Здравейте, пак съм аз . Откакто взех Тойотата спрях да се озъртам за возило - имам и лека кола и терано. Е все пак както са казали мъдрите древни - това което човек си причини, никой друг неможе да му го стори!
Накратко - реших да остегна леката кола VW - комби, че е от дрЪтите дизЕле и е супер икономичен и надежден. Но както винаги, майка Австрия не е простила и на тази немска класика и съответно кърпенето е загубена кауза. Същевременно ми излезна купувач на много добра пазарна цена и я разкарах. Е не съм без кола , но няма как да остана дълго без комби. Взех да се озъртам за нещо немско, по-простичко и нормално за подръжка. Е от голфовем бори, пасатори и всички произходни аудита и шкоди не намерих ниищо, ама нищо дето да си струва занимавката. Същевременно от много отдавна си падам по ръбати и огримни волвота комби, още от 640. Разбира се да си намериш такова волво е приключение, а и си е ретро. Затова се спрях на V70 и тъй като имам роднини, които се напатиха супер много с автомат XC90, после други и други , реших че трябва да е ръчка! Е да де ама нъцки . От 7 видяни коли по обяви от автокъща и часници - пъълни гробници. И почти всичките бяха за маховик + съединител = 2к без труда . Вчера бях за последно да гледам едно 2 пъти над определения бюджет - е маховика се чуваше повече от 5-ка . Вече се отчаях, но все пак попътно спрях в последната къща на последната кола която гледах още първия път в мобилето когато търсех. Снимките се оказаха "верни" и колата за 16-те си години нямаше забележка за която да се захвана. На подемник я качихме, с диагностиката се возихме.. нормално всичко. Даже джамбазниа я е джиткал 2-3 месеца и твърдеше че е сменил маслото в двигателя и филтрите (днес е затвърдиха думите му, поне за въздушния и горивния филтри!). А беше и тамън в бюджета, поговорих с колеги, няколко. Звънях и на Стоян от Пловдив, за кето много му благодаря за бързата комуникация. Проверихме я и кога последно е минала преглед в Италия - 268к. преди 5 месеца. Първи собственик. Мотора мърка като коте, автомата работи (за сега, пупупупу).
Ами затворих очи и я взех. Прибра ме благополучно 150км до вкъщи без никакви ядове. Карах я лекичко, само малко я понатъпих на магистралата - даде ми комбиниран разход 4,4 по борд да бе да. Всеедно де това не ме вълнува за момента. Темата е главно да задам някое и друго въпросче. И най-вече да се допитам за автоматичната кутия. ВИнаги съм ги избягвал, заради потенциалните скъпи, бавни и несигурни ремонти! Но ето че и на мен ми дойде до главата автомат! За капак на всичко, на тази кутия филтъра е "несменяем" ако не разгобиш цялата кутия изоснови, като разбира се преди това си свалил мотора и кутият от колата . Якооо... Има си щека, 5 степенен aisin aw55-50 с geartronic. Маслото е кафеникаво - не мирише на изгоряло. На ниво е. Тук следват и въпросите и моите терзания.
Писах в една ФБ група на ВОлво, там няколко колеги ме посъветваха да опреснявам маслото поетапно. Кутията има пробка - точиш, колкот изтече, после наливаш и газ. Не се препоръчва смяна с машина, тъй като именно тогава може да се повреди така или иначе старият филтър и всичките гадории от него да отидат в мозъка на кутията... Писа ми и едно момче, живеещо в Англия, правило неговата кутия именно заради машинна смяна. Нясно е доста с точно тази кутия и след като видя цвета на маслото ме посъветва да го опреснявам през 300-400км. докато стане по-бистро. А след това тази процедура на всяка смяна на маслото на двигател. Процедурата е елементарна и не ме притеснява, като пари за масло също! По тази схема 4-5 човека вече карат по над 70к. чипосани 5-ци с тази кутия и нямат никакви драми. Вече разбрах, че маслото трябва да е със спецификация JWS 3309, а каква марка. Мисля първоначално да слагам за късите пробези някакво среда цена или? Вие какво ще ме посъветвате
Като цяло заради потенциални притеснения покрай автомата немога да се нарадвам на колицата
За останалите въпроси:
1. струва ми се, че стартера върти мудно, смених акумулатора (но със 75Ач ) такъв имам в наличност почти нов, за зимата ще й взема какъвто се полага, но въпреки това и с Италианския и с моя акумулатори стартера върти мудничко. Или поне на мен ми се струва така! Някакви вчепетления и дали да го демонтирам да го преслушам - на много лесно място е! Или си въртят така...
2. колегите с други коли казват, че да пуска перките след като спреш е нормлано - е да де ама аз я чаках 2 мин. и не ги изгаси след като бях загасил двигателя. Дадох на контакт и угасна. Подозирах ECT сензора, но май е наред. Ще я следя, но залагам на залепващо реле или някаква драма от климатроника, че той не духа студено. Ще го боря де, просто питам някой дали се е сблъсквал.
3. Някакви отзиви за афтър маркет мултимедийте. Няма да е веднага, но скоро ще и одисам една - гледам има в олх от 350-500кинта в зависимост дали е с андроид или с уиндоус. Пише че потдържа и уж някаква бегла диагностика - някой изобщо пробвал ли е подобна мултимедия
4. КАто сме на тема диагностика, надявам се да се разберем с колата и да си я карам дълго. Така, че съм хвърлил око и на една VIDA пак в olx, китаюга, но уж чете всичко като ОМ-ската. Някакви наблюдения . Иначе сега я чета с Launch-а но не е особено подробен
Ами за сега е това, имам изгорели няколко ламби и две различни крушки на ксенона, иначе ме кефи колко много фарове има това ВОлво.
едит - сложих темата тука, че мислех да питам само за кутията ама се увлякох. Ако реши някой мод да я премести, ще съм му благодарен !
Благодаря на отзовалите се
Ето го и нещото
Накратко - реших да остегна леката кола VW - комби, че е от дрЪтите дизЕле и е супер икономичен и надежден. Но както винаги, майка Австрия не е простила и на тази немска класика и съответно кърпенето е загубена кауза. Същевременно ми излезна купувач на много добра пазарна цена и я разкарах. Е не съм без кола , но няма как да остана дълго без комби. Взех да се озъртам за нещо немско, по-простичко и нормално за подръжка. Е от голфовем бори, пасатори и всички произходни аудита и шкоди не намерих ниищо, ама нищо дето да си струва занимавката. Същевременно от много отдавна си падам по ръбати и огримни волвота комби, още от 640. Разбира се да си намериш такова волво е приключение, а и си е ретро. Затова се спрях на V70 и тъй като имам роднини, които се напатиха супер много с автомат XC90, после други и други , реших че трябва да е ръчка! Е да де ама нъцки . От 7 видяни коли по обяви от автокъща и часници - пъълни гробници. И почти всичките бяха за маховик + съединител = 2к без труда . Вчера бях за последно да гледам едно 2 пъти над определения бюджет - е маховика се чуваше повече от 5-ка . Вече се отчаях, но все пак попътно спрях в последната къща на последната кола която гледах още първия път в мобилето когато търсех. Снимките се оказаха "верни" и колата за 16-те си години нямаше забележка за която да се захвана. На подемник я качихме, с диагностиката се возихме.. нормално всичко. Даже джамбазниа я е джиткал 2-3 месеца и твърдеше че е сменил маслото в двигателя и филтрите (днес е затвърдиха думите му, поне за въздушния и горивния филтри!). А беше и тамън в бюджета, поговорих с колеги, няколко. Звънях и на Стоян от Пловдив, за кето много му благодаря за бързата комуникация. Проверихме я и кога последно е минала преглед в Италия - 268к. преди 5 месеца. Първи собственик. Мотора мърка като коте, автомата работи (за сега, пупупупу).
Ами затворих очи и я взех. Прибра ме благополучно 150км до вкъщи без никакви ядове. Карах я лекичко, само малко я понатъпих на магистралата - даде ми комбиниран разход 4,4 по борд да бе да. Всеедно де това не ме вълнува за момента. Темата е главно да задам някое и друго въпросче. И най-вече да се допитам за автоматичната кутия. ВИнаги съм ги избягвал, заради потенциалните скъпи, бавни и несигурни ремонти! Но ето че и на мен ми дойде до главата автомат! За капак на всичко, на тази кутия филтъра е "несменяем" ако не разгобиш цялата кутия изоснови, като разбира се преди това си свалил мотора и кутият от колата . Якооо... Има си щека, 5 степенен aisin aw55-50 с geartronic. Маслото е кафеникаво - не мирише на изгоряло. На ниво е. Тук следват и въпросите и моите терзания.
Писах в една ФБ група на ВОлво, там няколко колеги ме посъветваха да опреснявам маслото поетапно. Кутията има пробка - точиш, колкот изтече, после наливаш и газ. Не се препоръчва смяна с машина, тъй като именно тогава може да се повреди така или иначе старият филтър и всичките гадории от него да отидат в мозъка на кутията... Писа ми и едно момче, живеещо в Англия, правило неговата кутия именно заради машинна смяна. Нясно е доста с точно тази кутия и след като видя цвета на маслото ме посъветва да го опреснявам през 300-400км. докато стане по-бистро. А след това тази процедура на всяка смяна на маслото на двигател. Процедурата е елементарна и не ме притеснява, като пари за масло също! По тази схема 4-5 човека вече карат по над 70к. чипосани 5-ци с тази кутия и нямат никакви драми. Вече разбрах, че маслото трябва да е със спецификация JWS 3309, а каква марка. Мисля първоначално да слагам за късите пробези някакво среда цена или? Вие какво ще ме посъветвате
Като цяло заради потенциални притеснения покрай автомата немога да се нарадвам на колицата
За останалите въпроси:
1. струва ми се, че стартера върти мудно, смених акумулатора (но със 75Ач ) такъв имам в наличност почти нов, за зимата ще й взема какъвто се полага, но въпреки това и с Италианския и с моя акумулатори стартера върти мудничко. Или поне на мен ми се струва така! Някакви вчепетления и дали да го демонтирам да го преслушам - на много лесно място е! Или си въртят така...
2. колегите с други коли казват, че да пуска перките след като спреш е нормлано - е да де ама аз я чаках 2 мин. и не ги изгаси след като бях загасил двигателя. Дадох на контакт и угасна. Подозирах ECT сензора, но май е наред. Ще я следя, но залагам на залепващо реле или някаква драма от климатроника, че той не духа студено. Ще го боря де, просто питам някой дали се е сблъсквал.
3. Някакви отзиви за афтър маркет мултимедийте. Няма да е веднага, но скоро ще и одисам една - гледам има в олх от 350-500кинта в зависимост дали е с андроид или с уиндоус. Пише че потдържа и уж някаква бегла диагностика - някой изобщо пробвал ли е подобна мултимедия
4. КАто сме на тема диагностика, надявам се да се разберем с колата и да си я карам дълго. Така, че съм хвърлил око и на една VIDA пак в olx, китаюга, но уж чете всичко като ОМ-ската. Някакви наблюдения . Иначе сега я чета с Launch-а но не е особено подробен
Ами за сега е това, имам изгорели няколко ламби и две различни крушки на ксенона, иначе ме кефи колко много фарове има това ВОлво.
едит - сложих темата тука, че мислех да питам само за кутията ама се увлякох. Ако реши някой мод да я премести, ще съм му благодарен !
Благодаря на отзовалите се
Ето го и нещото
Коментар