Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вадене на метален шифт от скоростна кутия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вадене на метален шифт от скоростна кутия

    Здравейте, имам едно питане и ми се струва, че този раздел е най-подходящ за него, но ако не, моля да преместите темата. Как може да се извади метален шифт от скоростна кутия? Кутията е алуминиева, според сервиза, в който бях, а целта е след това да се свали датчика на скоростта. Пробвахме с пръскане с wd40, но единствено ламаринката на шифта излезе, самият шифт не помръдва. Възможно ли е да е “срастнал” с кутията от топлината и има ли начин за сваляне? Мога ли да се обърна към заварчик или някой, който работи с метали за съдействие, тъй като в сервизите около мен не са много наясно? Прикачвам снимка на шифта на кутията ми, както и как изглежда свален
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_891972.jpg
Прегледи:579
Размер:87.1 КБ
ID:6536637Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image_891970.jpg
Прегледи:573
Размер:27.7 КБ
ID:6536632
    Последно редактирано от neumoren; 16-12-19, 09:31.

  • #2
    Пробвайте при други майстори. Стоманата и алуминия много се "обичат" и с времето сглобките стават проблемни ,особено ако има достъп на влага.
    А начини за изваждане има (още повече че ще се сменя с нов комплект) и зависи от наличната база и опит.
    Пр със заварка на гайка ,охлаждане ,със скоба или инерционен чук. Може да се нагрее индукционно , окиса пак ще освободи след охлаждането.

    Коментар


    • #3
      Благодаря за идеите, ще проверя и в другите сервизи, макар, че в повечето съм питал вече

      Коментар


      • #4
        Това ми прилича на Форд Фокус 1. Голямо приключение е тоя малоумен щифт. С хубави клещи би трябвало да стане. Даже и “резачки”, които с натискане към кутията(като лост) да извадят щифта. А заварка там не си представям. Мястото е толкова оскъдно, че едва се работи.
        И да те успокоя. Като извадиш щифта датчика няма да излезе с добро. Мисли как да го превържеш с нещо(тел или по-здраво), та да дърпаш юнашката. Руснаците тоя щифт го вадеха с патронник от бормашина, ама свален. Слагаш, стягаш с ключето и дърпаш. Като че е по-лесно. Не съм го пробвал, че нямам патронник под ръка, но 2часа се газорих в канала и после 1 седмица бях като пребит.
        Дано съм помогнал.

        Коментар


        • #5
          Това ако е от стомана-само със заварка. Или да се нагрее по някакъв начин, но доста. Трябва да изгорят окиси, ръжди, гнясове, и всичко което е срастнало с корпуса.
          Ако беше при мен-щях да го извадя почти със сигурност.

          Съвет:
          Ако намериш читав заварчик(има ги, не са толкова редки) накарай го да започне да наварява капка по капка с телоподаващото върху това металното. Така ще се изгради "стълбче на което може да се завари болт, или шпилка. На нея се завива обратен чук, и с много търпение-слаби но много на брой удари трябва да излезе.
          Важно е детайла да се нагрее хубавичко за да отпуснат окисите. Може да се чука и в обратна посока-все едно го набиваш още навътре. После пак навън, и така. За опитен монтьор не би трябвало да представлява трудност да се извади. Стига детайла да е от стомана, и да има сравнително дебели стени за да не се скъсат при опитите за вадене.Доколкото виждам-товамай е тръбичка, с поместени в нея разни електроники...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #6
            Обикновен чоп е, никакви електроники няма в него.Най-добре да търси друг майстор колегата.Ако ще става с добро става с секачки или керпеден.Ако не става с добро една 8мм гайка отгоре, хубава заварка да почервенее, после малко развъртане с ключе наляво надясно и ще излезе без проблем.

            Коментар


            • disko04
              disko04 коментира
              Редактиране на коментар
              Спри се тия секачи. Хората тук се опитват да мислят.

            • Kirilpm
              Kirilpm коментира
              Редактиране на коментар
              Хората се опитват да мислят, ти къде се буташ?

          • #7
            Първоначално публикуван от petkov_bb Преглед на мнение
            Може да се нагрее индукционно , окиса пак ще освободи след охлаждането.
            Това е интересен подхот, не бях се сетил. Ще ми е интересен инструмента.

            В 
            Човек никога не знае: какво печели, когато губи и какво губи , когато печели.

            Коментар


            • #8
              Сменял съм такъв датчик. И при мен пластинката се откърти. После умишлено откъртих и опашката на датчика през която минава щифта. Така се осигури по-добър захват с клещи чираци. Последва дърпане, опити за въртене, споменаване на мамата и щифта излезе.

              Коментар


              • #9
                Първоначално публикуван от disko04 Преглед на мнение

                Това е интересен подхот, не бях се сетил. Ще ми е интересен инструмента.

                В
                След като в моето гаражче има уреди за индукционно ( и не са кой знае каква цена -малко над 500лв) и съпротивително нагряване (при мен е от три трансформатора от микровълнови) в градските условия не трябва да е проблем.
                А за Вашите досещания по технически проблеми вече имам представа...........
                (Прилагам съвета ВИ, за следване на "писмената история"......)
                Последно редактирано от petkov_bb; 16-12-19, 20:49.

                Коментар


                • disko04
                  disko04 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не е добре човек да го гони параноята. Нито ми е интересно, нито ми се губи време, нито съм го правил да избивам комплекси преследвайки някой из форума. Напротив, стана ми нтересно и се поинтересувах за техническото изпълнение на нужният уред в конкретната обстановка.

              • #10
                Ако щифта е 8мм.или по вече и мястото позволява разпробиване ,може да се разпробие и да се нареже 6мм.резба .След това с обратен чук трябва да излезе .

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от emilenev Преглед на мнение
                  Ако щифта е 8мм.или по вече и мястото позволява разпробиване ,може да се разпробие и да се нареже 6мм.резба .След това с обратен чук трябва да излезе .
                  Щифта е далече от 8мм. Върти ми се в главата нещо като 4мм, макс. 5мм и е плътен. Не е много твърд, защото с клещите успях доволно да го нараня.

                  Коментар


                  • #12
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot_2019-12-17-00-21-22-557_com.miui.gallery.png
Прегледи:378
Размер:704.4 КБ
ID:6536935

                    Този ли е датчика
                    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                    Анатолий Пейчинов o8875о9815
                    https://dvrbg.com/

                    Коментар


                    • #13
                      Много благодаря на всички за идеите. Свързах се с един заварчик да му обясня какво е положението, видя го и каза, че може да го извади. На форд фокус 1 е датчика, но искаме да го свалим както е на кутията. Имаме всякакви клещи. Щифта и аз мисля че е доста по-малко от 8 мм и няма как да се разпробие, но варианта да се завари гайка е добър. Може би 2,5 - 3 см е влязъл в кутията. Има ли смисъл да се пръска щифта с някакъв спрей в случай че пробваме първо с клещи или само нагряване ще помогне?

                      Коментар


                      • #14
                        Пръскането ако не помогне-поне няма да навреди. Така, че пръскайте смело. Обаче ако има сериозни натрупвания от окиси или друга гняс която пречи на течността да проникне навътре-няма особен смисъл.
                        Чукането в различни посоки може да помогне, така, че пробвайте.
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • #15
                          Първоначално публикуван от neumoren Преглед на мнение
                          Много благодаря на всички за идеите. Свързах се с един заварчик да му обясня какво е положението, видя го и каза, че може да го извади. . Има ли смисъл да се пръска щифта с някакъв спрей в случай че пробваме първо с клещи или само нагряване ще помогне?
                          Ако човека се наема да свърши работа, най- добре му закарайте колата (без да пръскате със спрейчета ,че при заварка имат "склонност" да горят и първо трябва да се обдуха) и за десетина минути проблема ще е забравен!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X