Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан на дизелово Fiat Scudo

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Метан на дизелово Fiat Scudo

    Здравейте.

    След като обширно четохме темите за поставяне на метан на дизелов двигател, с баща ми решихме да метанизираме нашето любимо работно Скудо. 1.9 без турбо.
    Това е разисквано многократно, но все пак ако някой има интерес, ще описваме подробно работите, които правим, а и нека ако има някой по-запознат и види, че грешим някъде-да помага. Общо взето всякакви препоръки са добре дошли.

    Стъпка първа. Закупуване Поради неизвестния резултат беше закупена най-евтината метанова уредба, която се предлагаше в региона-280лв.
    Стъпка втора. Поставяне на бутилките, придрожена със снимков материал.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140222_164412.jpg
Прегледи:1
Размер:90.7 КБ
ID:6046928

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140222_164417.jpg
Прегледи:1
Размер:110.3 КБ
ID:6046929

    Мястото за изпаритела го придвидихме тук:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140223_162608.jpg
Прегледи:1
Размер:132.6 КБ
ID:6046930

    Тук смятаме да сложим дроселовата клапа, която да свържем с педала на газта
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140222_164241.jpg
Прегледи:1
Размер:169.2 КБ
ID:6046931

    Освободихме се от ненужния детайл
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140223_140454.jpg
Прегледи:1
Размер:156.0 КБ
ID:6046932

    Ето я клапата, японска от стара Мазда.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140223_140623.jpg
Прегледи:1
Размер:151.8 КБ
ID:6046933Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140223_140628.jpg
Прегледи:1
Размер:134.2 КБ
ID:6046934Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140223_140640.jpg
Прегледи:1
Размер:134.0 КБ
ID:6046935

    Вече на място
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140223_162614.jpg
Прегледи:1
Размер:112.8 КБ
ID:6046937

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140223_162601.jpg
Прегледи:1
Размер:152.1 КБ
ID:6046936

    За тези почивни дни-толкова. Смятаме до края на другата седмица да сме привършили. Смятаме да откачим жилото на газта от помпата и да го закачим на дроселовата клапа, като помпата остава да работи на обороти(празен ход). На клапата ще има ключе, което да изключва захранването до изпаритела, когато е на празен ход. Също така мислим да прекараме жило от нафтовата помпа(като смукач) за аварийни ситуации.
    Още веднъж, моля по-знаещите да кажат дали вървим в правилна насока. Благодаря!
    Последно редактирано от Preslav Peychev; 23-02-14, 20:15.
    ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
    08седем9010З60
    MAKE RALLY NOT WAR
    Confidence in Motion

  • #2
    От: Метан на дизелово Fiat Scudo

    Посоката е правилна, само това с ръчната газ ако няма метан, няма да е удобно...
    Таз моторетка атмосферния 1.9 на пежо, ситроен ли е ?
    Последно редактирано от auto_marin; 23-02-14, 21:18.
    ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

    Коментар


    • #3
      От: Метан на дизелово Fiat Scudo

      Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
      Посоката е правилна, само това с ръчната газ ако няма метан, няма да е удобно...
      То е само аварийно.
      Първоначално публикуван от auto_marin Преглед на мнение
      Таз моторетка атмосферния 1.9 на пежо, ситроен ли е ?
      Да.
      ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
      08седем9010З60
      MAKE RALLY NOT WAR
      Confidence in Motion

      Коментар


      • #4
        От: Метан на дизелово Fiat Scudo

        Не може да се откачи жилото и да стане така както го мислите.
        ГНП то има двурежимен регулатор на мощноста.
        1 режим - това е регулирането на оборотите на празния ход....850 об/мин
        2 режим е ограничителя на оборотите ,който плавно ограничава цикловата порция (диференция 250 оборота)
        При 100% подадена газ режим 2 започва да действа след 4500 -5200 оборота в минута. а при 0% подадена газ при 850об/м.

        Когато подадеш примерно 50% газ 5000-850=4150 х50%=2075 об/м.са примерно оборотите които двг то иска да постигне,

        цикловото количество ( цк) става максимално (на 100 конски сили е 10см кубични /на 100 впръсквания) до 2075об/мин ,а след още 250об/м (цк ) спира клони към нула. Спира горенето цилидъра и няма кой да запали допълнителното гориво (метан.....пропан,бутан .....)
        FJ40 07 1984 VIVA TEL 0877 454448
        BJ42 04 1982
        FJ62 11 1983 skipe blago4x4
        LZ 2 BHB

        Коментар


        • #5
          От: Метан на дизелово Fiat Scudo

          Първоначално публикуван от blago4x4 Преглед на мнение
          Не може да се откачи жилото и да стане така както го мислите.
          ГНП то има двурежимен регулатор на мощноста.
          1 режим - това е регулирането на оборотите на празния ход....850 об/мин
          2 режим е ограничителя на оборотите ,който плавно ограничава цикловата порция (диференция 250 оборота)
          При 100% подадена газ режим 2 започва да действа след 4500 -5200 оборота в минута. а при 0% подадена газ при 850об/м.

          Когато подадеш примерно 50% газ 5000-850=4150 х50%=2075 об/м.са примерно оборотите които двг то иска да постигне,

          цикловото количество ( цк) става максимално (на 100 конски сили е 10см кубични /на 100 впръсквания) до 2075об/мин ,а след още 250об/м (цк ) спира клони към нула. Спира горенето цилидъра и няма кой да запали допълнителното гориво (метан.....пропан,бутан .....)
          Това май ще трябва да се обсъди довечера... Някой други има ли мнение по въпроса?
          ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
          08седем9010З60
          MAKE RALLY NOT WAR
          Confidence in Motion

          Коментар


          • #6
            От: Метан на дизелово Fiat Scudo

            Любопитно ми е как ще осигурите на дизела достатъчно въздух за празния ход. При почти затворена клапа ще работи доста "твърдо". Ако изобщо. А ако много отворите клапата преходът от празен ход към ниските работни режими ще е бамбашка.

            Тва дето Благо го разправя ще се реши с леко подръпване на ръчната газ.

            Коментар


            • #7
              От: Метан на дизелово Fiat Scudo

              Карам почти същото ванче-Пежо Експерт 1,9 ТД,но в сервиз ми монтираха газова уредба(нова,срещу 450 лв,а бутилката е 15 литра),но впоследствие се оказа че не е дообмислено всичко по най-добрият начин.При мен газта се дозира от стоп машинка от Лада,и когато тя самоволно си промени хода,при контакт започна да пуска газ,а аз се чудя какво става.Ако бях пушач,можеше да стане и беля,защото газта би трябвало да се пуска само при работещ двигател.Проучвах преди това и монтаж на метан,но намерих само 1 сервиз в София,който обещаваше монтаж за около 3200 без бутилките,но дали ще се постигнат точно такива резултати е много,много спорно.Реално чак след монтажа човек ще разбере ефекта,но и да не е доволен,парите ще са дадени...При мен икономията в пари е около 2,50лв на 100 км,но имам и повишена мощност, а при метанова-намалена,доколкото зная.99 % от газаджиите не умеят да монтират уредби на дизели,а дано вие знаете какво правите.Аз не бих си помислил никога,че бих монтирал сам уредбата си,просто защото има много тънкости,които идват с рутината,а автомонтьорството не ми е най-силната страна.Колко тежат тези бутилки и няма ли да ви пречат?Аз мислех да си правя нов малък резервоар и да преместя отдолу специална тънка бутилка,но се отказах-ще ръждасва много...Е дано да има задоволителен резултат,и да се похвалите тук после.Аз преди монтажа много търсих в Нета коментари от 1-во лице,но не намерих.Има дизели с монтирани уредби и на газ,и на метан,но собствениците не коментират никъде.А това би била най-правдивата оценка струва ли си,а не обещанията на монтиращият такива газаджия-те олекват...Карам малко-14000 км/годишно и не бих изплатил лесно такава метанова инжекция за примерно 4000 с бутилките,а и е проблем,че сервиза е в София,и при всеки дребен проблем,трябва да пътувам до там.Може би за каращите по 50000 и повече,би си струвало-евентуално бих повярвал,когато го изпитам лично

              Коментар


              • #8
                От: Метан на дизелово Fiat Scudo

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                Любопитно ми е как ще осигурите на дизела достатъчно въздух за празния ход. При почти затворена клапа ще работи доста "твърдо". Ако изобщо. А ако много отворите клапата преходът от празен ход към ниските работни режими ще е бамбашка.

                Тва дето Благо го разправя ще се реши с леко подръпване на ръчната газ.
                Така, почивните дни не успяхме да ги дочакаме и днес продължихме работа.

                Първите резултати са: настроихме клапата да е леко отворена, за да поддържа оборотите на празен ход(на място).
                Когато се даде газ се изтрелва много по-добре от преди, но до средата на оборотите. След това започва да глъхне, все едно не му стига гориво. При увеличаване на метана се чуват детонации.
                След това сложихме плочка с два щуцера, но я захранихме само от единия, като резултат-работата на двигатела се подобри значително, но сега наистина не му стига гориво. Днес време за повече експерименти нямаше.

                Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
                а при метанова-намалена,доколкото зная.
                При дизела не е така, напротив даже. Ще споделям информация за всяко нещо, което правим.
                Пробвахме след експериментите още нещо, дори така покарахме малко. Дизел+малка порция метан. Върви все едно е с турбо и не глъхне във високите обороти.
                ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
                08седем9010З60
                MAKE RALLY NOT WAR
                Confidence in Motion

                Коментар


                • #9
                  От: Метан на дизелово Fiat Scudo

                  Ами вие сте почти готови, щом има недостиг на гориво, каква плочка използвахте? Ако е за пропан отворите на дифузьора трябва да се разпробият за да се увеличи дебита и захранете и другия щуцер...
                  Ако и след това резултата не е добър може да се поиграе със сечението на дифузьора
                  Последно редактирано от auto_marin; 25-02-14, 19:26.
                  ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                  Коментар


                  • #10
                    От: Метан на дизелово Fiat Scudo

                    Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
                    ...99 % от газаджиите не умеят да монтират уредби на дизели, ...
                    Те 99% не умеят и на бензинови двигатели.

                    Първоначално публикуван от Preslav Peychev Преглед на мнение
                    ...Когато се даде газ се изтрелва много по-добре от преди, но до средата на оборотите....
                    Пробвахме след експериментите още нещо, дори така покарахме малко. Дизел+малка порция метан. Върви все едно е с турбо и не глъхне във високите обороти.
                    Че се изстрелва си представям, а как е с ниските режими? Можеш ли адекватно да маневрираш и паркираш? Иначе глъхненето Благо ви го е обяснил - помпата спира нафтата и запалване няма, а вие си подавайте метан колкото искате.

                    А че вървяло като с турбо - те нормално така работят повечето дизелометанови уредби, нормално дизел и малко метан.

                    Ама като цяло - явно имате Фиат Скудо и време за убиване.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Метан на дизелово Fiat Scudo

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Че се изстрелва си представям, а как е с ниските режими? Можеш ли адекватно да маневрираш и паркираш?.
                      Да, няма никакъв проблем, държи се супер до средните обороти.
                      ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
                      08седем9010З60
                      MAKE RALLY NOT WAR
                      Confidence in Motion

                      Коментар


                      • #12
                        От: Метан на дизелово Fiat Scudo

                        Цялото упражнение би имало смисъл,ако успеете да заместите над 50-60% от дизела с метан,а не знам как ще го направите непрекъснато да се променят порциите на дизела и метана в зависимост от необходимата мощност,и това-без(може би) належащият компютърен инжекцион.При мен се подава все едно и също количество газ,но и заместеното гориво е около 25%

                        Коментар


                        • #13
                          От: Метан на дизелово Fiat Scudo

                          След много упражнения и тестове стигнахме до извода, че най-добрия вариант е както при krassitch, около 25% метан. Разлика във вървенето остана голяма в полза на метана. За горенето, все още не знаем. Скоро ще споделим информация.
                          ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
                          08седем9010З60
                          MAKE RALLY NOT WAR
                          Confidence in Motion

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X