Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси за климатикознаещите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси за климатикознаещите

    Реставрирам стар автомобил с климатик , стария компресор е YORK и е голям почти колкото мотора на полско фиатче и на всичкото отгоре издава странни шумове (та май е за хвърляне)!
    Имам компресор работещ от по нов модел същата марка автомобили , пасва на стойката но имам следните въпроси , ако можете да помогнете ще съм благодарен !

    1. Какво в климатичната инсталация дефинира вида фреон който трябва да се използва за напълването и ?
    2. Ако сменя компресора променя ли се количеството фреон за напълване на системата ?
    3. Какво влияние ще окажат големината на радиатора и изпарителя на климатика спрямо новия компресор , при положение че той е по силен от стария (мисля така понеже е 20 години по нов) ?

    Благодаря за помоща

  • #2
    До: Въпроси за климатикознаещите

    Само насочващи отговори, не се занимавам с това професионално.
    1. Видът фреон определя останалите части от системата. По-новите работят при по-високи налягания и с различни масла. Новият ти компресор ще определи видът на фреона и маслото с които ще заредиш.
    2. Щом нямаш данни за вида фреон, едва ли имаш за количеството му. Така или иначе ще се зарежда до определено налягане и... колкото събере.
    3. Мощността може да се редуцира чрез оборотите (шайбата)
    Сигурно е, че ще трябва да се занимава професионалист, обаче кой ще се навие?!?

    Коментар


    • #3
      До: Въпроси за климатикознаещите

      "Паджеровод" ти е отговорил донякъде
      При друг фреон - друг филтър-дехидратор и друго масло в климатика, останалото се запазва (някои сменят и гумените маркучи)
      Количеството вероятно се променя, но се зарежда в специализиран сервиз т.е. мерат се налягания при определени температури и при нужда се добавя (или се търси проблем)
      В старите авто климатици принципно има и стандартен терморегулатор като на хладилниците (обикновенно скрит някъде), ако той си е на мястото, климатика е добре разчетен и системата работи нормално електро съединителя на компресора ще се задейства за по-кратко време (цялата система ще достига по-бързо зададената температура, ако няма терморегулатор, тогава при еднакви с предния всички други параметри ще държи по-ниска температура в купето.
      На въпроса на "Паджеровод" кой .....поне две места в Сф смятам че може да пробваш, особенно ако не го бързаш (т.е. след летния сезон когато работата им намалява)
      П.П. При всички случаи не е за домашна работа
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        До: Въпроси за климатикознаещите

        Климатиците работят винаги и не се самоизключва компресора освен в следните случаи:
        1. липса на налягане в системата /датчика обикновено е до филтър дехидрататора при кондензатора/
        2. прекалено високо налягане в системата /датчика обикновено е до филтър дехидрататора при кондензатора/
        3. прекалено висока температура на кондензатора /датчика обикновено е до филтър дехидрататора или при кондензатора/
        4. ако темп на изпарителя е под 0'C и изпарителя става буца лед и въздуха не може да преминава през него.
        Някои от датчиците може да липсват при някои изпълнения.
        Температурата в купето се регулира при смесването на студения въздух с топлия от отоплението посредством клапата студено/топло, при включване климатика на макс. тогава затваря клапата за рециркулация.
        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

        Коментар


        • #5
          До: Въпроси за климатикознаещите

          Значи на Фронтерите заводски са им дефектни климатиците, щото на всички които съм гледал включват и изключват компресорите!!!
          Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

          А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

          Коментар


          • #6
            До: Въпроси за климатикознаещите

            В купето има испарител на които му се следи температурата и ако падне под 2-3 зрадуса спира компресора за малко за да не стане буца лед испарителя.
            Именно за това и в повечето коли на които им е още добре работещ климатика може да се наблюдава явлението. Като даскал го казах
            ГЛАВИ МЕ БОЛИЧКАТА

            Коментар


            • #7
              До: Въпроси за климатикознаещите

              Занимавал съм се малко климатици но сплит системи.За авто климатици само малко теория.
              При смяна на компресор/стар/се сменя и маслото.За всеки вид фреон си има и масло.Маслото се дозира според типа и обема на компресора.В момента най разпрстранения и използван фреон е 134. Р12и Р22 са забранени старите системи имсе подменя фреонакогато се наложи.
              При зарждане когато незнаеш количеството фреон се работи на проба грешка.Манометрите са разграфени на налягане и температура.При рабобота налягането е неповече от18-20 бара,при неработещ 4-6бара.Почваш да зареждаш по малко от около500-600г пробваш как се държи машината и така.
              Дано съм бил поне малко полезен.

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X