Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с настройката на газ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с настройката на газ

    Имам проблем с настройката на газ и искам мнение от всеки, който има опит и знания в тази област.
    Колата е Витара 1.6 16 кл. пълна инжекция с дебитомер тип "яйце".
    Газовата уредба е обикновена.

    Смесителя е с ф32, купен от газаджиите, гаражно производство. Монтиран е непосредствено преди дроселната клапа.
    Има предпазна клапа, от този тип:

    Монтирана е по средата на пътя от дебитомера до дроселната клапа с такъв наклон спрямо хоризонталата, че да е затворена при неработещ двигател. Няма възможност да се монтира с обратен наклон заради наклона на тръбата към дебитомера.

    Задната част на мембраната за ниско налягане на изпарителя(която по принцип е отворена към атмосферата) е свързана към тръбата между смесителя и клапата, чрез маркуча с надпис "към изпарителя". Другия маркуч е оригиналния за картерните газове.
    Изпарителя е Еммегаз, многократно проверяван.

    Проблема е следния: при рязко подаване на газ, има заглъхване около 1000-1500 об/мин. Това се отразява при рязко тръгване - забива и не потегля. Също така на голям наклон при ускорение и превключване от първа на втора предвка, няма мощност и се налага връщане на първа. Накратко - няма мощност в ниските обороти.
    Правени са опити за всякакви настройки от трите винта - на маркуча, за празния ход на изпарителя и за чувствителността на мембраната.
    Свещите са сменени, въздушния филтър е в добро състояние. Без филтър пак го има проблема. При всички други режими колата работи добре на газ.
    На бензин този проблем не се проявява.
    В каталога на БРЦ смесителя за този двигател е с ф35, но както се знае при по-малко ф по-добра работа на ниски обороти и празен ход.

  • #2
    До: Проблем с настройката на газ

    Недостатъчен аванс на запалването в ниски обороти. Постави аванс-процесор и нещата ще потръгнат.

    Коментар


    • #3
      До: Проблем с настройката на газ

      Отдавна се каня да му дам малко аванс, но чаках да се стопли времето, т.к. с голям аванс по-трудно пали студен двигател.
      Сега слязох и набързо го бутнах на 9-10 градуса, при заводски 5.
      Засега ще го оставя с този аванс, че и за живота на двигателя би трябвало да е по-добре - газта гори по-бавно.
      Знаеш ли аванс процесорите колко градуса добавят?
      Вървенето се подобри драстично, набира обороти много по-бързо от преди, но проблема от по-горе си остана.

      Коментар


      • #4
        До: Проблем с настройката на газ

        Първоначално публикуван от ivan_j Преглед на мнение
        ...
        Вървенето се подобри драстично, набира обороти много по-бързо от преди, но проблема от по-горе си остана.

        Малко му е, значи. Аванс-процесорите се програмират, обикновено. Добавят колкото им кажеш в които обороти им кажеш. Но ти, щом имаш делко за връткане, пробвай първо така.

        Другото, което прави впечатление, е относително дългата тръба от изпарителя до смесителя. А тази тръба, която ти си отбелязал "към изпарителя", верно ли отива там и къде точно влиза?

        Коментар


        • #5
          До: Проблем с настройката на газ



          Това ми е изпарителя.
          34 е мембраната за ниско налягане(за втората степен)
          На схемата отляво на мембраната е газта, отдясно към капака 39 трябва да се свързва към атмосферата.
          Газаджиите гледаха някакво ръководство за монтаж за витара, навиха щуцер на отвора на капака и с маркуча "към изпарителя" направиха мембраната да е много чувствителна - от двете и страни действа вакуума от двигателя.
          Не съм сигурен как работи изпарителя в този случай.
          Опитах да махна маркуча, запуших отвора в тръбата, но не работи въобще.
          Най подозрителна ми е предпазната клапа, т.к. и трябва доста вакуум за да се отвори, а в ниските той е с по-ниски стойности. Но както казах, не мога да променя наклона.
          За по-голям аванс сякаш ме е страх да му дам, с тези чупливите глави...

          Коментар


          • #6
            До: Проблем с настройката на газ

            Интересно решение от тяхна страна. Това е връзка, която компенсира вакуума на въздушния филтър и въздушния път. Полезно е да я има. Само че, обикновено се реализира с маркучле 1-2мм за вакуум, през нея почти нищо не минава. Така, системата има много поводи за нестабилност. Въпреки това, не вярвам в нея да е бедата.

            Ако не стане фокусът с добавяне на още аванс, трябва да мислиш за преместване на изпарителя някъде по-близо до смесителя. Така както изглежда, имаш повече от метър маркуч. А не бива.

            Коментар


            • #7
              До: Проблем с настройката на газ

              Предната ми кола беше субару импреза. Тя беше с над 1.5м маркуч и нямаше такива проблеми. Но при нея предпазната клапа стоеше под такъв ъгъл, че при неработещ двигател беше полуотворена. На много коли с пълна инцжекция съм виждал да слагат метри маркучи, знам че не е правилно, но не е от това проблема. А и няма друго място за изпарителя.
              Ще пробвам да сложа дюза във вакуумния маркуч, за да намаля сечението и увелича вакуума, но ме съмнява да има резултат. Работя на проба-грешка, така че всичко се пробва. Лошото с този маркуч е, че системата става страшно чувствителна и настройката е много трудна. А и като се замърси малко филтъра и пак се разстройва.
              А такава връзка съм виждал и на други коли, но там е забучена във филтърната кутия.
              Отивам да пия 1-2 бири и да обсъдим проблема на маса - там се получават решенията.
              За съжаление нямам познати, които да са на ти с газовите уредби, така че помоща се надявам да дойде оттук.

              Коментар


              • #8
                До: Проблем с настройката на газ

                Първоначално публикуван от ivan_j Преглед на мнение
                Предната ми кола беше субару импреза. Тя беше с над 1.5м маркуч и нямаше такива проблеми. Но при нея предпазната клапа стоеше под такъв ъгъл, че при неработещ двигател беше полуотворена. На много коли с пълна инцжекция съм виждал да слагат метри маркучи, знам че не е правилно, но не е от това проблема. А и няма друго място за изпарителя.
                Ще пробвам да сложа дюза във вакуумния маркуч, за да намаля сечението и увелича вакуума, но ме съмнява да има резултат. Работя на проба-грешка, така че всичко се пробва. Лошото с този маркуч е, че системата става страшно чувствителна и настройката е много трудна. А и като се замърси малко филтъра и пак се разстройва.
                А такава връзка съм виждал и на други коли, но там е забучена във филтърната кутия.
                Отивам да пия 1-2 бири и да обсъдим проблема на маса - там се получават решенията.
                За съжаление нямам познати, които да са на ти с газовите уредби, така че помоща се надявам да дойде оттук.
                мистика... турски изпарител + метър и нещо маркуч...

                Ти даде ли още аванс?

                Коментар


                • #9
                  До: Проблем с настройката на газ

                  Не съм, не разбрах до колко мога да давам.
                  Сега нещо съвсем се окоти, може да е паднала пружинката на мембраната
                  Утре опитите продължават.
                  Изпарителя дали е турски или италиански, не се знае, но и няма значение. А маркуча е около 50-60 см до тройника, утре ще го измеря.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Проблем с настройката на газ

                    Чакай ся... имаш предпазна клапа, но пък изравняването е след нея... я пробвай да преместиш изравняването откъм страната на дифузьора (в момента, доколкото виждам, изравняването и дифузьора са на две противоположни страни на предпазната клапа)

                    Инак, дебелината на маркуча си е перфектна - ползват се 10 или 16мм маркучи...
                    ПроС гАзар... 0883 353 299 Ивайло

                    Коментар


                    • #11
                      До: Проблем с настройката на газ

                      Ако наричаш смесителя дифузьор, значи всичко си е от едната страна на клапата.
                      На снимката отляво надясно: смесител, изравняване и клапа.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Проблем с настройката на газ

                        А, ей го газовика, оправяйте се.

                        Според мен между смесителя и компенсиращата тръба не трябва нищо да има.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Проблем с настройката на газ

                          Аванса е около 8 .Испарителя трябва да е разположен надьжно- посока на движение на автомобила.Потьрси в форума ,трябва да има някьде по подробни обяснения.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Проблем с настройката на газ

                            Изпарителя не е от такова значение накъде е турен...

                            Да не би освен изравняването, камерата зад втора мембрана да е отворена и към атмосферата?! Провери за неплътности!


                            Инак тая Емегаз е пълна скръб, ама щом казваш, че е проверявана
                            ПроС гАзар... 0883 353 299 Ивайло

                            Коментар


                            • #15
                              До: Проблем с настройката на газ

                              Пробвай без клапата просто я махни да работи и без филтър , ако стане най-вероятно съпротивлението на клапата е голямо .
                              0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X