Изчетох целия газов раздел и почти форума..))., но имам няколко конкретни въпроса, на които не намерих ясен отговор никъде в нета. Става въпрос за газификация на BMW E36 318i M40 Motronic 1.7 с една бобина, с метални колектори (мисля, че на един от моделите на Дайхатсу се слага същия двг). Да допуснем, че му се сложи BRC AT90E.
1. Намерих два вида смесители. Единия очевидно е непосредствено преди дросела (с прилежаща към него клапа). Другия както изглежда се слага веднага след филтъра и преди дебитомера!?! Очевидно е, че нямам опит с газови уредби, но това леко ме учудва. Ако е за моделите с пластмасови колектори...може би е добре. Само това ли може да е причината? От това което прочетох разбирам, че първия вариант е за предпочитане (по-близо до дросела)? Или това при пълната инжекция не е точно така и/или има някакъв нюанс точно за този двигател? Както казах, никъде не намерих някаква цялостна информация - всички смесители са сами за себе си. Освен това едната плочка е с един "вход" за газ, другата с два... Някъде прочетох мнение, че в България "фабрични" смесители практически няма и всички са дело на по-добри или не дотам съвестни стругари от ширпотребата, затова и искам първо да се информирам, преди да тръгна по магазините (а може би да си поръчам по интернет). Ето колегата quadra пише, че е изхвърлил "фабричния" и си е струговал негов си..))). Ама аз не мога.
2. Ако правилно съм разбрал, отоплението на изпарителя трябва да го вържа с два тройника паралелно на парното (на маркучи 17 и 18 от схемата).
3. От време на време един клапан пуска и бензинови пари от резервоара директно в колектора - той какво се прави? Не намерих инфо никъде - в смисъл: няма ли да е вредно да се смесят бензиновите пари с газовите макар и за кратко? Да го махна изобщо ли?
4. Не разбрах дали му трябва на този комп ламбда симулатор (за дюзите прочетох, че не трябва) - но да кажем, че за сега това не ме притеснява.
1. Намерих два вида смесители. Единия очевидно е непосредствено преди дросела (с прилежаща към него клапа). Другия както изглежда се слага веднага след филтъра и преди дебитомера!?! Очевидно е, че нямам опит с газови уредби, но това леко ме учудва. Ако е за моделите с пластмасови колектори...може би е добре. Само това ли може да е причината? От това което прочетох разбирам, че първия вариант е за предпочитане (по-близо до дросела)? Или това при пълната инжекция не е точно така и/или има някакъв нюанс точно за този двигател? Както казах, никъде не намерих някаква цялостна информация - всички смесители са сами за себе си. Освен това едната плочка е с един "вход" за газ, другата с два... Някъде прочетох мнение, че в България "фабрични" смесители практически няма и всички са дело на по-добри или не дотам съвестни стругари от ширпотребата, затова и искам първо да се информирам, преди да тръгна по магазините (а може би да си поръчам по интернет). Ето колегата quadra пише, че е изхвърлил "фабричния" и си е струговал негов си..))). Ама аз не мога.
2. Ако правилно съм разбрал, отоплението на изпарителя трябва да го вържа с два тройника паралелно на парното (на маркучи 17 и 18 от схемата).
3. От време на време един клапан пуска и бензинови пари от резервоара директно в колектора - той какво се прави? Не намерих инфо никъде - в смисъл: няма ли да е вредно да се смесят бензиновите пари с газовите макар и за кратко? Да го махна изобщо ли?
4. Не разбрах дали му трябва на този комп ламбда симулатор (за дюзите прочетох, че не трябва) - но да кажем, че за сега това не ме притеснява.
Коментар