Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Принципен въпрос за работа на газова уредба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Принципен въпрос за работа на газова уредба

    Седя и гледам това - http://www.engineeringtoolbox.com/pr...ix-d_1043.html .

    При мен бутилката е външна. При -20 градуса на вън (и толкова и на бутилката) налягането в нея ще е около 1 бар. А това май няма да е достатъчно да поддържа налягането на изпарителят на 1.5 бара над това в всмукателният колектор.

    Та ако съм прав и графиката за налягане на пропан бутана при -20 градуса е вярна излиза, че при тая температура с външа газова бутилка колата на газ няма да върви. Прав ли съм или нещо бъркам?

    Чудя се над тези работи, че карам витара само на газ и ми е интересно дали при -20 ще е паметник или ще се движи . Факт е, че тия дни при -12 до -14 вървеше. Ама там съм на ръба - би трябвало да имам 2+ бара в бутилката което да е достатъчно за да върви някак си. А и тя вървеше някак си. Смесите леко беднееха при пълна газ. А вчера и днес като се постопли - проблеми няма.

  • #2
    От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

    Емпирично съм установил, че няма такъв проблем, въпреки че и аз се замислях, че на теория може да има.

    От 2010-та карам коли с бутилката под купето. Често ми се случва да карам зимата след полунощ по Тракия, а то си имаше тежки зими за тоя период. Нееднократно се е случвало външната температура да е под -20. Мисля че минимума на който съм попадал е -25. При магистрална скорост бутилката се обдухва постоянно та нямам причина да мисля че температурата и ще е по-различна от външната. Проблеми не е имало никога.

    Коментар


    • #3
      От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

      Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
      Чудя се над тези работи, че карам витара само на газ и ми е интересно дали при -20 ще е паметник или ще се движи . Факт е, че тия дни при -12 до -14 вървеше. Ама там съм на ръба - би трябвало да имам 2+ бара в бутилката което да е достатъчно за да върви някак си. А и тя вървеше някак си. Смесите леко беднееха при пълна газ. А вчера и днес като се постопли - проблеми няма.
      За съжаление, опасенията ти имат някои практически факти в подкрепа. Тия дни ми сипаха някаква газ която явно се състоеше само от бутан (той е по-евтин и октановото му число е 85, а кипи при около 0 градуса). През лятото как да е, но сега едвам го изгорих - колата работи на газ едва когато парното сгрее бутилката. Почти всяка зима попадам на такава газ.

      Налягане в бутилката 1 бар не те устройва. Трябва да е малко над 1 бар (атмосферното) за да излезе от бутилката изобщо, и още колкото ти трябва за инжекторите, и още малко заради динамични загуби тук-там.

      Теоретично зимната газ трябва да е с повече пропан. На практика сипват както дойде и пускат "по-зимна" едва когато стане студено.

      Също при такива проблемни случаи можеш да напомпаш въздух в бутилката - така ще вдигнеш налягането.
      Последно редактирано от Ясен; 27-01-16, 16:13.

      Коментар


      • #4
        От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

        Карам Октавия 1.8Т и редовно ( в студено време) си тъпча бутилката с въздух преди да заредя газ, тъи като на турбинката и трябва повече налягане и гориво. Заради спад на налягането сложих и пластмасова тръба 8мм. След като я напомпам и дозаредя няма проблем с налягането.
        Николай Георгиев 0+
        тел.0887357722

        Коментар


        • #5
          От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

          Мда за пълно описание на моя опит следва да се добави че през цялото това време съм зареждал само на Еко.

          Коментар


          • #6
            От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

            Vapor Pressure - налягане на парите. Да не ви го наливат с кофа? При рядко срещани смеси с повече бутан, налягането е около 2,5 бара. Помпата го зарежда с 6-7 бара разлика. И колко е 0 градуса по Фаренхайт?
            А това с въздуха сериозно ли? Я някой специалист по взивоопасни концентрации да обясни защо празен резервоар се азотира.
            ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
            Е250 1998-продаден
            Субару Пустош

            Коментар


            • #7
              От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

              Първоначално публикуван от Nikolai Georgiev (turbo d) Преглед на мнение
              ....След като я напомпам и дозаредя няма проблем с налягането...
              Как точно я помпите бутилката с въздух? през зареждачката ли?
              -Чем занимаетесь по жизни?
              -Ну в последнее время - в основном офигеваю от происходящего.

              Коментар


              • #8
                От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

                Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
                Vapor Pressure - налягане на парите. Да не ви го наливат с кофа? При рядко срещани смеси с повече бутан, налягането е около 2,5 бара. Помпата го зарежда с 6-7 бара разлика. И колко е 0 градуса по Фаренхайт?
                А това с въздуха сериозно ли? Я някой специалист по взивоопасни концентрации да обясни защо празен резервоар се азотира.
                Да бе, рядко били срещани тия смеси. Я ела да ти сипят чист бутан (на коя да е бензиностанция в София, въпрос на късмет) и обяснявай после за 2.5 бара при 0 градуса. От нашенските градуси, по Целзий.

                Това с въздуха е порочна, но често срещана практика. За сметка на това не знам някой някога да е "азотирал" празна газова бутилка преди да я напълни. С въздух все при някаква температура ще има запалима смес, ама трябва и искра да дойде отнякъде. А в бутилка от железий статичното електричество не вирее твърде.

                Първоначално публикуван от KingofROAD Преглед на мнение
                Как точно я помпите бутилката с въздух? през зареждачката ли?
                Най-лесно е оттам.

                Коментар


                • #9
                  От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

                  В резервоара няма да стане, но като свършва течната фаза има голяма вероятност особенно при обикновенни газови уредби, сместа да изгърми в колектора. В официалните пунктове за пълнене на газови бутилки има бутилка с азот, ама дали се ползва ако им се занесе нова бутилка (нова или от ремонт на крана, почистване) не изпразнена пропан-бутан, не знам. Но и при тях риск почти няма.

                  Чак пък всички газостанции в София да са с големи количества бутан! Завъртайте се към газовата инсталация на бензиностанцията и ако може да погледнете колко е налягането на големия манометър при неработеща помпа - около 5 бара е добре и тогава зареждайте.
                  Последно редактирано от krismarg; 02-02-16, 14:32. Причина: допълнение
                  ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                  Е250 1998-продаден
                  Субару Пустош

                  Коментар


                  • #10
                    От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

                    Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
                    ...като свършва течната фаза има голяма вероятност особенно при обикновенни газови уредби, сместа да изгърми в колектора.
                    Ако имаш гърмежи в колектора, далеч по-лесно е те да се случат преди да е свършило горивото. Там е нормално да има горивна смес. Такава кола я връщаш на газаджията да и оправи настройките и да смени колектора за своя сметка, ако е цъфнал.

                    Ако намекваш че горенето може да навлезе през смесителя към изпарителя - ми не може.

                    Неприятностите с въздуха в бутилката обикновено са малки и обикновено се ограничават до осмоляване на горивото.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Ако намекваш че горенето може да навлезе през смесителя към изпарителя - ми не може.
                      Не може, но може да се самозапали в колекора при определени условия.
                      ВАЗ 2102 СС пакет проект 4х4
                      Е250 1998-продаден
                      Субару Пустош

                      Коментар


                      • #12
                        От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

                        Първоначално публикуван от krismarg Преглед на мнение
                        Не може, но може да се самозапали в колекора при определени условия.
                        Определените условия са свързани с момента на запалване и определен вид запалителна уредба. (и определен вид некадърност у газаджията) Нямат общо с мъничкото въздух в бутилката.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Определените условия са свързани с момента на запалване и определен вид запалителна уредба. (и определен вид некадърност у газаджията) Нямат общо с мъничкото въздух в бутилката.
                          Изпревари ме .

                          А как влияе вида на запалителната уредба върху възможността/вероятността за гърмежи ?
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

                            Моятa бутилкa е 50литровa и е под купето,при -20 пaля нa бензин и след рaботa 3-4 минути минaвaн нa гaз ,проблеми не съм имaл никогa,при -15 пaля директно нa гaз.С обикновенa гaзовa съмБРЦ.
                            Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Принципен въпрос за работа на газова уредба

                              Аз пък друго "усещам" и се чудя... Вървенето е променливо в зависимост от количеството газ в бутилката. Има ли вариант? ~30л бутилка вместимост.

                              А, че пали на -20 директно е пробвано и така ще продължаваме. Просто на свободен ход оставям да загрее до към 30` и тогава потеглям.
                              /На Самика с външна бутилка и обикн. уредба/

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X