Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Реставриране на горивопроводи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Реставриране на горивопроводи

    Здравейте!

    Трябва да реанимирам горивопроводите на една Astra F с двигател 14SE (пълна инжекция, 82 к.с.). Виждате на снимката за каква конструкция става въпрос. Пластмасови шлауси (като във въздушните инсталации на камионите) и запресовка към гумен маркуч. В двата края е така. И към филтъра, или сондата, и към двигателя. Обратното гориво и то е така. Налягане на горивото – примерно 3 атм. Ще напиша какви варианти ми се въртят в главата, пък вие си кажете мнението.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG-3462.jpg
Прегледи:373
Размер:702.6 КБ
ID:6859311




    1. Лесен вариант. Внимателно, с флексче изрязвам запресовката, без да наранявам шлауха. Предполагам, че там има метална втулка в шлауха (заради запресовката). Надявам маркуч и стягам със скоба.




    2. Също лесен вариант – режа до запресовката. Набивам така наречените гилзички, отново маркуч и обикновена скоба. Тук проблем може да има с размера на пластмасовата тръба, който ще разбера след като я срежа, защото гилзичките, които намирам са цели кръгли размери, които вършат работа, ако шлауха е 8х1 (вътрешно 6 мм), или 8х1.5 (вътрешно 5 мм). Ако е 8х1.25 (вътрешно 5.5 мм) може да не намеря подходяща втулка.



    3. Режа до запресовката. Набивам двустранен 8 мм щуцер и поставям маркуч със скоба. Тук проблема е, че самото набиване на оребрен щуцер в шлауха си е тегаво, защото трябва да е доста стегнато за да няма теч.




    4. Режа до запресовката. Използвам нипел с врязващ пръстен (на картинката) + завършващ щуцер за 8 мм маркуч и стягам със скоба. Тук също проблем може да има, ако размера на шлауха се окаже куц и не намеря подходящ нипел. Другото, което ме притеснява са о-пръстените, които продават в магазините към тези нипели, които май не са бензоустойчиви. Ако ги заменя с такива от витон ще имам ли проблем?

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:vryzki-s-vrqzvasht-prysten-diagrama2.jpg
Прегледи:338
Размер:33.9 КБ
ID:6859312

  • #2
    Твоя или клиентска? Клиента платежоспособен ли е и иска ли да плаща?

    П.П. Ако е твоя плаща ли ти се?
    Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от siem Преглед на мнение
      Твоя или клиентска? Клиента платежоспособен ли е и иска ли да плаща?

      П.П. Ако е твоя плаща ли ти се?
      Моя е. Баща ми я кара, отвреме навреме...

      Коментар


      • #4
        Медна тръба. От край до карай. Като я задаваш на скраб може да ги свалиш (горивопроводите) и ще са годни още за употреба. Човек с твоя опит сигурно ги знае тия неща...или ти си малкия?
        Последно редактирано от siem; 16-05-22, 21:04. Причина: смисъл
        Трите О-та на неудачниците: Оплакване, Оправдаване, Обвиняване.

        Коментар


        • #5
          Колегата ме е изпреварил с въпроса, съответно и предложението.

          Когато трябва да сменям горивопровод или спирачни тръбички, задължително слагам никел-медни тръбички, щото са по-твърди и вибрациите не ги интересуват.
          Цената беше с 20÷30% отгоре на медните, но е пренебрежима на фона на плюсовете, да не говорим пък съпоставимо на цените към момента на каквото и да било.


          P.S. За съжаление, пича от който почти 20г ги взимах си е затворил дюкяна, та трябва да потърся дали някой ги вкарва и прави.
          ... щото ако не, май и това ще трябва да направя.
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от siem Преглед на мнение
            Медна тръба. От край до карай. Като я задаваш на скраб може да ги свалиш (горивопроводите) и ще са годни още за употреба. Човек с твоя опит сигурно ги знае тия неща...или ти си малкия?
            За "малкия" - не те разбрах. За медната тръба знам, но ми се иска да запазя пластмасовите. Въпросът е за свързването към пластмасовата. Проблема са гумените елементи, което е нормално за има няма 30 години.
            Последно редактирано от Двигателист; 16-05-22, 22:08.

            Коментар


            • #7
              Частта с флекса не ми хареса, затова лека вариация на идеята - отрязваш пластмасовата тръба плътно до запресовката. След това на спокойствие можеш да махнеш запресованата част по емнадесет начина.
              Пак на спокойствие ще можеш да извадиш втулката в пластмасовата тръба като я поизрежеш или разцепиш.
              Ако не намериш подходяща втулка, можеш да престържеш подходяща тръба до необходимия размер.
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #8
                Вариант едно, скобите от 3лв. бройката със ситната резба, не от 30ст., защото някои от инжекционните помпи стигат и до 6-10атм. За конкретната не знам какво налягане прави.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнение
                  Вариант едно, скобите от 3лв. бройката със ситната резба, не от 30ст., защото някои от инжекционните помпи стигат и до 6-10атм. За конкретната не знам какво налягане прави.
                  Писал съм в първия пост. 3 атм. За добрите скоби си прав. Но какво имаш предвид "със ситна резба"? Че не е винтова (червяк), а с болтче ли?

                  Коментар


                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Проблема на евтините скоби е че особено под колата много бързо изгниват .

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Нищо по горивопровод под налягане не трябва да е на скоби. Маркучи могат да ви пресоват на 100 места. Е, ще трябва да се свали всичко и да се носи където трябва, но това е правилния начин.

                    Аз изобщо тръгна ли да пипам нещо по горивопроводи, сменям всичко наред, което показва и най-малък признак да е за сменяне. На нито един автомобил до тук не съм го правил 2 пъти. Вероятно съм див късметлия че не съм попаднал на менте маркучи.

                  • Двигателист
                    Двигателист коментира
                    Редактиране на коментар
                    Спарки, оригинално си е така - със скоби.

                • #10
                  Първоначално публикуван от Никола Преглед на мнение
                  Вариант едно, скобите от 3лв. бройката със ситната резба, не от 30ст., защото някои от инжекционните помпи стигат и до 6-10атм. За конкретната не знам какво налягане прави.
                  Моното е бар, бар и съвсем малко, многоточковите са 3÷3.5, а Ка-жетроника е 6÷6.5 бара.
                  Помпата за последният я ползват за мунинг на многоточковите, особено ако сложат и по-големи дюзи.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • #11
                    Надявам се темата да е подходяща за питането ми - трябва да сменя 30см от горивния маркуч до входа на рейката, понеже е срязан, а няма подходящи филтри за монтаж. Смятам да изрежда с макетно ножче маркуча от металната тръбичка и после да монтирам новия и да стегна със скоби. Маркуча е посочение със стрелка. Сега няма скоби, може би е лепен, не съм сигурен. За входа на рейката съм поръчал конектор като оригиналния, който се откопчава със стискане с пръсти. Има ли по добро решение или да действам
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:reed2.jpg
Прегледи:150
Размер:217.4 КБ
ID:6920252
                    Прикачени файлове

                    Коментар


                    • #12
                      Само имай предвид, че налягането е до 4 бара там.

                      Коментар


                      • neumoren
                        neumoren коментира
                        Редактиране на коментар
                        толкова е, затова разни филтри за мотоциклети не стават. Маркучите ги дават до 10 бара

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X