Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ламбда сонда и газов инжекцион

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ламбда сонда и газов инжекцион

    В софтуера на агу-то ми дава стойности на напрежение на ламбда сондата 1 до 2 волта . Незнам това дали е добре може да е титаниева , но не знам как да разбера и не намерих данни за напрежения пише само за другите - най добра смес 0.45в . Утре ще пробвам да я замеря директно . А и в ръководството пише около 0.45в .
    Сондата е с 4 кабела на Витара 1.6 16v .
    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

  • #2
    До: Ламбда сонда и газов инжекцион

    От старите е. Теснолентови. Двата кабела са отопление, а другите два - самата сонда, поне така мисля. Коя година е витарата като модел? Ако преди 2000-та, със сигурност е такава.

    Не помня какви бяха волтажите, ама лесно можеш да ги намериш - на всички сонди от тоя тип са еднакви. Питай чичо Гугъл.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #3
      До: Ламбда сонда и газов инжекцион

      93-ти набор е , но в ръководството пише 0,45 в за тахеометрична смес .
      0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

      Коментар


      • #4
        До: Ламбда сонда и газов инжекцион

        Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
        93-ти набор е , но в ръководството пише 0,45 в за тахеометрична смес .
        Значи със сигурност е от обикновените, класически, теснолентови, ламбда сонди.

        2 извода за отопление (обикновено с еднакъв цвят), и 2 извода за самата сонда, ако е 4 проводна.

        По принцип тия сонди са правени за бензин. Не знам дали има разлика, когато си на газ. В смисъл, дали вършат работа. Трбява да се пита някой газаджия, предполагам.
        Последно редактирано от sparkybg; 06-03-09, 10:41.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #5
          До: Ламбда сонда и газов инжекцион

          Имам един спомен че сондите (универсалните) даваха показания от 0-0.8V.. Потърси по каталозите каква точно е сондата. Софтуера на газовата трябва да има възможност да си избереш.
          Георги Гатев

          Коментар


          • #6
            До: Ламбда сонда и газов инжекцион

            Много интересно преди да мине на газ стига до 0.4 в , а после скача рязко към 2 в дори и да я върна на бензин пак е така . Още не мога да схвана логиката на цялата система държи се странно , но както и да я настроя все работи . И не мога да разбера къде е най-бедната смес при която колата върви добре .
            0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

            Коментар


            • #7
              До: Ламбда сонда и газов инжекцион

              Аз за сонда от 1 до 2 волта не съм чувал...По спомени:
              0-1в
              1-0в
              0-5в
              5-0в
              Пак по спомени на Витарата е от 0-1в.ГИ ги четат,но понякога(зависи от уредбата)-грешно,в смисъл че все едно делят сигналите на половина.Виждал съм и нереални инжекторни времена...
              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

              Коментар


              • #8
                До: Ламбда сонда и газов инжекцион

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                ...
                По принцип тия сонди са правени за бензин. Не знам дали има разлика, когато си на газ. В смисъл, дали вършат работа.
                Идеално работят на газ. Т.е. на това, което остава от горенето на газа. Сондата (теснолентовата) се интересува от кислорода. Ако го има - 0.0, ако го няма - 0.8.

                Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                Много интересно преди да мине на газ стига до 0.4 в , а после скача рязко към 2 в дори и да я върна на бензин пак е така . Още не мога да схвана логиката на цялата система държи се странно , но както и да я настроя все работи . И не мога да разбера къде е най-бедната смес при която колата върви добре .
                Имаш някакъв фундаментален проблем с тия 2 волта, може би ground loop (лоша маса някъде). Или компютърът приказва глупости по свои си причини.

                Не разчитай на теснолентовата ламбда, да ти свърши цялата работа. В областта около стехеометричната смес тя е излишно точна (много бързо скача от 0.0 до 0.8 и обратно), а за смесите, които те интересуват, не показва нищо смислено.

                Методиката е, с опипване да намериш времената, възможно най-близки до стехеометрична смес (точна все едно няма да я улучиш), а после да раздадеш до 10-ина % обедняване и обогатяване в различните режими, за да станат нещата добре.

                Имай предвид и, че в областите над средно натоварване на двигателя, на теснолентова ламбда не може да се разчита изобщо. Като настъпиш докрай, тя показва глупости (богата смес, даже и когато е свръхбедна).

                Коментар


                • #9
                  До: Ламбда сонда и газов инжекцион

                  Всичко се променя толкова бързо , че дори не мога да разбера плъзгачите в коя посока обедняват сместа . Мислех си , че е надолу , ама май е нагоре . А най-добре работи по средата - незнам защо . На празен ход нищо не може да се разбере , в сервизите имат само стационарен компютър , затова и си купих кабел със софтуера с триста зора и връзки .
                  Да не говорим , че в сервиза говорят неща , които не са вярни .
                  0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                  Коментар


                  • #10
                    До: Ламбда сонда и газов инжекцион

                    Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                    Всичко се променя толкова бързо , че дори не мога да разбера плъзгачите в коя посока обедняват сместа . Мислех си , че е надолу , ама май е нагоре . А най-добре работи по средата - незнам защо . На празен ход нищо не може да се разбере , в сервизите имат само стационарен компютър , затова и си купих кабел със софтуера с триста зора и връзки .
                    Да не говорим , че в сервиза говорят неща , които не са вярни .
                    Ами, няма да ти е съвсем лесно. Преди всичко, не очаквай компютърът веднага да възприеме какво си му казал. Възможно е да ръчкаш прекалено бързо, а да те заблуждава забавянето в системата.

                    ...Що ги няма двете кранчета, досега да си забравил. Не защото е по-просто (не е), а защото е "отворен код" - знам как работи кранчето.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Ламбда сонда и газов инжекцион

                      Той си показва , кога са запаметени промените , а с кранчетата е екстра просто така я купих и ми е жал да я развалям .
                      0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                      Коментар


                      • #12
                        До: Ламбда сонда и газов инжекцион

                        Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                        Той си показва...
                        На нищо не му вярвай. И наистина, виж с волтметър какво показва тази сонда.

                        Отсега да ти е ясно, че 0.45 волта няма да видиш НИКОГА. Освен с много инертен прибор (да усреднява върху минута-две) или много умряла сонда. Просто сондата не работи така. Системата непрекъснато се колебае между 0.0 и 0.8. На средата няма как да се задържиш, реакцията е много стръмна.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Ламбда сонда и газов инжекцион

                          Теста на сондата, както е опиран в ръководството на DAIHATSU Feroza, но предполагам важи за всички сонди от тоя тип:

                          - Изключва се сондата (само изводите, които са за сондата. Ако има такива за отопление, те не се пипат).
                          - Пали се
                          - Оставя се двигателя да загрее.
                          - Гледа се напрежението върху ламбда сондата да е 0.45 волта или повече.
                          - Гаси се.
                          - Включва се сондата.
                          - Пали се
                          - Поддържат се 3000 оборота, и след 2 минути се гледа колко пъти за 10 секунди сондата променя показанието си. Нормата е 8 или повече пъти за 10 секунди.

                          Това цялото - на бензин. Мисля си че ако твойта отговаря на тия параметри - ще да е в ред, и трябва да търсиш причината другаде.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Ламбда сонда и газов инжекцион

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Теста на сондата, както е опиран в ръководството на DAIHATSU Feroza, но предполагам важи за всички сонди от тоя тип:
                            ...
                            Важи за абсолютно всички автомобили с ламбда-контрол.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Ламбда сонда и газов инжекцион

                              Тя в софтуера на газта чертае графика , но напреженията май не са реални . Куплунга и е на кофти място и не успях да го измъкна ще трябва , като ми остане повече време да си поиграя . Даже не успях да немеря от къде са взели сигнал за газовото ECU , май всичко е зад акумулатора и ще трябва дая го сваля .
                              0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X