Обер,и е така и не е...На запад много държат на думата "контрол",много.И качеството на сглобката се повишава с всеки модел,всяка година-две.Забелязал ли си,че на повечето съвременни курници,завода производител не предписва разработване на мотора,а най-много да го пазиш от "екстрийм" първите 1000 км.И то рядко.Виж кога е първата смяна на маслото...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
Свий
X
-
Re: Чип тунинг
Аз не говоря за качеството на сглобката, а за якостните характеристике на материалите. Не е само мое мнение, че качеството на материалите и на детайлите постоянно пада, по чисто икономочески съображения.
Понеже имам някакъв досег с пистовите мотори - страшна работа е. Дет се вика, мотори имало до 95а. Сега са някакви еднодневки за ширпотреба. Преувеличавам, ама тенденцията е такава.
-
Re: Чип тунинг
Доколкото съм чувал нещо за организацията на производството, освен качеството на материалите, спада и качеството на сглобяването. Още в края на 70-те в Япония в електронните производства за икономия отмениха ОТК-то. Няма изходящ контрол. Каквото после се счупи, просто го сменят в гаранционния срок. Вече стигнаха и до колите. Никой и не гледа кво слиза от конвейера. Докато имаше култура на проектирането и на производството, това наистина излизаше по-евтино. Зер процента брак беше много малък. В последните години обаче расте. Но в проектирането съпроматът вече е заменен от счетоводството, и сега вече наистина не може да се направи нищо. И работата ще става все по-лоша. Не виждам намерения за обръщане на тенденцията.
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
Годината 1995 и по мои наблюдения е преломна за здравината и дълговечността на конструкциите поне при автомобилите за които имам преки впечатления и сравнения. Определено след тази година качеството на материалите и използваните конструкционни похвати се насочват към тотална оптимизация и поевтиняване съчетано с модерен дизайн и повече екстри. Включително имам и наблюдения върху един Нисан Патрул отпреди и след тази година. Ходовата част е съвършено еднаква макар и да има разлика в годините. И тази на двата по-нови които съм сравнявал с по-стария определено е здраво отстъпление като качество на материала... Просто един до друг сложени изглеждат еднакво но двата по-нови имат категорично визия на евтини...
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
според мен - върни още 5 години и работата е почти точна
предполагам много зависи от производителя, едва ли всички фирми едновременно са направили "костсейвинг формула" за моделите си
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
Да...преди се смееха на Трабант чи било направено от картон,а върви...А сега масово почнаха да слагат пластмасови външни детайли по колите,преди имаше автомобили обзаведени с кожа и дърво,сега все повече и по-евтини имитаций.Тъжно...Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
Ъхъ. Още десетина години, и ще стигнат до технологията на Трабанта. В момента са отчайващо далече. По любимата им пасивна безопастност - особено.
Пиян слепец на стрелбището.
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
Така е всичко лудна да сменя нови коли през две,три години и необходимоста от дълголетници отпадна.Много важно кви коли втора ръка ще карат плебеите.Густо майна , пътят свърши !!!
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
както съм писал /многократно/, колите не се проектират за да се карат по 10-15 години и след това да се "нововнесат" в БГ за още 10-15 години експлоатация по пътища тип "лунен пейзаж"...
новите коли се произвеждат все повече за експлоатация от 6-7 до 10 години, след което да бъдат дадени на вторични суровини
нищо от това, което е променено не е случайно - колите нарочно се правят все по неудобни за ремонт в домашни условия...
съвсем скоро разглеждах МВ Це-класа произв. края на 2005г на 230 000км - явно материалите и отвън и отвътре са съвсем качествени, защото пробегът си личеше само от километража... една такава кола, внесена в БГ веднага "става" на 80 000км и след 1 година каране й се разваля нещо и нашите майстори започват "егати боклука, едно време не бяха такива"помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
Не ми се мисли, какво ще стане с новите системи (комън рейл например) като мине някоя и друга година (като изтече гаранцията). Вероятно ще трябва да се купува цял двигател, но през това време и алуминиевата ходова част ще си е отишла да не говорим за купето и пластмасовият интериор (справка Стефан). Автомобилът (и не само) става консуматив! Единствено не е ясно, защо цените растат, когато производството става все по-евтино и качеството на материалите спада. Хм, да бях учил за шеф - на Тойота, например.Lancia Delta HF Integrale Evolucione
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
Виж графиките на нарастването на цените на основните материали използвани в автомобилостроенето и ще намериш отговора на част от въпроса си за по-високите цени. После погледни и цената на труда (заплатите,часовите ставки),данъците,транспорта и др. в Европа и САЩ. Сигурно и в Япония не е много по-различно. Доста са по-високи от тези през 70-80те години. След като обществата в развитите страни са станали силно консуматорски,логично е и философията на проектирането и строежа на автомобили да е друга. Като искаш нова и евтина кола на всеки 3 до 5 години-ей ти този боклук,живота му е сметнат точно за толкова. Даже си има и платмасов "махагон" и "кожен" салон. Порнография. После дойдоха Китай и компания и филма стана съвсем хард-порно. Дано японците задържат качеството на колите си още някое време.
Не ги мисли новите системи-разбирачите oт "High Tech Tunning Systems and Advance WV-3 Engineering and Design Bureau Pernik Ltd. " казват,че един чип ги прави чисто новиThere is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
No wahalla.
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
Мдааа.На днешните производители им трябваше половин век за да го разберат.А ако бяха погледнали в историята...например Адам Опел.Човека е искал да прави нещо качествено.И девиз си е имал:"Една кола-един човешки живот"...И е фалирал...
Тенденцията сега е даже и консумативите да влязат в планирания пробег.Нищо да не пипаш.А след н-години(месеци,дни)да го изхвърлиш на боклука...Очетрава се хард-боклук...0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
едно време имаше виц, че в СССР медицинските сестри не харесвали спринцовките за еднократна употреба - смед изваряване се изкривявали...
Та и ние така... Как ще е боклук, нещо което знаеш, че ще ти служи безпроблемно 7 години, а на осмата ще се развали...
Боклук е нещо, за което те убеждават, че толкова здраво та чак вечно, пък се разпада на 3-4 месеца...помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
Аве не знам ама имам нааблюдение в/у БМВ 525d произведено 2000г.
Еми да ви кажа, няма забележка колата,няма и нещо кой знае какво да се е чупило,а е вече на 350 000.
От друга страна погледнете по-стара кола-те повечето не изкарват толкова,а да не говорим за руската техника.M.P.
Коментар
-
Re: Как се променя качеството на мотори и автомобили с годините?
На времето по ДАП-овете, някой ЗИЛ като изкараше 100000км без основен ремонт на двигателя, на шофьора официално му връчваха значка "Стохилядник"Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар