Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Честит понеделник!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Честит понеделник!

    Вече съм с парно.
    Радиатор-86лв(имаше и по-евтини)
    Антифриз-32лв
    Труд-100лв
    Всичко-218лв.
    Доволен съм. Още веднъж благодаря на всички отзовали се!

    Коментар


    • #17
      От: Честит понеделник!

      Толкова, преди една година и ние така.Клио 95г. На рената това си им е проблем, но семни ли се вътре става "банЬя". 100лв труд(майстора на края на деня думите му бяха "ако знаех с какво се захващам никога нямаше да го почна" ) целия беше изподран. +60лв радиаторче.

      Честито и приятно возене!

      Коментар


      • #18
        От: Честит понеделник!

        Имам един въпрос свързан с тази тема, ако не е проблем да попитам.

        Преди седмица и половина една сутрин като бяха паднали температурите тук до към -6 - -8 (Холандия) и сутринта като тръгвах за работа Митсубишито си запали както обникновено. Обаче леко закъснявах а и нямаше много лед по стъклата за чагъркане, та не я чаках да загрява много и тръгнах почити веднага. Магистралата ми е наблизо и съм на нея горе долу след най-много 5 минути. Още преди това ми направи впечатление че още не ми е задухало топло а температурата се покачваше вече. Проблема стана като изрязах на магистралата вече и почна да прегрява, а още нямаше топло а и така и не дойде. Малко преди да стигне до червеното успях да стигна отбивка и спрях да изчакам, но така и не се оправи. Нямах много избор, прибрах се обратно бавно и отидох на работа с влака. Вечерта я проверих пак. Нямаше никакъв проблем впреки че времето си остана студено. Купих атифриз концентрат и долях колкото можаш. Повече не съм имал проблеми въпреки че пак имаше студени сутрини. Течноста налята ми в България лятото би трябвало да е антифриз, изцяло е подменена лятото, цветна е, със същия цвят като антифриза който долях (зелен). Ако може да се вярва на майстора е чисто нов атифриз.

        Върпоса ми е какво беше замръзнало онази сутрин?

        Термостата не е отворил (замръзнала клапа, но мисля че пак трябваше да имам парно в колата, вътрешния кръг е свързан с радиатора на парното)).
        Главния радиатор да е замръзнал (но тогава защо нямаше поток през радиатора за парното?).
        Някъде да се е получила тапа.. някъде на много важно място където да блокира потока към двата радиатора.

        Знам че е малко като гадаене по този начин, но се чудя кое е по вероятно. Ето и наблюденията ми от случката. След като прегря колата ремъка започна да свири, което аз свързвам с буца лед която се е забила в водната помпа и я е блокирала. Но се оправи сравнително бързо... Освен това проверих тръбите към главния радиатор, горния маркуч беше топъл, долния ми беше малко трудно да го стигна, но беше с доста по ниска температура, но не и леден. Самия радиатор доколкото можеш да го пипна, малко няма място от вентилатори а и радиатора на климатика не помага много, беше леко загрял в горната част. Извода ми беше че има поток през радиатора, но е много ограничен. Освен това колата се охлаждаше сравнително бързо сама на празен ход.
        Идеята ми е че ако проблема е в атифриза първото нещо което ще замръзне е радиатора, даже и ще се сцепи. Обаче спред мен си имаше поток през него. Но нямах парно и колата прегряваше. Това изключва до известна степен и термостата, но не напълно. Термостата или водната помпа, какво мислите?

        Коментар


        • #19
          От: Честит понеделник!

          Първо е било замръзнало всичко - но не на буца, както замръзва чистата вода, а на каша, както замръзва недостатъчно концентриран антифриз. Така нищо не се пука, водната помпа се завърта някак, но радиаторите - и охладителния, и отоплителния, са непроходими. Ако такава кола я оставиш на празен ход 10-20 минути, размръзва всичко и все едно нищо не е било. Ако я засилиш в студа - радиаторите си седят студени и пълни с каша, а двигателят кипва. Възможно е, освен това, при такива условия да се разтопи само малка част от радиатора - тогава го играе като силно задръстен и колата, по-бавно, пак прегрява, но долният маркуч не е мъртвостуден и човек се чуди какво става.

          Всичко това съм го играл една сутрин преди няколко години, но аз имах време и условия за разгадаване. На следващата сутрин видях замръзналата каша в разширителния съд и това потвърди теорията ми. Оправи се пак така - с добавяне на антифриз-концентрат на мястото на изкипялия.

          Коментар


          • #20
            От: Честит понеделник!

            Благодаря ти за отговора. Значи най-добре да не се задълбавам в теории ами да измисля как да долея и останалия антифирз от второто шише което купих. Или направо като сменям маслото след месец, най добре да сменя и всичкия антифриз.

            Коментар


            • #21
              От: Честит понеделник!

              Антифризът, все едно, се сменя - на 3 или 5 години, зависи какъв е. После заприличва на кафявия антифриз, който се произвежда някъде в Горубляне. С него зареждат всичкия нов внос от категорията "сядаш и караш".

              След месец може да си настъпал мотиката втори път, зависи колко и какъв концентрат си долял. И къде.
              Не зная как е устроена тази охладителна уредба - разширителното казанче под налягане ли е, колко маркуча стигат до него (1 или 2), на радиатора има ли капачка, колко общо литра течност събира и т.н.

              Примерно, ако е 8-10 литра общо и от тях 2л са чист концентрат (а не "концентрат за -60 или -70 градуса"), ако приемем, че преди това е била почти чиста вода и ако приемем, че всичко се е размесило, сега си ОК до -15..-18 градуса. Ако всичките 2л концентрат си седят в казанчето (при някои системи смесването с останалата течност е адски бавно - става за месеци, при други става за 10 минути), ако концентратът е калпазански - нещата не са добре.

              Коментар


              • #22
                От: Честит понеделник!

                Системата е с капачка на радиатора и се долива от там. Разширителния съд е само ако налягането в радиатора е по-високо или по-ниско от това което отваря клапата на капачката. Тоест до разширителния съд стига само един маркуч. Обема на системата е 6 литра. Доливам обникновено като предварително съм загрял колата и после отварям капачката колкото да се излее каквото успее от високото налягане. После като изстине и се свие пак, допълвам с концентрата. Концентрата е универсален на Тотал (антифриз/антигел - етилен-глюкол) и пише -25 градуса, тоест може да кажем че не се брой за концентрат, но се смесва доста ефективно.. това по мой наблюдения. Сместа стана по зелена. Ако преди до -6 градуса беше добре, след добавянето на новия антифирз се надявам да е добре поне до -10, тук и без това рядко става по студено, примерно веднъж в годината.

                Нали казвам че си мислех че антифриза е сменен с "нов" лятото, явно не.. нямаше как да бъда при майстора когато прави ремонтите и приех това на доверие.

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X