Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смяна на бутилка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смяна на бутилка

    Здравейте колеги реших да си сменя бутилката с по голяма старата е ловато 30л новата е tomasetto 90л колата е лада нива
    Въпроса ми е трябва ли да свързвам клапана на новата защото от където я купих ми казват че може и без него само да отвия кранчето
    Втория ми въпрос е: виждам че излизат кабели от нивомера мога ли да си сложа нещо и да виждам постоянно колко газ имам

  • #2
    Вържи си клапана, та да ти е мирна главата. Освен това без да е отворен газ по тръбата няма да тръгне. Свързването е лесно. Просто го вържи успоредно на предния клапан/клапани. И теглиш една жица или от клапаните отпред или около таблото(където ти е по-лесно). Масата отзад си я хващаш някъде по ламарините.
    За да виждаш колко газ имаш, трябва ключът да има такава функция-нивомер. Ама жиците се увеличават. Трябва освен +12волта(за клапана), да пуснеш и още 2 за нивомера.
    И по-добре че слагаш нова, щото онази е без клапан, а той си е хубаво нещо.
    Успех!
    Не си написал на от кой край си. Обикновено жицата за клапаните е синя и може да си я намериш под таблото, като проследиш снопа, тръгващ от ключа.
    Последно редактирано от venkabg; 24-10-19, 18:36.

    Коментар


    • #3
      Мерси за бързия отговор.От Стара Загора съм
      пущането на жици не ми е проблем ама какъв ключ да търся
      и още един въпрос при монтажа на бутилката трябва ли да спазя някакъв ъгъл на нивомера да показва вярно

      Коментар


      • #4
        Въпросния клапан е първото нещо което се изхвърля от газовата уредба.

        Спазването на ъгъла е задължително, иначе сондата няма да достига до най-ниското ниво на бутилката, и в нея ще остава газ. Т.е. Няма да се използва пълния обем на бутилката. Не е страшно де, то ще са литър-два, но по принцип. А ако има нивомер-той е съобразен с наклона под който трябва да се сложи сондата.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #5
          ИКлапанът си е полезна вещ, щото намалява риска от аварии. А такива при работа с опасни(горими) газове се случват чат-пат. Дефектира с еднаква вероятност, както примерно предният. И него ли да махнем? Пък ще спираме газта директно с кранчето на бутилката. Слизаш, въртиш кранчето и колата гасне...
          Какъв ти е изпарителя?
          Търсиш ключ за електрически(ако ти е такъв) или вакуумен изпарител. Като гледаш да има скала с диодчета. Личи си отдалече, които имат.
          Като сложиш бутилката с малко връткане ще нагласиш да изключва на 80% от обема. Смяташ си го, като не ти харесва малко завърташ и така, докато го излъжеш.
          И пусни по-дебела жица за клапана, защото разстоянието е доста. Така няма да имаш проблеми с пад на напрежение.

          Коментар


          • #6
            Забравих да пиша че колата е моноижекцион
            няма скала с диодчета
            Ключа е с три положения
            - на ляво-бензин
            -на дясно -газ
            -средно- пали на бензин и като подам газ прехвърля на газ

            Коментар


            • #7
              Прилича на това само че без дясната половина

              Коментар


              • #8
                Ще я узаконяваш ли ! В талона за ГТП пиша фабричния номер на бутилката и датата на производство ! Вероятно ще искат протокол за монтаж ! Физическата замяна на бутилките ти е най-малкия дерт, ако смяташ да променяш данните.

                Коментар


                • #9
                  Ако човека иде в сервиз да му сменят бутилката-какво му е? Издават си там паспорти, протоколи, и с тях на следващия преглед на колата се оправя всичко.

                  Може и да бъркам някъде де, поне преди години беше така. Ама напоследък все сам си склагах уредбите, та не съм ги и узаконявал. Та моята информация може да е стара.
                  Но пък все си има някакъв начин за легализиране.
                  В една газова уредба важното нещо(от гледна точка на закона) е бутилката, Та смяната на бутилката е все едно слагане на нова газова уредба. Кара си по каналния ред, и газ...
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #10
                    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                    1.Ако човека иде в сервиз да му сменят бутилката-какво му е? Издават си там паспорти, протоколи, и с тях на следващия преглед на колата се оправя всичко.

                    2.Може и да бъркам някъде де, поне преди години беше така. Ама напоследък все сам си склагах уредбите, та не съм ги и узаконявал. Та моята информация може да е стара.
                    Но пък все си има някакъв начин за легализиране.
                    3.В една газова уредба важното нещо(от гледна точка на закона) е бутилката, Та смяната на бутилката е все едно слагане на нова газова уредба. Кара си по каналния ред, и газ...
                    1. Само предполагам,че щом е пуснал питане тук има намерение сам да си я сменя и тогава не знам кой ще му издаде протокол за монтаж.
                    2. Преди беше така, но от около 2 години пунктовете за ГТП плащат отделен лиценз за първоначална регистрация на АГУ. Миналата година по това време го играх тоя филм та се наиграх. Оказа се, че такива са много малко и в западната част на София са само 2. Сега откри още един , ама свирено вече. За последващ ГТП може във всички. Първоначалния плюс редовен ГТП излиза между 80 и 100 лева.
                    3. Точно така.

                    Коментар


                    • #11
                      Файда от преглед няма. Наскоро си купих автомобил, дето почти няма живи съученици. Беше минал преглед. И какво? Отне ми сумати време да оправя проблемите. Електрическата част беше навързана като свински черва. Пък после що се палили колите. Най-тъпото е, че хем веднъж са платили на майстор, хем втори път за преглед. Аз такава кола не бих пуснал. Просто това е една формалност, за съжаление. Дето се вика за талончето или там квото е.
                      А като ми изпусна газ изпарителя(има тема), отидох да въртя отзад кранчетата, та да спра изтичането. Багажник пълен с покупки, ама аз припряно надигам кората, заедно с тях(без да ги сваля) и провирам ръка към бутилката. Ама съм и напрегнат, че гледам някой да не мине с цигара. Въртя аз обаче кранчетата заяли. Псувам на ум и с другата ръка търся из багажника клещите(не е истина какъв бардак е обикновено в багажника). Спуках си и кората, от зор. Намерих ги де, затегнах крана и всичко се успокои. Ако имах клапан, това щеше доста да опрости нещата, защото при завъртането на ключа, той щеше да затвори и газта щеше да спре(разбира се не на момента). Същото е, ако се скъса тръбичката от бутилката до изпарителя(не че съм виждал/чувал такава повреда).

                      Коментар


                      • #12
                        Това което вкараха преди около 1-2 години е още един преглед при монтажа на нова газова уредба. Малко сервизи са лицензирани за него и целта предполагам е да се държи стриктно ниво на услугата. Целта на прегледа е да се провери дали монтажа е извършен качествено. Изградили са и някаква система в която те вкарват като минеш този преглед. На мен ми струва 80лв преди месец.

                        Коментар


                        • #13
                          Ако ти изпусне изпарителя и са затворени електро-клапаните ,неговия и този преди него ,нищо не може да стане!При връщане от контакт клапаните трябва да затворят и да спрат притока на газ към изпарителя!Затварят се кранчетатат на бутилката ,само когато се почиства филтъра на основния клапан или има пробив по газовото трасе от бутилката до моторния отсек!
                          Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                          Коментар


                          • #14
                            faster, съвсем невярно. Явно не си виждал изпарител Toamsetto. Той е с вграден филтър и клапан. И филтърът е преди клапана. И като изтърве капачката/О-пръстена просто нема кое да спре газта, освен клапана на бутилката, ако го има. При мен го нямаше.
                            Просто има два типа изпарители. При едните си имат и филтър, и клапан, вградени. И филтърът е първият. При вторите има само клапан. И за това се монтира допълнителен филтър, който върви с клапан. Там няма нужда да въртиш кранчета.

                            Коментар


                            • #15
                              Венка, и да имаше клапан оригинално-до времето на тази случка най-вероятно нямаше да го има. Това работи първите няколко месеца, и като се стопли времето(обикновено тогава го прави)-спира да пуска газ.
                              Затова и първия ми пост беше, че това нещо е първото което се изхвърля.Аз лично съм имал две зарядни с такъв клапан, и се скапаха по идентичен начин. Знам и за други случаи, та от там съдя, че въпросните клапани не работят.
                              Е, може би защото са турски. Ако са германски или италиански-най-вероятно ще работят. Ама пак с едно наум.
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X