Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с климатика на Гранда???

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с климатика на Гранда???

    Ще започна от по-далеч, от както я купих тази кола все нещо му имаше на климатика - първо след смяна на радиатора на парното след пълненето започна да изпуска фреон, оказа се спукана тръба с някакъв съд на нея - смених я и се закрепи. И миналата година се ЗАПОЧНА - счупи се компресора - случва се, смених го с втора ръка, че нямаше нов, смененият изкара 20 дни и умря (нали е стар ) смених го спешно с още един втора ръка да се движи колата и поръчах Нов от Щатите (сменения така и не тръгна като хората, че нещо не хващаше съединителя му ) , след 10 дни новият дойде и за 4-ти път смених компресор с нов!!! И изкара един месец и блокира Естествено няма гаранция защото не е сменен в не знам какъв си сервиз... Поръчах поредният Нов, ама от по-хубавите, разбирай по-скъп и за да отстраним другите възможни причини за повреди поръчах и преден радиатор за климатика - при смяната този път ми казаха и че тръбата с капилярката била зле и нея смениха/ремонтираха - Та в общата сметка само вътрешният радиатор остана "оригиналният" и аз се успокоих цели 6 месеца докато не започнах да чувам странни звуци изпод капака на иди ми дойди ми и миналият ден Новият, Скъпият компресор Блокира и предпазителя на съединителя изгоря (виж по-долу)

    Та въпроса ми е какво да правя, защото януяри и феврури ОК ама идват и по-топли дни - сменил съм дехидратор, компресор и преден радиатор, а и тръбата с капилярката .... Какво да правя Помощ?

  • #2
    Има ли "фреон" ? Щото компресорите са "умни" и ако няма налягане по тяхна преценка в системата - не искат да тръгват. Държат се точно като повредени, а всъщност не са.
    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      Има ли "фреон" ? Щото компресорите са "умни" и ако няма налягане по тяхна преценка в системата - не искат да тръгват. Държат се точно като повредени, а всъщност не са.
      Това го знам от фазата с изпускането просто съединителя не залепва, Не в момента компресора Блокира и не се върти и като съединителя залепи за да не скъса ремъка има гумен предпазител който изгаря и край

      Коментар


      • Bogoljub Gagic
        Bogoljub Gagic коментира
        Редактиране на коментар
        Да не е пък препълнена системата с фреон този път ? Също така запушени тръби може да има.

    • #4
      Зарежда се точното количество хладилен агент, нали? И по-важното - точното като количество и тип масло? Дехидратор сменен ли е ,освен, ако не върви комплект с кондензатора (външния радиатор)? Какви са наляганията (ниското и високото)? Докато работеше, доволен ли беше (лятото)? И един малко страничен въпрос - от какъв зор му е да се включва през Януари? Или просто е от тези, при които нямаш контрол? Демек, пуснеш ли поток въздух към предното стъкло, или задействаш рециркулацията, компресора си се пуска безусловно (стига дане е под 3,2,1 градуса).

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
        Демек, пуснеш ли поток въздух към предното стъкло, или задействаш рециркулацията, компресора си се пуска безусловно (стига дане е под 3,2,1 градуса).
        Точно такъв е, предполагам. На хамериканските коли винаги духа към предното стъкло с включен климатик.
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
          Зарежда се точното количество хладилен агент, нали? И по-важното - точното като количество и тип масло? Дехидратор сменен ли е ,освен, ако не върви комплект с кондензатора (външния радиатор)? Какви са наляганията (ниското и високото)? Докато работеше, доволен ли беше (лятото)? И един малко страничен въпрос - от какъв зор му е да се включва през Януари? Или просто е от тези, при които нямаш контрол? Демек, пуснеш ли поток въздух към предното стъкло, или задействаш рециркулацията, компресора си се пуска безусловно (стига дане е под 3,2,1 градуса).
          всички смени са правени в специализиран сервиз за климатици, зареждан е точния агент и точното количество, както вече писах всичко е сменено освен вътрешният радиатор, през лятото беше ОК, не те замразява, но не е и това идеята май а виж защо се пускаше и спираше нямам представа - климатроника е на ауто и нито веднъж не светната лампата, да работи климатика??? На мен ми е по-интересно като го сменя колко ще изкара, че разхода на компресори ми идва в повече

          Коментар


          • Двигателист
            Двигателист коментира
            Редактиране на коментар
            Ако приемем, че са сложили и масло, тогава възможно ли е след първата авария да са останали стружки в системата, които да прецакват компресора впоследствие... Въпреки, че би трябвало да останат във филтър дехидратора...

        • #7
          Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение

          всички смени са правени в специализиран сервиз за климатици, зареждан е точния агент и точното количество, както вече писах всичко е сменено
          Тогава има възможност и самото управление на климатроника да дава грешни команди за включване на компресора на база например на лъжливи данни от датчик. Например ако се опита да го пусне без изчакване на времето за разтоварване, компресорът може да се държи като блокирал и съединителят да изпуши.

          Коментар


          • #8
            Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
            Тогава има възможност и самото управление на климатроника да дава грешни команди за включване на компресора на база например на лъжливи данни от датчик. Например ако се опита да го пусне без изчакване на времето за разтоварване, компресорът може да се държи като блокирал и съединителят да изпуши.
            Tова не го разбрах

            Коментар


            • #9
              Тия работи се случват ако:

              1. Запушване някъде между компресора и датчика за налягане - това ще се види на манометрите при климатикаджията
              2. Нередовен датчик за високо нялягане - да не изключва от време на време.
              3. Боклуци, корозия, разпадащи се тръбички или маркучи вътрешно, между филтър-дехидратора и компресора.

              Обикновено след скихал компресор се сменя (или почиства, ако е възможно, но често май не е) всичко между изхода му и филтър-дехидратора (това обикновено е кондензатор), самия филтър-дехидратор (понякога е в комплект с кондензатора), върху който обикновено е и датчика за налягане, и се промива/почиства всичко между изхода на филтър-дехидратора и входа на компресора, като евентуално се сменя капилярка или ТРВ, които понякога не подлежат на почистване.

              Доколкото обаче всички компресори, които съм виждал (не че съм виждал кой-знае колко, но 5-6 модела съм), имат допълнителен авариен клапан за високо налягане някъде по корпуса, който изхвърля масло+фреон ако нищо друго не е сработило, и това обикновено се вижда и с просто око, клоня по-скоро към механични причини, иначе казано боклуци в системата, които скапват компресора до ниво да блокира.

              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #10
                Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение

                Tова не го разбрах
                С други думи хората ти сменят правилно компресора, пълнят с фреон и масло, но компът не го управлява адекватно и го поврежда. Четени ли са грешки записани в паметта? Проверявани ли са датчици?

                Коментар


                • #11
                  Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение

                  С други думи хората ти сменят правилно компресора, пълнят с фреон и масло, но компът не го управлява адекватно и го поврежда. Четени ли са грешки записани в паметта? Проверявани ли са датчици?
                  Изключването по налягане обикновено е директно от датчика през реле. Компа не участва, а само гледа какво се случва, в смисъл че може да подаде сигнал да се включи компресора, обаче ако релето за високо налягане е сработило, включването няма да се случи, ако ще компира да си съдере гъза от мераци.

                  А и както писах, компресора си има чисто механичен предпазен клапан, който при аварийни нива на налягането ще избие и ще изфиряса фреона. Направен е именно за да не се разрушава компресора от свръхналягане.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #12
                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                    Изключването по налягане обикновено е директно от датчика през реле. Компа не участва, а само гледа какво се случва, в смисъл че може да подаде сигнал да се включи компресора, обаче ако релето за високо налягане е сработило, включването няма да се случи, ако ще компира да си съдере гъза от мераци.

                    А и както писах, компресора си има чисто механичен предпазен клапан, който при аварийни нива на налягането ще избие и ще изфиряса фреона. Направен е именно за да не се разрушава компресора от свръхналягане.
                    никъде не съм виждал да изпуска фреон.
                    По-скоро въпроса е кой може да оправи това чудо така, че поне няколко години да поработи

                    Коментар


                    • Bogoljub Gagic
                      Bogoljub Gagic коментира
                      Редактиране на коментар
                      "Сервизът, който прави всичко"
                      Първоначално публикуван от edirangelov Преглед на мнение
                      Свържете се с мен на edirangelov@abv.bg , във форума или на тел. 0885088444

                  • #13
                    Според мен,има останали боклуци в системата,от счупването на предния компресор/и.Прави се промивка и почистване на цялата система.
                    Yamaha Yz450F
                    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                    Всичко с ''рошави''гуми!

                    Коментар


                    • #14
                      И още един нов компресор да сложиш и той сигурно скоро ще се счупи от боклуците, които явно циркулират в системата.

                      Само няколко седмици след като съчлених купето и шасито ми спря климатика. Ходих, гледаха, фреон си имаше, не беше шайбата, целият беше блокирал. Смених компресора с нов, отивам да зареждам - мерят - вдига налягане да гръмне, циркулация няма. Проверява се датчика - работи. Само че датчикът се намира след кондензатора (предния радиатор) (който бях сменял с чисто нов оригинален миналата пролет), а някъде в радиатора има запушване. И какво става - датчикът вика - надувай, няма налягане. Компресорът дава всичко от себе си и умира.
                      Надуваме стария радиатор по посока на циркулацията - нищо не минава. Надуваме го на обратно - нещо някъде изхвърча и циркулацията тръгва. Издухване на системата, старият нов радиатор за скъпа скрап, смяна с нов нов - всичко тръгва.

                      Този проблем го бориха в Автоклиматици София. Не беше толкова очевидно, колкото съм описал. https://goo.gl/maps/53nJuMtmfnbZ6bEG7 Оценката им в гугъл не е случайна или напомпана от приятели

                      Коментар


                      • #15
                        Първоначално публикуван от MoridinBG Преглед на мнение
                        ...И какво става - датчикът вика - надувай, няма налягане. Компресорът дава всичко от себе си и...
                        ...и избива масло и фреон от тоя предпазен клапан (компресора е от GC 4.7 2004-та):
                        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:komprklima.jpg Прегледи:0 Размер:110.4 КБ ID:6805892

                        Други варианти на защитата са байпас между изхода и входа, байпас на клапаните или датчик за налягане върху самия компресор, който му изключва съединителя при свръхналягане.


                        В случая компресора се скапва от боклуците в системата, според мен.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • MoridinBG
                          MoridinBG коментира
                          Редактиране на коментар
                          Може. При мен изби компресор. Боклуци излезнаха само от кондензаторния радиатор - явно са влезли при разчленяването. Във всеки случай намирам за странен подход да се замеря това чероки в темата с компресори, които гърмят един след друг, без да се прегледа цялата система...

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X