Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Рьчно при автоматик

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Рьчно при автоматик

    Това на каква кола / кутия? Не вярвам да е на някой от тия твойте W140....

    Коментар


    • #17
      От: Рьчно при автоматик

      Toyota Camry под наем 2012 модел,кутията не и знам модела,скапан някакьв,рита за няма нищо.
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #18
        От: Рьчно при автоматик

        И аз мисля, че напред е по-добре да сваля предавките, а назад да ги вдига. (Ама гласувах обратното, от объркване) По принцип, всички видове Н-схеми, като дърпаш лоста назад и направо, сменяш на по-горна предавка. Това отначало се е получило по конструктивни причини, и в последствие се е наложило и при напречните мотор и скорости, за по-лесно привикване. Има някои малки изключения от това правило при някои камиони, но те са именно за опростяване по конструктивни причини. Така че, е хубаво да има приемственост, и при тези скорости също "плюсчето" да е назад.

        ПП: Последно тествах един камион с автоматизирана кутия и много ми хареса как е измислена системката. Всичко касаещо движението се управляваше от лостче като за чистачките от дясно на волана.(включително смяната в ръчен режим, ретардер, моторна спирачка и др) ТрЕбва и на колите да ги правят така – просто, лесно, и пести място.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • #19
          От: Рьчно при автоматик

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          ТрЕбва и на колите да ги правят така – просто, лесно, и пести място.
          При колите, приносът на промишления дизайнер, счетоводителя и продавача е много по-голям. Освен това, някои решения са скъпи независимо от мащаба - което ги прави добри за камион и не чак толкова - за лека кола.

          Коментар


          • #20
            От: Рьчно при автоматик

            Логичното за шофьора е смъкване на предавките напред, качване - назад по посока на движението. По простата причина че още от ръчните така сме свикнали (буташ за да свалиш, дърпаш за да качиш), че за мотоциклетистите усещането е по-логично, и че като цяло е по-интуитивно.

            Логичното за производителя е смъкване на предавките назад, качване - напред по посока на движението. По простата причина че има по-малко рискове за сакатлъци при заблеяни шофьори, при шаване на дебелаци с дебели твърди балтони които могат да бутнат лоста, при дълги лакти при пищни бедра, черешови устни и прочее фактори които могат да се завъртят около скоростния лост без да имат грам работа там.

            При всички тези случаи има повече шансове лоста да бъде бутнат напред, от колкото да бъде дръпнат назад. От там - производителят трябва да реши дали при сакатлък и бутнат напред лост колата просто ще качи предавка, или ще смъкне предавка с рев стряскайки разсеяното теле което го е бутнало (ако оборотите го позволяват, ама те за беля в такива случаи винаги ще го позволят).

            Между другото в 90те години като навлизаха тия системи в по-масова употреба си спомням че журналистите в по-спортните автомобилни списания ревяха на умряло когато попаднеха на такава система. Поне френските журналисти. Хората си искаха да превключват в "правилната" посока. Зер този вид предавки се появиха първо по разни машини със "спортни" претенции.
            Издъних се на Тюринг теста

            Коментар


            • #21
              От: Рьчно при автоматик

              Е това имах в предвид под нарочно.
              Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
              Логичното за производителя е смъкване на предавките назад, качване - напред по посока на движението. По простата причина че има по-малко рискове за сакатлъци при заблеяни шофьори, при шаване на дебелаци с дебели твърди балтони които могат да бутнат лоста, при дълги лакти при пищни бедра, черешови устни и прочее фактори които могат да се завъртят около скоростния лост без да имат грам работа там.

              При всички тези случаи има повече шансове лоста да бъде бутнат напред, от колкото да бъде дръпнат назад. От там - производителят трябва да реши дали при сакатлък и бутнат напред лост колата просто ще качи предавка, или ще смъкне предавка с рев стряскайки разсеяното теле което го е бутнало (ако оборотите го позволяват, ама те за беля в такива случаи винаги ще го позволят).
              Иначе това е пътя за много неща... Първо спортистите, после камионите и накрая при масовите.
              И Близнак - трудно ше намериш някой ръгал на задна докато се вози напред, еле па с личната си кола поне така си мисля де. Питам за модел щот не би трябвало да ти позволи, ма знам ли...

              Коментар


              • #22
                От: Рьчно при автоматик

                Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
                Логичното за шофьора е смъкване на предавките напред, качване - назад по посока на движението. По простата причина че още от ръчните така сме свикнали (буташ за да свалиш, дърпаш за да качиш), .
                Това не го разбрах, както и доводите на повечето пишещи. Дори и проблема като цяло не го разбирам. Ако някой е свикнал с нещо си, задължително ли е всички да са по този начин?
                От 10-на години карам автоматици и посоките на превключване (на тип-троника) са ... много разнообразни. В момента ползвам DSG (като на снимката горе), т.е. минуса е назад, а на едната Ц-класа беше ляво дясно. Както си стои лоста на D и само натискаш ляво-дясно. На един Ситроен пък, освен от лоста, можеше и волана и то докато е на D. Нацъкваш два пъти (-), изстрелваш се и пак заспиваш...
                edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                Коментар


                • #23
                  От: Рьчно при автоматик

                  А защо стои гада на 3000 оборота и като му вкарам един шамар да свали само ми писка пипипипи и ньцки,сваля на никакви обороти,това сьс скоростите да намаляш го няма никакво.Защо ми позволява да му рьгна задната сьвсем ме хвьрли в тьча.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #24
                    От: Рьчно при автоматик

                    Бре, чак сега разбрах логиката - значи като караш спортна кола, като набиеш спирачките, тялото отива напред към прозореца, и с това и цялата тежест на шофьора. Съответно той няма опора за да бута лоста назад, а е по-лесно да използва инерцията на тялото и да бута лоста напред за да свали. Обратното е при ускорение. Така е и при самолетите, ама там е много по-голяма инерцията на тялото...

                    Но иначе за ежедневна кола, където тези сили не важат толкова, ми се струва по-логично да си е плюса напред, минуса назад. Аз такова и съм карал, и не ми е създавало проблеми в свикването
                    Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Рьчно при автоматик

                      Ооо, при самолетите е точно обратното - винаги тягата се увеличава с движение на лоста на дросела напред. Направено е точно заради големите ускорения - има самолети с доста добра тяго-въоръженост, при които ако се "подава газ" с издърпване назад просто няма да е възможно да се дозира прецизно и може си даваш максимална тяга, докато не намалее ускорението. Което в много случаи може да е фатално...
                      Та ако има някаква логика в начина на превключване, свързана с физичните закони - може да я търсим точно в авиацията.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Рьчно при автоматик

                        На мен ми се струва,че и на ежедневна кола удобството си е удобство и физиката си важи по сьщия начин.Има логика в това което казва Гоблин,НО ако лоста минава в дясно и далеч от шофьора,а тук е обратното та си го вкарваш под балдьрите освен,че на спирачки когато тялото ти се стреми да цуне предницата ти трябва да дьрпаш лоста.
                        За пьрви пьт скорости не искат да ми качат над 5000 оборота при сваляне на предавка на рьчен режим.Пускаш баирче и го пускаш на 2700 примерно,че не иска да свали на долна предавка,

                        Чудех се дали не е по-евтино решение и не виждам разликата дали на електронна трансмисия ще включва напред или назад.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #27
                          От: Рьчно при автоматик

                          Първоначално публикуван от Shider Преглед на мнение
                          Ооо, при самолетите е точно обратното - винаги тягата се увеличава с движение на лоста на дросела напред. Направено е точно заради големите ускорения - има самолети с доста добра тяго-въоръженост, при които ако се "подава газ" с издърпване назад просто няма да е възможно да се дозира прецизно и може си даваш максимална тяга, докато не намалее ускорението. Което в много случаи може да е фатално...
                          Та ако има някаква логика в начина на превключване, свързана с физичните закони - може да я търсим точно в авиацията.
                          Тук става вупрос за скорости,ако е за газ с рьчка това и при лодките е така независимо дали сьм на предна или спирам както е и при самолетите.Като му набиеш ревьрса после на кьде ти тегли тялото и на кьде даваш газ за да намали скороста?

                          Определено не е и това,акобеше така нямаше да я има тая тема,аз газ с рьчка назад не се сещам да сьм ползвал скоро.Ляво или дясно да,но движи ли напред и назад предното положение е ГАЗ
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • #28
                            От: Рьчно при автоматик

                            Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                            ...
                            Чудех се дали не е по-евтино решение и не виждам разликата дали на електронна трансмисия ще включва напред или назад.
                            Не, няма разлика в цената. Струва еднакви пари, дори при собствена кола с малко творчество не би трябвало да е особен проблем да се обърнат посоките, освен ако не става въпрос за някакво злобно мултиплексиране под лоста.

                            На истинските бегачки (там разни ферарита ала бала) съм чувал че дори може да си избереш в менюто с какво поведение да са "лопатките" зад кормилото и коя какво да прави. Може и да греша.

                            А за писаното от мен по-горе - върти ми се че съм го чел като неофициално обяснение от БМВ относно 850-ката, която беше сред първите с такива скорости. В същите тия списания с пищящите журналисти. Но е възможно да греша, беше отдавна.

                            Относно отдалечените от шофьора лостове - не забравяй че в повечето коли в които се качваш има вариант и да се правят с десен волан, а тунела над скоростите рядко е специфичен за всяка версия, и лоста си е все на едно място. Ако е супер отдалечен от теб, на тоя с десния волан ще му е супер близко.

                            През последното десетилетие от такива неща - премахване на асиметричните табла в стил "обърнато към водача" в полза на симетричните изродщини стил "Километража е в средата уж за да не се чувства пътника изолиран" се пестят едни яки пари. После дизайнерите измислят някаква глупост колко по-модерно било всичко да е симетрично и километража да е в средата, а отзад се спестяват едни няколко дузини милиони от няколко преси по-малко. Но да речем че това е друга тема.
                            Издъних се на Тюринг теста

                            Коментар


                            • #29
                              От: Рьчно при автоматик

                              Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                              ... Като му набиеш ревьрса после на кьде ти тегли тялото и на кьде даваш газ за да намали скороста?
                              Вярно, че и при лодките е така газта. Но при самолетите масово ривърса се управлява с допълнителни лостчета в основата на нормалните, които обикновено се завъртат или повдигат в обратна посока на подаване на газ с големите.
                              При колите вярно сякаш е все тая - въпрос на свикване (или несвикване) е. Ама щото намесихме и авиацията, та да изясним там как е.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Рьчно при автоматик

                                Гоблин мойта мисьл е,че идеята с балтона важи ако лоста минава в дясно от оста си за рьчен режим или както е по снимките на пьрвата страница.Тоя кютюк за да му включа рьчния режим трябва да преместя лоста кьм мен или в ляво от нормалното си положение,ако сьм по трьтлест ще ми дойде някьде под кьлката и тогава не балтон ми по потник да сьм ще го закачам тоя лост.

                                За обрьщането трябва да е лесно,някое тьпо електрическо копче ще да е,но ми го дадпха евтино и чак да им обрьщам лоста ще имат да взимат.Да ми издьржи още 3 дни се моля.



                                Шидер кажи за кои самолети говорим,че да знам какво да питам.Малкото малки които сьм виждал са си лостове или дросели или рьчки или там както му викат и нямат никакви допьлнителни за добутване.Малки сьм виждал обаче,на ТУ5 не се сещам как беше,но и няма значение.Драсни една тема за рьчки на газ и да видим там какво казва статистиката,най-псувам като ги направят с ъгъл 30-45 градуса наклонени кьм тебе,пьрво вдигаш и после буташ ма това е за другата тема.
                                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                                W140 S420 '99

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X