...или как си реших (почти) проблема с пожълтелите и захабени пластмасови фарове.
Значи... може да се каже, че аз въобще нямах фарове! Дори и на дълги да карах, много рядко някой от насрещните се излъгваше да ми присвестне. Пак добре, че имам фарове за мъгла, та малко от малко ме спасяваха.
Исках да си купя нови, но цените ме отказаха. Разбрах за китайските евтинджоси, но като ги видях... мерси!
Та ето как почти напълно си реших проблема:

Това ми го пратиха от Щатите, но съм убеден, че съм го виждал и тук в БГ, ама пусто не се сещам в кой магазин.
Тия трите неща отпред са в комплекта и всъщност представляват шкурки. Зеленото (1) е най-едрия размер - според мен на пипане е някъде към №800-1000. Кафявото (2) е по-ситно - със сигурност е над №1000. Лилавото (3) е още по-ситно - сигурно е №1500, че и отгоре. От обратната страна на лилавото е светло-синьо (4) - сигурно е №2000, ако не и повече, на пипане почти не се усещат зрънцата.
Според упътването най-напред се пръска със спрея - Spray Lubricant - (естествено след старателно измиване и подсушаване!) и с №1 се търка интензивно 3-4мин. като от време на време се пръска (добавя) от спрея. Веднага се преминава към шлайфане с кафявото (2) и пак се пръска от време на време със спрея. Горе-долу пак толкова време търкане. Същото се повтаря и с лилавото (3) и със светло-синьото (4). Избърсва се с чист памучен парцал. След това се нанася от другата съставка - Lens Clarifying Compound - което всъщност е течна полир паста. Нанася се равномерно по цялата повърхност и с друг чист памучен (не вълнен!) парцал яко търкане до "задоволяващ резултат", според както е написано.
Е, при мен се получи! Само на десния фар се наложи да повтарям процедурата, защото той беше отчайващо зле.
А, и още нещо... всичко това го извърших върху външната страна на фаровете. Но се наложи да се свали пластмасата и да се почисти и отвътре. Свалянето е изключително трудно, но не и невъзможно, просто трябва втори човек да държи. Пластмасовия капак на фара е залепен към основата с някакво лепило, което е разтегливо като Хелметекс-а, (но е доста лепкаво!) но в същото време може да се формова като болкит. За отстраняването на "стъклото" са ви необходими 2 (поне) по-широки отвертки и едно ножче и както казах още един човек да ви помага. Може и сам, но си е мазохизъм.
Отвътре съм полирал само с Lens Clarifying Compound, демек полир-пастата. Рефлекторите само ги избърсах с мек памучен парцал - това също много допринесе за възстановяване на блясъка, защото по тях имаше полепнал тънък слой прах.
После слепихме "стъклото" с основата без допънително нанасяне на някакво друго лепило. Според мен не е и необходимо, както казах по-горе лепилото си седи лепкаво, а не втвърдено. Скобите достатъчно добре придържат. Все пак, за всеки случай, отгоре нанесох тънък слой силикон за предпазване от евентуално проникване на прах и вода.
В упътването изрично пише че препаратите могат да повредят боята, затова ако не са свалени фаровете - както аз направих - облепете около фаровете с лепенки, да речем че с хартиено тиксо става.
Ето и ефекта от цялата тази работа:
преди

след

Вероятно същия ефект би се постигнал и с обикновена водна шкурка, но задължително си трябва и полир-паста.
Един колега, по съвет на някакъв пишман-майстор си изтърка същите фарове само с водна шкурка и сега... олеле!
П.С.
Извинявам се за недоброто качество на снимките, нямах фотоапарат под ръка и съм снимал с GSM при лоши светлинни условия. Но все пак разликата е доволно различима.
Значи... може да се каже, че аз въобще нямах фарове! Дори и на дълги да карах, много рядко някой от насрещните се излъгваше да ми присвестне. Пак добре, че имам фарове за мъгла, та малко от малко ме спасяваха.
Исках да си купя нови, но цените ме отказаха. Разбрах за китайските евтинджоси, но като ги видях... мерси!
Та ето как почти напълно си реших проблема:

Това ми го пратиха от Щатите, но съм убеден, че съм го виждал и тук в БГ, ама пусто не се сещам в кой магазин.
Тия трите неща отпред са в комплекта и всъщност представляват шкурки. Зеленото (1) е най-едрия размер - според мен на пипане е някъде към №800-1000. Кафявото (2) е по-ситно - със сигурност е над №1000. Лилавото (3) е още по-ситно - сигурно е №1500, че и отгоре. От обратната страна на лилавото е светло-синьо (4) - сигурно е №2000, ако не и повече, на пипане почти не се усещат зрънцата.
Според упътването най-напред се пръска със спрея - Spray Lubricant - (естествено след старателно измиване и подсушаване!) и с №1 се търка интензивно 3-4мин. като от време на време се пръска (добавя) от спрея. Веднага се преминава към шлайфане с кафявото (2) и пак се пръска от време на време със спрея. Горе-долу пак толкова време търкане. Същото се повтаря и с лилавото (3) и със светло-синьото (4). Избърсва се с чист памучен парцал. След това се нанася от другата съставка - Lens Clarifying Compound - което всъщност е течна полир паста. Нанася се равномерно по цялата повърхност и с друг чист памучен (не вълнен!) парцал яко търкане до "задоволяващ резултат", според както е написано.
Е, при мен се получи! Само на десния фар се наложи да повтарям процедурата, защото той беше отчайващо зле.
А, и още нещо... всичко това го извърших върху външната страна на фаровете. Но се наложи да се свали пластмасата и да се почисти и отвътре. Свалянето е изключително трудно, но не и невъзможно, просто трябва втори човек да държи. Пластмасовия капак на фара е залепен към основата с някакво лепило, което е разтегливо като Хелметекс-а, (но е доста лепкаво!) но в същото време може да се формова като болкит. За отстраняването на "стъклото" са ви необходими 2 (поне) по-широки отвертки и едно ножче и както казах още един човек да ви помага. Може и сам, но си е мазохизъм.
Отвътре съм полирал само с Lens Clarifying Compound, демек полир-пастата. Рефлекторите само ги избърсах с мек памучен парцал - това също много допринесе за възстановяване на блясъка, защото по тях имаше полепнал тънък слой прах.
После слепихме "стъклото" с основата без допънително нанасяне на някакво друго лепило. Според мен не е и необходимо, както казах по-горе лепилото си седи лепкаво, а не втвърдено. Скобите достатъчно добре придържат. Все пак, за всеки случай, отгоре нанесох тънък слой силикон за предпазване от евентуално проникване на прах и вода.
В упътването изрично пише че препаратите могат да повредят боята, затова ако не са свалени фаровете - както аз направих - облепете около фаровете с лепенки, да речем че с хартиено тиксо става.
Ето и ефекта от цялата тази работа:
преди

след

Вероятно същия ефект би се постигнал и с обикновена водна шкурка, но задължително си трябва и полир-паста.
Един колега, по съвет на някакъв пишман-майстор си изтърка същите фарове само с водна шкурка и сега... олеле!
П.С.
Извинявам се за недоброто качество на снимките, нямах фотоапарат под ръка и съм снимал с GSM при лоши светлинни условия. Но все пак разликата е доволно различима.
Коментар