Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Направи си сам - тиха 'жипка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Направи си сам - тиха 'жипка

    По конкретно Hilux 06...

    Всеки собственик на това камьонче знае как потропва то - нормално бих казал за товарен автомобил все пак. Също така шума при магистрално каране е доста. Това може да не е само до модела - всички 'жипки са доволно височки и едри, което създава доста сериозни вихри и всякакъв шум. Аз понеже не съм от сериозните офроудъри си използвам пикапчето и в ежеднението (едното ми автомобилче си е ), та комфорта трябва да е на ниво но всичките шумове по-горе не помагаха за това. Та... какво да направя...

    Решението на Toyota да намалят вибрациите и породените от тях шумове беше доста... минималистично:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:c48eef49319d6aea.jpg
Прегледи:1
Размер:104.6 КБ
ID:5893560

    Това парцалче залепено за тавана с 3 капки лепило над кората на предните места.

    Моето решение беше сравнително икономично. За 50-тина лева се снабдих с битумни ленти за хидроизолация на комини (1бр 15см х 10м и 1бр 10см х 10м), монтажно лепило (което в крайна сметка ползвах много малко), дунапренени изолации за врати и от няколко кашона в работата събрах дунапренени уплътнители за без пари.

    Веднага щом свалих корите станя ясно, че няма да ми стигне, за това оставих вратите за по-късен етап. освободих корите отзад, махнах седалката и кората на тавана и се почна:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:f59bd8253cc057db.jpg
Прегледи:1
Размер:145.3 КБ
ID:5893563

    Първо с битумната лента едно парче на мястото на бившата изолация и след това надлъжно уплътних местата където имах достъп до външната ламарина. Професионалистите покриват абсолютно всичко, но честно казано на мен ми се стори мърляво и... ненужно дори. Ако се покрият над 70% от площта ефекта е отличен та не се престаравах да олепям всяка тенекийка:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:113b4706ee3d9e8a.jpg
Прегледи:1
Размер:142.2 КБ
ID:5893565Натиснете снимката за да я уголемите

Име:455a1b1cf2c23129.jpg
Прегледи:1
Размер:146.5 КБ
ID:5893566Натиснете снимката за да я уголемите

Име:760c8779b3633f00.jpg
Прегледи:1
Размер:144.8 КБ
ID:5893567Натиснете снимката за да я уголемите

Име:31ec1729962f5af4.jpg
Прегледи:1
Размер:136.4 КБ
ID:5893568

    ... а пък и обичам да има някак фабричен вид

    Дойде ред и на дунапренчетата. Забравих да снимам кората на тавана, но на нея и разхвърлих общо четри като тези:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1c5414b3c806e5fc.jpg
Прегледи:1
Размер:69.6 КБ
ID:5893569Натиснете снимката за да я уголемите

Име:fbf960ea22b19a77.jpg
Прегледи:1
Размер:67.5 КБ
ID:5893570

    Основната им функция е да пазят нещата от багажниците да не се удрят в тенекията, защото както се оказа фабричното дунапренче е само отдолу и я крика я въжето за теглене я нещо друго все дрънчеше в ламарината.
    В кадрите се виждат и малките дунапренчета за врати, чиято функция е да уплътнят местата където корите контактуват с други твърди обекти и респективно създават шум. Същите уплътнения съм сложил и на корите на колонките както и на луфта между вратата и таблото (там сложих чернички за да е по-естетически издържано).

    Като за сам човек един ден работа (9:00 до 21:00) без да се престаравам мисля, че стана дори приятно за гледане.

    Останаха вратите и предният капак, който вече има някаква кора, но аз имам намерение да я сваля и да поуплътня зад нея както си трябва. За вратите ще заложа на същите строителни матеряли и уплътнители за сървъри а за капака може би ще избера марковото решение на някаква руска фирма - все пак там дунапрен няма да е оферта... тук идва и другият момент - дали лентите за хидроизолация биха се справили добре под капака... но май няма да експериментирам с това. За финал може да заложа на някакъв стабилен мокет да завърши картинката.

    Ефекта...

    Ами шумът се намали драстично и започнах да бъркам сменянето на скорости, което до сега правех на слух. Скоростта още по-малко се усеща и за малко щях да направя беля, като влезнах на едно кръстовище на околовръсното с 100км/ч вместо нормалните 60-70км/ч. Обработените места вече не дрънчат на варел ами по-скоро имитират меко дърво и определено бих го препоръчал на хора, които искат да се чувстват комфортно в своя автомобил по време на път. Добавен бонус е по-тихото затваряне на врати и доста по-малко дрънчене при силна музика. Също така и за околните е по-търпима вашата музика... докато не отворите вратите.

    Всичката тази осезаема разлика само с таван, гръб и панели - дори колегите успях да изненадам днес с по-качествено извозване

    При първа възможност ще направя и останалите елементи и... вярвам, че ефекта ще е чудесен, но времето ще си каже.

    Пробвайте и вие - може и да ви хареса
    Една мравка може да носи 10 пъти теглото си.
    Един велосипед също.

  • #2
    От: Направи си сам - тиха 'жипка

    Здравей,
    Точно днес и аз се разрових в нета за подобни решения и по - специално за битумните ленти. В тунинг форума доста хора са постъпили като теб и са налепили от тези ленти. Притеснява ме само, че си ги сложил на тавана. Проблем може да има в горещите летни дни. Срещнах няколко мнения относно това. Не се знае лятото като се напече колата дали битума няма да се размекне и да протече. Другият проблем е този дунапраен, който си напъхал. Не ми се струва много удачен вариант предвид неговата попивателна способност. Ще попива влагата и може да стане някоя беля с ламарините.
    Много се надявам да нямаш проблем с лентата на тавана през лятото.
    За предният капак тази тема може да ти е полезна
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...E0%EF%E0%EA%E0

    мнение 31

    Лека вечер

    Коментар


    • #3
      Re: От: Направи си сам - тиха 'жипка

      Вече се сблъсках с доволно горещи дни и битума не потече от тавана, даже вярвам, че е по-здрав от преди. Колкото до дунапренчетата си поиграх преди това и мога да гарантирам, че парцалчето, което свалих от тавана е далеч по-хидроскопично от тях. Другият момент е че дунапренчетата са разделени от ламарината с битумната лента, която от своя страна се води "хидроизолация". Единствените 2 места със сравнително реална опасност да се намокрят дунапренчета са при предното и задното стъкло при евентуален конденз, но там няма ламарина ами стъкло от едната страна и пластмасова кора от другата.

      За капака определено ще заложа на марковият продукт - там не мога да си позволя да рискувам с нещо потенцялно запалимо а за вратите смятам ако не случа на още един горещ ден за нанасяне да полагам битумните ленти с сешоар например или в краен случай пистолет за горещ въздух.

      Иначе успях да се нарадвам на най-прекрасните дъждовни дни от както имам колата - единственото, което се чуваше вътре бяха капките по стъклото.
      Една мравка може да носи 10 пъти теглото си.
      Един велосипед също.

      Коментар


      • #4
        От: Re: От: Направи си сам - тиха 'жипка

        Аз все още се двуомя за лентите по тавана. Мислех си да слагам материала от линка на тавана. Тъкмо ще има и по - добра термо изолация. Обаче пък тогава няма да го има предимството на лентата.
        Иначе този материал (от линка) го дават до 130 градуса. Колегата, който го е сложил не споменава за проблеми. Аз си мисля да взема малко и да го пробвам дали гори. Ако само се разтапя не мисля, че ще има проблем.
        А какъв е този марков продукт, на който ще заложиш ?

        Коментар


        • #5
          От: Направи си сам - тиха 'жипка

          Започвам да се навивам и аз, благодарение на теб.
          Тези ленти: с лепилото ли ги лепи или с нагряване?

          Коментар


          • #6
            Re: От: Направи си сам - тиха 'жипка

            sprico - лентите са 1.8мм дебели по спецификация и не мисля, че ще създадат особен проблем ако се монтират заедно с матеряла от линка. За под капака смятам да заложа на STP Акцент LK - на тунинг шоуто много приятно ми го promote-наха. Същата фирма, която го вкарва има и също толкова маркови решения за шумоизолация, но цената е близо четворна.

            1.4 - Лентите са стандартните хидроизолационни ленти за комини и поне в описанието не пишеше за лепило, за това и не използвах. Много са лепкваи самите и в жегите не са мръднали, но ги лепих на особено топло време. Посъветваха ме ако ще ги лепя на хладно да нагрявам преди това, но не се наложи. Също така да отбележа, че е хубаво да се почисти преди да се лепи със спирт например и естествено добре да се разкарват балончета.
            Една мравка може да носи 10 пъти теглото си.
            Един велосипед също.

            Коментар


            • #7
              От: Re: От: Направи си сам - тиха 'жипка

              Браво Колега!Когато си купих Витарата ми беше странно защо вратите като се затварят дрънчат "на варел".Това ме дразнеше особено Свалих корите и налепих същите битумни ленти с алуминиево фолио на "Вюрт",включително и на петата врата.Ефекта беше осезаем.Ефекта "варел" изчезна.Това преди около 2 години.Сега се сещам,че като вали вътре е ужасно шумно,ще направя процедурата и на тавана.
              Поздрави!
              Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

              Коментар


              • #8
                От: Направи си сам - тиха 'жипка

                Операцията е вече в ход . Оголих тераното до ламарина и започнах с процедурите. Вече налепих предната част под таблото с 2 пласта битумна лента и се надявам да не съм си хвърлил парите на вятъра . Много ми се струва, че ефекта ще е по - скоро психологически , но ще видим. Сега предстои направата на пода и страничните ламарини. Колегата ме убеди и за тавана . Ако нещо стане с тавана ще се сърдя на него . Освен лентите на тавана ще сложа и от тая микропореста гума и дано лятото вътре да не е като фурна.

                Коментар


                • #9
                  От: Направи си сам - тиха 'жипка

                  Първоначално публикуван от spirco Преглед на мнение
                  Операцията е вече в ход . Оголих тераното до ламарина и започнах с процедурите. Вече налепих предната част под таблото с 2 пласта битумна лента и се надявам да не съм си хвърлил парите на вятъра . Много ми се струва, че ефекта ще е по - скоро психологически , но ще видим. Сега предстои направата на пода и страничните ламарини. Колегата ме убеди и за тавана . Ако нещо стане с тавана ще се сърдя на него . Освен лентите на тавана ще сложа и от тая микропореста гума и дано лятото вътре да не е като фурна.
                  И квооо...?

                  Коментар


                  • #10
                    От: Направи си сам - тиха 'жипка

                    Колега, колата забрави вече, че е правена. Всичко стана перфектно и както го исках с малко изменения от първоначалният план . Отначало бях купил битумна лента и почнах с нея.
                    В последствие се оказа, че ако искам да работя само с нея трябва да оразмеря бюджета поне три пъти. След кратък размисъл купих битумна изолация за покриви без пясък по нея.
                    Това нещо е една ролка метър на 10 на около 4 милиметра (битумната беше само два милиметра). Тази ролка свърши много хубава работа и остана даже половината. Реже се на малки парчета и се лепят на равни повърхности.
                    За кривини и прочие по - добре е битумната лента. Самото лепене разбрах, че става по два начина Първо лепях с пистолет за горещ въздух. Нагряваш, разтапя и лепиш. Случайно обаче видях че кореселина размеква смолата и това беше вторият начин. Определено стана по - бързо. След като налепих цялата кола, облепих всички кори, пластмаси и целият таван с микропореста гума. Мисля че стана що годе добре.
                    Дали има ефект не знам, защото докато го направя забравих как беше преди. Факт е обаче, че като вали не се чува нищо и ако тупнеш по някоя голяма ламарина не кънти на кухо. Сега зимата ми прави впечатление, че ледът си остава на покрива независимо колкото дълго карам колата (явно и топлоизолацията работи )

                    Та така колега. Замислям се обаче дали бих повторил упражнението отново. Голяма е играчка, но поне си струваше. Абсолютно всичко бях махнал в купето и изчистих както на мен ми харесва.
                    Много мразя боклук и мизерии по дупките. Тоя дето я е карал преди вече сигурно е умрял плешиф от рак на белия дрог. Сигурно съм намерил 2 - 3 шепи косми и цигарена пепел. Т
                    олкова беше мизерно, че се гнусях да бутам тук и там в колата. Сега всичко свети и мирише на люляк

                    Коментар


                    • #11
                      От: Направи си сам - тиха 'жипка

                      Микропорестата гума за какво се използва по-принцип? Доста съм се оглеждал за подобно нещо и не съм забелязал да се продава.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Направи си сам - тиха 'жипка

                        По принцип се използва за топло изолация. Има и някакви шумоизолационни свойства, но не сама по себе си. Трябва да се комбинира с друг по плътен материал, за да има по - голям ефект относно шумоизолация. В моят случей е с битумно платно, което е относително тежък материал. Аз използвах българска микропореста гума гомапласт или нещо от сорта. Имат магазин в една пресечка на мария луиза.

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X