Ще ви разкажа една история, на която някои от вас няма да повярват, точно както не вярвах и аз ... докато не гризнах дръвцето лично.
Ситуацията: От известно време малкия дзвер (Колт V 1.6) започна да не ще да върви на газ. И като казвам "не ще" - разбирай, че започна да прималява още на 4500 оборота, а до червения сектор (6500rpm) изобщо не можеше да стигне, освен при форсиране на място. Плюс все по-тегаво ускорение в по-ниските режими, плюс сериозно завишен (10-11/100) разход. На безнин - пробем никакъв. За тези, на които моторите от серията 4G са непознати уточнявам, че това типична "японска пила" и подобно поведение е много далеч от обичайното.
Тъй като на свещите и без това си им беше ред за нови, пък и не бях сменял скоро филтъра на газта, реших че проблема е от там и не задълбах. Горе-долу по същото време си потроших и крака, така че обслужването беше отложено за по-късен етап.
Е„ миналата седмица опрях и до него. Първото съмнение изникна, когато обърнах внимание, че газта е на свършване, а стрелката на бутилката показва около половината. Игнорирах го, тъй като тия уреди не са особено надеждни. Следващата изненада беше филтъра - практически чист. За всеки случай все пак го смених с нов, но ефект нулев. Усъмних се в клапана за високото налягане и тъй като имам друг, реших да го сменя. Като развих тръбата между клапана и изпарителя обаче, ми направи впечатление, че тръбата е практически задръстена с греафит. Почесох се по главата, даже отидох за консултация при приятел - газаджия, който ми обясни, че да, възможно е, ако тръбата е на 6-7 години. Добре, ама моята е на няма и 2. След което си спомних, че последния път пак така отлагах смяна на филтъра докато колата започна съвсем да не върви (да, да, знам че е мундарлък и идиотщина от моя страна...).
Сложх нова тръба и О, чудо! моторчето изведнъж си възвърна 20-30 коня. По-интересното е, че стрелката на бутилката се оказа изправна. Както уж беше свършила газта, така след смяната на тръбата изкарах още 320 километра без да зареждам повече. Което ще рече, че и разхода ми си е съвсем наред.
Тия дни смятам да сменя и тръбата от бутилката - след като тръбата след филтъра беше задръстена до степен да не пуска газ, щом налягането падне под 3-4 бара(!), едва ли участъка преди филтъра ще е в много по-добро състояние, пък и ми се губят още няколко кончета на газ.
Защо разказвам всичко това надълго и нашироко?
1. НЕ бъдете такива мърлячи, не добре за никого.
2. Ако все пак се появи чуден проблем по газовата, имайте го едно наум като вариант. Лично на мен ми се случва за първи път, а карам на газ от поне 12 години, ако не и нагоре, но ето на, оказа се, че има и такъв филм...
Ситуацията: От известно време малкия дзвер (Колт V 1.6) започна да не ще да върви на газ. И като казвам "не ще" - разбирай, че започна да прималява още на 4500 оборота, а до червения сектор (6500rpm) изобщо не можеше да стигне, освен при форсиране на място. Плюс все по-тегаво ускорение в по-ниските режими, плюс сериозно завишен (10-11/100) разход. На безнин - пробем никакъв. За тези, на които моторите от серията 4G са непознати уточнявам, че това типична "японска пила" и подобно поведение е много далеч от обичайното.
Тъй като на свещите и без това си им беше ред за нови, пък и не бях сменял скоро филтъра на газта, реших че проблема е от там и не задълбах. Горе-долу по същото време си потроших и крака, така че обслужването беше отложено за по-късен етап.
Е„ миналата седмица опрях и до него. Първото съмнение изникна, когато обърнах внимание, че газта е на свършване, а стрелката на бутилката показва около половината. Игнорирах го, тъй като тия уреди не са особено надеждни. Следващата изненада беше филтъра - практически чист. За всеки случай все пак го смених с нов, но ефект нулев. Усъмних се в клапана за високото налягане и тъй като имам друг, реших да го сменя. Като развих тръбата между клапана и изпарителя обаче, ми направи впечатление, че тръбата е практически задръстена с греафит. Почесох се по главата, даже отидох за консултация при приятел - газаджия, който ми обясни, че да, възможно е, ако тръбата е на 6-7 години. Добре, ама моята е на няма и 2. След което си спомних, че последния път пак така отлагах смяна на филтъра докато колата започна съвсем да не върви (да, да, знам че е мундарлък и идиотщина от моя страна...).
Сложх нова тръба и О, чудо! моторчето изведнъж си възвърна 20-30 коня. По-интересното е, че стрелката на бутилката се оказа изправна. Както уж беше свършила газта, така след смяната на тръбата изкарах още 320 километра без да зареждам повече. Което ще рече, че и разхода ми си е съвсем наред.
Тия дни смятам да сменя и тръбата от бутилката - след като тръбата след филтъра беше задръстена до степен да не пуска газ, щом налягането падне под 3-4 бара(!), едва ли участъка преди филтъра ще е в много по-добро състояние, пък и ми се губят още няколко кончета на газ.
Защо разказвам всичко това надълго и нашироко?
1. НЕ бъдете такива мърлячи, не добре за никого.
2. Ако все пак се появи чуден проблем по газовата, имайте го едно наум като вариант. Лично на мен ми се случва за първи път, а карам на газ от поне 12 години, ако не и нагоре, но ето на, оказа се, че има и такъв филм...
Коментар