Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как работи автоматика.. :) образователна тема..

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Как работи автоматика.. образователна тема..

    Попадна ми една скоростна кутия за Субару 4EAT 2 phase, реших да я разглобя е така с образователна цел, и да я сглобя,
    да видя някой особености..

    Целта не е да тръгне, така че не съм я мил! темата не е и как да си оправим кутията,
    понеже ги нямам спецификациите и инструментите необходими за целта,
    просто си е цапане на ръцете, но ще споделям мнения което стигнах при разглобяването..


    1- трябва да се демонтира предният кожух-диференциал на кутията (в диф. има масло отделно от скоростното)
    и опашката отзад на кутията..
    (при махането на опашката, има гумичка О-пръстенче на капака, внимателно да не изпадне)
    при развиването на клапана, има микро-цедка в канала захранващ с масло клапана, внимателно да не изпадне..

    2- Трябва да развиете пиньона на предният диференциал, минава през капака на кутията, и без да се свали не може..

    3- на две гайки и един болт, се крепи капака на кутията, и излиза, на капака има 4 тефлонови уплътнителни шайби,
    трябва да се внимава да не се повредят, на него има и втулка където лагерува входящият вал...






    4 - сваля се, първото колело на него има два съединителя, също така в задният и предният му край,
    има аксиални лагери, също така има шлифована повърхност където се трият уплътнителите....



    5- Демонтира се хъбчето, което задвижва планетният носител, и между него има аксиален лагер т.3
    шлиците трябва да са в добро състояние Т.1 и полираната повърхност където се трие лагерната втулка трябва да е гладка Т.2



    6- демонтира се, малкото слънчево колело, на предният планетарен механизъм, има аксиален лагер Т.1 лагерна черупка Т.2,
    която трябва да не е надрана, и слънчевото колело Т.3 трябва да няма следи от износване...




    7- Сега следва да се махне, целият планетен механизъм, за целта трябва да се свали зегерката Т.1 пластината Т.2 трябва да се внимава да не се изгуби,
    планетният механизъм има еднопосочен съединител, Т.3 по посока на часовниковата стрелка, трябва да се върти свободно,
    обратното на часовниковата стрелка трябва да затяга и да не позволява завъртане.. Т.3



    Този възел тежи доста, и трябва да се държи здраво, за да не се изтърве, понеже ако падне може да счупи нещо най вече
    иглените лагери....

    8- Общо взето механизма е комплексен, има няколко прости компонента които се разглобят до няколко по сложни възли..

    Т.1 Входящ Вал
    Т.2 Входящ барабан
    Т.3 Хъб
    Т.4 Хъб със слънчевото колело на първият планетарен механизъм....
    Т.5 Планетарен механизъм (доста комплексен възел)

    Между всички основни компоненти, има дистанционни "аксиални лагери" иначе след изваждането на тези карантии,
    в корпуса на кутията не остава нищо интересно, една ос и малко дискови съединители, и понеже това не е ремонт,
    тях ще ги оставя така..




    Ще продължа по нататъшното разглеждане "дисекция на кутията" надявам се до тук поста ми,
    да ви е било интересно, поне колкото на и мен

    Следва: Да разгледам по обстойно планетният носител, понеже вътре има доста чаркалак
    Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

    Коментар


    • #77
      От: Как работи автоматика.. образователна тема..

      9- разглобяване на планетарният механизъм, още не съм си изяснил планетарната подредба, а и няма и информация за това,
      на пръв поглед плилича малко на епициклична планетарна подредба Epicyclic gear set, но може и да греша, ще помисля по късно..

      Целият механизъм, който е доста тежък, съдържа в себе си, двете планетарни предавки, пакет съединители и еднопосочният съединител,
      всичко това се държи от една голяма зегерка, отгоре..


      10- Демонтира се първият планетарен механизъм, който е като капачка, който затваря целият механизъм, има лагерче Т.1, внимава се да не
      изпада на земята, голямото слънце, стои с каналите нагоре, и с гладката полирана част надолу .


      11- Демонтира се и голямото слънце, както вече казах!
      полираната част, е към игленият лагер насочена, внимава се игленият лагер да не изпада!!



      12- Демонтира се, планетарният носител на втората планетарна предавка, и отдолу на него има лагер, внимава се да не изпада..



      13- Демонтира се и пръстенът на втората планетарна предавка, интересното е че зад него има дистанцианна шажба тип лагер,
      тази дистанционна шайба обира аксиалният луфт на целият механизъм, за да няма КЛИК КЛИК металическо чукане от там,
      а и не може да е много натегната, понеже ще натяга лагерите!!!!

      Интересен е и някакъв натпис с фулмастер, на гърба на последният детайл,
      искам да знам какъв е фулмастера, защот тая кутия е на 300 000 километра..
      А натписа, може само да се гадае само, може да е клас допуск при сглобяванета,
      или некой японец си е направил ташА*** при събирането



      14- Общо взето от големият топуз не остава почти нищо..
      освен плъзгащият лагер, Т.1 много добре полираната повърхност където лягат уплътнителките Т.2
      още един ролков лагер Т.3 и еднопосочният съединител Т.4.





      Последно редактирано от Traqn Savov; 13-10-19, 11:28.
      Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

      Коментар


      • #78
        От: Как работи автоматика.. образователна тема..

        Да поговоря малко и за неизправностите които могат да възникнат, не само в тази конкретно кутия, а като цяло..
        Това са най вече механични дефекти, износвания, изкривявания и счупвания...
        Естествено, най добре е да разполагаме с пълните заводски спецификации и допуски, и със специализираните инструменти..

        Като цяло могат да възникнат следните повреди:
        15 -
        Износване на шийки и лагери Т.1, отчупване и износване на шлици Т.2, нарязване на жлебове, там където е мястото на контакт,
        особено където контактуват железните дискове, и особено ако е в алуминий, скъсване и отчупване на валове и тнт. .

        Причините могат да бъдат много, от лошо мазане което може да е породено от износване, или запушване
        , или недостатъчно подаване на масло,
        до ударно превключване на предавките! което е индикация за някаква повреда, най вече в блока за управление!!

        Всички части трябва да бъдат, внимателно разглобени и идеално почистени, после следва много внимателен оглед, с лупа ако се наложи









        Преглеждат се многодисковите съединители, това нещо по принцип се заменя без да го преглеждаш, така че няма да се задълбочавам
        над тях..

        16 -
        Не знам! точните спецификации на тази кутия, но виждате че 6 мм бастунче влиза между дисковете, което попринцип говори за голямо износване НО!
        ВНИМАНИЕ!!!!! някой път има такива луфтове, които са направени за взаимно движещи се бутала, за да може да натегне правилното пакетa
        не е толкова често, но ги има, и със сигурност не съм виждал 6мм луфт., просто там трябва да разполагаш със заводската спецификация, защото иначе си е едно гадаене!!!!




        17 -
        Планетарният механизъм, планетите са на иглени лагери, и на дистанционни шайби, не бива да имат луфт,
        също така и аксиален луфт, когато работят под натоварване, понеже са с наклонени зъби, искат да избягат аксиално!!!

        Ако направят голям аксиален луфт ще чукат при промяна на посоката! конкретно едните имаха 2 мм което е недопустимо голямо!!!
        има опасност да задерат някъде..

        Зъбчатките следва да се завъртят и внимателно да се огледат, не трябва да има язви отчупвания или износване по тях!




        18 -
        Конкретно тази кутия "а и не само тя" има еднопосочни съединители, това е механизъм който в едната посока се задейства,
        в обратната се освобождава, едва ли е нужно да казвам, че от правилното му действие зависи и добрата работа на кутията!
        Има също така много добре полирани повърхности, където се трият едни уплътнителни тефлоново пръстени,
        те трябва да са идеално гладки, ако са груби ще "струговат" мекият тефлон..

        С фулмастер съм нарисувал къде се търкат



        19- Гумените части..

        Това нещо се сменя задължително, с някакви по качествени, даже няма и да го обсъждам, гумата се втвърдява старее и се пука!!!
        от температурата, и е общо взето най малко издръжливото нещо в кутията, даже съм учуден че на тази кутия гумените уплътнителни
        на буталата "активаторите" още държат налягане!!!
        Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

        Коментар


        • #79
          От: Как работи автоматика.. образователна тема..

          Сега ще разясня, паралелно движещи се PISTON и защо луфта е толкова важен за правилното действие..

          Това на рисунката (сори за чертежа, ама явно толкова го мога ) виждате типичен начин, една съединителна касета да задвижва две хъбчета,
          това става с две бутала, вкарани едно в друго, телескопично, двете бутала ги връща една пружина...

          Да кажем бутало А и бутало Б, двете имат две отделни пространства, където им се подава масло, за задействане.

          Ако искаме да задържим едното хъбче А, спрямо касетата, ние подаваме налягане на бутало А, да но обаче то придвижва и бутало Б,
          няма как просто, то стои пред него и му се пречка, и трябва да го избута.

          Обаче има една уловка, бутало А, е много близо до пакет А, а бутало Б е далече от пакет Б, така че бутало А хваща пакета, а бутало Б дори не е близо...


          А ако искаме пакет Б да задържим само, еми пускаме налягане в бутало Б само, то излиза напред, понеже няма какво да му пречи да излезе,
          пред него не стой нищо!!
          Налягането връща бутало А в максимално изключено, това е така понеже действа и в двете посоки и става като възвратна пружина...


          А ако искаме и двете хъбчета!!! елементарно, пускаме налягане и на двете бутала, голямото е с по голям диаметър, и възвратната бутална сила което му оказва малкото, е пренебрежителна, и двете изкачат до захващане


          Колко хитро елементарно решение..


          Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

          Коментар


          • #80
            ПС1 Луфта там на рисунката е преекспониран, става въпрос за милиметри!!!!!!

            ПС2 Да изпробвам новият форум

            Събирането обратно на всички части също си има специфика.
            Специално за тази кутия, става въпрос, понеже разглеждам конкретно този модел,
            но! мисля че повечето неща ще важат и за други кутии..

            Много трябва да се внимава! частите които са работили съвместно, да си съвпаднат пак по същият начин..
            новите части ще се напаснат една към други, обаче старите части не могат вече да се паснат,
            или ще го направят чак като си мине километрите и е за изхвърляне..

            Трябва да се внимава, всичко трябва да влиза без зор, има ли зор, значи нещо не е наместено както трябва,
            не се ползва почукване никога по частите (освен по капака може съвсем леко почукване с гумен чук или с дръжката на чука)..

            Аксиалните лагери, имат склонността да изпадат и да се разместват, обикновено за да е по сигурно че са на място,
            се ползва една подобна на грес консистенция, обаче не е грес, а АТФ който е желиран по някакъв начин, никога не слагайте
            грес за лагери там, ще се смеси с АТФ-фа и ще стане пълна боза, използва се Synthetic Transmission Assembly Lubricant,
            прилича на грес, обаче се разрежда идеално с маслото!! слага се на плъзгащи лагери, на аксиалните лагери на тефлоновите
            пръстени, смисъла е че е абсолютно суха, докато запали и качи масло и успееш да я запълниш, тази смаска си върши работата
            да спазва кутията, поне докато навлезе масло..

            Първо се слага големият "томбурлук", който тежи колкото половин кутия, защото те там са всички железарии отвътре..

            Първа се внимава, игленият лагер да е там на място, когато се пуска се внимава да не се тропне отгоре лагерчето, внимава се и тефлоновите пръстени
            да влязат без усилие, и трябва да се намести във всички дискове, еднопосочният съединител му позволява въртене но само в едната страна, по часовниковата стрелка,
            и много трудно става наместването, ако не влезе във всички дискове, че стърчи нагоре, при опит да се завие капака ще изкриви нещо..

            Добра практика на всеки един детайл, да се запише височината, а най добре е да се намерят данните другите работи се сглобяват по обратният ред.

            Като най важното е, да се наместват пакетите в многодисковите съединители до край, на тази кутия това начинание се оказва много трудно, но с практиката усещаш кога се е наместило, повече практика трябва.. И тефлоновите пръстени, особено ако са нови, са истински кошмар за слагане, стегнете ги с някаква скоба, и със замразяващ спрей ги
            пръснете, и после веднага изкарайте скобата и ги наврете докато не са се отпуснали, понеже новите се отпускат значително, до степен няма вкарване..

            Когато завивате капака, внимавайте нещо да не се напряга с болтовете, капака ляга плътно с леко почукване с дръжката на чука, и чак тогава се стяга!!!
            в никакъв случай не го прибирайте с болтовете!!!! ако нещо не е наместено ще си отворите големи проблеми после...
            Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

            Коментар


            • #81
              Естествено че отворих и "мозъка" впечатление прави разбитите легла на сачмените клапани, на много кутии тези съчми са от пластмаса точно за да не прави поразии.. Другото интересно е, какви отвори има от 0.4 мм и как не са запушват тези отвори..

              Сведло 1мм спрямо отворите








              Разбит отвор на сачменият клапан..



              Нормално изглеждащ отвор..



              Сачметата поне при тази модификация, понеже има празни места, може би някакъв технически ъпдейт не знам!!!!





              От задната страна има и три микро цедки!!!!!!


              В клапанното тяло не трябва да има задрали клапани и счупени или омекнали пружини..

              Докато повечето пружини имат най вече фиксиращо положението действие, и загубата на твърдост не е чак такъв проблем,
              има пружени на регулатори, чието изменение на силата, може да доведе до изпадането в авариен режим кутията...
              при положение че ги няма спецификациите на пружините, само един бог на кутиите знае дали са читави тези или не са..

              П.С. защо излизат само тъмбовете на снимките мама му стара....


              Последно редактирано от Traqn Savov; 09-11-19, 17:49.
              Абонатът е извън обхват, или е изключил телефона си, оставете съобщение след сигнала, и ще го предадем на абоната веднага щом дойде на линия... ДИННН......

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X