Обява

Свий
Няма добавени обяви.

BRC Sequent Plug & Drive OBD - забавено ускорение

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • BRC Sequent Plug & Drive OBD - забавено ускорение

    Здравейте колеги,


    От известно време карам Mazda cx9 2011 г. и по стандартните причини автомобилът се обзаведе с въпросната газова система.

    Настройките на компютъра са за смес от 80/20 газ/бензин и изцяло на бензин над 2800 оборота. Тук идеята е максимално да се щади двигателя, не непременно да се достигне до макс икономия на финанси.

    Не знам от тези хибридни настройки ли има усложнения, но след като прибрах автомобила, реших да направя няколко тестови настъпвания на педала до дупка. Всичките с притеснителен резултат. Независимо дали колата преди "настъпването" е била с включен или изключен разход на газ, има налице едно досега нехарактерно забавяне преди маздата да се усети, че трябва да вдигне оборотите. Липсва и усещането от моменталния kick down, който си се получаваше допреди газификацията. Вместо атмосферка с 280 коня, имам чувството, че карам турбо дизел Пежо с 90 к.с.

    Имате ли предположения на какво може да се дължи разликата в поведението на автомобила? Навсякъде, където чета, пише, че не би следвало да има осезаема разлика в мощността. Възможно ли е и да трябва някакво време за адаптация на бензин компютъра? Досега съм минал под 30 км.

    Нещо, което ми направи впечатление, като прибирах колата от BRC - трип компютъра беше на 2 км. Предположих, че преди това е разкачан акумулатора. Има ли шанс само тези 2 км. да са тествали с автомобила закачен за лаптоп? За 2км. - по един км. във всяка посока - няма никакъв шанс да се измъкнат от Дружба, камоли да надуят двигателя повече от веднъж.

  • #2
    Би трябвало да се само адаптира. Ама с тия км. малко притеснително. Я покарай малко извън градско да видим как ще се държи. Аз съм с диларска такава уредба на кия 141 магарета, няма разлика от бензин и газ може би една идея по добра динамика на бензин и то само във влажно и студено време.
    Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
    freelander 1,8 2001g.

    Коментар


    • #3
      Извънградското ще го направя през уикенда, преди това за жалост няма да имам възможност. По- ме притеснява, че след монтажа се промени поведението на Маздата чисто на бензин, което за мен беше неочаквано. Не е и малък двигател, че да каже човек, че колата е натежала от бутилката...

      Коментар


      • #4
        Може да има нещо в настройките. Бората след настройката от сервиза за монтаж на газовата (Младен в Разград) си тръгна по един и същи начин на газ и на бензин (мотора е 170 кс.).При настойката я пържихме два пъти по баира към ЖП.гарата. Вече няколко години и над 50000км освен филтри нищо не е бутано.
        Пс. Да не са направили икономия в дюзите (инжектори) при монтажа.
        И на Бората, когато бордкомпютъра отчета 10л. разход знам че е 12л газ.

        Коментар


        • #5
          Знам го този баир, не е чак толкова тежък. Виж - от сфетофара на Млади семейства нагоре в посока Орел, там си е тест

          Днес по обяд успях, покрай возене на жената по задачи, да изрежа двигателя от светофар - и на газ и на бензин по няколко опита. Кик даун имаше. Но не успях да го възпроизведа при автомобил в движение с 40-50 км/ч и от тази скорост да ускорявам. Евентуално бедна горивна смес да е?

          Ще пробвам утре вечер или в събота на магистралата да видя как ще е. Има ли смисъл да се ходи в BRC за лаптоп на малко минати километри?

          И още нещо - вчера, като ми издаваха колата, казаха че са заредили газ за 10 лв. Светеше само едната лампичка от индикаторите. Аз след това спрях на Шел да заредя - побраха се 34 литра допълнително. Днес обаче забелязах, че при 30-те минати километра на газ, светят само 2 от 3 лампички. Това нормално ли е? Бутилката е 65 л., тоест трябва около 52 литра да събере. Разходът, който очаквам за трасето, по което минавах, е около 20л/100км газ макс. И да имаме предвид, че е с настройка 80% газ и 20% бензин.

          Коментар


          • #6
            Койти прави монтажа? Разбирам че си от Разград, иди при монтажника мятай го в колата и да си види майсторлъка.
            КАкъв цвят са ти дюзите.
            Младен е факир ма недолюбва BRC /не че не се справя ама им се мръщи/ той е в стихията си с Ланди.
            Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
            freelander 1,8 2001g.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от zmiori Преглед на мнение
              Койти прави монтажа? Разбирам че си от Разград, иди при монтажника мятай го в колата и да си види майсторлъка.
              КАкъв цвят са ти дюзите.
              Младен е факир ма недолюбва BRC /не че не се справя ама им се мръщи/ той е в стихията си с Ланди.
              Не може ли просто да съм наясно с градовете в България? От София съм, в сервиза на BRC България сложиха газовата. Не съм гледал цвета на дюзите, ще ги видя малко по-късно. На Plug & Drive не трябва ли да са все същите?

              П. П. Като се замисля, може и Младен да познавам, но поне 20 години не сме се виждали.

              Коментар


              • #8
                Ъпдейт по темата - във вторник се рабрахме да си видят в BRC какви са ги надробили. Но положението е пълна скръб, мога да го кажа със сигурност след още 250 навъртяни километра (главно извънградски). Тествах доста различни варианти и мога да кажа, че първоначалното ми впечатление, че има проблем и при шофиране чисто на бензин с "изключена" газова е грешно - добре си се държи маздата.

                Ускорението на газ/бензин обаче е потресаващо бавно, включително и след като мина 2800 RPM, когато се очаква автомобилът да мине автоматично изцяло на бензин. Адски бавно набира сравнено с чисто на бензин. Отделно - ако за повече от няколко секунди се задържат оборотите над 3500 - нещо от газовата започва да пищи на умряло и спира след като отпусна педала.

                И това ме довежда пак до самата газова бутилка и индикаторчето, което монтираха. На 220тия км извънградско започна да примигва уж за резерв. На Шел в Благоевград обаче едва напълни 24 литра в 65-литрова бутилка. И при стартиране на системата след зареждане - светеха само 2 от 3те светлинки за количество. 95 км по-късно и обратно в София - отново съм на една светлинка. Не знам какво ще я правя тази бутилка, ако трябва все така на 200 км да я пълня...

                Коментар


                • #9
                  На нивомера не му вярвай, особенно ако си тороидална бутилка. Трудно се настройват и на никой не му се занимава тъй като може и да не стане. Не е изключен проблем обаче със сондата. На автомобил над 150к.с. евтините сонди често не пускат достатъчно газ. За съжаление тези Мазди не стават добре на газ, иначе вероятно щях да карам такава. Пиши и след отстраняване на проблема как се държи колата. Силно се съмнявам да стане перфектно, но има шанс да е сравнително добре.
                  Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
                  Телефон - в профила!

                  Коментар


                  • #10
                    Преди Коледа, когато първоначално разговарях с BRC, ме увериха, че нямало да има проблем, уж слагали сонди, които издържали много над 204-те kW на маздата... Човек би си помислил, че за 2К+ оборот поне малко ще се постараят да направят нещата както трябва. Към момента, изобщо не бих ги препоръчал като сервиз. Ще видим след вторник.

                    Ще пиша как е минало.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от Dmt_alpha Преглед на мнение

                      Не може ли просто да съм наясно с градовете в България? От София съм, в сервиза на BRC България сложиха газовата. Не съм гледал цвета на дюзите, ще ги видя малко по-късно. На Plug & Drive не трябва ли да са все същите?

                      П. П. Като се замисля, може и Младен да познавам, но поне 20 години не сме се виждали.
                      Не неса същите. Сини оранжеви и жълти са.
                      жълтите са за наи яките мотори ако не се лъжа са за 47-8 до към 55-6 коня на цилиндър. Оранжевите са 35-6 до 45-7 и сините 27-8 до към 35-6.
                      Сам сметни какви трябва да са ти. А това какво показва индикатора е божа работа. До преди месец бях с БРЦ нивомер бе добра индикацията ама одъртя пък и почна да задържа на пълна бутилка и неможех да заредя. Та се принудих да сменя бутилка и нивомер е сега е отврат минавам по 300 км. и не гасне нито един диод.

                      А напреди на около 120-30 км гаснеше по един. И що годе можеше да се планира нещо, сега нищо.
                      Ма има дневен километраж та пак става.
                      Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
                      freelander 1,8 2001g.

                      Коментар


                      • #12
                        Аз съвсем забравих да погледна дюзите, благодаря че напомни. Утре сутринта ще ги проверя, дано поне това да не са объркали.
                        Последно редактирано от Dmt_alpha; 23-01-21, 22:27.

                        Коментар


                        • #13
                          Жълти са дюзите. Ето ги:

                          Коментар


                          • #14
                            Изчерпах се.
                            майстора за ушите и в колата докат не се справи никакво пускане.
                            Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
                            freelander 1,8 2001g.

                            Коментар


                            • #15
                              Тая дивотия 80/20 и бензин над 2800 оборота директно следва от некадърен монтаж и настройчик. Няма такъв филм да не може да се нахрани на газ в целия работен диапазон при правилен монтаж и компоненти.
                              Фиат Купе
                              Опел Фронтера В
                              Мицубиши Паджеро Пинин

                              Коментар


                              • коко келеша
                                коко келеша коментира
                                Редактиране на коментар
                                За процентно съотношение не мога да коментирам, но ограничението по обороти се предлага почти във всички фирмени програми за настройка. Казват, че е желателно да се ползва с цел опазване на двигателя. В случая обаче, и на мен ми се виждат прекалено ниски оборотите за преминаване на бензин. Виж, за над 5000 съм по-съгласен ))))))

                              • novatech
                                novatech коментира
                                Редактиране на коментар
                                Да бе , то го има , ама за да замаже ръцете на гъзоръките . Добре настроена кола и е все тая на какво е , до ограничител.

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X