Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Интересна "случка" с LPG

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Интересна "случка" с LPG

    Ще ви разкажа една история, на която някои от вас няма да повярват, точно както не вярвах и аз ... докато не гризнах дръвцето лично.

    Ситуацията: От известно време малкия дзвер (Колт V 1.6) започна да не ще да върви на газ. И като казвам "не ще" - разбирай, че започна да прималява още на 4500 оборота, а до червения сектор (6500rpm) изобщо не можеше да стигне, освен при форсиране на място. Плюс все по-тегаво ускорение в по-ниските режими, плюс сериозно завишен (10-11/100) разход. На безнин - пробем никакъв. За тези, на които моторите от серията 4G са непознати уточнявам, че това типична "японска пила" и подобно поведение е много далеч от обичайното.

    Тъй като на свещите и без това си им беше ред за нови, пък и не бях сменял скоро филтъра на газта, реших че проблема е от там и не задълбах. Горе-долу по същото време си потроших и крака, така че обслужването беше отложено за по-късен етап.

    Е„ миналата седмица опрях и до него. Първото съмнение изникна, когато обърнах внимание, че газта е на свършване, а стрелката на бутилката показва около половината. Игнорирах го, тъй като тия уреди не са особено надеждни. Следващата изненада беше филтъра - практически чист. За всеки случай все пак го смених с нов, но ефект нулев. Усъмних се в клапана за високото налягане и тъй като имам друг, реших да го сменя. Като развих тръбата между клапана и изпарителя обаче, ми направи впечатление, че тръбата е практически задръстена с греафит. Почесох се по главата, даже отидох за консултация при приятел - газаджия, който ми обясни, че да, възможно е, ако тръбата е на 6-7 години. Добре, ама моята е на няма и 2. След което си спомних, че последния път пак така отлагах смяна на филтъра докато колата започна съвсем да не върви (да, да, знам че е мундарлък и идиотщина от моя страна...).
    Сложх нова тръба и О, чудо! моторчето изведнъж си възвърна 20-30 коня. По-интересното е, че стрелката на бутилката се оказа изправна. Както уж беше свършила газта, така след смяната на тръбата изкарах още 320 километра без да зареждам повече. Което ще рече, че и разхода ми си е съвсем наред.
    Тия дни смятам да сменя и тръбата от бутилката - след като тръбата след филтъра беше задръстена до степен да не пуска газ, щом налягането падне под 3-4 бара(!), едва ли участъка преди филтъра ще е в много по-добро състояние, пък и ми се губят още няколко кончета на газ.

    Защо разказвам всичко това надълго и нашироко?

    1. НЕ бъдете такива мърлячи, не добре за никого.
    2. Ако все пак се появи чуден проблем по газовата, имайте го едно наум като вариант. Лично на мен ми се случва за първи път, а карам на газ от поне 12 години, ако не и нагоре, но ето на, оказа се, че има и такъв филм...
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    От: Интересна "случка" с LPG

    Точно подобен случай имах и аз. Не бях сменял филтъра дълго време. Смених го като взе да не върви колата на газ. Абе вървеше, ама доста куцо. След което отидох при един приятел газаджия ...

    Откачи той тръбата преди филтъра, пусна кранчето - едвам излиза газ от нея. След което взе да удря по откачената тръба с един гаечен ключ. Един, два, три пъти ... и от тръбата взе да хвърля яка струя, поне един метър дълга. Навърза всичко и колата си тръгна както преди.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • #3
      От: Интересна "случка" с LPG

      А честито.

      Общо взето можеш и да се разминеш със смяната на тръбата, като пуснеш за 1-2 секунди през нея газ направо от бутилката към атмосферата. С нужните предпазни мерки, разбира се. Ако направи дълга бяла хубава струя - не са ти там конете. За съжаление в такива случаи при дълго каране в това състояние остават проблеми и по двигателя - къде клапани, къде катализатор.

      Аз пък попаднах съвсем скоро на клапан за 80%, запълнен със стружки (наблизо е магнитът за нивомера, ама бутилката е на 2 месеца) и съответно нямаше ограничение до 80%. Другото гадно нещо беше преразходния клапан (този който изключва при прекалено бързо изтичане на газ, уж заради скъсана тръба) - също целият в боклуци и сработваше при високи режими на двигателя (има-няма 110кс).

      Сега търся как да сложа филтър на пълначката. Все си мисля че е по-добре да изловя боклуците на входа, вместо на изхода. Мамка им и мърлячи.

      Коментар


      • #4
        От: Интересна "случка" с LPG

        Ясене, и аз отначало помислих, че е само в края, ама не би. Като я поогънах, отвътре излезе толкова гняз, че свят ми се изви. А да икономисам 2 лева и да сложа медна тръба, която вече съм усукал 5-6 пъти на макарон ...не, благодаря. Чак такъв мърляч не съм

        Иначе за филтъра на входа е от идеите, които като видя и си казвам "бахти елементарното, Уотсън, и що не съм се сетил досега?!?"
        Предполагам, че един изкормен клапан за високо налягане ще свърши работа, но като че ли си заслужава да се дадат малко пари на стругар. Или просто да се погледне какво продават готово по магазините за пневмо и хидро обурудване.
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #5
          От: Интересна "случка" с LPG

          Имах предвид не да връщаш тръбата която си нагънал, а да не сменяш другата между клапана и бутилката.

          Клапан като за към изпарителя и аз си представих за филтър, но там дебитът е малко по-друг. Примерно 50л за минута срещу 20л на час.

          Не че много струва да се опита де.

          Коментар


          • #6
            От: Интересна "случка" с LPG

            Да използвам темата на колегата ,за един проблем,който се появи при мене на газ:

            При зареждане,като сложат пистолета и не тръгва газта към бутилката.И с едно желязо натискат съчмата да спадне налягането между нея и бутилката,и тогава тръгва.Но по големите бензиностанции,не ползват такъв "инстромент"
            Обяснявам си го с незадържане на входния клапан на бутилката,и да връща газ с налягане към съчмата на зареждачката.Така ли е?
            Nissan Terrano II TDI 2700 2002g. avtomat - три вратичко.... )
            ".....ама сега пазара е пълен с джипове де, на тях даже JEEP пише ....."

            Коментар


            • #7
              От: Интересна "случка" с LPG

              Първоначално публикуван от ognqn Преглед на мнение
              Да използвам темата на колегата ,за един проблем,който се появи при мене на газ:

              При зареждане,като сложат пистолета и не тръгва газта към бутилката.И с едно желязо натискат съчмата да спадне налягането между нея и бутилката,и тогава тръгва.Но по големите бензиностанции,не ползват такъв "инстромент"
              Обяснявам си го с незадържане на входния клапан на бутилката,и да връща газ с налягане към съчмата на зареждачката.Така ли е?
              Обикновено проблема се решава със сваляне на "зареждалката" и смяна на гуменото уплътнение, понякога с все съчмата. Ако е позагубила сферичната си форма, просто заяжда.
              Клапана на бутилката и да не задържа, вътре налягането (особено на празна бутилка) е твърде ниско, за да окаже влияние.
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #8
                От: Интересна "случка" с LPG

                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                Ще ви разкажа една история, на която някои от вас няма да повярват, точно както не вярвах и аз ... докато не гризнах дръвцето лично.

                Ситуацията: От известно време малкия дзвер (Колт V 1.6) започна да не ще да върви на газ. И като казвам "не ще" - разбирай, че започна да прималява още на 4500 оборота, а до червения сектор (6500rpm) изобщо не можеше да стигне, освен при форсиране на място. Плюс все по-тегаво ускорение в по-ниските режими, плюс сериозно завишен (10-11/100) разход. На безнин - пробем никакъв. За тези, на които моторите от серията 4G са непознати уточнявам, че това типична "японска пила" и подобно поведение е много далеч от обичайното.

                Тъй като на свещите и без това си им беше ред за нови, пък и не бях сменял скоро филтъра на газта, реших че проблема е от там и не задълбах. Горе-долу по същото време си потроших и крака, така че обслужването беше отложено за по-късен етап.

                Е„ миналата седмица опрях и до него. Първото съмнение изникна, когато обърнах внимание, че газта е на свършване, а стрелката на бутилката показва около половината. Игнорирах го, тъй като тия уреди не са особено надеждни. Следващата изненада беше филтъра - практически чист. За всеки случай все пак го смених с нов, но ефект нулев. Усъмних се в клапана за високото налягане и тъй като имам друг, реших да го сменя. Като развих тръбата между клапана и изпарителя обаче, ми направи впечатление, че тръбата е практически задръстена с греафит. Почесох се по главата, даже отидох за консултация при приятел - газаджия, който ми обясни, че да, възможно е, ако тръбата е на 6-7 години. Добре, ама моята е на няма и 2. След което си спомних, че последния път пак така отлагах смяна на филтъра докато колата започна съвсем да не върви (да, да, знам че е мундарлък и идиотщина от моя страна...).
                Сложх нова тръба и О, чудо! моторчето изведнъж си възвърна 20-30 коня. По-интересното е, че стрелката на бутилката се оказа изправна. Както уж беше свършила газта, така след смяната на тръбата изкарах още 320 километра без да зареждам повече. Което ще рече, че и разхода ми си е съвсем наред.
                Тия дни смятам да сменя и тръбата от бутилката - след като тръбата след филтъра беше задръстена до степен да не пуска газ, щом налягането падне под 3-4 бара(!), едва ли участъка преди филтъра ще е в много по-добро състояние, пък и ми се губят още няколко кончета на газ.

                Защо разказвам всичко това надълго и нашироко?

                1. НЕ бъдете такива мърлячи, не добре за никого.
                2. Ако все пак се появи чуден проблем по газовата, имайте го едно наум като вариант. Лично на мен ми се случва за първи път, а карам на газ от поне 12 години, ако не и нагоре, но ето на, оказа се, че има и такъв филм...
                При мен подобно нещо не случи след 6 месеца след монтаж на ГИ,и понеже съм си сам газаджия се светнах още на пътя какво се случва !Това стана след зареждане на газпром !
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #9
                  От: Интересна "случка" с LPG

                  Аз затова на всеки 10 000 км сменям двата филтъра ( и този в редуктора ) и изрично им казвам да пуснат газта за 1-2 секунди да изчисти тръбата.
                  First Man, then Machine!
                  Lada Niva
                  Honda XR 400

                  Коментар


                  • #10
                    От: Интересна "случка" с LPG

                    Първоначално публикуван от Brazer Преглед на мнение
                    Аз затова на всеки 10 000 км сменям двата филтъра ( и този в редуктора ) и изрично им казвам да пуснат газта за 1-2 секунди да изчисти тръбата.
                    ... аз пък затова веднъж за 300км три пъти чистих филтъра. Не знам какво от машинарията на газстанцията се беше намляло в газта, ама зор видях докато я изгоря.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Интересна "случка" с LPG

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Сега търся как да сложа филтър на пълначката. Все си мисля че е по-добре да изловя боклуците на входа, вместо на изхода. Мамка им и мърлячи.
                      Не може ли да се намери газов филтър като този от снимката но да издържа на повечко атмосфери a oтносно свръзкaтa, виждал съм на мотокар на газ с яки хидравлични маркучи от бутилката до изпарителя, можеш да използваш нещо такова за свръзките между пълначката, газовия филтър и бутилката.... или говоря глупости


                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20120213112644.jpg
Прегледи:1
Размер:20.9 КБ
ID:5567632

                      Коментар


                      • #12
                        От: Интересна "случка" с LPG

                        Налягането на колонката е 10-12 бара,дебита е колко-колко да е 8мм е тръбата.Има филтри на Тартарини,на които се сменя само вътрешното хартиено тяло.Остава да се завърти на струг същото буренце като това на снимката от месинг примерно 5 мм.стена да е дълговечно,с 8 мм изходи.Хартията ще се сменя с резба и уплътнение един о-пръстен.
                        Цирка става като се запуши,докато ти наливат.
                        Honda HR-V основно мпс Мухарски клуб "Стримерите" - Русе
                        Disco 1 бекъп
                        Disco 1 (5см.lift) бекъп на бекъпа

                        Коментар


                        • #13
                          От: Интересна "случка" с LPG

                          Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                          При мен подобно нещо не случи след 6 месеца след монтаж на ГИ,и понеже съм си сам газаджия се светнах още на пътя какво се случва !Това стана след зареждане на газпром !
                          Хм ... сега като каза ... и при мен положението рязко се влоши след 2 поредни зареждания в Газпромската бензиностанция в Стара Загора. Много усмихнат и дружелюбен персонал, обаче май приключих с тях.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Интересна "случка" с LPG

                            Откачи тръбата и я продухай . Смяна на филтъра след това .Аз го правя с компресора и каквото има излиза . Може и да пуснеш малко газ от бутилката също ще я продуха .

                            Коментар


                            • #15
                              От: Интересна "случка" с LPG

                              Първоначално публикуван от Markony_RS Преглед на мнение
                              Налягането на колонката е 10-12 бара,дебита е колко-колко да е 8мм е тръбата.Има филтри на Тартарини,на които се сменя само вътрешното хартиено тяло.Остава да се завърти на струг същото буренце като това на снимката от месинг примерно 5 мм.стена да е дълговечно,с 8 мм изходи.Хартията ще се сменя с резба и уплътнение един о-пръстен.
                              Цирка става като се запуши,докато ти наливат.
                              Цирк, цирк, колко да е цирк? Плащаш колкото е влязло, сменяш филтърчето и дозареждаш. Скандал вдигаш по желание.

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              Хм ... сега като каза ... и при мен положението рязко се влоши след 2 поредни зареждания в Газпромската бензиностанция в Стара Загора. Много усмихнат и дружелюбен персонал, обаче май приключих с тях.
                              Споко. Още месец-два и ще им е чиста цистерната.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X