD; 14-02-23, 18:29.
        -Чем занимаетесь по жизни?
        -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.
        -Историята се пише с кръв, а се чете с пот!

        Коментар


        • #7
          Първоначално публикуван от KingofROAD Преглед на мнение
          Може би е по-добре да обмислите варианта с две отделни бутилки - едната за колата, другата за битови нужди. Ако някъде отдолу, под пода на кемпера може да се вмъкне цилиндрична бутилк, може да стане още по-добре. Зарядката може да се изведе до тази за газова на колата, и на газостанция ще зареждате по отделно и двете газови инсталации. Така се избягва и риска да останете без газ за колата.
          Напротив риска е по голям да се презареди битовата бутилка. Няма как да знаеш колко газ има в нея за да я дозаредиш.

          Коментар


          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Колега, бутилката за битовата газ ще си е от АГУ, ще си има евосонда, и тн. Просто изходящата тръбЪ ще е свързана там, където на колегата му трябва битовата газ. Всичко останало ще си като на класичесга газова уредба, сонда с поплавък и тн....

        • #8
          Не ви ли текна че автомобилната уредба пуска течна фаза , която няма да върши работа за котлон. Ако някой е навит да ,, хване ,, след изпарителя газообразната фаза да се похвали .
          На нас клиренс ни трябва , не скорост

          Коментар


          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Нема проблема с лепа брена, на бутилката за битова газ се премахва тръбатЪ към дъното на бутилката, или се вдига нагоре, така че да засмуква изпарената фракция. Редуцирвентила се монтира с тръби и преходници.

          • bogilloff
            bogilloff коментира
            Редактиране на коментар
            Мисля, че битовите бутилки нямат такава тръба до дъното. Е, не съм рязал бутилка за да проверявам. Ако имаше такава тръба в редуцир вентила щеше да влиза течна фаза и той да го играе като изпарител. При тая му форма и размери щеше да е добре заскрежен.
            В началото на 90-те съм виждал един "хубавец" да прелива газ от една битова бутилка в друга с един самоделен щутцер". За целта пълната бутилка се обръщаше обратно над празната, т.е. течната фаза трябва да слезе до отвора и от там, през "щутцера" в другата бутилка. Ако в бутилките имаха такива тръби до дъното, нямаше да има нужда да се обръща пълната с дъното нагоре.
            Пълните бутилки бяха "служебни", а хубавецът - охранител.

          • KingofROAD
            KingofROAD коментира
            Редактиране на коментар
            Имам предвид бутилка от АГУ, която си има сонда, и зарядка на газостанция. Технически не е проблем описаните промени да се направят и тестват. Поплавъкът си остава, и осигурява парна възглавница, от която може да се засмуква изпарената газ за битови нужди. Битови и туристически бутилки нямат тръба до дъното на бутилката, сменял съм кранове.

        • #9
          Добре, пак да напиша, заданието е следното: Да се изведе изход за битова газ (= 30мбара газообразна форма) от автомобилна газова уредба на LPG отстрани на автомобила. Има ли вариант и какъв е той?
          Причината е много проста, не ми се занимава с допълнителни бутилки. До сега си нося битова бутилка, мога да продължа да го правя, но горният въпрос си остава.
          Последно редактирано от dancoo; 14-02-23, 19:15.

          Коментар


          • vwbeetle
            vwbeetle коментира
            Редактиране на коментар
            Във Вашето задание,аз имам следния въпрос...
            Когато ще я ползвате тази газова бутилка,вашите деца,ще бъдат ли около вас?
            Ще има ли други деца или хора около Вас?
            Преди години пред мен изхвърча една ръка,човека обезобразен...от ей такива проби и задания.
            Не се заяждам.
            Помислете за безопасност!

          • petkov_bb
            petkov_bb коментира
            Редактиране на коментар
            На фланеца на сондата разпробивате отвор,резба и нипел за, който подвързвате кран от газова (спирателен ) и изходяща тръба към ......редуцилвентила и котлона...
            Повечето фланци имат място за подобно вмешетелство,НО не бих го направил (не виждам плюсовете ).
            Пс. Виж, в зареждането на домашната бутилка имам дългогодишен практически опит, но предпоставката за ТНТМ изпълнението беше ,че трябва да ходя на 20-30 км. до оторизирани газстанции с кантари.

        • #10
          Автора на темата до сега трябваше да бъде убит с камъни на площада.Къде ви е здравия разум?
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #11
            Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
            Автора на темата до сега трябваше да бъде убит с камъни на площада.Къде ви е здравия разум?
            А къде са твоите ясни, недвусмислени, технически аргументи в полза на това ти силно твърдение срещу автора на темата?
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • Roninn
              Roninn коментира
              Редактиране на коментар
              Прекалено дълго е за писане...това е дългия вариант на отговора,късия отговор обобщено е....че това е простотия.

              Да не решиш че не съм правил същите глупости.Сетил съм се още 95-96 г как да прехвърлям пропан бутан от туристическа в агу и обратно по времето когато имаше криза,купони и чакахме по един два дни да заредим бутилките на газстанцията ....и тръба съм пукал на паркинга със 80 литрова пълна бутилка и съм треперил половин час в който около колата се вдига пара от газ...да не гръмне от някой с цигара докато пресича,миналата година се саморазви кран на бутилка със цо2 на равен път в пикапа...да видиш как като по филм се бяга от колата на светофар че и тия около мен избягаха от колите си....Не ми се пише повече.

          • #12
            Аз продължавам да не разбирам къде е проблема. Продават се газови бутилки за каравани и кемпери, които са почти идентични с тези за АГУ. Разликата е от къде вземат газта. АГУ отдолу => течна газ, за кемпери и каравани отгоре => газообразна форма на газта. Продават се също и всякакви бързи и не толкова бързи връзки и кранове за каравани и кемпери за монтаж и достъп отвън. Има медни и полимерни тръби. Та защо трябва да ме убиват с камъни? Явно някъде бъркам и не разбирам.

            Коментар


            • bogilloff
              bogilloff коментира
              Редактиране на коментар
              Очевидно няма да монтираш в колата отделна газова бутилка, която да се пълни нормано на газ станцията и да извежда по отделна тръба газова фаза. От тук нататък имаш два варианта(пропускам варианта да "модифицираш" евросондата, това наистина е опасно): първи - да пробиваш дупка по съществуващата бутилка да заваряваш допълнителен фланец, за допълнителна "евросонда", която да извежда газова фаза; втори - да вземеш газова фаза след изпарителя. За да стане - допълнителни приспособления за работещ изпарител при ключ вън от контакта. Подвариант - втори изпарител, само за допълнителната цел.
              При всички варианти - много допълнителни тръбички. Много измененя, свързани с изменения или премахвания на компоненти, предназначени за осигуряване на безопасност. Ами .... опасно е.
              Моя дългогодишен опит в най-различни области ме е е научил, че е по-добре за две различни дейности, да имаш две различни устройства, отколкото едно за двете дейности.
              Последно редактирано от bogilloff; 14-02-23, 23:58.

          • #13
            Вероятно нищо няма да монтирам и ще си разнасям битовата бутилка, не ми и хрумвало да модифицирам евро сондата. Явно няма нормален начин да се направи. Но ако все пак някой знае такъв, моля да сподели.

            Коментар


            • bogilloff
              bogilloff коментира
              Редактиране на коментар
              Няма нормален начин. Да не говорим, за "затрудненията" при гтп. И там нещата придобиват все по-грозен характер. Сършил съм много "ненормалности", и до днес продължавам с някои, но точно това няма да направя. Иначе бих го направил с отделен изпарител към същата бутилка. Най-"безопасно" е. Проблемът е, че при ненормални модификации, системите губят "дуракоустойчивостта" си. Появява си "копче", което не трябва да се натиска. Ама това го знаеш само ти. А наоколо винаги се мотае поне един "дурак".

          • #14
            Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
            Не ви ли текна че автомобилната уредба пуска течна фаза , която няма да върши работа за котлон. Ако някой е навит да ,, хване ,, след изпарителя газообразната фаза да се похвали .
            Да, прав си.

            Преди изпарителя доста течна фаза, все едно да обърнеш битова бутилка с клапана надолу.

            Вероятно в сондата съществува клапан или кран, който е “отворен” към горната част на бутилката, там където има въздух.

            Всъщност тръбата за зареждане на бутилката не е ли точно такова място?

            Все тая, както и да се направи, дори да работи - такива частни решения в подобни съоръжения НЕ ТРЯБВА да се правят.

            А в случая продължавам да съм на мнение, че дори не е практично та поне да оправдае рисковете от такова кръжочно мероприятие!

            Враг усраине

            Коментар


            • KingofROAD
              KingofROAD коментира
              Редактиране на коментар
              Малко е прекалено сложно ве братчед. С отделна бутилка АГУ, приспособена за битови нужди ще е по-просто, и надеждно. И няма да компроментира газовата на колата, по простата причина, че няма да има намеса в нея.

            • Esper
              Esper коментира
              Редактиране на коментар
              нЕма нищо по-семпло да ползваш бутилка за битови нужди… За битови нужди!
              Не зная защо в случая не е така.
              Няма конспирация или скрито тайно познание - всичко различно от отива не е нито по-просто нито по-ефективно или практично.
              А, не е и законно но точно па аз да го кажа е ебаси лицемерието.

          • #15
            Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
            Не ви ли текна че автомобилната уредба пуска течна фаза , която няма да върши работа за котлон. Ако някой е навит да ,, хване ,, след изпарителя газообразната фаза да се похвали .
            Аз на Урала проблема съм го решил по възможно най тривиалния начин . На основната бутилка 200 литра отгоре съм заварил резбови изход за кран за високо налягане и от него подавам изпарена фаза за начално палене и при минус 30 .

            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • KingofROAD
              KingofROAD коментира
              Редактиране на коментар
              Ама ти си професионал заварчик, и дефектоскопия можеш да направиш предполагам. При колегата е по-добре да се направи с подръчни инструменти, и части от магазините за АГУ и битови/туристически бутилки...

            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              По принцип има кранове на мотокарските бутилки които като ги развиеш леко подават газообразна фаза а докрай течна . Някакъв немски стандарт са .

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X