Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтаж на климатик

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Монтаж на климатик

    Здравейте Колеги,
    Реших да си сложа климатик на колата, вместо да я сменям - криза... Става въпрос за Пежо Експерт, 1.6 бензин 1996 г. - доста рядка модификация, затова и търсих три години донор, та да си присадя едно копче! Работата се получава засега, но имам един въпрос към теоритиците: охлаждащата система само на моят мотор е с разширителен съд на самият радиатор - при монтаж на климатик се слага по-голям радиатор с две перки и разширителен съд на друго място, в малкият кръг. За съжаление водните съединения за разширителният съд, които свалих от донора не са в най-доброто състояние, а нови такива струват една торба с пари /200-300 лева за две маркучета/, та седя и се чудя дали да монтирам системата по оригиналният начин или да направя нещо различно - да си запазя старите маркучи и да свържа разширителният съд отново към радиатора, както си беше без климатик? Малко ме притеснява да разширя малкият кръг с поне един литър течност, което неизбежно ще доведе до по-бавно загряване през зимата. От друга страна пък всички дизели са така, а може би с климатик ще си е добре да има допълнително охлаждане в разширителното казанче? Моля за идеи как е по-правилно да се направи. Благодаря предварително.
    Honda XL600LM, 1987
    Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
    Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

  • #2
    От: Монтаж на климатик

    Не пипай охладителната система, ако си работи добре и това не се налага поради липса на място за кондензатора на климатика.
    Гледай да намериш място за вентилаторите най-вече.

    Коментар


    • #3
      От: Монтаж на климатик

      Имам място за всичко - нали затова чаках толкова време, че да взема нещо оригинално. Разширителното казанче ще си е на мястото, предвидено от производителя. Единствено се чудя дали да го правя проточно, между парното и помпата, както е по схема или да го свържа само с един маркуч към горната част на радиатора като компенсаторно? Малка илюстрация до какво води икономията...Натиснете снимката за да я уголемите

Име:22042011563.jpg
Прегледи:1
Размер:202.9 КБ
ID:5270997
      Honda XL600LM, 1987
      Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
      Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

      Коментар


      • #4
        От: Монтаж на климатик

        Колега, извине ми за спама, но климатика няма ли да натовари доста това моторче 1.6?

        П.П. Питам, защото виждам, че Пежото ти е с седалки, а това увеличава тежестта на купето. Аз карам 2.0 HDI-95к.с.-фургон.
        Последно редактирано от mitko punev; 22-04-11, 22:11.

        Коментар


        • #5
          От: Монтаж на климатик

          При всички положения ще види зор, но щом в Пежо го правят значи може, пък и аз не бързам вече заникъде! Номера е в скоростната кутия - къси скорости и малкият мотор си носи купето нормално. Дори със седалките има 20 см клиренс и това го прави доста добро и извън пътя, та си заслужава тунинга, с две думи.
          Honda XL600LM, 1987
          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

          Коментар


          • #6
            От: Монтаж на климатик

            Нещо не разбрах за радиатора, аз съм с Берлинго и то си има отделен радиатор за климатика. Ти искаш с един да минеш ли!?
            подаръци за мъже от FACOM
            промоция на читави инструменти

            и на хоби такива

            тел. О879 Ч8Ч 2З5

            Коментар


            • #7
              От: Монтаж на климатик

              Едва ли иска да мине без радиатор за фреона Просто обсъжда охладителната система.
              А как ще фитне втория радиатор ПРЕД водния си е отделна песен.
              Със сигурност при включен климатик колата ще "увяхва", но какво толкова - който не е карал Тико или Авео с климатик нищо не знае)))
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #8
                От: Монтаж на климатик

                Имах Пежо 405 бензиново. И то така се спъваше. Като включи компресора - все едно някой дърпа ръчната. Ама свиква се.

                Коментар


                • #9
                  От: Монтаж на климатик

                  Свалих пълен комплект работещ климатик от донора, имам си и радиатор за фреона, естествено, със всичките му такъми. Просто при климатика има различна схема на охлаждане, а донора беше с газова и изродите така са изрязали маркучите около разширителният съд, че вече не се разбира как е било някога! Най-добре е да си поръчам нови маркучи, но ги има само при официалните вносители, с десет-дневна доставка и срещу 250 лева - половината от сумата за целият климатик! Та затова се чудя дали да не запазя старите маркучи, а да закача разширителният съд към радиатора, както си беше на мойта кола без климатик. Единствено се чудя дали няма да повредя нещо поради по-високата температура на антифриза, която очаквам като следствие от климатика. Щом коли с климатик имат по-голям малък кръг /заради разширителният съд между парното и помпата - над литър в повече/ сигурно има някаква причина. Това е схемата за всички дизели, дори без климатик - само моят мъник е различен.
                  Honda XL600LM, 1987
                  Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                  Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                  Коментар


                  • #10
                    От: Монтаж на климатик

                    Сложих си сам климатик на Астрата(1.6 бенз.),като единственото което промених е по-големия воден радиатор(за кола с клима) и допълнителния вентилатор.Досега вече 3та година нямам дертове.
                    П.С.Вентилаторите при включен климатик работят на 1ва степен този на водния + вентилатора за климатика.А ако загрее колата този за антифриза тръгва на 2ра степен.
                    Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Монтаж на климатик

                      Аз доколкото рабрах проблема са му маркучите. В София не може да не намериш подходящи маркучи на десторно по - ниска цена + някой лев за стругар (ако се наложи преходник) +още някоя друга скоба.
                      Sent from my Nokia s fenerche

                      Коментар


                      • #12
                        От: Монтаж на климатик

                        Първоначално публикуван от Р.Якимов Преглед на мнение
                        Аз доколкото рабрах проблема са му маркучите. В София не може да не намериш подходящи маркучи на десторно по - ниска цена + някой лев за стругар (ако се наложи преходник) +още някоя друга скоба.
                        Да де идеята ми беше да си остави всичко така,само да бодне кондензатора(рад.на климатика) и вентилаторите.
                        Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Монтаж на климатик

                          Първоначално публикуван от joe007 Преглед на мнение
                          Да де идеята ми беше да си остави всичко така,само да бодне кондензатора(рад.на климатика) и вентилаторите.
                          Благодаря за инфото Колега, доколкото разбирам не си усетил някаква разлика в температурният режим на колата след монтажа на климатика. Проблема е че при Астрите, доколкото си спомням, разширителният съд и маркучите са еднакви със и без климатик, само радиатора е по-голям и ти си го сменил. При мене има разлика в самата схема на охлаждане и засега съм решил да пробвам да възстановявам новите маркучи и да прилагам схемата като за кола с климатик.
                          Honda XL600LM, 1987
                          Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                          Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                          Коментар


                          • #14
                            От: Монтаж на климатик

                            Промяната в системата е по-вероятно да не е от това че примерно ще ти намалее охлаждането,а в това че кондензатора и голям радиатор с казанче не могат да се сместят.Затова казанчето са го закарали настрани.Иначе охладителната способност идва най-вече от площа на радиатора.
                            Единственото сигурно нещо е, че нищо не е сигурно.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Монтаж на климатик

                              Съгласен, новият радиатор е с 12% по-голяма площ. Почти съм готов с монтажа, изненадаха ме различните накрайници на парното и сега се боря с тях. В петък го давам да му правят инсталацията и да видим какво ще се получи.
                              Honda XL600LM, 1987
                              Honda HR-V, 1.6, 3 drs, 4WD, 1999
                              Opel Frontera B Sport, Y22DTH, 2003

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X