Здравейте, имам Vectra C/Signum 3.2L V6 2004г с газов инжекцион на Романо. Преди два дни се появи проблем - дадох малко по-рязко газ, за да се включа в движението, и почти веднага се наложи да спра и колата изгасна.
Никога не го е правила досега. От този момент нататък колата спря да работи нормално на газ (на бензин е перфектна). На място работи неравномерно, при рязко подаване на газ първо се замисля и претриса сериозно. Във високите обороти също не работи добре.
При спиране - гасне или аха да изгасне.... Общо взето е невъзможно да се кара на газ. Газ има, клапаните се чува как отварят на 40градуса...
Инжекторите са почистени преди 3 седмици, защото сутрин трудно отлепяха от натрупан лепкав боклук, и са изправни. Филтрите на газта също са сменени преди 3 седмици.
Остават изпарителят и мап сензора.
Първоначално се усъмних в изпарителя, тъй като лично аз съм изминал 50 000км на газ, откакто съм купил колата, а предния собственик сигурно е минал също поне 50 000км, та реших, че му е време за нови мембрани и почистване.
Купих си комплект и тия дни смятам да го отворя, почистя, и да му подменя карантиите. Обаче днес започнах да се съмнявам, че е от него, поради други странни симптоми, които, въпреки че това ми е първата кола на газ и нямам задълбочени познания,
ме насочват към MAP сензора.
Откакто имам колата (2,5години), чат-пат ми се случва, както си карам, бутончето за газта да започне да писка и колата да премине на бензин. Това се случва примерно 0-1 път седмично, друг път 2-3 пъти седмично....
Оправях го, като просто натисках копчето, за да спре да писка и веднага го натисках отново, за да мине отново на газ и така се оправяше. Явно е свързано със засичане на ниско налягане на газта за момент.
Намирах го за нормално да се случва чат-пат, защото нямам опит с други коли на газ.
Търсих инфо в интернет за това дали има начин да се провери дали изпарителя е наред - видях, че ако се пръсне сапунена вода на изхода за вакума на изпарителя и се надуе балон, значи има проблем с мембраната и изпуска газ - при мен не се образува
балон, значи е здрава и газ не отива от изпарителя към всмукателния колектор по вакууната тръбичка.
Обаче забелязах и, че докато колата работи на газ (работи криво-ляво), работата значително се подобрява, ако извадя вакуумния маркуч от изпарителя (който взима вакуум от всмукателния колектор и в същото време е свързан, чрез тройник и с MAP сензора) и го запуша с пръст.
Това малко не разбирам как става, тъй като нали ако вакуумния маркуч не е свързан с изпарителя, няма как да дръпне мембраната вътре и тя да пропусне газта, защото няма вакуум.... И защо работата се влошава, ако е свързан с изпарителя, а мембраната
уж не е пробита...
Или възможно ли да е пробита, но дупката в момента да е такава, че да пропуска газ, само когато и свързан вакуумния маркуч, а когато не е свързан да не пропуска, тъй като не се образува балонче, ако се пръсне сапунена вода на вакуумния изход на
изпарителя?
Последното, което ме навежда към MAP сензор е, че когато спра притока на газ от крана при бутилката, колата по принцип продължава да работи за кратко с остатците от газта в системата, и когато те свършат, налягането пада, бутончето за почва да писка по познатия начин и колата
автоматично минава на бензин.
Е сега вече това не го прави - сега спирам газта, колата изразходва останалата газ в системата и в един момент просто изгасва, без да писка бутона, без да премине автоматично на бензин. Това мисля, че се следи от MAP сензора?
Това достатъчна причина ли е, за да ида да купя направо нов MAP сензор?
Поздрави!
Никога не го е правила досега. От този момент нататък колата спря да работи нормално на газ (на бензин е перфектна). На място работи неравномерно, при рязко подаване на газ първо се замисля и претриса сериозно. Във високите обороти също не работи добре.
При спиране - гасне или аха да изгасне.... Общо взето е невъзможно да се кара на газ. Газ има, клапаните се чува как отварят на 40градуса...
Инжекторите са почистени преди 3 седмици, защото сутрин трудно отлепяха от натрупан лепкав боклук, и са изправни. Филтрите на газта също са сменени преди 3 седмици.
Остават изпарителят и мап сензора.
Първоначално се усъмних в изпарителя, тъй като лично аз съм изминал 50 000км на газ, откакто съм купил колата, а предния собственик сигурно е минал също поне 50 000км, та реших, че му е време за нови мембрани и почистване.
Купих си комплект и тия дни смятам да го отворя, почистя, и да му подменя карантиите. Обаче днес започнах да се съмнявам, че е от него, поради други странни симптоми, които, въпреки че това ми е първата кола на газ и нямам задълбочени познания,
ме насочват към MAP сензора.
Откакто имам колата (2,5години), чат-пат ми се случва, както си карам, бутончето за газта да започне да писка и колата да премине на бензин. Това се случва примерно 0-1 път седмично, друг път 2-3 пъти седмично....
Оправях го, като просто натисках копчето, за да спре да писка и веднага го натисках отново, за да мине отново на газ и така се оправяше. Явно е свързано със засичане на ниско налягане на газта за момент.
Намирах го за нормално да се случва чат-пат, защото нямам опит с други коли на газ.
Търсих инфо в интернет за това дали има начин да се провери дали изпарителя е наред - видях, че ако се пръсне сапунена вода на изхода за вакума на изпарителя и се надуе балон, значи има проблем с мембраната и изпуска газ - при мен не се образува
балон, значи е здрава и газ не отива от изпарителя към всмукателния колектор по вакууната тръбичка.
Обаче забелязах и, че докато колата работи на газ (работи криво-ляво), работата значително се подобрява, ако извадя вакуумния маркуч от изпарителя (който взима вакуум от всмукателния колектор и в същото време е свързан, чрез тройник и с MAP сензора) и го запуша с пръст.
Това малко не разбирам как става, тъй като нали ако вакуумния маркуч не е свързан с изпарителя, няма как да дръпне мембраната вътре и тя да пропусне газта, защото няма вакуум.... И защо работата се влошава, ако е свързан с изпарителя, а мембраната
уж не е пробита...
Или възможно ли да е пробита, но дупката в момента да е такава, че да пропуска газ, само когато и свързан вакуумния маркуч, а когато не е свързан да не пропуска, тъй като не се образува балонче, ако се пръсне сапунена вода на вакуумния изход на
изпарителя?
Последното, което ме навежда към MAP сензор е, че когато спра притока на газ от крана при бутилката, колата по принцип продължава да работи за кратко с остатците от газта в системата, и когато те свършат, налягането пада, бутончето за почва да писка по познатия начин и колата
автоматично минава на бензин.
Е сега вече това не го прави - сега спирам газта, колата изразходва останалата газ в системата и в един момент просто изгасва, без да писка бутона, без да премине автоматично на бензин. Това мисля, че се следи от MAP сензора?
Това достатъчна причина ли е, за да ида да купя направо нов MAP сензор?
Поздрави!
Коментар