Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Volvo V70 2.4 D5 Автомат

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Volvo V70 2.4 D5 Автомат

    Здравейте, пак съм аз . Откакто взех Тойотата спрях да се озъртам за возило - имам и лека кола и терано. Е все пак както са казали мъдрите древни - това което човек си причини, никой друг неможе да му го стори!

    Накратко - реших да остегна леката кола VW - комби, че е от дрЪтите дизЕле и е супер икономичен и надежден. Но както винаги, майка Австрия не е простила и на тази немска класика и съответно кърпенето е загубена кауза. Същевременно ми излезна купувач на много добра пазарна цена и я разкарах. Е не съм без кола , но няма как да остана дълго без комби. Взех да се озъртам за нещо немско, по-простичко и нормално за подръжка. Е от голфовем бори, пасатори и всички произходни аудита и шкоди не намерих ниищо, ама нищо дето да си струва занимавката. Същевременно от много отдавна си падам по ръбати и огримни волвота комби, още от 640. Разбира се да си намериш такова волво е приключение, а и си е ретро. Затова се спрях на V70 и тъй като имам роднини, които се напатиха супер много с автомат XC90, после други и други , реших че трябва да е ръчка! Е да де ама нъцки . От 7 видяни коли по обяви от автокъща и часници - пъълни гробници. И почти всичките бяха за маховик + съединител = 2к без труда . Вчера бях за последно да гледам едно 2 пъти над определения бюджет - е маховика се чуваше повече от 5-ка . Вече се отчаях, но все пак попътно спрях в последната къща на последната кола която гледах още първия път в мобилето когато търсех. Снимките се оказаха "верни" и колата за 16-те си години нямаше забележка за която да се захвана. На подемник я качихме, с диагностиката се возихме.. нормално всичко. Даже джамбазниа я е джиткал 2-3 месеца и твърдеше че е сменил маслото в двигателя и филтрите (днес е затвърдиха думите му, поне за въздушния и горивния филтри!). А беше и тамън в бюджета, поговорих с колеги, няколко. Звънях и на Стоян от Пловдив, за кето много му благодаря за бързата комуникация. Проверихме я и кога последно е минала преглед в Италия - 268к. преди 5 месеца. Първи собственик. Мотора мърка като коте, автомата работи (за сега, пупупупу).

    Ами затворих очи и я взех. Прибра ме благополучно 150км до вкъщи без никакви ядове. Карах я лекичко, само малко я понатъпих на магистралата - даде ми комбиниран разход 4,4 по борд да бе да. Всеедно де това не ме вълнува за момента. Темата е главно да задам някое и друго въпросче. И най-вече да се допитам за автоматичната кутия. ВИнаги съм ги избягвал, заради потенциалните скъпи, бавни и несигурни ремонти! Но ето че и на мен ми дойде до главата автомат! За капак на всичко, на тази кутия филтъра е "несменяем" ако не разгобиш цялата кутия изоснови, като разбира се преди това си свалил мотора и кутият от колата . Якооо... Има си щека, 5 степенен aisin aw55-50 с geartronic. Маслото е кафеникаво - не мирише на изгоряло. На ниво е. Тук следват и въпросите и моите терзания.

    Писах в една ФБ група на ВОлво, там няколко колеги ме посъветваха да опреснявам маслото поетапно. Кутията има пробка - точиш, колкот изтече, после наливаш и газ. Не се препоръчва смяна с машина, тъй като именно тогава може да се повреди така или иначе старият филтър и всичките гадории от него да отидат в мозъка на кутията... Писа ми и едно момче, живеещо в Англия, правило неговата кутия именно заради машинна смяна. Нясно е доста с точно тази кутия и след като видя цвета на маслото ме посъветва да го опреснявам през 300-400км. докато стане по-бистро. А след това тази процедура на всяка смяна на маслото на двигател. Процедурата е елементарна и не ме притеснява, като пари за масло също! По тази схема 4-5 човека вече карат по над 70к. чипосани 5-ци с тази кутия и нямат никакви драми. Вече разбрах, че маслото трябва да е със спецификация JWS 3309, а каква марка. Мисля първоначално да слагам за късите пробези някакво среда цена или? Вие какво ще ме посъветвате
    Като цяло заради потенциални притеснения покрай автомата немога да се нарадвам на колицата

    За останалите въпроси:

    1. струва ми се, че стартера върти мудно, смених акумулатора (но със 75Ач ) такъв имам в наличност почти нов, за зимата ще й взема какъвто се полага, но въпреки това и с Италианския и с моя акумулатори стартера върти мудничко. Или поне на мен ми се струва така! Някакви вчепетления и дали да го демонтирам да го преслушам - на много лесно място е! Или си въртят така...

    2. колегите с други коли казват, че да пуска перките след като спреш е нормлано - е да де ама аз я чаках 2 мин. и не ги изгаси след като бях загасил двигателя. Дадох на контакт и угасна. Подозирах ECT сензора, но май е наред. Ще я следя, но залагам на залепващо реле или някаква драма от климатроника, че той не духа студено. Ще го боря де, просто питам някой дали се е сблъсквал.

    3. Някакви отзиви за афтър маркет мултимедийте. Няма да е веднага, но скоро ще и одисам една - гледам има в олх от 350-500кинта в зависимост дали е с андроид или с уиндоус. Пише че потдържа и уж някаква бегла диагностика - някой изобщо пробвал ли е подобна мултимедия

    4. КАто сме на тема диагностика, надявам се да се разберем с колата и да си я карам дълго. Така, че съм хвърлил око и на една VIDA пак в olx, китаюга, но уж чете всичко като ОМ-ската. Някакви наблюдения . Иначе сега я чета с Launch-а но не е особено подробен

    Ами за сега е това, имам изгорели няколко ламби и две различни крушки на ксенона, иначе ме кефи колко много фарове има това ВОлво.
    едит - сложих темата тука, че мислех да питам само за кутията ама се увлякох. Ако реши някой мод да я премести, ще съм му благодарен !

    Благодаря на отзовалите се

    Ето го и нещото
    Последно редактирано от I.Stoyanov; 01-05-20, 22:58.

  • #2
    Имах почти същата кола, S80. Беше първо на мой приятел, после я взех аз. Имам наблюдения за около 80 000км върху тази кола. Маслото, което върши работа за кутията е Мобил АТФ 3309, струва от 18-22лв за литъра, зависи от къде го купиш. Трябваха ми около 8л, за да се изчисти маслото. Беше кафяво на цвят, а трябва да е малиново червено, демек според мен и твойто е за смяна. Според сервизните данни се сменя на 60-80х.км, има и вариант колата да покаже на бордовият комп, че е за смяна. Явно си следи си колко често е прегрявано маслото. Смяната, не е сложна и може да я направиш с някой приятел. Има бърза връзка на тръбата отиваща в радиатора отпред в ляво. Говоря за тръбата която води маслото на кутията до радиатора за охлаждане. От там се разкача и с помоща на шише точиш литър по литър като доливаш ново масло същото количество. Както вече казах при мен след 6-тия литър започна избистряне. Приятелят ти трябва за да гаси моторът ,когато източиш едно шише. Както се досещаш без работещ мотор няма как да стане точенето. Важно е на крайното източване да сипеш малко по-малко масло от източеното( примерно 0.5л). Това го направих за да мога да сипя точно нужното количество масло, прави се при заграло масло( кара се колата, за да загрее). После е хубаво и да се "рисетне" кутията, че е със сменено масло. Иначе е възможно по някое време да "изпише" че пак си за смяна на маслото, четох и че след " зануляваето" на кутията включвала по-добре. Аз я карах няколко стотин километра преди да я заведа за рисетване и нямаше никаква разлика след това при превключване, та не мога да потвърдя имали особено значение.
    За стартера, аз я карах с 100А акумулатор и мога да кажа, че "въртеше" адекватно. Според мен си за акумулатор и може би за четкодържател.
    Мултимедии не ме вълнуват и не съм запознат, кой вършат работа. За сега толкова, ако мога бих помогнал и с друго инфо. Иначе прекрасен автомобил, но частите са си като на премиум такъв нищо, че е по времето когато е създаден компанията беше собственост на Форд. Бъди здрав и дано и ти имаш добри впечатления от марката.

    Коментар


    • #3
      Даноо, благодаря много за съвета. Казаха ми и за този начин на сменяне на маслото (от тръбичките), но през пробката тощене и наливане от щеката ми допада повече. Ще направя процедурата поетапното. През 500км да кажем да може новото масло да опреснява старото и да "мие" кутията помалко. Уж тва е на теория. И руснаците твърдят същото!
      Ще я почвам другата седмица пък да видим.
      Истината, е че колата ми допада много. Състоянието ѝ откъм салон и екстериор е безупречно, въпреки че е на 16г. А автомата ѝ подхожда много. Затова и я взех, пък дано клтката в чувала да не е църВн котарак.

      Коментар


      • MoridinBG
        MoridinBG коментира
        Редактиране на коментар
        При тойотите с "вечно" масло се сменя по аналогичен начин през тръбите към кулера. За предпочитане е, защото така практически не мешаш ново и старо масло.

    • #4
      А и за разхода...Софийско градско, под 10/100 -не става. Към морето, двама с два сака и темпомат на 140км/час - 7/100. Между другото, това са данни след ремапа на ЕКУ-то. На мен не ми харесваше как върви и отидох да я " по оправят.." След това вече беше добре, 414Нм ..

      Коментар


      • #5
        Чух вече за 4-5 автомобила с ремап и автомат - всички са доволни. Но опресняват маслото на скоростната кутия на всяка смяна на маслото в двигателя. ​​​​​​
        Притеснявам се като подменя част от маслото да не роди мечка тъпата кутия

        Коментар


        • #6
          Ванка , това длъго като Тойотата бе ...честито и безаварийно
          На нас клиренс ни трябва , не скорост

          Коментар


          • I.Stoyanov
            I.Stoyanov коментира
            Редактиране на коментар
            Благодаря многоо!
            Дано се улучи, чее съм на трънчета..

            И даа с 35см е по-дълга от тойотата. Голям кораб е - кефи ме много!
            Последно редактирано от I.Stoyanov; 02-05-20, 13:11.

          • bullet_pk
            bullet_pk коментира
            Редактиране на коментар
            Честито за придобивката. Много ме радват тези машинки.
            Последно редактирано от bullet_pk; 04-05-20, 11:04.

        • #7
          Действай прагматично не се тормози излишно, а карай тази кола. Както казах, смених маслото цялото и на веднъж. После я карах повече от 20 000км и нямаше проблеми. Това да се долива, точи, проверява ....на всяка смяна на двигателно ми се струва неадекватно . Това е кутия монтираща се вече от почти 20г, не е някаква екзотика да се чудиш какво ще й направиш... Още повече щом познаваш Стоян, звънни питай него как да го смениш и не се занимавай повече.

          Коментар


          • #8
            Първоначално публикуван от TRAX Преглед на мнение
            Действай прагматично не се тормози излишно, а карай тази кола. Както казах, смених маслото цялото и на веднъж. После я карах повече от 20 000км и нямаше проблеми. Това да се долива, точи, проверява ....на всяка смяна на двигателно ми се струва неадекватно . Това е кутия монтираща се вече от почти 20г, не е някаква екзотика да се чудиш какво ще й направиш... Още повече щом познаваш Стоян, звънни питай него как да го смениш и не се занимавай повече.
            Най-тъпото е че филтъра не е сменяем!
            Утре поръчвам всички части + 4л. масло. И действам. Ко'т тАкоа.

            Коментар


            • #9
              Правилна стратегия. Сменяваш и почваш да караш. Иначе за какво ти е, ако само ще й трепериш и ще я мислиш. След това отиди за ремап, ще си харесаш още повече колата. Успех .

              Коментар


              • I.Stoyanov
                I.Stoyanov коментира
                Редактиране на коментар
                Ремап за сега не искам! Иначе ще си направя сам - занимавам се с това извънкласно

            • #10
              Честито! Да добавя още нещо. Кутията Айсин като цяло е добра, няма конструктивни дефекти. Единственият й проблем е охлаждането. Особено, ако се кара градско на 1ва-2ра или ако е натоварена яко или тегли нещо лятото. Хубаво е да й сложиш един афтърмаркет кулер (охладител) - потърси в нета, и след това заедно с редовната смяна/опресняване на маслото няма да имаш драми. Хубаво е маслото да го вземеш от Мото Пфое.
              Ако се стигне до ремонт на кутията, мой приятел го прави на ХС90 и мога да го питам за точните стъпки и цени, но мисля, че смени целия мозък, който беше изпържен и още нещо по кутията. След това сложи и кулер. Но при него беше от теглене на каравана из Турция на 40 градуса и все пак колата беше вече на оригинални над 450к км. Виж и в Ситроен форума имаше хубава тема за тази кутия и имаше момчета, които сменяха проблемните неща по мозъка на кутията и без да я свалят.
              Поздрави!
              Последно редактирано от zlost; 04-05-20, 08:18.

              Коментар


              • #11
                Първоначално публикуван от zlost Преглед на мнение
                Честито! Да добавя още нещо. Кутията Айсин като цяло е добра, няма конструктивни дефекти. Единственият й проблем е охлаждането. Особено, ако се кара градско на 1ва-2ра или ако е натоварена яко или тегли нещо лятото. Хубаво е да й сложиш един афтърмаркет кулер (охладител) - потърси в нета, и след това заедно с редовната смяна/опресняване на маслото няма да имаш драми. Хубаво е маслото да го вземеш от Мото Пфое.
                Ако се стигне до ремонт на кутията, мой приятел го прави на ХС90 и мога да го питам за точните стъпки и цени, но мисля, че сменя целия мозък, който беше изпържен и още нещо по кутията. Но при него беше от теглене на каравана из Турция на 40 градуса и все пак колата беше вече на оригинални над 450к км. Поздрави!
                Благодаря! Ще си купя вида и ще я наглеждам

                Коментар


                • #12
                  Здравей, аз карам xc70 бензин, автоматик.
                  Относно перките и всички други технически въпроси - най-добре се вижда с VIDA-DICE. В колата има няколко модула и всеки си казва всичко, но само с оригиналния софтуер. Пише че е гледана с диагностика, но ако не е била ВИДА, не се виждат много неща. Друг вариант като софтуер е VDASH - по-лесно се инсталира и показва същото, но пак трябва да се използва оригиналният DICE интерфейс. Аз имам такъв китайски DICE и си работи безпроблемно. Има обаче и кофти версии. VDASH позволява и да се правят модификации - примерно смяната на езика на компютъра става само с препрограмиране, но пак е платено - в самият VDASH има опция да си платиш и да ти изпратят съответната версия на базата на твоята. Има и хора, които с това се занимават и не вземат много пари (VDASH в про версията е на абонамент и излиза по-евтино). Разни други софтуерни модификации се правят пак по подобен начин, зависи коя година е колата и какво може да се конфигурира. Аз за ежедневието ползвам OBD bluetooth модул, но там се виждат ограничени неща, много от грешките не излизат. Тези модули също имат кофти варианти, така че трябва и там да се внимава какво се купува.
                  Мултимедията не е лесна работа - зависи коя година е колата, тъй като след фейслифта (2005та мисля че беше) вътре централната конзола е различна. Най-добре е да се намери преходна рамка към 2-din и вече да се ползва стандартна такава навигация. Това обаче може да доведе до загуба на някои удобства като поставката за чаши (пак зависи какво има като оборудване). Евтини варианти с фабрична форма няма - по-евтините са допотопни боклуци с уиндоус. Читав андроид е поне 220-230 долара. Има и вариант да се сложи рамка за 2-дин или 1-дин и да се монтира стандартно радио, но пак тези рамки не са евтини, дори и китайските от алиекспрес излизат по 50-60лв. Много рядко по морги или на части може да се срещне такава фабрична рамка (имало е такъв оригинален аксесоар от волво).
                  Маслото на автоматика вече по-горе са описали как се сменя, има достатъчно клипчета в тубата. Всички препоръчват да се ползва оригинално масло, като има един младеж в София, който продава оригинални части и консумативи на по-приемливи цени, щом си във фейсбук групата ще го откриеш. Разликата е няколко лв на литър (2-3-4) спрямо неоригиналното масло, което според мен не си струва да се спестява.
                  Доколкото знам, дизелите имат няколко слаби места, но нищо сериозно и при добра поддръжка са достатъчно надеждни (като за дизел ). Едно от тях е пистовия ремък - има не малко случаи при които след като се скъса влиза при ангренажния и става мармалад (аз лично знам за няколко такива). За целта се продават специални протектори, които се монтират отдолу пред ролката на коляновия вал от където влиза ремъка. Другите роблеми са си стандартни за дизели от това поколение - дюзи, помпи и т.н. Знам че в някои случаи (но не знам кои модификации, май основно при ХС90) проблем с умната дюза води до грешки при автоматика и се хвърлят едни пари залудо. Има и една тръбичка към турбото която прави проблеми. Платформата и двигателите са много разпространени и има страшно много информация в интернет, но е добре консултация със запознат човек преди по-сериозни манипулации. На мен примерно във мотопфое ми казаха че вариатора на разпределителния вал е за смяна (доста $$$) защото даваше грешка, но патил човек ми каза че може да е зацепена неправилно и така и се оказа (бяха и сменяли ангренажа преди да я взема).
                  Добре е да се сменят профилактично капачките на казанчетата за антифириз и хидравлична течност, както и уплътнението на капачката за маслото. Най-добре с оригинални, както и за всички останали части (точно тези не са скъпи и обикновено ги имат в наличност). Като цяло частите не са от евтините, но не са и нещо кой-знае колко драматично като цени.
                  Друг сравнително чест проблем е, че арматурното табло се прецаква и започва да се "побърква" или тотално изключва, но и това се лекува при подходящите хора.
                  Още един проблем са често прецаканите електрохроматични огледала - вижда се как са "изтекли". Това също е поправимо, но трябва да се има предвид че огледалото е свързано с имобилайзъра и след смяната му трябва "обучение". Или се сменя само активното стъкло, но си изисква повече усилие (пак има достатъчно инфо в интернет).

                  Колата е хубава и много комфортна, сега като седна в друго обикновено ми е неудобно и тясно Седалките са много добри, както и цялото усещане.
                  Ако си от София, може да я закачим да погледнем какво показва. На лично мога да ти изпратя координати на хората, които според мен вършат добра работа по съответните волво въпроси. Аз гледам каквото мога да си правя сам или се консултирам доста преди да я дам някъде, тъй като си има специфики и ако не е запознат "майстора" може да дадеш едни пари на вятъра.

                  допълнение: тези автоматици не носят на въртящ момент и качествения ремап го ограничава на 1-ва и 2-ра, иначе се окотват бързо. При сериозен ремап добавянето на допълнителен кулер е силно препоръчително. В този смисъл е добре ремапът да се прави от достатъчно запознат човек. По-новите версии имат възможност със допълнителен модул да показват температурата на маслото и доста други данни на бордкомпютъра (но не е евтино).
                  Последно редактирано от nigell; 04-05-20, 22:42. Причина: допълнение

                  Коментар


                  • #13
                    Първоначално публикуван от zlost Преглед на мнение
                    Честито! Виж и в Ситроен форума имаше хубава тема за тази кутия и имаше момчета, които сменяха проблемните неща по мозъка на кутията и без да я свалят.
                    Поздрави!
                    Айсин 55-50 и Айсин ТФ 80 са две различни неща!
                    Айсин 55-50 никога не е слаган на какъвто и да е Ситроен!
                    ​​​​​

                    Коментар


                    • #14
                      Благодаря Ви за мненията. Вече съм си харесал мултимедия около 300$ е. Ще я поръчам, след като оправя по-належащото. Масло ще сипя сега MOBIL ATF3309, след 1000км. викам да направя същата процедура. Оригиналното масло в момента не е налично при човека, ще дойде след две седмици . Много колеги са ползвали мобила и няма драми. Важното е да отговаря на спецификацията според мен, щото ВОЛВО правят коли (и то не всичко по тях), а масло не произвеждат, а си поръчват на някой .

                      За диагностиката - имам Launch - чете относително добре Волвото. Даже повече от достатъчно. Най-много ме вълнува смяната на езика на таблото. Сигурен ли си, че с китайска Вида става и как ще я лицензирам, че да ми изпратят файл ?!
                      Кутията е AW55-50 - твърдо нямам намерение да я чипосвам сега.
                      Относно пистовия ремък - ако сменя ролките и ремъка и си го наглеждам не мисля, че има причина да се скъса изведнъж. Все пак на 99% от автомобилите при скъсан външен ремък, ангренажния го отнася също...

                      п.п. видях 3-4 с прецакани електрохроматични огледала. На моята си е топ. Не съм от София!

                      Коментар


                      • #15
                        Преди да поръчаш медията, драсни едно ЛС с модела. Има си специфики и вероятността да попаднеш на дрЪво не е пренебрежима и често не зависи пряко от цената.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • I.Stoyanov
                          I.Stoyanov коментира
                          Редактиране на коментар
                          Оки. Нека му дойде времето.

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X