Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за температура преди и след катализатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за температура преди и след катализатор

    Бензинов двигател на ВАГ има две ламбди, които мерят и температура на газовете.
    Преди катализатора е 480 градуса
    след катализатора е 390 градуса

    Моля знаещите да кажат - това нормално ли е? Все съм лислил, че след катализатора ще е повече от преди катализатора температурата?? Или не е така?

  • #2
    А каква ти е логиката да е повече, че не схващам нещо?!

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от crazyjob83 Преглед на мнение
      А каква ти е логиката да е повече, че не схващам нещо?!
      Отпадъчният газ се нагрява от помощни горелки до приблизително 300–500 ° C преди да влезе в слоя на катализатора. Максималната проектна температура на отпадъчните газове на катализатора обикновено е 500–700 ° C.

      цитат на гугъл при
      търсене "температура преди и след катализатора"


      https://www.fiatforum.bg/forum/%D0%B...83%D1%80%D0%B8

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        Фиата е дизелов - там температурати са сравнително ниски 200-300 градуса.

        Вдигат се драстично за очистване на ДПФ до 500-600.

        Аз не съм виждал ламбда сонда да мери пряко температура. Косвено компа оценява температурата по скоростта на реакция на сигнала от сондата.

        Самите катализатори са пореста керамика с нанесен каталитичен слой. Идеята е при сравнително ниска темп. 100-150 гр. поради наличието на катализиращи хим реакции в-ва, бавно движещият се газ да преседи няколко секунди в каталитична среда.
        Така нестабилните съединения от горенето в цилиндъра рекомбинират до много по-стабилни. Предвид липсата на свободен кислород, хим. реакция е слабо екзотермична.
        Ако "нещо се обърка" - пропуски в запалването, неработеща първа сонда ... състава на постъпващите газове в катализатора се променя, като може да влезе и готова неизгоряла бензино-въздушна смес. Е тогава ако шофера не се усети стават поразии.

        Катализатора е с голяма площ и се охлажда лесно. САмата темп от 200-300 градуса му е достатъчна - нали затова е кат - реакцията да става при ниска температура.

        Има туристически каталитични печки, които "горят" при 50-70 градуса бензин, за да се топлиш.....
        Последно редактирано от stefsab; 01-08-24, 21:52.

    • #4
      Първоначално публикуван от Гаврил Груев Хлътев Преглед на мнение
      Бензинов двигател на ВАГ има две ламбди, които мерят и температура на газовете.
      Преди катализатора е 480 градуса
      след катализатора е 390 градуса

      Моля знаещите да кажат - това нормално ли е? Все съм лислил, че след катализатора ще е повече от преди катализатора температурата?? Или не е така?
      За да стане повече температурата, в изгорелите газове преди катализатора трябва да има и кислород. Ако сместа за горене е богата няма да има такъв.
      Точно в двигател на ВАГ с код AXQ например, има компресор, който вкарва въздух преди катализаторите докато сместа е богата (веднага след запалване) за да могат те да работят.

      Коментар


      • stefsab
        stefsab коментира
        Редактиране на коментар
        При Мерцедес компресор - от компресора се "отклонява" чист въздух за директно вкарване в катлизатора, докато "се отвърне" мотора.

    • #5
      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение

      За да стане повече температурата, в изгорелите газове преди катализатора трябва да има и кислород. Ако сместа за горене е богата няма да има такъв.
      Точно в двигател на ВАГ с код AXQ например, има компресор, който вкарва въздух преди катализаторите докато сместа е богата (веднага след запалване) за да могат те да работят.
      Да, но в цитата от фиат форума се дава като начин за диагностициране на катализатор меренето на температурата преди и след катализатора.

      Коментар


      • #6
        Първоначално публикуван от Гаврил Груев Хлътев Преглед на мнение

        Да, но в цитата от фиат форума се дава като начин за диагностициране на катализатор меренето на температурата преди и след катализатора.
        И аз не го отричам, само казвам защо температурата след катализатора може да е по ниска от тази отпред, и въпреки това той да е здрав. Ако свалиш живи данни от първата и втората ламбда на ВАГовия двигател, за който питаш ще видиш как е кислорода. Ако катализаторът работи, на втората има по малко кислород поради окислението на СОто и другите ла..на.

        Коментар


        • #7
          На тази кола температурата след катализатора и ДПФ е била по-висока от температурата преди катализатора ... Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20240619_151841.jpg
Прегледи:235
Размер:492.6 КБ
ID:6970383

          Коментар


          • Паджеровод
            Паджеровод коментира
            Редактиране на коментар
            Започнал е регенерация, впръснал е гориво, запалил е ДПФа, но не е могъл да регулира процеса с намаляване на кислорода чрез дросела, защото някой мапър го е моднал или направо премахнал.😉
            Един от другите варианти е препълване на ДПФа и неплътност някъде между него и катализатора...
            Много са възможностите за температури преди/след.

          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            По-просто е: компа е хванал повишена темп на ДПФ.
            Става след рутинна регенерация по време на движение, от масло от турбината.


            Гаврил Груев Хлътев -
            За темп на катализатора - променя се в зависимост какво вкарваш. Ако е заводската смес си е сравнително хладен като за гърне. Ако мотора му пуска непредвидени съставки - прегрява, стопява се .... Т.е. при необичайна темп на катализатора е виновен мотора - осигурява неизгоряла смес за бурно изгаряне в катализатора.
            Основната топлина се отделя в горивната камера. Нежеланите продукти от основното горене са около 1% и те рекомбинират при ниска температура в катализатора до слабо токсични газове.
            Цялата изпускателна система е подчинена на правилото за намаляване на темп. от двигателя до последната тръба под бронята.
            Последно редактирано от stefsab; 03-08-24, 11:06.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X