Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ НЕ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ НЕ?

    Някъде бях чел, че слагат манометри и температурни датчици с уреди на таблото на А/Т за да се следи налягането, когато боксува колата от центробежните сили дисковете оставали на сухо и край с тях. А за температурата идеята била като се тегли нещо или в гората да си я следиш да не прегрееш А/Т. Обаче никъде в нета не намирам китове за монтаж на А/Т да се продават такива работи.
    Някой знаели нещо по въпроса и има ли наистина смисъл от този туних....
    LZ1RED

  • #2
    До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

    То в Гранда термометър си има, ако успееш да я прегрееш (аз не успях колкото и да се стараех) светва предупредителен надпис на екрана. А манометъра е интересно нещо, но само ако и нямаш вяра на кутията и искаш да се убедиш дали работи/не работи правилно.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
      То в Гранда термометър си има, ако успееш да я прегрееш (аз не успях колкото и да се стараех) светва предупредителен надпис на екрана. А манометъра е интересно нещо, но само ако и нямаш вяра на кутията и искаш да се убедиш дали работи/не работи правилно.
      кажи повече на кой екран какво светва....
      а например ако си скъсаш някой от маркучите на А/Т докато си в гората или ти се забие нещо в малкото радиаторче най-отпред и почне да тече масло от А/Т.... по манометъра няма ли да познаеш, че нещо става ?
      Или ти се запуши радиаторчето... като на Злой например. Не е ли спасение да имаш един термометър в повече.
      Един приятел с Ауди А4 с А/Т на една бензиностанция му доливат вода в радиатора... момчето забравя капачката там някъде от страни, която по време на движение пада и перката я забива в радиатора... след репатриране купища псувни му сменят радиатора в юнитрейд с нов но за лош късмет не стягат единият щуцер и за няколко км. капейки му изтича почти цялото масло от А/Т... след това хххх лв. за ремонт на А/Т... ако имаше манометър нямаше ли да разбере че му пада налягането ????
      LZ1RED

      Коментар


      • #4
        До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

        По отзиви на хора на които им се е случвало скъсване на тръбичка от кутията към радиатора помпата изхвърля необходимото за вървене масло за около 100 метра и ако не си на магистрала с блокиран ХТ спира колата. Ако перкаш на овърдрайв с блокиран ХТ спира при първото падане на скоростта и опит на кутията да превключи надолу...
        За мен е по-интересен друг вариант на тунинг на ZJ 5.2 с 249 раздатка - аз бих сложил допълнителен радиатор и електрическа помпа на РАЗДАТКАТА а не на СК, че и с принудително охлаждане от електровентилатори. Тая раздатка се страхува само от едно - от прегряване на виското, а така ще го решиш този проблем и можеш да си буксуваш зверски с часове. Единственния проблем ми се вижда в намирането на достатъчно евтина маслена електрическа помпа, която да е и надеждна.
        Иначе светва на големия екран долу, който ти се води информационен център. какво светва трябва да питаш Злой, той неговата я прегря и това се разпищя.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #5
          До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

          Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
          По отзиви на хора на които им се е случвало скъсване на тръбичка от кутията към радиатора помпата изхвърля необходимото за вървене масло за около 100 метра
          Не мога да кажа за ГЧ, но мога да кажа за Рейнджа. Имам свидетели тук от форума пред които се случи маята случка, по същият начин ми се скъса маркуча който води до радиатора, от момента в който разбрах, че тече маслото до сервиза на Влади333 съм изминал повече от 10км, а колко преди това се е скъсал не мога да ти кажа.
          LZ1PER

          Коментар


          • #6
            До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

            Първоначално публикуван от peppy Преглед на мнение
            Не мога да кажа за ГЧ, но мога да кажа за Рейнджа. Имам свидетели тук от форума пред които се случи маята случка, по същият начин ми се скъса маркуча който води до радиатора, от момента в който разбрах, че тече маслото до сервиза на Влади333 съм изминал повече от 10км, а колко преди това се е скъсал не мога да ти кажа.
            Колко масло беше останало когато спря в сервиза?
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #7
              До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

              Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
              Колко масло беше останало когато спря в сервиза?
              Добавиха не повече от 5-6 литра от общо 10 които събира кутията.
              LZ1PER

              Коментар


              • #8
                До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

                Аха...затова и е вървяла. Гранда изхвърля всичко за по-малко от минута.
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #9
                  До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

                  Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                  Аха...затова и е вървяла. Гранда изхвърля всичко за по-малко от минута.
                  Възможно е, аз споделям моят случай.
                  LZ1PER

                  Коментар


                  • #10
                    До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

                    Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                    Аха...затова и е вървяла. Гранда изхвърля всичко за по-малко от минута.
                    Възможно е, аз споделям моят случай. Затова и казвам по-горе, че не знам как е при ГЧ.
                    LZ1PER

                    Коментар


                    • #11
                      До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

                      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                      За мен е по-интересен друг вариант на тунинг на ZJ 5.2 с 249 раздатка - аз бих сложил допълнителен радиатор и електрическа помпа на РАЗДАТКАТА а не на СК, че и с принудително охлаждане от електровентилатори.
                      Идеята е много добра... но за монтажа да датчика за налягане на маслото на А/Т ще трябва да се разпробива корпуса на А/Т и раздатката... и от къде ще изведеш тръбите за маслото от раздатката, помпата ще е външна то е ясно, радиаторчето ще се вземе същото като за А/Т и може да се монтира до другото, така няма да ти трябва ел. вентилатор.

                      А какво налягане вдига помпата на А/Т ???
                      примерно като тръгваш.. или се движиш на 3-ра със средни обороти ?
                      LZ1RED

                      Коментар


                      • #12
                        До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

                        Първоначално публикуван от redair Преглед на мнение
                        радиаторчето ще се вземе същото като за А/Т и може да се монтира до другото, така няма да ти трябва ел. вентилатор.
                        Ел.вентилатора е като си на място и буксуваш пак да има охлаждане то иначе се обезмисля цялата процедура защото като се движиш кутията си се охлажда

                        Но цялата играчка ми се стува ужасно безмислена за теб, ти няма да буксуваш
                        no signature no problems

                        Коментар


                        • #13
                          До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

                          Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                          Ел.вентилатора е като си на място и буксуваш пак да има охлаждане то иначе се обезмисля цялата процедура защото като се движиш кутията си се охлажда

                          Но цялата играчка ми се стува ужасно безмислена за теб, ти няма да буксуваш
                          това за буксуването никой не знае...
                          при условие, че новото виско, което чакам за перката е хейви дюти и по принцип радиаторчето на А/Т е най-отпред и се охлажда само от перката, мисля, че няма да има нужда от ел. перка, защото ако буксувам на място голямата перка така или иначе работи...
                          LZ1RED

                          Коментар


                          • #14
                            До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

                            За манометър не съм се замислял, това което знам е че мотора върти маслото в скоростите. Малко ми се струва излишен щото налягането ще е функция на оборотите, а ако има теч или недостиг на масло то уреда мисля че забие на 0 изведнъж. Така мисля.
                            А за температурата е доста интересна идея, и аз съм се замислял защото няма права връзка между t на антифриза и маслото. А пък перката се управлява от датчика на антифриза. В тази връзка има ли инфо в какъв диапазон трябва да е работната t на маслото на скоростите.
                            Автомобилите които съм карал с уред за t на маслото в двигателя ми направи впечатление че няма връзка м/у t на маслото и антифриза. Почти съм сигурен че и при скоростите е така. Тъй че при всички случаи един такъв урад ще е от полза. И спинудително включване на перките проблема при прегряване ще се реши. А температурен датчик не е проблем да се сложи.
                            Ако има някой опит ще е добра да сподели.
                            VITARA, SAMURAI
                            FIAT PANDA 4x4 CABRIO
                            RENAULT ESPACE QUADRA
                            ...и едно сивикче за града...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Термометър и и уред за мерене на налягане при автоматична скоростна кутия ДА ИЛИ

                              Първоначално публикуван от samuraj Преглед на мнение
                              има ли инфо в какъв диапазон трябва да е работната t на маслото на скоростите.
                              Това е най-важният въпрос... и аз се чудя... защото ако не знаем каква е нормалната работна температура за какво ни е уредът. Стефан в една друга тема беше споменал, че маслото в дифовете работи при температура около 140 С.
                              При условие, че маслото на А/Т се върти през серпентина във водният радиатор, би трябвало температурата да е близка до температурата на антифриза...
                              LZ1RED

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X