Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за Фобос и МАП сензор.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за Фобос и МАП сензор.

    Имам Фобос 4 с комбиниран сензор за налягане, МАП и температура.
    Вакума за мап-а е взет директно от колектора.
    Въпросът ми е: МАП-а на газовия инжекцион заменя ли работата на МАП-а на колата и при работа на газ кои стойности се използват?
    Четох на разни места, че този на ги-ти е само информативен, с цел настройка, и не влияе на работата при газ, като за смесообразуването се взимат предвид данните на фабричния мап на колата.
    Може ли някой да внесе малко яснота по проблема?
    Мерси!

  • #2
    От: Въпрос за Фобос и МАП сензор.

    И е така и не е така. Накратко:
    За работата на газ газовия компютър обработва данните и формира газовите времена от бензиновите времена, МАП /неговия си/, температура на водата и газта, и налягане на газта.
    Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за Фобос и МАП сензор.

      Да, тоест не може да се каже, че се изолират данните от фабричния мап на колата /при работа на газ/.
      Питам, защото отскоро нещо взе да ми набива грешка p0171 - бедна смес,
      и основни заподозряни при нея са мап-а /на колата/, и клапана или маркучите на картерните газове.
      Понеже имам и едно доста дразнещо придърпване между 2 и 3х оборота, при работа както на газ, така и на бензин, при сменени кабели, свещи и бобина, следващото ми съмнение падна на мапа и се опитвам да изолирам причини някак си. При диагностика нищо не открива и затова разчитам на проба-грешка

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за Фобос и МАП сензор.

        Филтрите на газта също се сменят. Възможно е при падане на делта П, ГИ да не успява да достави необходимото гориво. Той прави корекции от зададената горивна карта ама...Газови инжектори също не е зле да се провери. А дали фобоса не е с адаптация по OBD?
        Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за Фобос и МАП сензор.

          Първоначално публикуван от vkirov Преглед на мнение
          Да, тоест не може да се каже, че се изолират данните от фабричния мап на колата /при работа на газ/.
          Питам, защото отскоро нещо взе да ми набива грешка p0171 - бедна смес,
          Не ти е крив МАП-а ами студа съчетан с неподходяща за сезона газ която продават у нас.

          Залагам кило банани че на топло няма да се повтори.

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за Фобос и МАП сензор.

            фобоса ми не е по ОБД.
            4-ката няма тази опция.
            Иначе за студа, верно има логика да е така, два пъти досега го е правила и все сега в студеното, на празни обороти, не е перманентна грешка. При нулиране не се появява повече.

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за Фобос и МАП сензор.

              На студено налягането в бутилката лесно става недостатъчно за работата на инжекторна уредба (примерно под налягането на което е настроен редукторът). На мен този месец ми бяха сипали такава дето и на не-инжекторна уредба не работеше.

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за Фобос и МАП сензор.

                В такъв случай ГИ би трябвало да прехвърли на бензин. Щом не прехвърля значи според неговите настройки, температурата и налягането на газа са добре. Премери налягането на газа към инжекторите с манометър. Ако е доста по-ниско от заложеното и измерваното през софтуера, датчика за налягането е дал фира и дава грешна информация към ГИ. Ако са еднакви може да има пропуск на газ след изпарителя към инжекторите.
                Друг заподозрян е тежка газ и ГИ не може да компенсира с увеличаване на инжекторното време. Зареди от друго място. Ако можеш да разбереш какво е налягането на резервоара на газостанцията - 4,5-5,5 бара е "златната среда".
                ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                Е250 1998-продаден
                Субару Пустош

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за Фобос и МАП сензор.

                  Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
                  ...
                  Друг заподозрян е тежка газ и ГИ не може да компенсира с увеличаване на инжекторното време. Зареди от друго място. Ако можеш да разбереш какво е налягането на резервоара на газостанцията - 4,5-5,5 бара е "златната среда".
                  На стария ми джип един път сезонно записваше твърде бедна, правех корекции на картата с увеличаване на времената и после -твърде богата. ГИ беше български-БСМ-Бардолини без четене и корекция ОБД.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за Фобос и МАП сензор.

                    Ако всичко по запалителната система и ГИ е наред /след като го провериш/ измери си компресията на цилиндрите. Това в краен случай. Аз го ядох така с един форд.
                    Когато човек говори истината - не се налага да лъже!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за Фобос и МАП сензор.

                      Двигателят ми е чисто нов, на 5000км е.
                      Вече няколко дни нямам никаква грешка, твърде вероятно е да е кофти газ, ще продължа да следя поведението на колата с газ от различни места.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X