Та решил съм да си обзаведа бусчето, VW-T2 с Метан, става въпрос за Боксер, 2000 кубика, "Type 4", сгъстяването ще е, нещо 12:1, като по-нататъка с нови-цилиндри и други бутала, ще даде към 14:1. Началният въпрос е с 2 карбуратора ли или с един ще е по-икономичен? После идва въпроса за подгряването на изпарителят, колко температура е необходима, дали ще има нужда, както при Пропан-бутанът - газЪт да минава през "патрон" в гърнето за да постъпва готов изпарен и изпарителят да служи само за дозатор?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
Свий
X
-
Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
SXS-Restorations 0886513079
Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.ИречекТагове: Няма
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
Аха, интересно, благодаря . Тогава да му пусна едно масло да минава през него, да не се занимавам с испарители в гърнето... Изникна ми и още един въпрос - заслужава ли си да полирам, както при бинзиновите двигатели смукателната част, тоест: смукателните отвори на главите и колекторите на карбовете?
Тоя проект върви, съвсем към Off-road - стайлинг, щото метановите бутилки мисля да слагам под пода, а за да нямам грижи с тях, ще иска вдигане с поне 10 санта, дифа ще му направя блокажи с 2 ръчни, а бутилките ще ми дадат тежестта, заради, която, често зависвам на 3 гуми... и ще катеря с по-голяма смелост вече...VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
SXS-Restorations 0886513079
Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
Първоначално публикуван от Bugman Преглед на мнениеИзникна ми и още един въпрос - заслужава ли си да полирам, както при бинзиновите двигатели смукателната част, тоест: смукателните отвори на главите и колекторите на карбовете?
За работа на газ няма голяма разлика.
Насочи си труда и времето към нещо по-смислено.
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
Благодаря, насочил съм го, баш затова разпитвам, та да не си го губя напразно...
Сега се запитвам и за, това от де и как да влиза метана, под или над дроселите (извинямам се, ако за някой е тъп въпроса), като отбелязвам, че автоматичните смукачи на вертикалните карбове си имат дросели..., с "плочка" или без и въздушните филтри могат ли да са спортни (миещи), че оригиналният заема ценно място и пречи...VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
SXS-Restorations 0886513079
Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
Чети: http://htftp.offroad-bulgaria.com/As...gateli/agd.pdf
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
Колега, благодаря за книгата, попрочетох, туй-онуй, понаучих нещо, сетих се и кви са били нещата през 80-те, ама не можах да си отговоря на въпросите, както имам нужда...VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
SXS-Restorations 0886513079
Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
За метана:
редукторът на метана изисква МНОГО по-малко топлина от редуктор-изпарителя за пропан-бутан. Главно, защото метанът си е готов изпарен още в находището и не е течен на никой етап от транспортирането (с някои изключения) и употребата. Лично съм изпробвал по трудния начин - и без да му пуснеш вода работи, ако и да се покрива със скреж. Разбира се, няма да ти се разсърди ако му пуснеш една струйка нагрята вода или в твоя случай, масло. Щутцерите за водата не са 16мм като на изпарителите за пропан-бутан, а само 8мм. И на двата таралясника, които съм карал на метан, отоплението беше свързано към водата, която минава през термоелемента на автоматичния смукач - и му стигаше с излишък.
Метанът се вкарва, както и пропан-бутанът, във въздушния поток ПРЕДИ дроселната клапа на карбуратора. Ако имаш автоматичен смукач, добре е да вкараш метана преди клапата на смукача - иначе на студен двигател (при позатворена клапа на смукача) ще работи зле. Имай предвид, че за свършване на една и съща работа трябва около 3 пъти повече (по обем) метан, отколкото пропан-бутан. Може да се наложи да си поиграеш със смесители, докато докараш приемлива смес.
Спортният филтър може да се използва, но филтрите като цяло при метана са още по-голям казус, отколкото при пропан-бутана. Замърсяването на филтъра влияе повече на настройката. Не е зле да организираш някаква компенсация на подналягането зад филтъра.
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
Ти искаш да газифицираш двигател от 40-те, книга от 80 е като поглед в бъдещето
Филтъра няма значение какъв е, настройваш според него.
Като направиш двигател с толкова висока степен на сгъстяване, ще трябва да караш само на метан, а бензина - с добавки за почишаване на октана.
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
Благодаря и на Ясен, темата се заформи, достатъчно полезна и за останалите - настоящи газаджии, които, съдейки по тенденциите за още големи-скокове в цените на течните горива, за добро или зло - ще стават все-повече... Аз мисля съм готов да продължа проекта метан-въздухара, само малко, време и пари, требват...
Ivan_J тоя двигател е от 80-те, от 40-те, не съм имал честа да притежавам, здрав (най-старият ми е от 50-те), но и да бях - не знам дали, бих тунинговал/газифицирал. Боксерите от 70-те ги правя, сами да си говорят, впрочем те просто пеят(меко казано) със 100-те октана, та се интересувам повече от новите технологий, например "Groove" нарези... Майтапа, настрана, ама в тая книга, сякаш, има кво да се пренапише, че да е актуална...VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
SXS-Restorations 0886513079
Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
Има и по-актуални, но за ежекторната система за АГУ това е теорията. Имам един диск материали и формули за изчисляване на смесители, но това не те интересува, прави го със щуцери.
Има и доста по-нови издания на книгата, но само марките и моделите на колите са други
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
И на мен не ми се щът - щуцери, мисля, ако не намеря подходящи смесители, да изработя, каквито и да са, все ще е по-добре, отколкото със щуцери... Дайте да опитаме да им направим едно изчисление - по-добре...VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
SXS-Restorations 0886513079
Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
За костенур с един карбуратор дават този смесител:
Вътрешен диаметър ф27, присъединителни диаметри външен ф51 и вътрешен ф52.3, височина 25
За бразилски костенур с един карбуратор е същия, но с вътрешен ф31
Това е според каталога на БРЦ. Тези смесители работят най-добре с БРЦ изпарители.
Формулата е следната:
S=P.7,5
S - площ на най-тясната част, оттам си изкарваш диаметъра
P - мощността в к.с.
За отворите смяташ по следната формула:
d.d.N= D.D/9.5
d - диаметър на отворите,
N- брой на отворите,
D - диаметър на смесителя от горната формула.
Отворите се пробиват с наклон 5-6 градуса наклонени към смукателния колектор и то в часта с разширението след най-малкия диаметър. Разширението се прави да компенсира увеличения обем на сместа.
П.П. Тези формули са от този форум. Не са съвсем точни, но много се доближават до теорията и могат да се използват на практика. Явно БРЦ не работят по тях
Но най-добри резултати се получават опитно. Затова си правиш смесител със сменяеми пръстени и си правиш няколко пръстена през 1-2мм.
Коментар
-
От: Метанова уредба на двигател с въздушно охлаждане?
Благодаря за формулата, ще бъде полезна...
Там, където си намерил снимката на смесителят за "Костенурка" няма ли за Транспортер 2000 с 2 карба или нещо подобно, защото не открих нищо за сега.
Правилно ли е смесителите за LPG и Метан да са еднакви, след, като при Метана влиза по-голямо количество газ (или греша)?VW Beetle 1200-1954/57/59/60/65 VW Beetle 1300-1970/72 / VW Transporter 1500-65 / VW Transporter 1600-74 / VW&Wartburg 4x4 Buggy / Trabant 600 - 62
SXS-Restorations 0886513079
Ние, можещите водени от незнаещите, вършим невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова дълго време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо. - К.Иречек
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар