Здравейте!
Трябва да реанимирам горивопроводите на една Astra F с двигател 14SE (пълна инжекция, 82 к.с.). Виждате на снимката за каква конструкция става въпрос. Пластмасови шлауси (като във въздушните инсталации на камионите) и запресовка към гумен маркуч. В двата края е така. И към филтъра, или сондата, и към двигателя. Обратното гориво и то е така. Налягане на горивото – примерно 3 атм. Ще напиша какви варианти ми се въртят в главата, пък вие си кажете мнението.
1. Лесен вариант. Внимателно, с флексче изрязвам запресовката, без да наранявам шлауха. Предполагам, че там има метална втулка в шлауха (заради запресовката). Надявам маркуч и стягам със скоба.
2. Също лесен вариант – режа до запресовката. Набивам така наречените гилзички, отново маркуч и обикновена скоба. Тук проблем може да има с размера на пластмасовата тръба, който ще разбера след като я срежа, защото гилзичките, които намирам са цели кръгли размери, които вършат работа, ако шлауха е 8х1 (вътрешно 6 мм), или 8х1.5 (вътрешно 5 мм). Ако е 8х1.25 (вътрешно 5.5 мм) може да не намеря подходяща втулка.
3. Режа до запресовката. Набивам двустранен 8 мм щуцер и поставям маркуч със скоба. Тук проблема е, че самото набиване на оребрен щуцер в шлауха си е тегаво, защото трябва да е доста стегнато за да няма теч.
4. Режа до запресовката. Използвам нипел с врязващ пръстен (на картинката) + завършващ щуцер за 8 мм маркуч и стягам със скоба. Тук също проблем може да има, ако размера на шлауха се окаже куц и не намеря подходящ нипел. Другото, което ме притеснява са о-пръстените, които продават в магазините към тези нипели, които май не са бензоустойчиви. Ако ги заменя с такива от витон ще имам ли проблем?
Трябва да реанимирам горивопроводите на една Astra F с двигател 14SE (пълна инжекция, 82 к.с.). Виждате на снимката за каква конструкция става въпрос. Пластмасови шлауси (като във въздушните инсталации на камионите) и запресовка към гумен маркуч. В двата края е така. И към филтъра, или сондата, и към двигателя. Обратното гориво и то е така. Налягане на горивото – примерно 3 атм. Ще напиша какви варианти ми се въртят в главата, пък вие си кажете мнението.
1. Лесен вариант. Внимателно, с флексче изрязвам запресовката, без да наранявам шлауха. Предполагам, че там има метална втулка в шлауха (заради запресовката). Надявам маркуч и стягам със скоба.
2. Също лесен вариант – режа до запресовката. Набивам така наречените гилзички, отново маркуч и обикновена скоба. Тук проблем може да има с размера на пластмасовата тръба, който ще разбера след като я срежа, защото гилзичките, които намирам са цели кръгли размери, които вършат работа, ако шлауха е 8х1 (вътрешно 6 мм), или 8х1.5 (вътрешно 5 мм). Ако е 8х1.25 (вътрешно 5.5 мм) може да не намеря подходяща втулка.
3. Режа до запресовката. Набивам двустранен 8 мм щуцер и поставям маркуч със скоба. Тук проблема е, че самото набиване на оребрен щуцер в шлауха си е тегаво, защото трябва да е доста стегнато за да няма теч.
4. Режа до запресовката. Използвам нипел с врязващ пръстен (на картинката) + завършващ щуцер за 8 мм маркуч и стягам със скоба. Тук също проблем може да има, ако размера на шлауха се окаже куц и не намеря подходящ нипел. Другото, което ме притеснява са о-пръстените, които продават в магазините към тези нипели, които май не са бензоустойчиви. Ако ги заменя с такива от витон ще имам ли проблем?
Коментар