Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Климатик с фреон тип R 12

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Климатик с фреон тип R 12

    Здравейте , имам Хонда , която карам 11 години и климатикът и е с фреон R 12 . До миналото лято работеше безпроблемно и без никакви намеси . От тогава започна да изстудява по-слабо ( компресорът включва ) . Интересувам се къде ( координати ) или кой може да ми го допълни с този тип фреон . Благодаря !

  • #2
    За кой град става въпрос?

    Коментар


    • #3
      От град Карлово съм .

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Имай предвид, че от 15-20г. R12 е забранен в ЕС.
        Като алтернатива системата се конвертира към R134, като се сменят щуцерите, маслото на компресора и се проверява ТРВ-то за темп. на изпарение с новия газ. Може да има нужда от пренастройка с 2-3 градуса.

    • #4
      За Пловдив съм доволен от Автобот, но съм зареждал само R134a. Mисля, че за R12 предлагат ретрофит към Р134 само, но не пречи да проверите.

      Коментар


      • #5
        Благодаря .

        Коментар


        • #6
          Освен да ти го допълнят, хубаво е и да намерят откъде има теч. Защото ако не го отстранят, ще влезеш в схемата да допълваш всяко лято.

          Коментар


          • #7
            Аз само да отбележа, че се радвам видя твоя тема, скоро не бях те засичал из форума!
            ​​

            Коментар


            • #8
              Благодаря , знам че е забранен , но не ми се иска да променям нещата ( за сега ) . Климатикът повече от 10 години работеше перфектно без никакви интервенции и не мисля , че има теч за допълване всяка година . ​​

              Коментар


              • #9
                Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                Благодаря , знам че е забранен , но не ми се иска да променям нещата ( за сега ) . Климатикът повече от 10 години работеше перфектно без никакви интервенции и не мисля , че има теч за допълване всяка година . ​​
                Ако системата няма теч на газ R12 то тогава ти гарантирам че имаш по сложен проблем ......ТРВ ,компресор или и 2 те.

                Коментар


                • #10
                  ...или просто задръстен кондензатор.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #11
                    Не мисля , че имам по-сложен проблем , защото компресорът включва , но дебелата тръба не е студена и вътре охлаждането е слабо - според мен фреонът не е избягал напълно , щом включва компресорът . Търся човек , който има поне половин килограм ( или повече ) и да е склонен да се раздели а него . Днес намерих една стара бутилка от R 12 , но с почти нищо останало в нея - имаше само газова фаза ...

                    Коментар


                    • #12
                      Не-студена тръба освен липса на фреон, може да значи ниско налягане над нормата (повишава се температурата на изпарение), което пък може да значи че компресора "не събира" фреона с ниско налягане, което пък може да значи както избила гарнитура или клапан на компресора, така и запушен кондензатор или филтър-дехидратор. Може да значи и кофти ТРВ, разбира се. И други работи.

                      Човек в час много бързо ще установи проблема с мерене на налягания, температури и малко слухтене тук-там. Трудно се намират, обаче.

                      Миналата година един дето се води за в час, беле силно убеден че ТРВ-то ми не е в ред. И то при явни признаци за бързо изравняване на наляганията след гасене на климатика, гарнирано с шум от компресора, което пък е повече от ясен признак че с компресора нещо не е така. Оказа се избила гарнитура или по-скоро фабричен дефект. Компресора беше от английско возило, а тия там надали са пускали климатика повече от 2 пъти, пък и той при температури като тамошните си се справяше почти нормално. Станеше ли яка жега обаче, никакъв го нямаше.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #13
                        Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                        Не мисля , че имам по-сложен проблем , защото компресорът включва , но дебелата тръба не е студена и вътре охлаждането е слабо - според мен фреонът не е избягал напълно , щом включва компресорът . Търся човек , който има поне половин килограм ( или повече ) и да е склонен да се раздели а него . Днес намерих една стара бутилка от R 12 , но с почти нищо останало в нея - имаше само газова фаза ...
                        Намери ме в Пловдив, много съм известен, ще ти решим проблема...за това лято., безплатно.
                        пп: Форумът ме отблъсна, не влизам.

                        Коментар


                        • #14
                          Благодаря !

                          Коментар


                          • #15
                            Фреон R 12 и минерално масло ми подари Христо ( chrichri ) . От климатика източихме 380 грама останал при заводска норма 750 . Напълнихме го с нов и заработи веднага съвсем нормално - както е работил в последните 9 години . При външна температура 25 градуса , вътре показа 6,7
                            ​​​измерена на духалката на таблото при работа на място и вътрешна циркулация в купето . Благодаря Ви !
                            ​​

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X