Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Изпарител Заволи 100ZETA/S

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Изпарител Заволи 100ZETA/S

    Имам кола Волво S80 Т6 би-турбо 272к.с. и монтиран ГИ Бардолини с два изпарителя Заволи 100ZETA/S имам и софтуера и кабел за връзка и основни познания за ГИ. Та проблема е следния на пълна газ след 4500 об/мин почва едно тъпчене на място и много трудно доускоряване, поиграх си с горивната карта и след няколко опита получих някакво подобрение но още е далече от това на бензин. Разговарях с производителя на Бардолини и те препоръчаха да се вдигне налягането на изпарителите, сега те работят на 1.15 - 1.18 бара и въпроса ми е следния като се погледне изпарителя отпред, отляво има един месингов щуцер който не е свързан-той за какво е и отдясно има две месингови болтчета с вътрешен шестограм - от там ли се регулира изходното налягането и как?
    Искрено се надявам да ми помогнете, че майсторите след като изтече гаранцията ме отсвирват, макар че не са си свършили работата при предния собственик когато е била в гаранция.

  • #2
    От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

    Уговорка: не познавам конкретния ГИ.

    Подобен проблем във високите режими има на почти всички газифицирани автомобили (с карбуратор, с инжектори, с турбо, без турбо) и интригата обикновено не е в настройката на качеството на сместа, а в момента на запалване или в недостигащ дебит през тръбите откъм бутилката. Повечето хора просто търпят и си знаят, че то на газ си е така, въпреки че и двата въпроса не са чак невъзможни за решаване.

    За какво е щутцерът - регулаторите за налягане очакват обикновено (не винаги!) да са свързани към референтно налягане в смукателните колектори. Имат ли такива връзки или някой деликатно ги е пропуснал?

    Коментар


    • #3
      От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

      Огледах всичко отново. Винта за регулиране на налягането е на гърба на изпарителя и достъпа до там е след пълно разглобяване, просто гърбовете им са залепени към купето. Този щуцер е клапан за освобождаване на налягането, каквото и да значи това и в инструкциите пише, че трябва да се свърже с смукателния колектор, а отзад на изпарителя също има щуцери които са свързани с всмукателния колектор. За вдигане на налягането винта трябва да се отвива или завива, че пробите ще са свързани с много монтажни дейности.

      Коментар


      • #4
        От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

        Би трябвало да могат да се отделят от купето без разглобяване, вероятно са с една или две гайки от другата страна.

        И пак - защо си решил да им разбутваш налягането? Оправи първо аванса.

        Джокер - във висшите режими на газ трябва по-малко предварение, за разлика от ниските.

        Коментар


        • #5
          От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

          Както е направено трябва да се разглоби решетката пред чистачките, там с два болта е хваната конзола и от там на нея са закачени изпарителите и за да се наклонят трябва да се развият и медните тръбички за газта.
          Как да оправя аванса като не мога да го регулирам от софтуера на ГИ, а само го виждам колко е. Това за налягането ми го казаха от Бардолини, а дюзите са на 2.8 мм - 3.0 мм и няма смисъл да се увеличават повече, а да се вдигне малко налягането иначе се оказа че тези изпарители са по 215 KW всеки и трябва да работят на 1.4 бара, а сигурно са ги намалили при монтажа на 1.15-1.2 бара. А иначе примерно с половин оборот завиване колко се вдига налягането ако някой го е правил?

          Коментар


          • #6
            От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

            Това Бардолини има ли турбо версия?Ако има я отбележе в настройки(параметри),за да може да смята дефиринциално налягане.
            Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
            АСК Ален Мак

            Коментар


            • #7
              От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

              Няма настройка за турбо версия, но си има отделен мап-сензор, дефиренциалното налягане си го подържа 1.15-1.20 бара независимо дали надува турбото или не - това е поне на екран, даже при по-голямо постоянно натоварване вдига до 1.25 бара.

              Коментар


              • #8
                От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

                Първоначално публикуван от toteff Преглед на мнение
                Как да оправя аванса като не мога да го регулирам от софтуера на ГИ, а само го виждам колко е.
                ...т.е. аванс-процесор в цялата работа няма и ГИ няма ролята на такъв.

                Ами постави си. Такъв, който да позволява и предварение, и закъснение в различните режими. Ако щеш го удави в газ, мощност като на бензин няма да имаш.

                Коментар


                • #9
                  От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

                  Първоначално публикуван от toteff Преглед на мнение
                  Няма настройка за турбо версия, но си има отделен мап-сензор, дефиренциалното налягане си го подържа 1.15-1.20 бара независимо дали надува турбото или не - това е поне на екран, даже при по-голямо постоянно натоварване вдига до 1.25 бара.
                  Това обеснява факта,че системата не си пресмята параметрите добре.При празен ход трябва Р-1,20 мап около 0,3 следователно DP-0,9.При работна турбина Р-около 2,0, мап-около 1,3/1,5 за да може да работи добре.Може и самите дузи да са малки.Всичко е въпрос на проверка.
                  Помогни си сам,за да могат и другите да ти помогнат.
                  АСК Ален Мак

                  Коментар


                  • #10
                    От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

                    Относно аванса - двигателя си определя предварението в зависимост от детонацинната устойчивост на горивото и за това двигателя може да работи без проблеми и с 91, 95 и 98+ октана, като естествено при 98+ дава най-добри резултати, така че си мисля че системата се адаптира към горивото, в случая газ с 100+ октана. Не знам дали ще може да се адаптира аванспроцесор и той дали може да се адаптира към двигателя при работа на газ дава предварение от 7 до 28 градуса, според режимите.
                    За диферинциалното налягане може да не съм се изразил правилно в софтуера показва като диф.налягане разликата между налягането на газта в рейката и налягането във всмукателния колектор без значение дали е положително или отрицателно спрямо атмосферното налягане. Размера на дюзите може леко да се компенсира с повишаване на изходното налягане от изпарителите, в момента коефицентите на газовите времена са от 1.7 - 1.85 - 1.58 от малките към големите бензинови времена и дългосрочната корекция около 5% обогатяване средно, което е един добър резултат.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

                      Първоначално публикуван от toteff Преглед на мнение
                      Относно аванса - двигателя си определя предварението в зависимост от детонацинната устойчивост на горивото и за това двигателя може да работи без проблеми и с 91, 95 и 98+ октана, като естествено при 98+ дава най-добри резултати, така че си мисля че системата се адаптира към горивото, в случая газ с 100+ октана.
                      Това е категорично невярно.

                      Компютърът избира аванс само по два критерия - да е колкото може по-близо до заложената в него карта и да не строши двигателя. Това не значи, че става оптимално от гледна точка на мощност или икономия. За тази цел му липсват първо данни и второ изчислителна мощност. Ако заложената карта е подходяща за повечето бензини, то за пропан-бутан е крайно неудачна. Разликата е не толкова в октановото число, колкото в скоростта на горене в различните режими.

                      И после, газ с октаново число 100 отдавна няма. Бутанът е по-евтината съставка и има октаново число 85. Вие си представяйте нататък.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

                        Според скромните ми познания ТАП при пропан - бутановите уредби е силно препоръчителен , а при метановите почти задължителен ! Само при някои прости Опелски мотори съм срещал любов от пръв поглед към газовите горива без да искат допълнителни джаджи !

                        Коментар


                        • #13
                          От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

                          За октановото число на пропан-бутана, че е над 100 съм го чел някъде, а може би както казваш октановото число на пропана да е по-високо и при търговско смесване оактановото число да е под 100. Явно проблема не е от сместа, а от липса на аванс процесор и там ще насоча усилията си.
                          Благодаря на всички за помощта!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

                            Проблема се оказа много тривиален - филтърчетата на газ-клапаните се бяха запушили с графит и ръжда(от къде ли е дошла), макар да бяха сменени преди 4 000км.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Изпарител Заволи 100ZETA/S

                              Първоначално публикуван от toteff Преглед на мнение
                              Проблема се оказа много тривиален - филтърчетата на газ-клапаните се бяха запушили с графит и ръжда(от къде ли е дошла), макар да бяха сменени преди 4 000км.
                              Изтеглил си късата клечка при някое зареждане.

                              Графитът е дежурен замърсител на пропана и бутана още от производството им, но основното количество идва от дебитомерите на колонките. Те имат едни графитни плочки, които се износват, а май особено силно пускат графитни стружки малко преди да умрат. Случвало ми се е от едно единствено зареждане да се видя в приключение да отварям няколко пъти да чистя филтъра (понеже никой нормален човек не си носи резервни).

                              Железни стружки идват от десетките резервоари и помпи, през които тази газ минава от рафинерията до колата. Как те се превръщат в ръжда и с помощта на кое вещество, вярвам сам ще се досетиш. За тях обикновено във филтъра има магнитче.

                              Изобщо не знам, защо не ги филтрират тези неща още в колонките.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X