Здравейте, колеги, от доста време обмислям изработването на стойка, която ще стои вътре в ремаркето и на нея ще се поставят колелетата. Идеята ми е да побира 5 бр. велосипеди (мерихме с приятели, и това е максимума). Ремаркето е с ширина 120см, дължината не е достатъчна, и за това задния капак ще се отваря на 90 градуса и ще се крепи от вериги / въжета. Външните колелета (1-5) ще са със стърчащи навън педали (стените наремаркето позволяват). На първоначално подреждане се получава, че м/у центровете на релсите, в които ще лежат гумите има разстояние от 22-25 см., което е достатъчно. До тук добре, но имам проблем с откриването на материалите - релсите, в които ще лежат гумите, за да се фиксират. Първоначално исках да използвам П-образен, студеноогънат профил с разстояние м/у вътрешните страни около 62 до 68мм, дебелина на профила 2-3мм, понеже почти всички караме с гуми 2.5 и ще влизат плътно г/д. Обиколих всички складове за метали, но в никой не намерих това, което търся. Най-доброто предложение беше топлоогънат П-профил, който е 5-7мм дебелина и тежи супер много. Нещо такова исках да се получи, но това е вариант за мотори. ->

След като не открих нужния П-профил обмислям дали да не използвам обикновен винкел със страни 60мм., но не мисля, че ще е толкова надеждно лягането на самите гуми. Нещо подобно ->

Следва фиксирането на всяко едно от колелетата самостоятелно, за да не се трият едно в друго. Идеята е да се използват по две четириъгълни тръбички с дължина г/д колкото е висока гумата на колелото. Те ще стоят предната част на всяка от петте релси, а в горната си част ще имат отвори, през които ще минава болт, за да стягат гумите.
В задната част на ремаркето мисля да има подвижни, около 50см дълги пърчета от П-образния профил (ако намеря), които ще стабилизират и другата гума на колелото. Ще са подвижни, понеже колелетата имат различна дължина на базата. Подредбата на велосипедите ще е следната: 1,3,5 - с предна гума към колата, а 2,4 - със задна гума към колата.
Ако намеря П-образен профил, смятам петте релси да се монтират на 2 перпендикулярни на тях профила (цялата поставка трябва да може да се сваля от ремаркето), като ще има възможност релсите да се мърдат настрани ( ще има по 5 позиции за всеки болт), с това ще се коригира липсата на пространство, ако евентуално не достига за някой от велосипедите. Надявам се да сте ем разбрали. Ще се радвам, ако споделите опит, идеи, или като цяло хрумвания, отностно изготвянето на този проект. Може да съм пропуснал някоя подробност, за което предварително се извинявам.

След като не открих нужния П-профил обмислям дали да не използвам обикновен винкел със страни 60мм., но не мисля, че ще е толкова надеждно лягането на самите гуми. Нещо подобно ->

Следва фиксирането на всяко едно от колелетата самостоятелно, за да не се трият едно в друго. Идеята е да се използват по две четириъгълни тръбички с дължина г/д колкото е висока гумата на колелото. Те ще стоят предната част на всяка от петте релси, а в горната си част ще имат отвори, през които ще минава болт, за да стягат гумите.
В задната част на ремаркето мисля да има подвижни, около 50см дълги пърчета от П-образния профил (ако намеря), които ще стабилизират и другата гума на колелото. Ще са подвижни, понеже колелетата имат различна дължина на базата. Подредбата на велосипедите ще е следната: 1,3,5 - с предна гума към колата, а 2,4 - със задна гума към колата.
Ако намеря П-образен профил, смятам петте релси да се монтират на 2 перпендикулярни на тях профила (цялата поставка трябва да може да се сваля от ремаркето), като ще има възможност релсите да се мърдат настрани ( ще има по 5 позиции за всеки болт), с това ще се коригира липсата на пространство, ако евентуално не достига за някой от велосипедите. Надявам се да сте ем разбрали. Ще се радвам, ако споделите опит, идеи, или като цяло хрумвания, отностно изготвянето на този проект. Може да съм пропуснал някоя подробност, за което предварително се извинявам.
Коментар