По конкретно Hilux 06...
Всеки собственик на това камьонче знае как потропва то - нормално бих казал за товарен автомобил все пак. Също така шума при магистрално каране е доста. Това може да не е само до модела - всички 'жипки са доволно височки и едри, което създава доста сериозни вихри и всякакъв шум. Аз понеже не съм от сериозните офроудъри си използвам пикапчето и в ежеднението (едното ми автомобилче си е
), та комфорта трябва да е на ниво но всичките шумове по-горе не помагаха за това. Та... какво да направя...
Решението на Toyota да намалят вибрациите и породените от тях шумове беше доста... минималистично:

Това парцалче залепено за тавана с 3 капки лепило над кората на предните места.
Моето решение беше сравнително икономично. За 50-тина лева се снабдих с битумни ленти за хидроизолация на комини (1бр 15см х 10м и 1бр 10см х 10м), монтажно лепило (което в крайна сметка ползвах много малко), дунапренени изолации за врати и от няколко кашона в работата събрах дунапренени уплътнители за без пари.
Веднага щом свалих корите станя ясно, че няма да ми стигне, за това оставих вратите за по-късен етап. освободих корите отзад, махнах седалката и кората на тавана и се почна:

Първо с битумната лента едно парче на мястото на бившата изолация и след това надлъжно уплътних местата където имах достъп до външната ламарина. Професионалистите покриват абсолютно всичко, но честно казано на мен ми се стори мърляво и... ненужно дори. Ако се покрият над 70% от площта ефекта е отличен та не се престаравах да олепям всяка тенекийка:




... а пък и обичам да има някак фабричен вид
Дойде ред и на дунапренчетата. Забравих да снимам кората на тавана, но на нея и разхвърлих общо четри като тези:


Основната им функция е да пазят нещата от багажниците да не се удрят в тенекията, защото както се оказа фабричното дунапренче е само отдолу и я крика я въжето за теглене я нещо друго все дрънчеше в ламарината.
В кадрите се виждат и малките дунапренчета за врати, чиято функция е да уплътнят местата където корите контактуват с други твърди обекти и респективно създават шум. Същите уплътнения съм сложил и на корите на колонките както и на луфта между вратата и таблото (там сложих чернички за да е по-естетически издържано).
Като за сам човек един ден работа (9:00 до 21:00) без да се престаравам мисля, че стана дори приятно за гледане.
Останаха вратите и предният капак, който вече има някаква кора, но аз имам намерение да я сваля и да поуплътня зад нея както си трябва. За вратите ще заложа на същите строителни матеряли и уплътнители за сървъри а за капака може би ще избера марковото решение на някаква руска фирма - все пак там дунапрен няма да е оферта... тук идва и другият момент - дали лентите за хидроизолация биха се справили добре под капака... но май няма да експериментирам с това. За финал може да заложа на някакъв стабилен мокет да завърши картинката.
Ефекта...
Ами шумът се намали драстично и започнах да бъркам сменянето на скорости, което до сега правех на слух. Скоростта още по-малко се усеща и за малко щях да направя беля, като влезнах на едно кръстовище на околовръсното с 100км/ч вместо нормалните 60-70км/ч. Обработените места вече не дрънчат на варел ами по-скоро имитират меко дърво и определено бих го препоръчал на хора, които искат да се чувстват комфортно в своя автомобил по време на път. Добавен бонус е по-тихото затваряне на врати и доста по-малко дрънчене при силна музика. Също така и за околните е по-търпима вашата музика... докато не отворите вратите.
Всичката тази осезаема разлика само с таван, гръб и панели - дори колегите успях да изненадам днес с по-качествено извозване
При първа възможност ще направя и останалите елементи и... вярвам, че ефекта ще е чудесен, но времето ще си каже.
Пробвайте и вие - може и да ви хареса
Всеки собственик на това камьонче знае как потропва то - нормално бих казал за товарен автомобил все пак. Също така шума при магистрално каране е доста. Това може да не е само до модела - всички 'жипки са доволно височки и едри, което създава доста сериозни вихри и всякакъв шум. Аз понеже не съм от сериозните офроудъри си използвам пикапчето и в ежеднението (едното ми автомобилче си е

Решението на Toyota да намалят вибрациите и породените от тях шумове беше доста... минималистично:
Това парцалче залепено за тавана с 3 капки лепило над кората на предните места.
Моето решение беше сравнително икономично. За 50-тина лева се снабдих с битумни ленти за хидроизолация на комини (1бр 15см х 10м и 1бр 10см х 10м), монтажно лепило (което в крайна сметка ползвах много малко), дунапренени изолации за врати и от няколко кашона в работата събрах дунапренени уплътнители за без пари.
Веднага щом свалих корите станя ясно, че няма да ми стигне, за това оставих вратите за по-късен етап. освободих корите отзад, махнах седалката и кората на тавана и се почна:
Първо с битумната лента едно парче на мястото на бившата изолация и след това надлъжно уплътних местата където имах достъп до външната ламарина. Професионалистите покриват абсолютно всичко, но честно казано на мен ми се стори мърляво и... ненужно дори. Ако се покрият над 70% от площта ефекта е отличен та не се престаравах да олепям всяка тенекийка:
... а пък и обичам да има някак фабричен вид

Дойде ред и на дунапренчетата. Забравих да снимам кората на тавана, но на нея и разхвърлих общо четри като тези:
Основната им функция е да пазят нещата от багажниците да не се удрят в тенекията, защото както се оказа фабричното дунапренче е само отдолу и я крика я въжето за теглене я нещо друго все дрънчеше в ламарината.
В кадрите се виждат и малките дунапренчета за врати, чиято функция е да уплътнят местата където корите контактуват с други твърди обекти и респективно създават шум. Същите уплътнения съм сложил и на корите на колонките както и на луфта между вратата и таблото (там сложих чернички за да е по-естетически издържано).
Като за сам човек един ден работа (9:00 до 21:00) без да се престаравам мисля, че стана дори приятно за гледане.
Останаха вратите и предният капак, който вече има някаква кора, но аз имам намерение да я сваля и да поуплътня зад нея както си трябва. За вратите ще заложа на същите строителни матеряли и уплътнители за сървъри а за капака може би ще избера марковото решение на някаква руска фирма - все пак там дунапрен няма да е оферта... тук идва и другият момент - дали лентите за хидроизолация биха се справили добре под капака... но май няма да експериментирам с това. За финал може да заложа на някакъв стабилен мокет да завърши картинката.
Ефекта...
Ами шумът се намали драстично и започнах да бъркам сменянето на скорости, което до сега правех на слух. Скоростта още по-малко се усеща и за малко щях да направя беля, като влезнах на едно кръстовище на околовръсното с 100км/ч вместо нормалните 60-70км/ч. Обработените места вече не дрънчат на варел ами по-скоро имитират меко дърво и определено бих го препоръчал на хора, които искат да се чувстват комфортно в своя автомобил по време на път. Добавен бонус е по-тихото затваряне на врати и доста по-малко дрънчене при силна музика. Също така и за околните е по-търпима вашата музика... докато не отворите вратите.
Всичката тази осезаема разлика само с таван, гръб и панели - дори колегите успях да изненадам днес с по-качествено извозване

При първа възможност ще направя и останалите елементи и... вярвам, че ефекта ще е чудесен, но времето ще си каже.
Пробвайте и вие - може и да ви хареса

Коментар