Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бензинов трим 50% без чек енджин и падат свободните като свършва газта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Бензинов трим 50% без чек енджин и падат свободните като свършва газта

    Слагал съм си няколко газови сам, но до тук все на джипове. Сега сефте на малолитражка Фабиа '04, 1.4, 75кс. Получиха се двата ефекта от заглавието, които ме озадачават до някъде.

    Значи сложил съм Фобос с ОБД и дюзи Рейл Метис, 2 ома. В момента дюзите са на 1.7мм а налягането на газта на свободен ход е близо 1.5 бара. Автоматичната настройка захапа, колата си тръгна след нея като на бензин. В ниските обороти тримовете са леко отрицателни предимно до -10% а във високите до към +15%. На свободен инжекторните времена са около 5.5мс, трима -3%.

    При изкачване на наклон между 2 и 3000 оборота обаче (в този диапазон и на бензин няма много мощност) дългия трим скача до 50%. Държахме го така няколко км. грешки не се появиха което доста ме изуми. На бензин трима спада до 15% при тия условия. Над 3000 оборота и на газ влиза в тия граници. Чудя се да го боря ли това изобщо при положение че няма грешка и няма много файда да се кара в тоя режим. Още повече се чудя защо няма грешка.

    Другия странен ефект който може да има връзка с това е играенето на свободните като почне да свършва газта. Като падне на 1.3 бара налягането на свободни и явно почва да не стига което също ми се вижда странно предвид отрицателния трим и ниските инжекторни времена на свободни.

  • #2
    Не съм работил с програмата на Фобос, но мисля, че едва ли има голяма разлика с другите подобни програми. Може да хвърлиш едно око на моята тема за дюзите - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B4%D1%8A%D1%80 има полезни съвети и може да видиш дали при теб са спазени някои от зависимостите.

    П.П. И при мен сега малките обороти са повече от нестабилни - след 10-15 секунди нормална работа, двигателят почти изгасва за момент и след това пак работи нормално за следващите 10-15 секунди. Обаче в момента съм му дал свободно, защото изпразвам бутилката до капка, понеже и изтекоха 10-те години и ще я сменявам. Със сигурност налягането е много по-различно от това при почти пълна бутилка, но затова в програмите има полета, където се нанасят корекции според температура и налягане на изпарения газ. Освен това има и поле за минимално налягане, под което колата трябва да мине автоматично на бензин.
    Последно редактирано от коко келеша; 09-11-20, 09:54.
    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
    Из "Златния телец"

    Коментар


    • #3
      Пусни настройка по графика, изчисти графиките ако има построени такива и карай 200-300 км. на бензин за да изчертае вярна графика на бензин (червената крива). След това направи някаква ориентировъчна настройка с жълтите точки по оранжевата линия. Пусни хоризонтална линия от началото до времето на бензин на празен ход (например до 3мс ако е толкова) и след това плавно повишаваш до към 6-7 мс, да стане гърбица, там е необходимо повече гориво при ускорение и натоварване, и след това постепенно намаляваш леко до края. Нещо като на картинката, която прикачам. След това включваш на газ и караш. Ще изчертае зелената крива и където се разминават с червената коригираш докато съвпаднат или поне са много близо. Тогава може да постигнеш горе долу добра настройка и може да пуснеш автоматичната корекция с OBD-то за да компенсира ако има все пак някакви малкки разлики.

      Проблема с колебанието на оборотите може да е от много неща и от монтажа включително. Ако всмукателния колектор е с променливи дължини и газовите щуцери са на неподходящо място може да има проблем. Трябва да са възможно най-близо до бензиновите инжектори. Маркучите от газовите инжектори до щуцерите в колектора трябва да са възможно най-къси и да са с еднаква дължина.
      Последно редактирано от BeTaTesTeR; 09-11-20, 17:30.

      Коментар


      • #4
        Това https://fobosgas.com/userfiles/edito...0_08.06.14.pdf преглеждал ли си го по-подробно?
        Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
        Из "Златния телец"

        Коментар


        • #5
          Преглеждал съм го разбира се, две коли имам с Фобос. Ама има и по-нова версия:
          Код:
           https://fobosgas.com/userfiles/editor/file/FobosGas-manual[1.97.1.1240]BG.pdf
          Последно редактирано от BeTaTesTeR; 09-11-20, 23:25.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от BeTaTesTeR Преглед на мнение
            Пусни настройка по графика, изчисти графиките ако има построени такива и карай 200-300 км. на бензин за да изчертае вярна графика на бензин (червената крива). След това направи някаква ориентировъчна настройка с жълтите точки по оранжевата линия. Пусни хоризонтална линия от началото до времето на бензин на празен ход (например до 3мс ако е толкова) и след това плавно повишаваш до към 6-7 мс, да стане гърбица, там е необходимо повече гориво при ускорение и натоварване, и след това постепенно намаляваш леко до края.
            Това и се опитах да направя, другите инсталации ги настройвах по графика точно както ти казваш. Исках и тук да направя така но да не почвам от 0-та а от резултатите от автоматичната настройка. Но тук стана нещо странно. Автоматичната сипва резултатите в таблица не в графика и оставя активна настройката по таблица. Та обърнах на настройка по графика и му казах да построи графиката от таблицата. Е в тоя момент оранжевата линия стана затворена крива. Тоест както е твоята картинка, някъде от точката на 15мс вместо да продължи надясно има връзка с (0,0) вляво, следващата точка е (1,0) и от там отива примерно на (3,1.1) и си продължава пак нормално до 15мс. Това изглеждаше откровено грешно. Оранжевата линия трябва да дава една стойност на коефициента за всяка стойност на тона а като е затворена крива има по две стойности за всеки тон от 0 до 15мс и никакви за след това. Та това си изглеждаше направо като бъг в софтуера и го зарязах тоя опит.

            Първоначално публикуван от BeTaTesTeR Преглед на мнение
            Проблема с колебанието на оборотите може да е от много неща и от монтажа включително. Ако всмукателния колектор е с променливи дължини и газовите щуцери са на неподходящо място може да има проблем. Трябва да са възможно най-близо до бензиновите инжектори. Маркучите от газовите инжектори до щуцерите в колектора трябва да са възможно най-къси и да са с еднаква дължина.
            Оборотите на свободен ход играят само като свършва газта. Иначе са направени правилно. Маркучите са еднакво дълги, но не къси 15 санта. Щуцерите в колектора са точно до бензиновите инжектори. Но защо става така като свърва газта не мога да си обясня. Колата може да се изреже по нагорнище но газ за свободен ход не идва равномерно.

            Коментар


            • #7
              Да споделя най-вероятно временното решение на проблема с почти гаснещата джипка на празен ход, когато и в бутилката са останали почти само изпаренията. Просто вдигнах леко налягането от изпарителя, без да включвам лаптопа, но при вече включена от преди автоадаптация. ОПХ си дойдоха на място и сега чакам окончателното свършване на газа в бутилката, за да я сменя с нова. После ще включа и диагностиката, за да се види дали не съм се престарал с налягането.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #8
                Да споделя и аз малко опит. Значи за затворената крива. това което става е че по някаква причина софтуера при преминаване от таблица към графика слага и двете крайни точки на тая графика върхъ лявата вертикална ос, там където са тоновете. Вместо едната да е там а другата на дясната където е вакуума. И вместо да имаме една линия която преминава от край до край по хоризонтала имаме една затворена крива която започва и завършва вляво и не стига до най дясно. Проблема е че крайните точки не дава софтуера да се местят по хоризонтала. Т.е. веднъж попаднала вляво, дясната крайна точка си остава завинаги там и не може да се промени графиката от затворена крива на линия. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20201114_171711.jpg
Прегледи:367
Размер:799.5 КБ
ID:6671220 Ето така изглежда нещото. В 0,0 всъщност има две точки една върху друга, дясна крайна и лява крайна. И няма начин да се премести дясна крайна вдясно със стрелките както трябва да стане. и Сега с такава графика не е ясно как работи нещото изобщо. За времена над 16мс коефициент няма, под има два.

                Начина по който оправих това е с бутона Автоматична корекция на модела. разбира се корекцията не се получи и даде някаква грешка. Но премести крайната точка където трябва и на следващ пас нещата сработиха.

                Коментар


                • #9
                  Добрите новини бяха до тук обаче. При настройка по графика няма стабилни свободни. Настройвам същите коефициенти като по таблица но не. Та се наложи да се откажа от графиката.

                  Другия интересен момент. Свободните са наистина стабилни само когато както казва колегата коко келеша реалното налягане от изпарителя е по-високо от настройката за номинално налягане в софтуера. Ако е голяма разликата обаче автоматичната корекция от ОБД, т.е. газовия трим почва да се смята много грешно и всичко работи много зле. Пробвах да дам по високи множители за свободните не се оправя. Та оставих го с правилно насторено налягане и включена корекция. Свободните са стабилни на място но връщането към тях не е, т.е. като върна газта свободните слизат 50 оборота под нормалното, после 50 над и после отиват на нормално. Ако не гледа стрелката човек тоя ефект не се усеща та го оставих така.

                  По интересния момент обаче е че бензиновите тримове растат колкото повече се кара колата. Сега на всяко ускорение дори и при ниски скорости заковава 69.5% бензинов трим. Газовия е 50% в този момент. Колкото и да вдигам множителите бензиновия трим не пада. Падат инжекторните времена на бензин а трима остава висок. Все едно колата иска да държи трима константа. Примерно получава се нещо такова

                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20201114_183903.jpg Прегледи:0 Размер:833.7 КБ ID:6671229

                  Инжекторно време на бензин над 9мс не иска да даде. Само качва тримовете от този момент нататък.

                  Същото нещо прави и на свободни. Ако вдигам множителите, т.е. газовия инжектор стои отворен по дълго, тя сваля инжекторните времена на бензин и запазва трима. На безнин на свободни вемената са около 3.5мс при леко отрицателен трим. На газ ги сваля под 3мс при същия трим.

                  Колата не се оплаква от нищо. Няма грешки за смес, върви си. Но такива тримове са леко плашещи за мен, нямам обяснение защо няма грешки при тях.

                  Коментар


                  • #10
                    Попаднах на една темичка, където се споменава, че ако двигателят е без МАП сензор, при ГИ Фобос не излизала настройка по графика а по таблица. Какъв е случая при този двигател на Шкода?
                    Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                    Из "Златния телец"

                    Коментар


                    • #11
                      Самия двигател си има точно МАП сензор, няма МАФ.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X