Тъй като си нямам никаква представа от газови уредби имам следното питане: Каква е ролята на датчика за налягането на инжекторната рейка? Въпросният от известно време ми е много мъртъв и въпросът е дали ефектът от липсата му е само това, че като свърши газа системата не прехвърля автоматично на бензин и това трябва да става ръчно? Ако някой ще пита "Защо по дяволите не го смениш този датчик", отговорът е, че няма с какво. Оказа се, че тази серия ГИ (Бардолини) на БСМ са били окомплектовани с някакъв рядко несполучлив датчик, който умирал много бързо. Последното го проверих лично. След повреда на датчика новият, закупен и монтиран в БСМ, умря само след 3-4 месеца, а след това БСМ-ците просто отказаха да ми продадат друг датчик, тъй като и той щял да се спомине така скоропостижно и нямало смисъл. А за да се сложи по-читав датчик трябвало на практика да се подмени цялата система.
Според споменатите, неизправността на този датчик щяла да се отразява само в това, че ще си превключвам ръчно на бензин. Според друг специалист обаче, който се занимава с газови инжекциони, липсата на този датчик не позволявала правилна настройка на системата?
Та, чудя се аз кой е прав - представителите на производителя на ГИ или другият?
Втори въпрос, който не е свързан с първия. Съвсем отскоро, непосредствено след сервизиране на изпарителя (подмяна на мембрана и т.н. с оригинален ремонтен комплект) ГИ започна да прави следния номер: малко след като прехвърли изцяло на газ, моторът започва да тресе и, ако не прехвърля веднага на бензин, гасне. След прехвърляне на бензин си работи нормално и, когато после се върне на газ всичко е ток и жици, включително и при последващо палене. Тъй като симптомите се появиха при по-студено време, допуснахме, че проблемът може да е в това, че ГИ беше настроен да прехвърля на газ при температура 36*. Поради това настройката беше променена, така че да обръща на 40*. Известно време проблемът като да изчезна, но днес отново имах същата случка - тръгна да ми гасне насред Цариградско, малко след като беше прехвърлила на газ (температурата беше над 40*, но под нормалната работна температура).
Мнението на сервиза беше, че е възможно да е от проблем с някой от газовите инжектори (някакво запушване), ама пък те бяха профилактирани това лято и филтрите са прясно сменени.
Някакви предположения?
Според споменатите, неизправността на този датчик щяла да се отразява само в това, че ще си превключвам ръчно на бензин. Според друг специалист обаче, който се занимава с газови инжекциони, липсата на този датчик не позволявала правилна настройка на системата?
Та, чудя се аз кой е прав - представителите на производителя на ГИ или другият?
Втори въпрос, който не е свързан с първия. Съвсем отскоро, непосредствено след сервизиране на изпарителя (подмяна на мембрана и т.н. с оригинален ремонтен комплект) ГИ започна да прави следния номер: малко след като прехвърли изцяло на газ, моторът започва да тресе и, ако не прехвърля веднага на бензин, гасне. След прехвърляне на бензин си работи нормално и, когато после се върне на газ всичко е ток и жици, включително и при последващо палене. Тъй като симптомите се появиха при по-студено време, допуснахме, че проблемът може да е в това, че ГИ беше настроен да прехвърля на газ при температура 36*. Поради това настройката беше променена, така че да обръща на 40*. Известно време проблемът като да изчезна, но днес отново имах същата случка - тръгна да ми гасне насред Цариградско, малко след като беше прехвърлила на газ (температурата беше над 40*, но под нормалната работна температура).
Мнението на сервиза беше, че е възможно да е от проблем с някой от газовите инжектори (някакво запушване), ама пък те бяха профилактирани това лято и филтрите са прясно сменени.
Някакви предположения?
Коментар