Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Перката върти ли върти...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Перката върти ли върти...

    Здравейте! За разлика от миналата година, когато перката ма климатика се включваше от време на време, тази година след пускането на копчето тръгва почти веднага и спира след 20-30сек. след спирането на копчето. Климатика работи добре, като не виждам разлика в силата на студа, нито пък в показанията на температурата на мотора. Според вас, датчика, който командва перката ли си е отишъл, или подобно поведение може да се дължи на ниско ниво на фреон в системата? Само да спомена, че при първото пускане на климатика тази година не задуха студ, а топло, което ме учуди, но при второто пускане всичко бе наред.
    ОФА КБ X20SE + метан

  • #2
    От: Перката върти ли върти...

    По-принцип при пускане на климатика трябва да ти тръгват веднага перките за да охлаждат фреона. Датчика едва ли е проблемен иначе ще ти прави беля и без климатика.
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

    Коментар


    • #3
      От: Перката върти ли върти...

      До колкото виждам става дума за Фронтера. От това, което намерих в нета охлаждането е с виско и ел. перка с една скорост.
      Виското има грижа да охлажда перманентно, но е инертно.
      Електрическата перка работи в режим тръгни/спри, само при необходимост.

      Климатика има датчик за налягане на фреона. От това зависи кога да включи перката и кога не. Когато се пусне климатика налягането в системата се повишава.
      При достигане на 17-18 атм. се включва перката. При спадане до около 14 следва да изключи.

      Ако няма виско перката трябва да е с две скорости. С включването на климатика тръгва на първа. При нужда минава на втора.
      Аз не вярвам в чудеса!
      Разчитам на тях!

      Коментар


      • #4
        От: Перката върти ли върти...

        Всъщност да разбирам, че не трябва много да се шашкам, а да си бръмча с включен климатик и перка? Перката на вентилатора на климатика винаги е била една степен при мен, но докато преди се включваше от време на време, сега работи нон стоп с пускане на климатика от копчето и спира 20-30сек. след изключване на копчето... Странна работа... доколкото разбрах при ниско налягане в системата перката би трябвало да се включва все по-рядко...
        ОФА КБ X20SE + метан

        Коментар


        • #5
          От: Перката върти ли върти...

          Нормалната работа на система с виско и ел. перка е това, което си описал като поведение преди.
          Ел. перката се включва само при необходимост.
          Причината сега да работи нон стоп е някакъв проблем в климатика. Перката върти докато налягането в системата е високо. Щом продължава да върти след спиране на климатика вероятно има някакво запушване в сиситемата, което пречи налягането да спадне бързо.
          Закарай я някъде да и закачат два манометъра на дюзите, ще си каже веднага.

          Докато климатика е изключен в системата има налягане. Това е налягането на фреона. То е ниско. Има датчик, който под определено налягане няма да допусне включване на компресора, тъй като се приема, че системата е прекалено празна.
          При включване на компресора в системата се достигат налягания 18-20 атмосфери. При достигане на определено налягане датчик дава сигнал за включване на перката с цел охлаждане на фреона.
          Явно тази система при теб не работи като хората или има някаква причина, подари която системата държи високо налягане.
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #6
            От: Перката върти ли върти...

            Не... аз виско нямам, с ел. перка съм, виското е на по-старите мотори. Благодаря за разясненията!
            ОФА КБ X20SE + метан

            Коментар


            • #7
              От: Перката върти ли върти...

              Стана ми интересно с тези перки и пробвах - наистина не тръгват веднага, а около 5 секунди по-късно. Спират обаче в момента на изключване на копчето, така че имаш някакъв проблем. На другите ми коли перките тръгват в момента на натискането на копчето, защо при Фронтерата е по-различно не ми е много ясно.
              Honda XL600LM, 1987
              Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
              Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

              Коментар


              • #8
                От: Перката върти ли върти...

                Щото е Опел.Не че има значение.На системата си трябва налягане,съответно температура да работи нормално.В случая 50-60 градуса.Докато се достигне ,няма нужда да върти вентилатор,пък като си в движение още по-малко.
                Honda HR-V основно мпс Мухарски клуб "Стримерите" - Русе
                Disco 1 бекъп
                Disco 1 (5см.lift) бекъп на бекъпа

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X