Обява

Свий
Няма добавени обяви.

MAP сензор или нещо друго?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • MAP сензор или нещо друго?

    Здравейте, имам Vectra C/Signum 3.2L V6 2004г с газов инжекцион на Романо. Преди два дни се появи проблем - дадох малко по-рязко газ, за да се включа в движението, и почти веднага се наложи да спра и колата изгасна.

    Никога не го е правила досега. От този момент нататък колата спря да работи нормално на газ (на бензин е перфектна). На място работи неравномерно, при рязко подаване на газ първо се замисля и претриса сериозно. Във високите обороти също не работи добре.

    При спиране - гасне или аха да изгасне.... Общо взето е невъзможно да се кара на газ. Газ има, клапаните се чува как отварят на 40градуса...

    Инжекторите са почистени преди 3 седмици, защото сутрин трудно отлепяха от натрупан лепкав боклук, и са изправни. Филтрите на газта също са сменени преди 3 седмици.

    Остават изпарителят и мап сензора.

    Първоначално се усъмних в изпарителя, тъй като лично аз съм изминал 50 000км на газ, откакто съм купил колата, а предния собственик сигурно е минал също поне 50 000км, та реших, че му е време за нови мембрани и почистване.

    Купих си комплект и тия дни смятам да го отворя, почистя, и да му подменя карантиите. Обаче днес започнах да се съмнявам, че е от него, поради други странни симптоми, които, въпреки че това ми е първата кола на газ и нямам задълбочени познания,

    ме насочват към MAP сензора.

    Откакто имам колата (2,5години), чат-пат ми се случва, както си карам, бутончето за газта да започне да писка и колата да премине на бензин. Това се случва примерно 0-1 път седмично, друг път 2-3 пъти седмично....

    Оправях го, като просто натисках копчето, за да спре да писка и веднага го натисках отново, за да мине отново на газ и така се оправяше. Явно е свързано със засичане на ниско налягане на газта за момент.

    Намирах го за нормално да се случва чат-пат, защото нямам опит с други коли на газ.

    Търсих инфо в интернет за това дали има начин да се провери дали изпарителя е наред - видях, че ако се пръсне сапунена вода на изхода за вакума на изпарителя и се надуе балон, значи има проблем с мембраната и изпуска газ - при мен не се образува

    балон, значи е здрава и газ не отива от изпарителя към всмукателния колектор по вакууната тръбичка.

    Обаче забелязах и, че докато колата работи на газ (работи криво-ляво), работата значително се подобрява, ако извадя вакуумния маркуч от изпарителя (който взима вакуум от всмукателния колектор и в същото време е свързан, чрез тройник и с MAP сензора) и го запуша с пръст.

    Това малко не разбирам как става, тъй като нали ако вакуумния маркуч не е свързан с изпарителя, няма как да дръпне мембраната вътре и тя да пропусне газта, защото няма вакуум.... И защо работата се влошава, ако е свързан с изпарителя, а мембраната

    уж не е пробита...

    Или възможно ли да е пробита, но дупката в момента да е такава, че да пропуска газ, само когато и свързан вакуумния маркуч, а когато не е свързан да не пропуска, тъй като не се образува балонче, ако се пръсне сапунена вода на вакуумния изход на
    изпарителя?


    Последното, което ме навежда към MAP сензор е, че когато спра притока на газ от крана при бутилката, колата по принцип продължава да работи за кратко с остатците от газта в системата, и когато те свършат, налягането пада, бутончето за почва да писка по познатия начин и колата
    автоматично минава на бензин.

    Е сега вече това не го прави - сега спирам газта, колата изразходва останалата газ в системата и в един момент просто изгасва, без да писка бутона, без да премине автоматично на бензин. Това мисля, че се следи от MAP сензора?

    Това достатъчна причина ли е, за да ида да купя направо нов MAP сензор?

    Поздрави!
    Последно редактирано от shotgun600; 22-03-22, 11:42.

  • #2
    Освен налягане, незнам нещо друго да следи тоя сензор.
    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

    Коментар


    • #3
      Еми да де, ако е прецакан и показва, че винаги има някакво налягане, а то няма, колата не би ли трябвало да ми гасне внезапно, без сигнализация за ниско налягане, както го прави в момента, когато съм спрял газта от бутилката и останалия газ в системата свърши.

      Преди, когато съм спирал газта от бутилката и съм оставял колата да изразходи останалата газ в системата (примерно, когато ще ръчкам нещо и не искам да имам останала газ по тръбите), в момента в който газта свършваше, бутона за газта започваше да пищи, а колата автоматично прехвърляше на газ.

      Има ли нещо друго по една газова система, която да причинява такъв ефект?

      Коментар


      • #4
        Образно казано, МАП-а казва на компа колко ВЪЗДУХ
        ​е влязъл в колекторите, че да си направи сметката колко гориво да пусне.
        Това важи при работа на газ и на БЕНЗИН!
        На планетата Земя, винаги има някакво налягане. Налягане няма в открития космос.
        ​​​​​​
        Последно редактирано от kameno karp; 22-03-22, 14:33.
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • #5
          Купуваш си кабел за диагностика, сваляш си програмата и гледаш какво се случва. Обикновено в упътването за монтаж на дадената уредба са показани стойности за всеки параметър, който се следи от компютъра.
          Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
          Из "Златния телец"

          Коментар


          • Vlado_Ts
            Vlado_Ts коментира
            Редактиране на коментар
            То ако от всяко дърво ставаше свирка - от всеки питащ , с един кабел щеше да стане специалист по диагностика на ГУ
            Последно редактирано от Vlado_Ts; 22-03-22, 16:09.

        • #6
          Първоначално публикуван от shotgun600 Преглед на мнение
          .... От този момент нататък колата спря да работи нормално на газ (на бензин е перфектна). ....
          ... следователно проблемът ти е в газовата уредба . Търсиш под вола теле,образно казано , с МАР сензора.
          Най- лесно е да идеш на диагностика при съответен газаджия .
          По-трудното е да ръчкаш , ровиш , сменяш и т.н. , без гаранция за краен успех при това .

          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • kameno karp
            kameno karp коментира
            Редактиране на коментар
            А де. Какво се е закеркенечил за тоя МАП!?

          • kalin09
            kalin09 коментира
            Редактиране на коментар
            Тя газовата си има мап...

        • #7
          Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
          Купуваш си кабел за диагностика, сваляш си програмата и гледаш какво се случва. Обикновено в упътването за монтаж на дадената уредба са показани стойности за всеки параметър, който се следи от компютъра.
          Нямам упътване, дори не знам точен модел на уредбата, защото така купих колата - без някакви останали книжки и т.н. Разучавам я компонент по компонент, когато нещо се случи.

          Коментар


          • #8
            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

            ... следователно проблемът ти е в газовата уредба . Търсиш под вола теле,образно казано , с МАР сензора.
            Най- лесно е да идеш на диагностика при съответен газаджия .
            По-трудното е да ръчкаш , ровиш , сменяш и т.н. , без гаранция за краен успех при това .
            Ясно ми е още от началото, че пробемът е свързан с газовата уредба.
            Най-лесно ми е да прочета 1 час кое на какъв привцип работи, да питам тук-там за още съвети, и после да го разхвърлям, а не да се
            занимавам с "майстори", да си губя времето в обикаляне, чакане, даване на пари (също без гаранция, че ще се оправи, като се плати)
            Нали това е целта на подобни форуми - DIY - сам да си оправиш проблема, или поне да го откриеш, за да не те излъжат и изнасилят, когато идеш в сервиз.

            Та, относно МАП сензора - оказа се, че има теле по вола, защото точно от него е проблема. Отидох, купих нов, смених го на паркинга пред едно Фантастико и се прибрах на газ, като колата дори работи по-добре от преди да се прецака докрай.

            Коментар


            • коко келеша
              коко келеша коментира
              Редактиране на коментар
              Браво! Обикновено на компютъра има етикет с марката и модела на газовата уредба. Погледнах им сайта - нямат много богат избор, та едва ли има и много модели на компютрите.

          • #9
            Първоначално публикуван от shotgun600 Преглед на мнение
            ...Та, относно МАП сензора - оказа се, че има теле по вола, защото точно от него е проблема. Отидох, купих нов, смених го на паркинга пред едно Фантастико и се прибрах на газ, като колата дори работи по-добре от преди да се прецака докрай.
            Не си първият тук , който представя "фактите" в стил Агата Кристи .
            Просто гадаем по написаното : "... на бензин е перфектна..." . Бах го у МАП-а , дето прави разлика д`ъл си на газ или на бензин ! Вероятно тоя дето е на 3.2 V6 ще да е нещо уникален


            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • kalin09
              kalin09 коментира
              Редактиране на коментар
              Хубаво е подобни изказвания да са подплатени със знания - газовата си има собствен МАП

            • Vlado_Ts
              Vlado_Ts коментира
              Редактиране на коментар
              - коя газова ?

            • kalin09
              kalin09 коментира
              Редактиране на коментар
              За която се говори през цялото време.

          • #10
            Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение

            Не си първият тук , който представя "фактите" в стил Агата Кристи .
            Просто гадаем по написаното : "... на бензин е перфектна..." . Бах го у МАП-а , дето прави разлика д`ъл си на газ или на бензин ! Вероятно тоя дето е на 3.2 V6 ще да е нещо уникален

            Фактите, проблемът, и всичко останало, са представени ясно и точно.

            Ами МАП-ът не прави разлика, защото е свързан само с газовата уредба и това ясно се вижда от написаното в главния ми пост.....

            Както и да е, припомних си защо бях зарязал влизането по автофоруми - заради такива, като теб, които се имат за много оригинални, заяждат се и забравят, че идеята на подобни форуми - да опиташ да си поправиш сам колата, а не да четеш постове от сорта:

            " ако от всяко дърво ставаше свирка - от всеки питащ , с един кабел щеше да стане специалист по диагностика на ГУ"
            "А де. Какво се е закеркенечил за тоя МАП!?"
            "Не си първият тук , който представя "фактите" в стил Агата Кристи . "
            "Бах го у МАП-а , дето прави разлика д`ъл си на газ или на бензин ! Вероятно тоя дето е на 3.2 V6 ще да е нещо уникален"

            Коментар


            • #11
              Просто това е комбиниран датчик за мерене на вакуума в колектора и налягането в газовата рейка.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X