Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Печка 12 волта

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Печка 12 волта

    Еврика! Работи! Включихме го към 3 броя 4D размер /аз му викам "камионски"/ акумулатори и тръгна. Запалихме моторетката и всичко си беше наред. Държи 13.7 волта. Алтернатора на лодката беше 90А задвижван от единичен ремък. Работи без да свири. Пробвахме до 2000 RPM, по нагоре не искахме, защото лодката на скорост и вързана за моста /ще вземе да тръгне с моста, после и за мос пари ще трябват/.
    Единственото нещо, което ни притеснява е, че нагрява на връзките при бушона. Махнахме бушона, един готин болт- няма да нагрява и бачка идеално. Изненадан съм от това колко силно духа. Май ще върши работа. Следващата проба ще е на лодка с алтернатор 60А. Днеска просто ни домързя да ходим от лодка на лодка.

    Колкото до генератор за АC ток- имат и то много лодки. Тези, които имат генератор имат и климатик, който може да се нагласи и да топли. На нас зора ни е на малки лодки и на чисто нови и необорудвани с генератор. Другите са ясни. Колко нафта харчи генератора няма никакво значение- едно шише на час никoй не го смята.
    С две думи- работи и то добре. Сега остава да видим как ще се справи по малък алтернатор. Ясене, обещавам да го караме с gas да се охлажда като хората.
    Брат ми идва със снимки след малко.
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • #17
      До: Печка 12 волта

      Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
      Ами, то сигурно малко тъп въпрос, но нали тези лодки си имат и агрегатче? Такова за климатици, телевизори, води разни и други? Не може ли агрегатчето да влезе в употреба?Ввсе пак консумацията му е около литър на час.
      Някои от тях имат,но новите да речем си идват празни като кофа,половината и автопилот нямат.

      Идеята е да не влачим тежки неща,да се врьзва за всяка лодка лесно и да топли малко поне и малко да суши.При вчерашната проба лодката се оказа с лееееко по-голяма перка и макс. оборотите на мотора са около 2600 и точно на толкова ще вьрви.80 литра резервна нафта,180 в резервоара и газ,с разход около 3 литра на час ще издьржи 4 дни.

      Примерче - лодката която качваме до Сан Франс. иа един 30 коня мотор и 3 батерии и това е.Леко сьстезателна ако да става и за шмиткане,платна колкото искаш,но друго няма.
      Втората която прибираме от там е Жано 45 чисто нова,там освен един мотор а около 5-6 часа и автопилот друго няма.Е има 2 платна,но за генератори и климатици дума да няма,това са екстри които се доплащат и почти няма нова лодка която заводски да са и монтирани тия глезотии.

      След 5 минутки малко снимки на днешния проект ТОПЛИ БОТУШКИ
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • #18
        До: Печка 12 волта

        С брата заедно сме писали.


        Ето малко снимки,тук сме в магазинчето на ьгьла,режем кабели и пресоваме снадки на печката.





        това пьрвоначалната уж правилна идея с 60 ампера прекьсвач,нагряваше и от правилната идея се махна тоя бушон и сега си е с неправилния болт който спи като пьдар у колиба.



        алтернатор 90 ампера,мотора 75 май беше или 95............едно от двете,обороти на моторетката 1500,бичи та се кьса.



        3 от истинските батерийки и една стартова,някьде в задницата на тая лодка има поне още една или 2,брата ги помни тия токове тука.

        TOYOTA SEQUOIA ‘11
        W140 S420 '99

        Коментар


        • #19
          До: Печка 12 волта

          Идеята е като се сьблече някой от нас и си метне дрешките някьде да насочим тая печка кьм гумите,че поне малко да исьхнат за 4-5 часа преди пак да ги облечем.Далеч сме от мисьлта да ни топли яко,да караме по кьс рькав при зимна обстановка вьн.Зима няма,но малко е влажно по някога.



          А какьв автопилот спретнахме..................брат дай снимки да се посмеят малко.
          TOYOTA SEQUOIA ‘11
          W140 S420 '99

          Коментар


          • #20
            До: Печка 12 волта



            Темата е за печката, та няма да се заиграваме с автопилоти сега. Печката работи и все си мисля, че може да се ползва в кола с добър алтернатор, еле пък зимата, сутрин докато загре моторетката. Стъклото да размрази пак е ОК.

            Автопилота е онова сивото- помни зададения курс и кара направо. СамO си върти волата. Може да се инсталира на всичко, което има кормило /моля ви се не го слагайте на коли освен, ако не сте насред поляната/. По принцип е направено да работи на лодки с румпел, но нали беден човек-жив дявол- ще му се наложи да бачка и на кормило. Та това е с печката, бачка. Сега някои ще кара вместо нас, а ние ще стоим на топло /защо ми се струва, че е прекалено хубаво за да е истина?/
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • #21
              До: Печка 12 волта

              Брей. Обещавам занапред да съм по-малко критичен. Просто не обичам работата на ръба на спецификацията.

              90 ампера алтернатор звучи по-разумно. За 65 все още имам нЕкои съображения. Какво им пречи на всички корита да слагат по 120? Или още по-добре, 2 по 65?

              Коментар


              • #22
                До: Печка 12 волта

                6-700 кинта бройката.

                Те резервно вьже за платното нямат дето е 100 кинта ти за резервен алтернатор говоришНовите лодки идват празно корито,смяташ още 20% от цената на лодката за оборудване в зависимост от това за какво ще я ползваш.

                Някои лодки идват с по-голям мотор,по-дьлбок кил,по-висока мачта..............но глезотиите вьтре допьлнително си ги порьчваш.

                И аз не обичам да сме на рьбчето на брьснача,но няма как,ако е по-малка няма да вьрши работа,по-голяма нямашеа сега алтернатор няма да влачим за едната печка я.Ако е пресичане на океана ДА ма за 5 дни ебати,на рька ще я карам и пак ще стигне.
                TOYOTA SEQUOIA ‘11
                W140 S420 '99

                Коментар


                • #23
                  До: Печка 12 волта

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Морската вода нищо не променя, освен скоростта на корозия. Така или иначе навсякъде наоколо хвърчи вода и сол, защото е лодка. Заради която корозия ще се ползва печка от УАЗ или Жигул с меден радиатор. Сигурно по тамошните земи се въдят подходящи местни донори. Ще се свърже в малкия воден кръг, преди термостата и ще грее чудесно. Маркучи - 16 или 19мм, колкото трябва дълги, а може и медни тръби за ентусиастите. Така се получават 3-5 киловата топлина без пари, на цената на 5 ампера за перката.
                  изчел съм много твои коментари и винаги си добре информиран,но тук нещо се поиздъни. по принцип лодките се охлдаждат със сладка вода, но ние българите винаги си оставяме ръцете и вместо да имаме серпентина със сладка и солена вода пускаме директно в блока на двигателя морска вода за охлаждне.и така двигателя винаги всмуква морска вода и я изхвърля през ауспуха заедно с изгорелите газове

                  Коментар


                  • #24
                    До: Печка 12 волта

                    Малко бързаш с изводите. Тази лодка си е с правилен двигател Yanmar т.е. с отделни кръгове за задбордната вода и антифриза на двигателя. В случая Ясен е напълно прав.
                    Точно пък тези българи (BENZBOSS и NIKSD ) няма да променят схемата на охлаждането, освен в краен случай, например блокиране на топлообменника. Всъщност, те затова и искат да монтират ел. печка- за да не пипат заводски монтираното охлаждане на двигателя. Баш на тях им е съвсем ясно, къде и как да монтират допълнителен радиатор.
                    Има си и двигатели, които щатно се охлаждат със задбордна вода, но това е друга тема.
                    There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
                    No wahalla.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Печка 12 волта

                      Отдалечаваме се от темата за печката, но ще отговоря на колегата за охлаждането на моторите при лодките. Системите са 2. И двете системки хвърлят солена вода през ауспуха. Едната система е солена вода директно през мотора.
                      + опростена, лесна за работа, по лека /спортни лодки е важно/ по евтина.
                      - солена вода през мотора е ясно какво прави. Поради това, че минусите са повече от плюсовете, вече се произвеждат само моторетки с двоен кръг на охлаждането.

                      Втората системка е като на кола само, че вместо радиатор има топлообменник- солена вода охлажда медните тръбички през, които минава антифриза. Точно от втората система за охлаждане имаме по всички лодки. Редовно има и втори топлообменник вързан преди термостата отиващ към бойлера. Много е лесно да се върже един малък радиатор пред бойлера и да му сложим едно духало и сме готови.
                      Лошото е, че на някои от тези лодки сваляме часовниците за да не дерем черешовото дърво вътре. Рязане на маркучи и разливане на антифриз води до безработица и глад в нашaта професия. Ако е аварийно можем да вържен и електрическия кенеф да прекарва вода и да охлажда мотора. Топленето да дупета не е аварийна ситуация /е поне докато не стигнем Аляска зимата/ Е за това търсим нещо, което да може с две гайки да се върже и да работи.
                      Можем да се топлим и с газовия котлон- ако е чисто нов посинява скарата над котлона и вече печката не е "нова". Е до такида идиотизми стигаме.

                      Темата е дълга и мътна. С две думи - трябва печка, и с друго може и то добре, но води до разливане на течности /неприемливо по нашите стандарти/. Та това е.
                      Последно редактирано от NIKSD; 28-08-09, 08:21.
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • #26
                        До: Печка 12 волта

                        Добре го каза брата,но и аз ще го допьлня.

                        Врьзването на какво да е кьм малкия крьг не е проблем.Дали ще разкача маркуча на бойлера или някьде на друго място по малкия крьг е все тая,поне на 5 места мога да вьржа друга врьзка за допьлнителен радиатор примерно.После един вентилатор зад него и те ти печка.

                        Номера е,че сега я мислим как да пристигнем преси 2 Септември,че от там взимаме нова 45 фита и я сваляме за изложение на лодки.Ще имат около 10 часа за чистене и подреждане,време за ремонти няма.Като я оставим нея в Лонг Бийч се врьщаме тук да закараме поне още 4 / чакаме за още да се обадят / които пьк сьвсем няма как да мацаме,там се ходи и по чорапи в зависимост от лодката.

                        АБСУРД да и скоча с ножа за едната печка.Кратки преходи на нови лодки не си заслужават.Ако е стар таралясник и е поне 5 дни преход................чакайте снимки след 2 седмици,поне електрическа ще вьржем,за другата ще му мислим още.



                        Охлаждане на 2 крьга ще се опита да го обясня още по-кратко.Няма как на морски мотор да му сложат нормален радиатор като на кола.Нормалното му натоварване е 80%-90%,а нормалната скорост на тия лодки е около 15 километра в час и няма вьздушен напор който да охлажда радиатора,а и няма кьде да го сложат тоя радиатор.
                        По тая причина / а и не само / са измислили топлообменници или просто казано радиатор в радиатор.Единия е за маслия крьг и антифриза ,а втория за сладката вода.
                        Сладката вода се засмуква от помпа вьрзана с ремьк / или директно на мотора /,водата преминава през филтьр,минава през помпата,продьлжава през топлообменника и се излива малко след колекторите.От напора на изгорелите газове се изхвьрля през ауспуха като оглажда и самия ауспух.Не е кола и няма как да имаме горещ ауспух по средата на лодката,трябва с нещо и там да се охлажда.

                        Това е,чисто и просто втория крьг е солена вода засмуквана от морето и изхвьрляна през ауспуха,нямаме втори крьг на антифриза и нормален радиатор.
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • #27
                          До: Печка 12 волта

                          Брей, че конюнктурна работа, ... няма да давам повече настоятелни съвети.

                          Коментар


                          • #28
                            До: Печка 12 волта

                            Не бе човек,просто си има лодки и лодки,

                            Пример ти давам - тая дето я караме утре при изпитанията ми извади само 2600 оборота и то празна,нормално трябва да вади по около 3400 поне.
                            Прегледахме я и има нова снадка кьм ауспуха,едно което е на почти 180 градуса и което обикновенно се задьнва сьс сажди.Това за да е ново си имат проблем с охлаждането и по тая причина са го сменили - минава по-малко вода от там ако е задьнено.
                            Тоя Янмар няма температурен датчик,свирне ли му алармата и гасиш което е добре,но на колко градуса вьрви мотора не се знае.
                            Не е добре да му рьчкаме охлаждането точно сега точно на тая лодка,няма да ме сьдят после за прегрят мотор ако да не сьм виновен,караме горе и каквото стане,с електриката поне най-много да изтреска алтернатора или да запали нещо
                            Другата която сваляме пьк сьвсем няма начин.Там болтовете са боядисани.Как пипнем нещо и пада гаранцията на мотор за около 15 000$.

                            Не е до това дали идеите са кофти или не,за всяка лодка си има подход и няма как да си правим каквото е правилно и каквото ни е кеф.Как да е,след 2 седмици ще има рапорт как се дьржи печката и дали сме карали сьс сухи гащи.
                            TOYOTA SEQUOIA ‘11
                            W140 S420 '99

                            Коментар


                            • #29
                              До: Печка 12 волта

                              Да бе, разбрах идеално съображенията.

                              п.с. знае ли някой защо на целия флот ауспуха им е във водата?

                              Коментар


                              • #30
                                До: Печка 12 волта

                                От цялата работа не мога да разбера само, защо при толкова скъпи и джиджани лодки не са помислили за някакво адекватно фабрично отопление.
                                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X