Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хибриден изпарител - защо още няма?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Хибриден изпарител - защо още няма?

    Наскоро се замислих какво ли би станало ако някой погрешка зареди пропан-бутан в метанова уредба. Имам съвсем бегла представа от начина на действие на двата изпарителя (даже не знам при метана дали се нарича изпарител).

    Доколкото знам при пропана изпарителя намаля налягането от 10-12 атмосфери на течния пропан до атмосферно налягане на газообразен пропан. Това е ендотермичен процес и затова изпарителя се затопля с антифриза от системата.

    При метана нямаме фазово превръщане - само компресиран газ и не съм сигурен дали изпарителя му изисква антифриз. Разликата в налягането тук е доста по-голяма - от 300 атмосфери до атмосферно налягане.

    Та се замислям - ако се изработи метанов изпарител с антифризна циркулация през него, дали не би могъл да работи и с двата газа. Плюсовете са ясни. Явно има нещо, което пречи това да е направено досега, и затова пускам темата.

  • #2
    От: Хибриден изпарител - защо още няма?

    По весло ще стане ако след като е заредил пропан-бутан, иде и си напълни метан.
    Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
    Към модераторите-А изтрийте го сега.
    Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

    Коментар


    • #3
      От: Хибриден изпарител - защо още няма?

      Добре, че няма как да стане фокуса със зареждането

      Коментар


      • #4
        От: Хибриден изпарител - защо още няма?

        Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
        Добре, че няма как да стане фокуса със зареждането
        A... адаптерджии валяло...

        Ама иначе си прав. Ако ставаше, щеше да има и пробвали.....
        Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
        Към модераторите-А изтрийте го сега.
        Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

        Коментар


        • #5
          От: Хибриден изпарител - защо още няма?

          Метановия си има антифризен подгрев.Верно с 6мм маркучи.И последната мембрана е същата като на пропан-бутанов.Абе метанов според мен че "смеля" пропан-бутан.
          Калин Владов,09РСПБЗН

          Коментар


          • #6
            От: Хибриден изпарител - защо още няма?

            И на двата е правилно редуктор да се казва а иначе универсален малко сложно предвид на голямата разлика в редуцираното налягане, а и при метана също не може без отопление но му стига много малко, пропана се нуждае от сериозно затопляне та в тази връзка отоплението на метановия няма да е ефективно за пропан
            ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

            Коментар


            • #7
              От: Хибриден изпарител - защо още няма?

              Не е изпарителят/редукторът интересен, а дебитът и оразмерените за него тръби и смесители. За нормалната работа на двигателя трябва около 3 пъти по-голям обем метан, отколкото пропан-бутан и затова смесителят е друг (клапанът на голямата мембрана, между другото, също). Във високото налягане пък ще има интрига с дебита през тръбата - метановите тръбички са с много тесен отвор и дебели стени. През тях няма да минава достатъчно пропан.

              Иначе, в горещо време метановият редуктор безгрижно работи и без подгрев. Малко се оросява, ама не е снежната топка и пълния отказ, който се наблюдава при пропан-бутана.

              Коментар


              • #8
                От: Хибриден изпарител - защо още няма?

                Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                По весло ще стане ако след като е заредил пропан-бутан, иде и си напълни метан.
                пропан(C3H8)бутан(C4H10) + метан(CH4) = ??? химиците да кажат ще реагират ли?

                Коментар


                • #9
                  От: Хибриден изпарител - защо още няма?

                  Първоначално публикуван от Veselin Monkov Преглед на мнение
                  пропан(C3H8)бутан(C4H10) + метан(CH4) = ??? химиците да кажат ще реагират ли?
                  Няма да реагират. Те се получават заедно при обработката на нефта и в газовите находища. Ако им се реагира, досега да са го направили.

                  Но ще се разпори бутилката от налягането.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Хибриден изпарител - защо още няма?

                    Първоначалната ми мисъл беше да се ползват само метанови бутилки. Не виждам обаче как може да стане дозареждането в тях на пропан, ако имат още метан. Тоест как 10-те атмосфери на газовата колонка да вкарат пропана при 150-те (примерно) атмосфери на метана. Тоест пропан ще може да се зарежда само при напълно изразходен метан, а метан по всяко време.

                    ПП. Сега схванах, че drukman е имал впредвид на пропанова уредба да дозареди метан....

                    Коментар


                    • #11
                      От: Хибриден изпарител - защо още няма?

                      Ще обобщя дотук. Общо взето метанова уредба, като редуктора (изпарителя) е съобразен с изискванията за дебит на антифриза спрямо пропана. Големия дебит на тръбите за метана ще може да работи и при малкия дебит на пропана. Май има теория засега. Интересно защо още не е направено. Това ще е един огромен плюс за Любо Ганев.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Хибриден изпарител - защо още няма?

                        Първоначално публикуван от Veselin Monkov Преглед на мнение
                        напълно изразходен метан
                        Това на повечето метанови уредби означава налягане около 20 атмосфери. На най-добрите (с много широки тръби) около 15. Повечето колонки за газ не зареждат с повече от 10. Т.е. пак нищо няма да вкараш.

                        Теоретично можеш да ползваш метанови бутилки и за пропан-бутан, макар че са излишно тежки. Трябва обаче, да им измислиш сонда (за смучене на течна фаза) и поплавък (за ограничаване на пълненето до 80%). Не, не са достатъчно здрави, за да издържат топлинното разширение на течната фаза при препълване.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Хибриден изпарител - защо още няма?

                          Първоначално публикуван от Veselin Monkov Преглед на мнение
                          Интересно защо още не е направено. Това ще е един огромен плюс за Любо Ганев.
                          Любо Ганев не си го представям като човека, който ще инвестира в развойна дейност. И още не си казал как ще се превключват двете различни настройки на горивната смес.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Хибриден изпарител - защо още няма?

                            Ами нали затова пускам темата - да мислим как ще се превключват... А не може ли да не се превключва нищо, а системата да си работи и на двата газа без интервенции.
                            И не, че ще тръгна да си преработвам нещо за мен - чуденките ми са кое спира производителите - СтарГаз, ЛандиРенцо и т.н. да го направят.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Хибриден изпарител - защо още няма?

                              Подобен въпрос ми се извъртя в куфарника-Защо ли кислородните бутилки не ги заредят с озон и после един редуктор да изкарва кислород.Ша имаме още 50% резерв,а.Нали е само едно атомче-значи ще е още по-лесноСори за шегата
                              Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X